Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 14 Jul 2020 18:48

Re: Sollicitatietopic #2

Poppy schreef:Ik heb geen proeftijd en er staat ook geen uitwerktermijn op. Het bedrijf heeft geen cao. Hoe zit dat dan? Kunnen ze me dan verplichten om een bepaalde tijd daar te blijven?


Dan moet je kijken of in je contract is vastgelegd of je tussentijds kan opzeggen.
<<

Anoniem290

Bericht 14 Jul 2020 18:50

Re: Sollicitatietopic #2

Er staat in dat het opzegbaar is als beide partijen schriftelijk toestemmen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 14 Jul 2020 22:21

Re: Sollicitatietopic #2

Zora schreef:
Girli schreef:Ja, klopt. Dus dat is iets te ver weg haha.
Haha ja idd. Jammer. Ik neem aan dat je vacature e-mails van noorderlink al krijgt he?!
Ja, zeker! Ik kijk ook regelmatig bij zorgpleinnoord en ggz-vacatures. Daarnaast meerdere ziekenhuizen en hogescholen specifiek. Nu duimen voor goede vacatures.

@ Chava begrijpelijk, als het salaris zo laag is, kan ik me voorstellen dat je nog verder zoekt. Ken je werkenvoornederland? Zij plaatsen vacatures voor de overheid en soms zitten er ook wel juridische posities tussen.

@ Poppy ik zou ook toch op gesprek gaan bij het tweede/nieuwe bedrijf.

@ Bliss succes maandag!
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 15 Jul 2020 06:48

Re: Sollicitatietopic #2

Maar dat is een raar contract? Is het een contract voor bepaalde tijd of voor onbepaalde tijd? En wil jij uberhaupt een contract tekenen zonder proeftijd? Stel het zijn enorme klootzakken, wat doe je dan? Heb je al getekend?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Jul 2020 05:33

Re: Sollicitatietopic #2

Vlaai schreef:
Poppy schreef:Ik heb geen proeftijd en er staat ook geen uitwerktermijn op. Het bedrijf heeft geen cao. Hoe zit dat dan? Kunnen ze me dan verplichten om een bepaalde tijd daar te blijven?


Dan moet je kijken of in je contract is vastgelegd of je tussentijds kan opzeggen.


Ik had ook zo'n contract en dan geldt de wettelijke opzegtermijn van 1 maand.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 16 Jul 2020 07:04

Re: Sollicitatietopic #2

Nee hoor, zonder opzegtermijn in het contract worden beide partijen geacht het contract uit te zitten.

bron judex:
Kan een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd tussentijds beëindigd worden?

Zonder een tussentijdse opzegbepaling kan een arbeidscontract voor bepaalde tijd in principe niet opgezegd worden tijdens de looptijd van het contract. Met name werknemers lijken zich dat niet altijd te realiseren en denken soms de arbeidsovereenkomst tussentijds op te kunnen zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van een maand. Maar zonder een bepaling in het arbeidscontract dat de overeenkomst tussentijds kan worden opgezegd zijn beide partijen in feite verplicht het contract uit te dienen.
30-04-2017
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 16 Jul 2020 07:55

Re: Sollicitatietopic #2

"kerel"]Maar dat is een raar contract? Is het een contract voor bepaalde tijd of voor onbepaalde tijd? En wil jij uberhaupt een contract tekenen zonder proeftijd? Stel het zijn enorme klootzakken, wat doe je dan? Heb je al getekend?[/quote]

Dat is niet moeilijk. Je werk gewoon niet goed doen/ervoor zorgen dat ze wel sneller van je af willen.
Sowieso zou ik voor die paar maanden dat je er dan heb gewerkt het niet op je cv zetten.
Voegt namelijk toch niets toe en roept alleen maar vragen op bij potentiële werkgevers.
<<

Anoniem325

Bericht 16 Jul 2020 12:07

Re: Sollicitatietopic #2

Oeh ik weet niet of ik daar zomaar aan zou beginnen, zo'n contract. Stel je vindt het helemaal niks, zit je daar een jaar, daar zou ik echt niet gelukkig van worden. Ik wist trouwens ook niet dat het bestond op deze manier, ik dacht dat je altijd een opzegtermijn van 1 maand had.

Ik wil binnenkort ook weer beginnen met solliciteren, wil graag terug naar de richting waar ik vandaan kom. Ik mis het zo!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 16 Jul 2020 12:52

Re: Sollicitatietopic #2

Eens met Auxo. Ik zou hier nog wel twee keer over nadenken voordat ik zou tekenen. Ik zou voor mezelf bepalen of de voordelen opwegen tegen de nadelen.

Spannend voor je! Naar welke richting wil je weer terug?

Ik hoor deze week hopelijk of ik op gesprek mag bij een bedrijf in mijn vakgebied, dus wel spannend. Als dat niet mag, ben ik ook erg benieuwd naar de reden waarom niet. Daarnaast heb ik ook een andere zeer geschikte vacature gevonden, dus die brief ga ik ook nog dit weekend schrijven. Daar krijg ik weer wat energie van!
<<

Anoniem290

Bericht 16 Jul 2020 13:10

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb een nieuw contract gekregen, met daarop een proeftijd van een maand en een uitwerktermijn van een maand. Geeft mij toch wat meer rust, voor het geval ik toch nog iets anders vind wat me meer aanspreekt (en waar ze betere voorwaarden hebben).
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 16 Jul 2020 14:10

Re: Sollicitatietopic #2

Kijk, dan kun je die eerste maand toch nog kijken :) En als ik hoor dat je werkgever geen CAO toepast, dan is mijn tip www.fnv.nl/lidworden :)
<<

Anoniem325

Bericht 16 Jul 2020 14:21

Re: Sollicitatietopic #2

Fijn Poppy, snap dat je daar wat meer rust van krijgt.

Girli, spannend dus even deze week. Hoop voor je dat je op gesprek mag!

Ik wil graag terug de K.inderopvang in.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 16 Jul 2020 14:24

Re: Sollicitatietopic #2

kerel schreef:Kijk, dan kun je die eerste maand toch nog kijken :) En als ik hoor dat je werkgever geen CAO toepast, dan is mijn tip http://www.fnv.nl/lidworden :)
Voor jou ook een tip: cao is met kleine letters.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Jul 2020 23:26

Re: Sollicitatietopic #2

Ik twijfel ook gigantisch weer. Ik ga even mijn gedachtes spuwen, wie weet heeft iemand een opmerking waar ik nog niet bij stil heb gestaan.

Na de miskraam gaan we paar maanden wachten tot we weer proberen maar ik denk wel in 2021 zwanger te zijn en te bevallen. Ik ben zo’n moeder die haar kind niet in opvang wil voor 2 jaar (nou ja, man en ik dus). Ik heb net 4 jaar parttime keihard gewerkt en fulltime een PhD gedaan. Man ook parttime gewerkt.

Man heeft aanbod per september (ws, dit hangt ervan af of de kantoren weer open gaan) op gesprek te komen bij een equivalent van rtl 4 als graphic designer. Hij heeft hier geen opleiding in, wel veel ervaring en ze willen kijken of ze hem een junior positie willen aanbieden. Dat betekent wel echt jezelf laten zien in het eerste jaar en veel inzet. Hij heeft de baan dus nog niet, wel de belofte van gesprek én een goed contact binnen de tv zender. En na 4 jaar is het zijn beurt zijn carrière op te bouwen (mijn gevoel). Helemaal huisvader zijn ziet hij ook niet zitten. Allerliefst is hij parttime en bovenstaande kans maar dat is natuurlijk niet haalbaar.

Dan ik: er is een baan aanwezig die me op het lijf geschreven is. Lecturer B op de Universiteit binnen Social Work. Ik heb een CV vol ervaring, ben nu klaar met PhD. Heb alleen nog weinig groot subsidies etc binnengeharkt. Daarnaast werk ik al op nul uren contract voor deze Uni.
Het is fulltime, midden in de stad. Bizar hoog salaris. Ze zeggen online flexibel te zijn in uren en door COVID is thuiswerken nu ook weer meer prevalent.

Mijn bezwaren:
* R begint 2 dagen per week preschool in februari, denk dat mijn contract per januari zou zijn. Beide fulltime werken wil ik niet voor hem. Geen familie hier dus hij moet in opvang of een oppas. En nogmaals: dat is me te veel.
* ik weet dat ik zwanger zal zijn in 2021. Het voelt ontzettend als liegen om zo’n baan te beginnen en dan al met verlof te gaan. En als ik ga, ga ik niet 4.5 maand maar sowieso een jaar (en ze moeten mijn baan 2 jaar vasthouden). Ik raak snel zwanger dus dit is zeker iets om in achterhoofd te houden. Maar daarna ben ik wel echt bereid om mijn hele carrière daar te blijven. Universiteit is enorm groot, dus zouden ze best makkelijker vervanging kunnen vinden. Maar vind het niet zo netjes. Het zou wel het punt hierboven oplossen want dan zou ik maar voor 6 maanden ongeveer opvang hoeven voor zoon.
* ik heb de baan natuurlijk niet, kan het risico nemen en gaan en het als ervaring zien voor volgende sollicitatie en als ik niet word, kijken of ik op deze faculteit meer uren op nul uren contract kan krijgen want dit past beter bij mij dan wat ik nu lesgeef (logopedie). Maar twijfel blijft: wat als ik wel word aangenomen..

Zoveel gedachtes!
Afbeelding
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 17 Jul 2020 05:39

Re: Sollicitatietopic #2

Nee, je weet niet of je in 2021 zwanger zal zijn en zelfs in 2021 zal bevallen. Ik hoop het voor je maar een goede zwangerschap is niet maakbaar. Je hebt de baan nog niet en misschien word je het ook niet. Je kan toch gewoon solliciteren? En als je de baan krijgt en je ook nog zwanger raakt dan is dat maar zo. Dat is een risico wat een werkgever zelf neemt, daar krijgen ze voor betaald ook. Ik begrijp dat jullie beide carrière willen maken en niet fulltime willen werken en je kind of kinderen niet teveel naar de oppas willen doen. Maar is dat allemaal haalbaar? Je kan niet álles hebben, je zal onderweg ergens concessies moeten doen.
Laatst gewijzigd door SoGood op 17 Jul 2020 07:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 17 Jul 2020 07:08

Re: Sollicitatietopic #2

Marsy31 schreef:Zoveel gedachtes!

Ik snap je overwegingen. Wat mij opvalt is dat het vol staat met 'wat als'. Je kunt niet in de toekomst kijken. Je weet niet of je man de baan krijgt, je weet niet of je zelf de baan krijgt. Tijden zijn ook door Corona nog meer onzeker. Je weet niet of je opnieuw snel zwanger raakt en wanneer dan de bevalling plaatsvindt.

Qua werk: ik zou beiden solliciteren als dat voor ieder van jullie een prachtige kans is. Je weet niet of de baan krijgt uiteindelijk. Wie weet zijn er bij de arbeidsvoorwaarden onderhandelingsmogelijkheden voor minder uren. En ja, als jullie beiden die ambities hebben, zul je er rekening mee houden wat voor invloed dat heeft op het leven van jullie kind/kinderen. Zo als SoGood zegt, ergens zul je concessies moeten doen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Jul 2020 07:59

Re: Sollicitatietopic #2

Dat is waar, ik denk teveel vooruit. Ok, ik ga solliciteren.. wel spannend hoor!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 17 Jul 2020 08:41

Re: Sollicitatietopic #2

Leuk Marsy, succes! Is het voornamelijk een teaching job of ook onderzoek?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Jul 2020 08:53

Re: Sollicitatietopic #2

Het is een 60/20/20 baan (60 teaching). Het is voornamelijk interessant omdat het zó perfect past binnen mijn cv. Maar vind het heel spannend om op een fulltime baan te solliciteren. Ik heb nu een nul uren teaching only contract en dat vind ik ook heel leuk, maar is natuurlijk geen vast contract. Het voelt echt als valsspelen dat ik ga proberen zwanger te worden bij begin van zo’n baan. Maar goed, daar moet ik me maar overheen zetten. Zullen mede door COVID en ontzettend veel ontslagen binnen grote universiteiten grote concurrentie zijn en ik ben natuurlijk nog een echte beginner. Enige voordeel dat ik heb is dat ik al voor deze universiteit werk en ze alleen interne mensen mochten aannemen afgelopen periode. Ik probeer het gewoon, zien we dan wel weer!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 17 Jul 2020 12:44

Re: Sollicitatietopic #2

Marsy31 schreef:Dat is waar, ik denk teveel vooruit. Ok, ik ga solliciteren.. wel spannend hoor!

Dat denk ik ook dat je dat doet. Vind dat je nogal wat aannames doet in je post. Vriendin van mij raakt ook snel zwanger, maar blijvend zwanger raken duurde een hele poos.

Succes met solliciteren!
Wie dan leeft, wie dan zorgt helpt me wel eens bij zulke dingen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 17 Jul 2020 13:35

Re: Sollicitatietopic #2

Marsy, aangezien jouw leeftijd en de leeftijd van je zoontje, lijkt mij het mij - als ik jouw potentiële werkgever zou zijn - logisch dat je wellicht in korte tijd zwanger zou worden. Dat kan natuurlijk en dat weten ze bij vrouwen.

Ik zou zeker solliciteren, nu met de hele crisis is thuiswerken een stuk gebruikelijker en kan je dus ook eventueel in de avonduren uren maken ipv overdag als je zoontje thuis en wakker is.

Verder, kom je er echt wel uit als het eenmaal zover is.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Jul 2020 21:41

Re: Sollicitatietopic #2

Buiten de aannames om, vind ik het zeker een reële kans dat ik volgend jaar ergens beval Burn en ik vind dat, in dat geval, wel een heel groot punt om op zo’n functie te solliciteren. Dat anderen lang bezig zijn etc is niet aan de orde (ik heb zelf zo’n vriendin). Het is gewoon mogelijk als wij per november er weer voor gaan en hoort dus gewoon bij het rijtje zorgen dat ik had.
Maaaaar mede dankzij jullie (en Tabbie, jouw bericht was heel fijn!) kon ik het wat meer op een rijtje zetten en ben ik er nu rustig onder. Ik ga solliciteren. Eerst maar eens kijken of ik überhaupt wordt uitgenodigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 17 Jul 2020 22:08

Re: Sollicitatietopic #2

Het is een reëele kans, klopt. Maar het kwam als mij over als een feit.

Komt goed! ?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 18 Jul 2020 11:53

Re: Sollicitatietopic #2

Ik begrijp het wel. Er zijn vrouwen die van nr 1-2 meteen zwanger waren. En die voor nr 3 in een medisch traject komen en het niet wil lukken. Met dezelfde partner en omstandigheden. Het kan zomaar. Geen garanties.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Jul 2020 12:13

Re: Sollicitatietopic #2

Maar dat zou dan betekenen dat vrouwen functies moeten laten schieten omdat ze van plán zijn zwanger te raken. Iets wat inderdaad niet direct hoeft te gebeuren maar al gebeurt het direct, dan nog. Laten mannen functies schieten omdat ze een kind gaan krijgen? Tuurlijk ben je even uit de running, maar dat heb je als vrouw ook niet zelf gekozen, dus daar hoef je niet voor te betalen dmv functies laten schieten.
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron