Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 27 Jun 2020 06:48

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat misschien ook meespeelt.. in de IUI proberen ze altijd 2 follikels te kweken. Dat is in de anderhalf jaar dat ik hormonen spuit (waarvan 5x met inseminatie) nog nooit gelukt. Op een of andere manier denk ik dus dat dat bij IVF ook zo zal zijn.
Misschien is het ook het onbekende dat mij benauwd. Misschien eens wat meer over gaan lezen.

Thanks voor jullie berichtjes!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Jun 2020 06:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Voor ons is het gelukkig nooit nodig geweest maar het ging wel boven m’n hoofd en ik herken wel die angst Bloom. Het voelt juist door die limiet zo beperkend, alsof het echt het laatste station is wat je kunt proberen. Hopelijk heb je iets aan de ervaringen van hier en van wat je verder kunt vinden om je in te lezen. Heel veel sterkte en geluk voor jullie! ??
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Jul 2020 18:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

zo hier eindelijk ongesteld geworden hoe blij kan je daar mee zijn. :banaan:

Aan de andere kant begint nu het echte IVF traject, en dat voelt allemaal zo dubbel net zo als bloom zegt het is zo definitief nog 3 keer en dan houd het op. Ik probeer maar positief te blijven. En zoals de verpleegkundige zei als we dachten dat er geen kansen waren voor jullie waren we niet doorgegaan en alles is elke keer perfect bij jullie.



Morgen moet ik starten met de pil. Ook zo bizar de laatste keer dat ik de pil slikte was met ons trouwen toen heb ik het een maand geslikt en dat is 12 jaar geleden.

Hoe gaat het met de rest?
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 02 Jul 2020 20:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Succes Sarah! Jullie kunnen dit!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Jul 2020 07:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Zo ik slik nu 10 dagen de pil. En wow wat voel ik me daardoor beroerd. Constant misselijk en hoofdpijn. En daardoor ook veel last van mijn been. Wat ik elke maand wel heb maar nu constant. Maarja als dit moet om ons doel te bereiken moet het maar.


Ik kan me alleen die misselijkheid en hoofdpijn niet herinneren van vroeger toen ik de pil slikte . Misschien reageert mijn lichaam nu ook anders door mijn maagoperatie.

Wij gaan eind van de maand een weekend weg en precies dan moet ik extra spuiten. Niet zo bij stil gestaan toen we boekten maar even zien hoe ik dat ga doen want het moet koel blijven


Hoe is het met de anderen. Emma hoe is het met jou/jullie?
Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 13 Jul 2020 07:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat vervelend dat je klachten van de pil hebt Sarah.
Gaan jullie dat weekend in een hotel of zitten jullie in een huisje? In een hotel kun je altijd wel een tasje medicatie in de koeling laten zetten van de keuken of bar, als je geen koelkastje op de kamer hebt. Ik heb jaren in een hotel gewerkt en dat gebeurde erg vaak, dus daar kijken ze ook niet raar van op als je dat vraagt. Of je bewaard de medicatie in een koeltas/box met elementen en vraagt of er wat extra elementen daar de vriezer in mogen zodat je ze af kunt wisselen.
10.04.17
<<

ChiQ

Bericht 13 Jul 2020 07:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Sarah, ik had dat ook, misselijk en niet lekker door de pil, en toen bedacht ik t briljante idee om het savonds voor t slapen te nemen!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Jul 2020 08:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Saga we hebben hotel. Zal eens vragen of er een koelkast in zit

Chiq ik ga dat proberen. Wie weet helpt het. Moet het nog 10 dagen nemen
Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 13 Jul 2020 08:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

sarah1985 schreef:Saga we hebben hotel. Zal eens vragen of er een koelkast in zit

Chiq ik ga dat proberen. Wie weet helpt het. Moet het nog 10 dagen nemen


Hielp echt! Je slaapt er door zeg maar.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 13 Jul 2020 08:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Sarah: ik heb een koeltasje, speciaal voor diabetes patiënten. Daar kun je tot vier pennen in kwijt en blijft heel lang koel. Ik gebruik die ook voor weekenden en vakanties naar het buitenland. Kan op dezelfde manier ook prima in de handbagage. Zal eens een linkje zoeken.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 13 Jul 2020 08:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 15 Jul 2020 20:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

sarah1985 schreef: Emma hoe is het met jou/jullie?


Wat lief dat je naar me vraagt! Ik lees nog wel altijd mee maar het voelt een beetje doelloos om nog mee te schrijven omdat we niet in een medisch traject zitten. We zijn inmiddels wel allebei onderzocht en ze kunnen niets afwijkends vinden dus in theorie zou het moeten lukken. Ik sta wel open voor een medisch traject maar mijn vriend niet dus we gaan het zien. Ik word bijna 34 en ik heb wel gezegd dat ik voor mijn 35ste zwanger wil raken en anders niet meer.
Verder gaat alles zo zijn gangetje, we kunnen er nu gelukkig goed over praten en ik zit ook eindelijk lekker in mijn vel. De tijd samen thuis met deze coronacrisis heeft ons goed gedaan en ik heb er ook vrede mee dat er een kans is dat we met zijn tweetjes blijven.

Vervelend dat jij zo’n last hebt van de pil! Hopelijk is het voor een goed doel ??
Verder wens ik jullie allemaal veel succes en ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger mogen raken!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 15 Jul 2020 21:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Mag ik vragen Emma waarom jouw vriend niet een traject in wil gaan? Je hoeft het niet te vertellen als je dat niet wilt.

Hier hebben we een nieuwe doorverwijzing gevraagd en nu moet ik dezelfde papierenwinkel gaan invullen. Vind dat zo stom, ze weten al mijn operaties toch al? Heb ik toen ook al ingevuld. En dan afwachten, begreep dat er best een 'wachtrij' is momenteel.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Jul 2020 22:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat knap Emma dat je er inmiddels al meer ok mee bent én dat jij en je vriend dus ook nader tot elkaar zijn gekomen. Wat fijn! Proberen jullie het nog wel een beetje?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Jul 2020 17:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

volgens mij werkt het wel om de pil voor het slapen te nemen ben wat minder misselijk overdag.

Emma wat fijn dat je er ok mee bent en dat jullie er goed over kunnen praten. En ook dat jullie beide onderzocht zijn en niks uitgekomen is. Lijkt me wel lastig dat je vriend niet het medische traject in wil, waarom wil hij dat niet ?

tabbie wat stom dat je alles weer opnieuw moet invullen ze weten alles toch al
Afbeelding
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 01 Aug 2020 12:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Zora schreef:Wat knap Emma dat je er inmiddels al meer ok mee bent én dat jij en je vriend dus ook nader tot elkaar zijn gekomen. Wat fijn! Proberen jullie het nog wel een beetje?


Zie net dat ik helemaal niet meer heb gereageerd! We proberen het nog wel maar ik ben ook niet meer met ovulatietesten in de weer. De reden dat mijn vriend niet wil hou ik liever voor jezelf maar ik heb er wel vrede mee.

Sarah, hoe gaat het met jou? En met de andere dames?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Aug 2020 13:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Logisch hoor :) hopelijk is het jullie toch nog gegund ??
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Aug 2020 14:32

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hier gaat het redelijk, heb behoorlijk last van de bijwerkingen. Volgende week vrijdag eerste echo, vind het maar spannend allemaal. Wat als er straks geen eitjes zijn, of wat als het allemaal mislukt. Echt mijn hoofd draait overuren momenteel.
Afbeelding
<<

Anoniem296

Bericht 01 Aug 2020 17:32

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hallo, ik kom hier ook (voorzichtig) meeschrijven. Wij zijn inmiddels ook gestart met het medische trajet. Ik twijfel een beetje of ik wil meeschrijven, omdat ik het traject al redelijk intens vind en ik bang ben dat ik door zo'n soort topic er wellicht nog meer mee bezig zal zijn. Maar aan de andere kant is het heel fijn om met mensen erover te kletsen die hetzelfde meemaken en hoop ik daar steun uit te putten.

@Sarah: ik begrijp dat je er veel over nadenkt, ik doe dit zelf ook. Je hebt er alleen totaal geen invloed op en er zijn zoveel dingen die mis kunnen zijn, maar het kan ook allemaal goed gaan! De enige tip die ik je kan geven is om proberen zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Zorgen maken lost eigenlijk helemaal niks op. Dit is natuurlijk een stuk makkelijker gezegd dan gedaan helaas...
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Aug 2020 18:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Welkom Max :) het is in dit topic gelukkig (voor de forummers die inmiddels een kind hebben mogen krijgen!) maar misschien jammer genoeg voor jou best rustig. Maar wel fijn je verhaal af en toe kwijt te kunnen als je daar behoefte toe voelt, vond ik altijd. Sterkte!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Aug 2020 19:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Welkom max, ben benieuwd of je hier nieuw bent of onder een andere naam.
het is ook zo makkelijk gezegd dan gedaan inderdaad

Wij zijn nu een weekend weg even afleiding


Moest vanochtend voor het eerst gonal f, ik wist niet meer hoe het werkte dacht ik. Drukte die pen in en ding ging niet op 0 maar moest harder drukken. Mijn buik is momenteel leuk gekleurd
Afbeelding
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 01 Aug 2020 20:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend Sarah! Probeer te genieten :-)

Welkom Max, welk traject zijn jullie mee bezig?
Je bent ook niks verplicht he maar af en toe even opschrijven en je frustratie uiten is nooit verkeerd toch, lucht mij iig altijd op!
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem316

Bericht 01 Aug 2020 20:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend Sarah, ik snap die hersenspinsels wel. Je hebt er zelf zo weinig invloed op. Ik ga voor jullie duimen! Geniet van jullie weekendje.

Max, spannende tijd. Ik vond het bij tijden wel fijn om hier mee te schrijven. Soms ook niet, dan nam ik er even afstand van. Dat is het fijne aan dit forum; je kunt je ei kwijt wanneer nodig. Doe vooral wat goed voor jou voelt!
<<

Anoniem296

Bericht 01 Aug 2020 21:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Bedankt voor de berichtjes! Leuk van jullie te horen.

Geniet van je weekedje weg Sarah! Ik heb hier vroeger al eerder meegeschreven, maar al een hele tijd niet meer.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 03 Aug 2020 11:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Welkom Max!

Hoe was jullie weekend Sarah?

Ik mocht vanmorgen bellen voor weer opnieuw opstarten. Zou morgen langs kunnen komen. Dan kon ik eigenlijk niet. Dus mocht meteen langs komen.
Helaas niets te zien, dus mag meteen beginnen met spuiten. Wel gevraagd om meer te richten op twee eitjes. Daarom mag ik volgende week alweer terug komen om daar beter op te sturen. Is tot op heden nooit gelukt ??
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers