Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Jul 2020 22:46

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend weer Chava! Wat doe jij eigenlijk en wat zoek je?
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 11 Jul 2020 23:04

Re: Sollicitatietopic #2

900 bruto erop achteruit gaan is erg veel. Bij mij was het verschil tussen het ene aanbod en het andere destijds een dag werken. Ik kon zo ongeveer hetzelfde verdienen bij de een met een dag minder werken. Dan is de keuze ook makkelijk gemaakt al is de uitdaging nu aardig weg. Er komt wel een project aan en ik wacht even af hoe groot mijn rol daarin zal zijn en wat corona in het najaar gaat doen, want vastigheid is op dit moment ook wel fijn.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 12 Jul 2020 07:14

Re: Sollicitatietopic #2

Bliss schreef:Spannend weer Chava! Wat doe jij eigenlijk en wat zoek je?

Administratief medewerkster bij een gemeente.
Ik zoek een functie als juridisch (administratief) medewerkster.

Na het afronden van mijn studie hbo-rechten, nu bijna 4 jaar geleden, heb ik actief gesolliciteerd, maar helaas is daar nooit wat uitgekomen. Hopelijk heb ik nu meer geluk.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 12 Jul 2020 12:29

Re: Sollicitatietopic #2

Chava, waar zoek je ongeveer? Zou Utrecht je passen? https://werkenbij.fnv.nl/vacature-fnv/u ... iescentrum
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 12 Jul 2020 12:30

Re: Sollicitatietopic #2

Fred schreef:900 bruto erop achteruit gaan is erg veel. Bij mij was het verschil tussen het ene aanbod en het andere destijds een dag werken. Ik kon zo ongeveer hetzelfde verdienen bij de een met een dag minder werken. Dan is de keuze ook makkelijk gemaakt al is de uitdaging nu aardig weg. Er komt wel een project aan en ik wacht even af hoe groot mijn rol daarin zal zijn en wat corona in het najaar gaat doen, want vastigheid is op dit moment ook wel fijn.


:P je zit er ook al weer meer dan een jaar natuurlijk. Heb jij nou geen beeld van de functie waar je gewoon eens een jaar of 10 in verder wilt?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 12 Jul 2020 13:02

Re: Sollicitatietopic #2

Bedankt voor de link, kerel.

Bij voorkeur zoek ik in omgeving A.peldoorn/D.eventer/Z.utphen, maar Utrecht is ook nog wel te doen (liefst dan wel goed bereikbaar met OV, want met de auto die kant op is vaak een drama van en naar het oosten).
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Jul 2020 15:59

Re: Sollicitatietopic #2

@ kerel Klopt, maar waar ik nu zit is in iedergeval een bedrijf dat niet om gaat vallen (heeft oa geen corona subsidie aanvraagt) dat is mij voorlopig wel wat waard.

Overigens jouw vraag kun je ook aan jezelf stellen. Zie je jou nog over 10 jaar in dezelfde functie bij dezelfde werkgever? De tijden dat men jarenlang (of tot pensioen) bij dezelfde werkgever blijft zijn toch al lang voorbij. Bij mij op het werk is een collega die 40 jaar in dienst is. Ik kan dat zelf nauwelijks bevatten en moet er eigenlijk niet aan denken om zolang voor een werkgever te werken die bijv hetzelfde product of dienst levert.

Als ik zie wat de overheid aan subsidie heeft gegeven (staat online per bedrijf in een bestand van 2.000 pagina's) en dat het nog veel meer gaat worden. Tevens is het waarop wordt gebaseerd oa de loonsom van januari en omzet eerste drie maanden van vorig jaar dan klopt het niet. Als een bedrijf in januari veel gebruik heeft gemaakt van oproepkrachten (dus niet uitzendkrachten) dan krijgt het bedrijf meer terwijl het goed kan zijn dat deze oproepkrachten normaal veel minder worden ingezet.
Het is in iedergeval erg krom.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 13 Jul 2020 06:59

Re: Sollicitatietopic #2

Zora schreef:
Girli schreef:@ AMM Ik zoek het liefst iets in de gezondheidszorg. Ik werk in het on.derzoek.


Jij woont hier in het noorden toch?
Ja, klopt. Dus dat is iets te ver weg haha.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 13 Jul 2020 07:08

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Poppy! Wat ga je doen?

Spannend Chava! Is daar een beetje werk in te vinden? 900 euro is inderdaad wel heel veel. Zou er nog onderhandelingsruimte zijn denk je?
<<

Anoniem313

Bericht 13 Jul 2020 07:14

Re: Sollicitatietopic #2

En hogescholen, Girli?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 13 Jul 2020 07:20

Re: Sollicitatietopic #2

Ja, nog bedankt voor de tip! Ik krijg inderdaad wel hun vacature nieuwsbrieven en hou ook de sites in de gaten. Mocht er nou niks vrij komen, kan ik altijd nog een open sollicitatie sturen. Wie weet wat dat oplevert.
<<

Anoniem295

Bericht 13 Jul 2020 07:21

Re: Sollicitatietopic #2

Fred schreef:
Overigens jouw vraag kun je ook aan jezelf stellen. Zie je jou nog over 10 jaar in dezelfde functie bij dezelfde werkgever? De tijden dat men jarenlang (of tot pensioen) bij dezelfde werkgever blijft zijn toch al lang voorbij. Bij mij op het werk is een collega die 40 jaar in dienst is. Ik kan dat zelf nauwelijks bevatten en moet er eigenlijk niet aan denken om zolang voor een werkgever te werken die bijv hetzelfde product of dienst levert.


Ik zie dat toch anders, denk ik. Wat wel veel gebeurt, is dat mensen carrière willen maken, steeds een stukje meer uit zichzelf willen halen en daarom af en toe van baan wisselen, als zich een betere kans voordoet. Maar steeds weer jobhoppen en vervolgens elke keer nagenoeg dezelfde functie uitoefenen binnen een ander bedrijf, dat gebeurt volgens mij niet zo veel. Als dat wel jouw keuze is dan is dat natuurlijk helemaal prima, maar het is niet per sé zo dat het heel gangbaar is natuurlijk. Jij gaat weg omdat een functie jou begint te vervelen. En dan komen we aan bij wat Kerel bedoelt: Zou je het niet leuker vinden om eens in jezelf en je carrière te investeren zodat je over 10 jaar iets doet waar je echt energie van krijgt, iets wat je blijvend leuk vindt? Een groot deel van ons leven brengen we door op ons werk, waarom die tijd besteden aan iets waar we niet bij van worden? Dat is zonde.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Jul 2020 07:53

Re: Sollicitatietopic #2

Een functie begint mij inderdaad te vervelen zodra ik alle pakketten en rapportages (die ik ook ontwikkel) ken bij een bedrijf. Meer uit een functie halen of investeren in jezelf is dan lastig. De ambitie om bijv financieel directeur of zo te worden heb ik niet. Enige wat ik later, maar dan heb ik het over 30 jaar, nog zou willen is ergens in de raad van commissarissen zitten. Dat lijkt mij wel interessant om een bedrijf op die manier te volgen om naast dat het ook nog wat mooi bijverdiend naast het pensioen.
<<

Anoniem313

Bericht 13 Jul 2020 07:57

Re: Sollicitatietopic #2

Girli schreef:Ja, nog bedankt voor de tip! Ik krijg inderdaad wel hun vacature nieuwsbrieven en hou ook de sites in de gaten. Mocht er nou niks vrij komen, kan ik altijd nog een open sollicitatie sturen. Wie weet wat dat oplevert.


Ja, dat is een hele goeie! Het is best hectisch in het HO nu, enerzijds is er een tekort aan docenten/onderzoekers en anderzijds zorgt corona voor bezuinigingen. Dan kan een open sollicitatie net op het goeie moment komen.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 13 Jul 2020 08:15

Re: Sollicitatietopic #2

Girli schreef:Gefeliciteerd Poppy! Wat ga je doen?

Spannend Chava! Is daar een beetje werk in te vinden? 900 euro is inderdaad wel heel veel. Zou er nog onderhandelingsruimte zijn denk je?

Nee, want het maximumsalaris ligt alsnog ruim € 400,- onder mijn huidige.

Het is lastig werk te vinden. Vaak vragen ze al een aantal jaar werkervaring en dat heb ik niet op het juridische vlak. Heb mijn studie gedaan naast mijn huidige baan.
Soms denk er dan ook over om het over een andere boeg te gooien, maar ja, ik loop ook tegen de 40 en ik weet ook niet wat ik echt wil.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Jul 2020 19:49

Re: Sollicitatietopic #2

Girli schreef:
Zora schreef:
Jij woont hier in het noorden toch?
Ja, klopt. Dus dat is iets te ver weg haha.


Haha ja idd. Jammer. Ik neem aan dat je vacature e-mails van noorderlink al krijgt he?!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem290

Bericht 14 Jul 2020 10:59

Re: Sollicitatietopic #2

Ik kreeg net mail dat ik ben uitgenodigd voor een gesprek bij een ander bedrijf (telefonisch/beeldbellen), voor over 2 weken. Ik moet echter voor a.s. vrijdag het contract voor de baan waar ik ben aangenomen hebben ondertekend.

Ik wil het gesprek bij dat andere bedrijf wel graag aangaan (want: baan die ik heb geaccepteerd verdient erg slecht en er is geen cao, dus maar 20 vakantiedagen obv fulltime en geen pensioen, dus ga er financieel netto 400 euro op achteruit, wat ik op 24 uur wel veel vind, maar de locatie is wel erg belangrijk voor me). Maar hoe kan ik dat het beste doen?

Contract gewoon ondertekenen en inleveren en evt tijdens de proeftijd vertrekken (even checken of ik een proeftijd heb), of zeggen dat ik nog iets heb lopen, in de hoop dat ze wat aan het salaris kunnen doen? En tegen het andere bedrijf wel of niet zeggen dat ik al iets heb gevonden?

Edit: even gecheckt en ik heb geen proeftijd (direct jaarcontract).
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 14 Jul 2020 11:24

Re: Sollicitatietopic #2

Gewoon op gesprek gaan zou ik doen.
Mocht je die baan krijgen dan kun je altijd nog opzeggen. Ik neem aan dat je opzegtermijn 1 maand is.

Stel eerste weken bevallen bij je nieuwe baan niet dan heb je gelijk ook iets achter de hand.

Zelf heb ik het ook wel eens gedaan. De sfeer en het niet flexibel zijn waar ik net was begonnen vond ik niet fijn. Ik had nog meer sollicitaties lopen en uiteindelijk ben ik na nog geen 2 maanden vertrokken. Ik werkte daar fulltime, dus vrij krijgen onder werktijd ook naar de sollicitatiegesprekken te kunnen als je net ergens bent begonnen was ook nog een dingetje. Ze deden daar zo moeilijk over dat ik wel eens aangaf een afspraak te hebben met de tandarts om toch maar weg te kunnen voor een gesprek.
<<

Anoniem326

Bericht 14 Jul 2020 11:38

Re: Sollicitatietopic #2

Ik weet natuurlijk niet wat de baan inhoudelijk voorstelt en of je daar blij van wordt, maar ik zou niet kiezen voor het contract wat er nu ligt. Ik zou dus sowieso open kaart spelen en inzetten op de andere functie.
<<

Anoniem290

Bericht 14 Jul 2020 11:46

Re: Sollicitatietopic #2

Het is bij beide bedrijven dezelfde functie. Maar bedrijf A (waar ik ben aangenomen) is dus klein, erg dichtbij huis en leuke collega’s (vernomen van iemand die er werkt). Nadelen zijn het lage salaris en ontbreken van een cao.

Bedrijf B is wat verder weg, maar heeft goede voorwaarden. Salaris weet ik dus niet. Takenpakket is wel vergelijkbaar. Ze hadden overweldigend veel reacties gehad, dus de kans dat ik ook doorga naar de tweede gesprekken is ook niet heel groot denk ik.

Dus bij bedrijf A wil ik eigenlijk ook niet zeggen dat ik nog iets heb lopen.

Ik heb geen idee of ik een maand uitwerktijd heb. Dat staat niet in het contract.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Jul 2020 12:26

Re: Sollicitatietopic #2

Oh dat soort dingen is altijd zo lastig! Maar het lage salaris zou voor mij wel reden zijn om zeker dat andere gesprek aan te gaan.

Ik kreeg vanmorgen eerst een afwijzing op een sollicitatie binnen. Tenminste, ze houden m'n gegevens nog even in portefeuille omdat ze mijn cv wel interessant vinden, maar wachten eerst de eerste gesprekken met andere kandidaten af. Wordt niks dus en had ik ook wel verwacht.

Maar net werd ik gebeld door de school waar ik het vorige week over had en daar mag ik maandag op gesprek! Heel spannend, voel de druk inmiddels ook al een beetje en heb echt zo'n nu-of-nooitgevoel. Maar ik verwacht deze week ook nog een reactie op een andere sollicitatie en die functie lijkt me ook erg leuk en daar zou ik ook best eens voor uitgenodigd kunnen worden. Spannende tijden dus weer.
❤ 7 juni 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 14 Jul 2020 13:08

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zou ook het andere gesprek aangaan, inderdaad vanwege het lagere salaris.
Spannend, Bliss. Alvast veel succes voor het gesprek maandag!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 14 Jul 2020 16:56

Re: Sollicitatietopic #2

Poppy, inderdaad goed lezen of je een proeftijd hebt bij de nieuwe werkgever, en dan gewoon het gesprek met de andere kandidaat aangaan. Wat dat betreft heb je toch ook gewoon je rechten, gewoon ff kijken hoe het loopt?
<<

Anoniem290

Bericht 14 Jul 2020 18:09

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb geen proeftijd en er staat ook geen uitwerktermijn op. Het bedrijf heeft geen cao. Hoe zit dat dan? Kunnen ze me dan verplichten om een bepaalde tijd daar te blijven?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 14 Jul 2020 18:25

Re: Sollicitatietopic #2

Een proeftijd is niet verplicht en het is mogelijk dat je het contract niet tussentijds kan opzeggen. Meestal staat het er dan wel duidelijk in dat dat niet mogelijk is en wat de concequenties zijn.
30-04-2017
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers