Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De Huttenheugte en omgeving

<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Jul 2020 20:00

De Huttenheugte en omgeving

Wij gaan 7 augustus voor een week naar Center Parcs de Huttenheugte.

We willen heel graag naar Wildlands in Emmen (ook een van de reden om die kant op te gaan), hunebedden bezoeken/bekijken (eventueel in combinatie met het bezoekerscentrum in Borger).
Het openluchtmuseum Ellert en Brammert kennen we al, maar kunnen we misschien nog een keer doen, mijn partner is er nog nooit geweest . Museumdorp Orvelte kennen we ook, maar daar vinden we niks aan.

Maar tips zijn altijd nog welkom.
Wat we ook leuk zouden vinden is (bijvoorbeeld) een snoepjesfabriek waar rondleidingen worden gegeven.

Nu schoot Verkeerspark Assen (nu Verkeers- en attractiepark Duinen Zathe) me te binnen, maar is dat nog leuk voor een 9 en 10-jarige? Het zijn beide niet zulke helden, ze durven namelijk in de Efteling niet in Joris en de Draak etc (Max & Morritz vinden ze wel leuk).

Dingen over de grens mogen ook.


Eten;
Ook ben ik nog op zoek naar een leuk restaurant waar we tapas (oid) kunnen eten met de kinderen, vorig jaar zijn ze mee geweest naar 'T Zusje in Venlo en dat was ze erg goed bevallen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Jul 2020 21:27

Re: De Huttenheugte en omgeving

Duinen Zathe schijnt hartstikke leuk te zijn, mijn oudste is er een paar x geweest, ook met zijn oudere nichtje van toen 8 en die vonden het geweldig.

Er is ook een mooie en leuke boswandeling daar in de buurt: het sabeltandtijgerpad.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Jul 2020 21:35

Re: De Huttenheugte en omgeving

Die zetten we erbij op het lijstje! Thanks voor de tip!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Jul 2020 21:53

Re: De Huttenheugte en omgeving

Ja duine zathe in appelscha is leuk (Nog wel een eindje rijden). Ook voor oudere kinderen is het nog leuk!

Boomkroonpad in Drouwen is leuk of attractiepark Drouwenerzand in Drouwen

Buffet restaurant Thijs en aafke in Klijndijk is leuk (niet ver van Emmen)

Bij mooi weer zwemmen in de kibbelkoele in Noord Sleen (maar er is in de buurt van Dalen ook vast wel een meertje waar je kunt zwemmen)
2014 2016
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Jul 2020 21:55

Re: De Huttenheugte en omgeving

Gaan allemaal op het lijstje, hebben we dan ook nog iets te kiezen
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem307

Bericht 09 Jul 2020 22:29

Re: De Huttenheugte en omgeving

Kabouterbos in Exloo, Wonderwereld in Ter Apel en Landgoed Tenaxx, een dinopark, in Wedde. Al denk ik dat alle drie te ver rijden zijn vanuit Dalen? Voor ons noordelingen is de Huttenheugte heel dichtbij, maar wat iemand ver of dichtbij vindt is heel persoonlijk. Monumentendorp Orvelte, vond ik als kind heel erg indrukwekkend en dan noem ik ook maar gelijk vesting Bourtange. In Borger heb je nog een Hunebeddenmuseum.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Jul 2020 22:30

Re: De Huttenheugte en omgeving

Ohja landgoed Tenaxx is ook leuk ja!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem307

Bericht 09 Jul 2020 22:43

Re: De Huttenheugte en omgeving

Je vraagt ook om tips om te eten. Als je naar Drouwenerzand gaat, daar zit eten en drinken bij het kaartje in, kun je net zo goed even doorrijden naar de Boergondiër in Drouwenermond (lopend buffet, maar geen idee of het te vergelijken is met Thijs en Aafke). Ga je naar Landgoed Tenaxx en wil je daarna lekker Turks eten (En dan niet alleen de welbekende Lamachun, broodje Kebab en kapsalon, maar een uitgebreide kaart met echte Turkse gerechten), dan zou ik reserveren bij De Sultan in Vlagtwedde. Verder heb ik niets haha.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 10 Jul 2020 08:43

Re: De Huttenheugte en omgeving

Duinen Zathe heb ik wel van gehoord, maar nog nooit geweest. Maar dat is in Appelscha en daarvoor heb ik wel een andere leuke tip die wij zelf afgelopen zondag hebben gedaan, het blote voetenpad bij het Drents-Friese Wold. Geen vertier voor de hele dag, maar er is ook een speelvijver(het canadameer) in de buurt, dus wie weet kun je er op die manier een dagje van maken.

Wat Isles noemt Kabouterland en Wonderwereld kun je combi-tickets voor krijgen, het ligt wel ongeveer een half uur van elkaar vandaan. Wonderwereld ben ik (best stom eigenlijk want kan er naartoe wandelen) nog nooit geweest, dus geen idee of het leuk is. Kabouterland staat met de kinderen deze vakantie op de planning, zelf als kind wel geweest en toen vond ik het leuk. Maar misschien toch meer voor wat jongere kinderen..

Als je een gewoon dagje naar Emmen gaat zou je nog door het oude dierenpark in het centrum kunnen lopen, daar zit nog een kinderboerderij en wat speeltuintjes.

Schaapskooi Bargerveen is ook leuk om te gaan kijken, wandelen, eventueel lunchen.

Over de grens heb je Tierpark Nordhorn, leuk knus dierentuintje waar je dicht bij de dieren kan komen en sommige zelfs mag voeren met speciaal voer wat je bij de ingang kan kopen.

Ook over de grens heb je nog recreatiepark Schloss Dankern. Daar heb je een strand, maar ook een speelpark.

Eten kun je in Dalen zelf heel goed, zitten goede restaurants. Tapas weet ik daar niet, maar daarvoor ga ik graag naar de Zwetser in Emmen. Pannenkoeken eten bij de Snoepert in Odoorn is ook leuk al zit er dichter bij Dalen geloof ik ook een leuk pannenkoeken restaurant(wilden we eens heen toen we bij vrienden in Dalen waren, maar zat toen vol dus uiteindelijk niet geweest, weet dus ook even niet waar dat precies was). Edit Even opgezocht, in Aalden zit die en ik geloof dat ik zag dat een andere forumster daar afgelopen week gegeten heeft, dus wie weet reageert die nog of het echt lekker en leuk was :wink: .
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 10 Jul 2020 10:27

Re: De Huttenheugte en omgeving

Ik ga straks even reageren via de laptop.
Maar er zitten leuke dingen tussen
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 235

Geregistreerd: 11 Dec 2019 20:15

Bericht 10 Jul 2020 15:13

Re: De Huttenheugte en omgeving

Als je naar Assen wilt, daar zit villa tapas. Kun je heerlijk eten.
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:12

Bericht 10 Jul 2020 19:11

Re: De Huttenheugte en omgeving

Ik weet niet precies hoe ver het rijden is, maar misschien is kamp Westerbork ook wel wat?
Duinenzathe is zeker leuk voor de leeftijd van jouw meiden. Eten en drinken zit bij de toegangsprijs in.
Schloss Dankern is ook erg leuk, maar check van te voren wel even of er dagjesmensen worden toegelaten. Volgens mij zijn op dit moment alleen mensen welkom die er in het vakantiepark zitten.
2012 2014
<<

Anoniem307

Bericht 10 Jul 2020 19:22

Re: De Huttenheugte en omgeving

Zit er een restaurant in Aalden, joh? Vijftien jaar geleden jaren gewerkt en ken alleen de pizzeria net buiten Aalden, in Meppen. :omg: Door jouw opmerking over tierpark Nordhorn, moest ik spontaan denken aan Schloss Dankern in Haren. Niet alleen een strandje (waar de meeste mensen heengaan), maar ook een pretpark(je). Wel weer een beetje uit de richting, bij Ter Apel de grens over, maar wel leuk.

Nordhorn is trouwens ook leuk om te shoppen. Toen mijn man in Hardenberg zat zijn we daar een keer heen geweest. Viel daar plat op mijn snufferd, omdat de tegels daar niet lekker recht liggen. Meppen (In Duitsland), en dan Mepcenter en centrum Meppen, is ook leuk om te bezoeken. Las van de week dat in het pand zelf, dus Mepcenter, dat je daar geen mondkapje meer hoeft te dragen. Alleen als je echt een winkel binnenstapt. Dat geeft wat lucht. Eten kun je echt lekker bij Täglisch, tegenover Mepcenter. Je komt daar via Emmen de grens over.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 10 Jul 2020 21:19

Re: De Huttenheugte en omgeving

Kajaka schreef:

Eten kun je in Dalen zelf heel goed, zitten goede restaurants. Tapas weet ik daar niet, maar daarvoor ga ik graag naar de Zwetser in Emmen. Pannenkoeken eten bij de Snoepert in Odoorn is ook leuk al zit er dichter bij Dalen geloof ik ook een leuk pannenkoeken restaurant(wilden we eens heen toen we bij vrienden in Dalen waren, maar zat toen vol dus uiteindelijk niet geweest, weet dus ook even niet waar dat precies was). Edit Even opgezocht, in Aalden zit die en ik geloof dat ik zag dat een andere forumster daar afgelopen week gegeten heeft, dus wie weet reageert die nog of het echt lekker en leuk was :wink: .


Wij hebben van de week gegeten bij het pannenkoekenhuis in Dalen; 't Hoes van Hol-An.
Een hele mooie oude saksische boerderij en heerlijke pannenkoeken!

Trouwens ook geluncht in Emmen bij de Zwetser. Heerlijk!

En naast dat Drouwenerzand attractiepark hebben we gegeten bij Robin Hood. Prima gegeten en hele leuke sfeer. Mijn dochter vond het Robin Hood thema geweldig.
<<

Anoniem307

Bericht 10 Jul 2020 21:49

Re: De Huttenheugte en omgeving

Oh ja. Robin Hood! Schijnt inderdaad ook erg lekker te zijn. Als je trouwens de straat uit rijdt zit er ook een heerlijke pizzeria, Da Peppino. En als je in Stadskanaal komt, dan zijn Vittoria en Dolce Vitta echt een aanrader. Denk Dolce Vita meer dan Vittoria.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 14 Jul 2020 22:02

Re: De Huttenheugte en omgeving

Ik was helemaal vergeten uitgebreid antwoord te geven.

Ongeveer 3 jaar terug zijn we ook naar het Kabouterdorp in Exloo geweest, toen was dat nog leuk, maar nu zijn ze daar te groot voor.
Dinowereld gaat ook op de lijst. Maar Orvelte wordt geskipt.

Qua eten, ik ben niet bepaald fan van buffetten, maar staat als optie op het lijstje. Turks ga ik er bij de kinderen echt niet in krijgen.

Kamp Westerbork, daar dubben we nog even over verder. Enerzijds willen we daar wel naar toe, maar ik zie het niet zitten om 3 mensen met nachtmerries te hebben in de vakantie en dat we allen niet lekker meer slapen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 15 Jul 2020 07:52

Re: De Huttenheugte en omgeving

Eventueel nog lekker pannenkoeken eten bij de Ganzenhoeve in Holthone. Verder zijn er al leuke dingen genoemd. Komt vast goed die week. :)
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Anoniem307

Bericht 16 Jul 2020 22:52

Re: De Huttenheugte en omgeving

Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar kamp Westerbork heb ik zelf op mijn 10e voor het eerst gezien. Daar waar barakken stonden staan stenen en op hun museum na, is er niet echt iets dat doet vermoeden dat het een kamp is uit de 2e wereldoorlog. Ik had op mijn 10e het geluk dat mijn lerares Engels een man had die kamp Westerbork heeft afgebroken en opnieuw heeft opgebouwd als monument, anders had ik denk ik niet eens doorgehad hoe het echt zat. Ik snap echter wel dat je met jonge kinderen ander tijdverdrijf zoekt. :)

Hunebedcity in Borger zit in het voormalig gemeentehuis van Borger en dat is echt een leuke zaak geworden. Misschien dat dit nog een extra tip is? Zijn geheel ingespeeld op kinderen en aangezien de eigenaresse werkt met verstandelijk beperkten is het allemaal erg goed ingericht. Ik heb heel veel respect voor haar doorzettingsvermogen en het feit dat ze alles zo maar lijkt op te zetten.

Turks eten is met kinderen inderdaad niet zo'n goed idee. Frietjes enzo zijn dan beter en lekkerder.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 17 Jul 2020 11:05

Re: De Huttenheugte en omgeving

In Kamp Westerbork is veel veranderd de laatste jaren. Er staan zuilen met foto's en met afdrukken van brieven die uit de trein gegooid zijn. Ook staat er een wagon.

Vroeger was er idd niet, voor een kind, duidelijk te zien wat er gebeurd is daar, maar tegenwoordig is dat veel duidelijker.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 17 Jul 2020 11:08

Re: De Huttenheugte en omgeving

Kajaka schreef:

Over de grens heb je Tierpark Nordhorn, leuk knus dierentuintje waar je dicht bij de dieren kan komen en sommige zelfs mag voeren met speciaal voer wat je bij de ingang kan kopen.
.


Dit is echt een aanrader! Wij zijn hier gisteren naartoe geweest. Wat een leuk park!
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers