Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Plaatselijke verdoving of algehele narcose

<<

Anoniem325

Bericht 12 Jul 2020 19:05

Plaatselijke verdoving of algehele narcose

Wat vinden jullie fijner?

Ik word binnenkort geopereerd aan mijn onderarm. Ik mag kiezen wat voor verdoving ik wil. Ik zie aan allebei voor- en nadelen, dus ik ben er nog niet helemaal uit. Wat zouden jullie kiezen?
<<

Anoniem295

Bericht 12 Jul 2020 19:11

Re: Plaatselijke verdoving of algehele narcose

Ik zou zelf denk ik voor een plaatselijke verdoving kiezen. Als de keuze er toch is dan voelt een complete narcose voor mij toch vrij heftig en wellicht ook onnodig. Welke nadelen vind je voor jezelf aan plaatselijke verdoving zitten?
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 12 Jul 2020 19:14

Re: Plaatselijke verdoving of algehele narcose

Plaatselijke verdoving. Ik word ziek van een narcose, maar daarnaast vind ik het (maar of dat feitelijk zo is weet ik niet) minder heftig voor je lichaam. Ik vind het ook wel interessant om mee te kijken.
Wat zie jij zelf als voor en nadelen?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem325

Bericht 12 Jul 2020 19:18

Re: Plaatselijke verdoving of algehele narcose

Ik krijg dan alles mee en vind dat ergens geen fijn gevoel of zo.
Maar ben het wel met je eens. Ik neig ook naar plaatselijke verdoving, kan dat ook met eventueel een licht slaapmiddel. Ik kan mezelf nogal snel bang maken, dus vandaar dat ik toch twijfel.
<<

Anoniem325

Bericht 12 Jul 2020 19:19

Re: Plaatselijke verdoving of algehele narcose

Algehele narcose vind ik ook heftiger, laatste keer dat ik dat had was ik tijden daarna nog helemaal moe daarvan en zo. Voordeel daarvan vond ik dat ik toen sinds tijden écht lekker en vast had geslapen, maar aan de andere kant vind ik het ook weer doodeng om de controle uit handen te geven op het moment dat ze het slaapmiddel toedienen.

Ik ben een moeilijk mens..
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Jul 2020 19:25

Re: Plaatselijke verdoving of algehele narcose

Ik zal voor plaatselijke verdoving gaan. Narcose kan nog maanden na de operatie effect op je lichaam hebben. Met een plaatselijke verdoving heb je niet inde gaten dat ze in je arm bezig zijn. Ik met met mijn kruisband operatie een ruggenprik gehad. Alles werd netjes afgeschermd met een doek en ik heb zelf op een scherm meegekeken. Maar totaal geen moment het idee gehad dat het mijn knie was wat ik zag. Niks van gevoeld of gemerkt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 12 Jul 2020 20:05

Re: Plaatselijke verdoving of algehele narcose

Voor mij zou het zonder enige twijfel plaatselijke verdoving worden. Ik heb altijd nog maanden last van narcose.
Als je aangeeft dat je jezelf snel bang maakt dan zullen ze daar waarschijnlijk wel extra aandacht aan besteden om je gerust te stellen. Bij mij zat er tot nu toe altijd iemand naast me om in de gaten te houden hoe het ging en bij behoefte daaraan over koetjes en kalfjes te praten zodat je afgeleid wordt.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 12 Jul 2020 20:59

Re: Plaatselijke verdoving of algehele narcose

Ik heb 2 jaar terug een operatie aan mijn pols gehad. Dit gebeurde met een plaatselijke verdoving (volledige arm). Tijdens de operatie kreeg ik een roesje waardoor ik eigenlijk de hele operatie van ongeveer 30min weg ben geweest. Voordeel is dat je hier achteraf vaak geen klachten van hebt.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem325

Bericht 12 Jul 2020 21:49

Re: Plaatselijke verdoving of algehele narcose

Bisq, ik heb inderdaad al een document in moeten vullen waar ik dat kon aangeven, dus dat heb ik meteen gedaan. Mijn ervaring is dat dat inderdaad wel goed gedaan wordt, toch blijft het iedere keer spannend of zo.

Noor, ik zou dat dan ook op die manier kunnen krijgen. Dat roesje klinkt wel prima, niet helemaal onder narcose (dus geen klachten erna), maar toch niet volledig wakker.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers