Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alles voor elkaar....en nu?

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Jul 2020 09:43

Re: Alles voor elkaar....en nu?

Jammer, dat je niet op mijn reactie wil ingaan Mamsie. Als je man op zijn 24e gewoon fulltime werkte snap ik wel waarom je niet interessant was voor die programma's. Een van de partners haalt brengt gewoon voldoende geld in het laatje voor het gezin. Ook al zou het kramp geweest moeten zijn.

Overigens wat de een 'alles voor elkaar' is kan voor de ander iets heel anders betekenen...

Wat denk je bijv. van mensen die bewust voor een bepaalde levensstijl kiezen (bijv. in het klooster leven, zelfvoorzienend zijn etc..).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Jul 2020 10:42

Re: Alles voor elkaar....en nu?

[quote="Fred]Overigens wat de een 'alles voor elkaar' is kan voor de ander iets heel anders betekenen...

Wat denk je bijv. van mensen die bewust voor een bepaalde levensstijl kiezen (bijv. in het klooster leven, zelfvoorzienend zijn etc..).[/quote]

Ook dan kun je een alles voor elkaar en nu gevoel krijgen. Het is niet zo zwart wit dat je met huisje boompje beestje alles voor elkaar hebt.
2015 💙
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 13 Jul 2020 14:28

Re: Alles voor elkaar....en nu?

Fred schreef:Jammer, dat je niet op mijn reactie wil ingaan Mamsie. Als je man op zijn 24e gewoon fulltime werkte snap ik wel waarom je niet interessant was voor die programma's. Een van de partners haalt brengt gewoon voldoende geld in het laatje voor het gezin. Ook al zou het kramp geweest moeten zijn.

Overigens wat de een 'alles voor elkaar' is kan voor de ander iets heel anders betekenen...

Wat denk je bijv. van mensen die bewust voor een bepaalde levensstijl kiezen (bijv. in het klooster leven, zelfvoorzienend zijn etc..).


Ik zag niet echt een specifieke vraag naar mij in je reactie op Savi. Maar idd mijn man had gewoon een fulltime baan en nee het is nooit krap geweest.

HG haar mening ging meer over het bewust thuisblijven als moeder, nog geen studie hebben afgerond en eerst jezelf ontwikkelen etc voordat je een (stabiele) basis hebt. Maar vast ook wel over het jong moeder zijn. Logisch ook.

In dit topic gaat het over het ‘en nu?’ gevoel dat mensen ervaren ná het hebben van een opleiding, baan, huis, relatie en kinderen. Dit is vaak een hele drukke periode in je leven. Het gaat over mensen die (even overdreven) de uitgestippelde weg hebben bewandelend en dan vaak rond de 40, wanneer gemiddeld gezien de kinderen zo voorbij de baby/kleuter periode zijn en je weer op adem komt als ouders, het ‘en nu?’ gevoel kan toeslaan.

Ik heb met mijn partner een compleet andere weg bewandeld (ik zeg niet beter) en persoonlijk denk ik dat dit er voor ons mede aan heeft bijgedragen dat we dat ‘en nu?’ gevoel niet hebben (sowieso niet rond ons 40ste?).
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 13 Jul 2020 19:27

Re: Alles voor elkaar....en nu?

Ik heb het en nu gevoel niet in mijn relatie maar wel in mijn werk.

Ik vind het prettig dat mijn kinderen nu wat groter worden, ze kunnen even alleen zijn als ik boodschappen doe, ze worden wat zelfstandiger zoals bijv met douchen, ik kan ze nu gewoon naar boven sturen en ze komen schoon beneden.
Mijn relatie met mijn vriend zal altijd werken blijven.. dat is het altijd al geweest en zal niet anders worden. Dit komt door zijn baan, door het feit dat hij vaak weg is en ik veel alleen ben. We moeten echt ons best doen om niet alles afzonderlijk van elkaar te doen ook als hij thuis is.

Ik heb twee jaar geleden een switch gemaakt in mijn functie bij dezelfde werkgever, dit is niet zo positief uitgepakt, waardoor ik nu erg zoekende ben in wat ik wil en wat ik leuk vind, wil ik nog een opleiding volgen of een training. Daar in ben ik zoekende.

Dus tot nu toe herken ik het gevoel van en nu? Maar op een gebied in mijn leven.
:heart: :heart: 2011
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 14 Jul 2020 07:37

Re: Alles voor elkaar....en nu?

Het lijkt mij dat het leven uitgebreider is dan huisje, boompje, beestje. Ja je kunt een huwelijk, een huis en kinderen hebben maar is dat alles? Ik denk dat je vooral ook oog voor jezelf moet houden. Overigens snap ik verder niet waarom dat dan "alles voor elkaar" zou moeten zijn. Dus iemand zonder relatie heeft niet alles voor elkaar? Ik moet er niet aan denken om een relatie te hebben op dit moment maar ik heb nu prima voor elkaar wat ik graag zou willen in mijn leven. Daarnaast is er nog genoeg te ontwikkelen, te leren en te doen dus op dat "en nu" heb ik ook nog wel genoeg antwoorden haha.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 14 Jul 2020 11:10

Re: Alles voor elkaar....en nu?

Volgens mij gaat het er niet om dat er niet nog heel veel is wat je kunt doen, maar dat er in zo'n relatie niet altijd ruimte is om al die dingen te doen (dan wel letterlijk qua tijd omdat de ene partner veel meer tijd voor zichzelf/eigen ontwikkeling pakt dan de andere partner, dan wel emotioneel, omdat je op wordt geslokt door de sleur van het dagelijkse leven).

Er zijn áltijd dingen die je kunt doen, maar het gevoel van 'en nu' heeft volgens mij veel meer met bovenstaande te maken: om één of andere reden niet de ruimte voelen dit te kunnen doen en daar niet tevreden mee zijn. Heel vaak voelt de partner die zich zo voelt zich niet gehoord in de relatie, omdat de ander vaak wel tevreden is (en daarmee dus geen ruimte geeft aan de ander).

Een huis kopen, verbouwen, kinderen krijgen, trouwen etc, kan dat gevoel wat compenseren, maar zodra dit soort grote dingen achter de rug zijn, komt dat 'en nu' gevoel sowieso wel terug.
<<

Anoniem309

Bericht 15 Jul 2020 09:58

Re: Alles voor elkaar....en nu?

Dat denk ik ook Rejoy. Daarom vind ik het ook heel belangrijk dat je oog blijft houden voor de behoeften van elkaar en daarin probeert te helpen omdat behoeften ook kunnen veranderen. Ik merk bijvoorbeeld dat ik sinds het verlies van Y. Ik meer behoefte heb om alleen te zijn, terwijl mijn man juist de behoefte heeft om samen te zijn. Daar hebben we nu een soort compromis is. Ik blijf langer in bed om even rustig op te starten en ‘s avonds ga ik wat eerder naar bed om even een dagboekje bij te houden. Maar voor de rest hebben we dus veel momenten samen. Maar ik vind het bijvoorbeeld ook belangrijk om oog te blijven houden voor elkaars sexuele behoefte en te kijken of je elkaar daarin tegemoet kan komen als de behoefte van elkaar verschilt.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron