Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Jul 2020 16:39

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Ja dat heb ik nu ook wel wat Bisq. Stel we zouden in de toekomst 2 dagen opvang nodig hebben, dan vind ik het bijna sneu dat ze een dag minder erheen kan ivm het spelen met andere kindjes. Dat vindt ze echt zo leuk. Nou scheelt het hier ook dat ze nooit lange dagen gaat omdat wij nog beide thuis werken. We kunnen zowel s ochtends als s avonds rustig aan doen, dat scheelt qua drukte wel heel erg.
<<

Anoniem336

Bericht 08 Jul 2020 16:48

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 08 Jul 2020 21:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 08 Jul 2020 16:53

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Nu krijg je dus alsnog dat iedereen opsomt wat ze zelf doen :smile:
<<

Anoniem315

Bericht 08 Jul 2020 16:59

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Hoeveel dagen gaan jullie kinderen, staat er toch? Dus als dat de hoofdvraag is, krijg je daar antwoord op.

De van mij gaat 1 dag. Een paar jaar geleden 2, maar we nemen beide 1 dag ouderschapsverlof op.
<<

Anoniem332

Bericht 08 Jul 2020 17:14

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Ik snap je twijfel wel poppy. Hier gaat ze 2 dagen naar de opvang. Ik kan waarschijnlijk een dag extra werken straks. Dus dan zouden beide 3 dagen naar de opvang moeten. Nu heb ik eens zitten rekenen en we gaan er netto maar heel weinig op vooruit wat betreft financieel. Omdat we zoveel eigen bijdrage hebben.

Daarnaast verdient mijn vriend een stuk meer dan ik. Maar toch denk ik dat ik het ga doen. Ondanks dat het maar weinig oplevert, moet nog even bekijken Wat de inkomensafhankelijke combinatie korting gaat worden.
Maar toch denk ik dat ik het ga doen. Ik vind mijn werk leuk, van een dag werken krijg ik meer energie dan een dag met kind(eren).
Mijn vriend vind dat ik het moet doen.
<<

Anoniem318

Bericht 08 Jul 2020 18:02

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Of het OK is, zal ook van het kind afhangen. Jij kent je kind het best, dus waarschijnlijk kun jij dat ook het beste inschatten samen met je man. Dan heeft het inderdaad niet veel zin om te vragen wat anderen doen.

Als je het toch wil weten: hier gaat onze zoon (en dochter straks ook) 5 dagen, want zoontje vindt het leuk en we werken allebei fulltime. We zijn wel aan het kijken of we op termijn parttime kunnen werken, maar het zou kunnen dat we hem alsnog 5 dagen laten gaan, maar vroeger ophalen dan we nu doen. Hangt ervan hoe hij zich ontwikkelt. Hij is nu na het weekend altijd blij om weer “naar de kindjes” te gaan ?, en we zijn best leuke ouders hoor.
<<

Anoniem326

Bericht 08 Jul 2020 19:35

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Mijn kinderen zijn 2,5 dag gegaan. Ma, di en woe ochtend. En nog 1 dag naar mijn moeder.
Ik heb me daar ook weleens schuldig om gevoeld. Maar ja, er moet nu eenmaal gewerkt worden. Voor een baby zie ik niet zo heel veel meerwaarde in een kdv, maar vanaf een jaar of twee wel.

Voor mij was/is de optie thuisblijven er niet.
Dus ik heb ondanks het schuldgevoel zo nu en dan toch zoveel gebruik gemaakt van het kdv. Ik heb niet de indruk dat ze eronder geleden hebben.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 08 Jul 2020 19:55

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Ik ken eigenlijk alleen alleen maar mensen van wie de kinderen 3 dagen gaan. Heel standaard meestal de ma-di en do. Die van mij ook, die vindt het prachtig, mooi speelgoed en al die kinderen.

Dus het ligt natuurlijk aan je kind, maar over het algemeen is er niks mis met drie dagen opvang. Sowieso niet trouwens, want je hebt ook nog een eigen leven en economische zelfstandig zijn is ook belangrijk.
Smile, it's free!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 08 Jul 2020 20:32

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Mijn jongste gaat 3 dagen. Ma, di, do. Dinsdagmiddag is niet perse nodig, want ik werk dan een halve dag. Maar we kunnen alleen per dagdeel afnemen en ik zou als ik hem een halve dag zou plaatsen altijd stipt op tijd weg moeten van werk. Daarnaast kan hij dan in de middag niet slapen omdat we na een klein uurtje als we thuis zouden zijn al weer naar school moeten om zoon 2 te halen. Ik vind het wel prima zo, ik hoef niet te stressen om hem te halen en hij kan gewoon rustig slapen en daarna nog even heerlijk spelen op de opvang.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Jul 2020 21:04

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Mijn zoon gaat 1 dag. En twee dagen naar opa/oma. Dit is een luxe, als zij dat niet zouden kunnen zou hij ook 2 a 3 dagen naar kdv gaan. Ik vind het wel prettig dat hij niet 3 dagen op het kdv zit, ik vind de dagen daar voor hem veel vermoeiender dan bij opa en oma. Ook vind ik het goed voor hem, hij leert er veel.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 08 Jul 2020 21:48

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Wat grappig om te lezen dat nu alleen de mensen reageren waarvan de kinderen idd 3 dagen (of meer) gaan. Terwijl ik ook genoeg mensen ken waar de kinderen minder vaak gaan.
Hier gingen ze altijd 1 dag. Met mn onregelmatig werk voorheen werd de rest opgevangen met partner en oma's. Ja luxe. Nu ik bij regelmaat wil werken wil ik 2,5 dag werken, en dan 1 dag opvang, 1 dag partner (of iig groot gedeelte, klein gedeelte oma, afhankelijk van dienst partner) en halve dag een oma.
Ik zou er geen moeite mee hebben om mn kind 2 dagen op de opvang te hebben. De oudste ook nog niet, ondanks de verplichtingen na school zoals afspreken en sporten). Maar 3 dagen zou voor zowel de jongsten met opvang als de oudsten met bso wel veel vinden
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Jul 2020 21:57

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Ik zou me in zo’n kwestie vooral laten leiden door m’n eigen gevoel, en niet door hoe anderen het doen. Mijn zoon gaat 2,5 dag en dat vindt hij hartstikke leuk. De meisjes gaan 3 volle dagen en dat gaat ook goed en ze hebben veel plezier daar. Mijn man en ik hebben bewust voor deze verdeling gekozen. Man werkt onregelmatig en is vaak de weekends weg (voor werk dus). Ik werk 4 dagen en ben op vrijdag vrij. Wij hebben lang zitten twijfelen of mijn man een vaste vrije dag moest inplannen op 1 van mijn werkdagen, zodat de kindjes allemaal 2 naar het kdv zouden gaan ipv 2,5/3, maar we hebben er uiteindelijk voor gekozen dat hij juist ook op vrijdag vrij is, zodat we in ieder geval 1 dat met het hele gezin hebben. Dat vind ik zwaarder wegen dan 1 dagje minder opvang.

Ik vind het wel belangrijk om ze daar geen dagen van 10-11 uur te laten zitten, dat vind ik echt te lang voor zulke ukjes. Als mijn man ochtenddienst heeft, breng ik de kindjes weg en haalt hij ze rond half 5 weer op. Bij avonddienst brengt hij ze wat later weg en haal ik ze rond half 5 op. Zo zitten ze daar dan maximaal een uur of 8,5. Dat vind ik wel lang genoeg.

Ik heb zelf een goed gevoel bij deze verdeling en vind het een goede balans. Wij willen allebei ook (nog) niet minder werken dan we nu doen, dus het kan ook niet anders.

Wat is jouw grootste bezwaar tegen drie dagen opvang?

♥♥
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 09 Jul 2020 08:25

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Ik denk ook dat het om je eigen gevoel gaat. Ik heb in mijn omgeving alles van fulltime werken tot fulltime moeder en elke variant er tussen in. Ik herken wel het schuldgevoel dat moeders vaker hebben dan vaders, zonde vind ik dat. Ik heb het zelf een beetje, mijn kinderen gaan bijvoorbeeld ook naar de opvang als ik vakantie heb (ik werk in het onderwijs). Ik heb genoeg collega's die dat niet doen, maar wanneer heb ik dan vakantie? Even een dagje flink poetsen, dagje shoppen, kapper, klusjes in huis... ik kan daar nooit een vrije dag voor opnemen, dus gaan ze in de vakantie ook gewoon 2 dagen naar de opvang. Vriend en ik werken beide 4 dagen en de opa's en oma's vangen de 3e dag opvang op. Komend schooljaar werk ik 3,5 dag trouwens, de oudste gaat vanaf december naar school en dan kan ik haar tenminste twee keer per week brengen, anders moet vriend dat steeds doen en heb ik evt ruimte om eens te helpen op school. En anders heb ik een paar uurtjes voor mezelf. Ik vind mijn kinderen geweldig hoor, maar ik ben meer dan alleen mama.
december 2016
juli 2019
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 09 Jul 2020 08:36

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Na de vakantie start onze dochter op het kinderdagverblijf.
Ze gaat alleen op de woensdag van 7:00 tot 14:00.
Op donderdag past er een oma op en op vrijdag de andere oma.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 09 Jul 2020 15:30

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Mijn dochter gaat 3 dagen naar de opvang en eentje naar familie waarvan mijn vakantieplannen eigenlijk altijd gelijk lopen aan die van hun. Zelf werk ik dus 4 dagen per week. Nu met corona gaat ze niet naar mijn familie trouwens want ik werk thuis dus haal haar nu zelf op. Verder wil ik liever geen hulp van buitenaf omdat het me te afhankelijk maakt. Ik doe alles alleen dus kan niet terugvallen op een partner of ex-partner. Ik voel me er niet schuldig om verder, mijn dochter zit sowieso tot 3 uur op school, die 2 uurtjes kunnen er dan ook nog wel bij en ik verdien goed zodat we leuke dingen kunnen doen. Daarnaast vindt ze het ook onwijs leuk, ik krijg haar altijd amper mee als ik haar ga halen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Jul 2020 11:34

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Nou Poppy, een hele hoop reacties van forummers die met je meedenken!
Heb je er nog wat aan?
#teammaple🍁
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Jul 2020 13:10

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Wij hebben het geluk niet veel opvang nodig te hebben, doordat we allebei onregelmatig werken. In totaal nemen wij drie hele dagen per maand af, verdeeld over zes dagdelen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jul 2020 14:56

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Elroya, ik zie ook een heleboel andere reacties ??‍♀️
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 12 Jul 2020 18:01

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Hier ook niet veel opvang nodig, dochter gaat daarom maar 2 halve dagen. Maar als ik zie hoe leuk ze het vindt, zou ik haar ook rustig fulltime brengen.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 13 Jul 2020 11:47

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Ik ben fulltime thuis, mijn oudste is een jaar naar het kinderdagverblijf gegaan a 3 dagen in de week - mijn jongste nooit.

Ik heb zelf wel jaren gewerkt op een kinderdagverblijf, op een verticale groep dus met de leeftijden van 0 - 4. En de meeste kindjes komen daar gewoon rond de 3 a 4 dagen, en ze hebben het nagenoeg allemaal goed naar hun zin! Ze vinden het juist heel erg gezellig, en de overgang naar de basisschool is ook een stuk makkelijker.

Overigens was het bij mijn oudste echt drama, en dat had onderliggende problemen bij haarzelf. Daarom hebben we haar dus ook van het kinderdagverblijf afgehaald, omdat het niet bij haar paste. Mijn jongste daarentegen had daar het liefste 5 dagen gezeten denk ik ?
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 13 Jul 2020 17:41

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Nu nog 1 dag, maar als ik weer moet werken na mijn verlof wil ik er een dagje bij denk ik.
Opa en oma pasten 3 middagen op, nu nog 2 en zouden met 2 dagen kdv nog maar 1 dagje oppassen. Wij hebben helemaal geen oppas of andere familie voor als we eens samen weg willen in het weekend, als mijn ouders nog maar 1 dag doordeweeks oppassen voel ik me wat minder bezwaard om ze voor dat soort uitjes te vragen om op te passen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers