Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Anoniem301

Bericht 11 Jul 2020 22:20

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield schreef:Lekker Burn, je pikt het snel weer op!

Ik heb vanmorgen uiteindelijk een lekker bruggenloopje gedaan van 11 km. Op een rustig tempo.

Haha een loopje, van 11k. Ik vind dat ik met 10k al een heel stuk heb gerend ?

Goed zo Lady!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 14 Jul 2020 22:00

Re: Het hardlooptopic #2

Haha Carrie!

Ik ging vanmiddag lopen. In de stromende regen. Het ging eerst helemaal niet lekker. Maar ik dacht...ik probeer het nog 3 minuten en als het dan niet gaat keer ik om. Dat 20 min heb ik een minuutje gewandeld en toen nog eens 20 minuten. Dus helemaal prima! Uiteindelijk een uur weggeweest.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem290

Bericht 16 Jul 2020 14:15

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ga zo weer even, maar het regende me te hard (als ik vertrek vind ik het fijn als het droog is of maar een beetje regent).

Wie weet er nog een fijn model hardloopschoenen van Nike? Ik heb echte Nike voeten, haha. Ik heb een voorvoetlanding (als je de filmpjes ziet van de speciaalzaken) en ik vind het fijn als ze lekker wat demping geven.

Ik heb een paar maanden geleden Nike epic react gekocht, die liepen eerst heel lekker, maar wat gaat de demping daar snel uit zeg. Mijn pegasus lijken van betere kwaliteit. Alleen vind ik het bovenmateriaal vrij losjes. Mijn voorvoet beweegt daarin wat heen en weer.
Ik lijk daar ook wat sneller mee te lopen, maar ze zijn wel aan vervanging toe. Kan gewoon nieuwe pegasus bestellen, maar wie weet hebben jullie een fijn(er) alternatief. Mag best een dikke zool hebben, ik vind het jammer dat de zolen van Nike de laatste jaren veranderd zijn, voor mijn gevoel geven ze minder demping e gaat de demping er sneller uit.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Jul 2020 14:26

Re: Het hardlooptopic #2

Poppy schreef:Ik ga zo weer even, maar het regende me te hard (als ik vertrek vind ik het fijn als het droog is of maar een beetje regent).

Wie weet er nog een fijn model hardloopschoenen van Nike? Ik heb echte Nike voeten, haha. Ik heb een voorvoetlanding (als je de filmpjes ziet van de speciaalzaken) en ik vind het fijn als ze lekker wat demping geven.

Ik heb een paar maanden geleden Nike epic react gekocht, die liepen eerst heel lekker, maar wat gaat de demping daar snel uit zeg. Mijn pegasus lijken van betere kwaliteit. Alleen vind ik het bovenmateriaal vrij losjes. Mijn voorvoet beweegt daarin wat heen en weer.
Ik lijk daar ook wat sneller mee te lopen, maar ze zijn wel aan vervanging toe. Kan gewoon nieuwe pegasus bestellen, maar wie weet hebben jullie een fijn(er) alternatief. Mag best een dikke zool hebben, ik vind het jammer dat de zolen van Nike de laatste jaren veranderd zijn, voor mijn gevoel geven ze minder demping e gaat de demping er sneller uit.


Ik zou voor een hardloopschoen echt naar een hardloopwinkel gaan en je een paar laten aanmeten aan de hand van loopanalyse. Hardlopen is zo blessuregevoelig en je schoeisel is daar echt belangrijk bij. Daarbij verandert je looptechniek ook nog weleens wat weer gevolgen heeft voor je model schoen. Zo bleek dit jaar bij mij dat ik niet meer overproneer waardoor ik weer andere schoenen nodig heb.
De vuistregel is schoenen vervangen na 1000 km. Dan is er teveel demping uit. Als dat nu na een paar maanden al is zijn het geen goeie schoenen (tenzij jij 100 km per week hardloopt).
<<

Anoniem290

Bericht 16 Jul 2020 20:08

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield, dat doe ik wel eens in de zoveel tijd, misschien binnenkort toch nog eens inplannen nu ik nog wat dagen vrij heb. Maar ik kom dan toch steeds op dezelfde schoenen uit, ik loop neutraal en heb een voorvoetlanding, dan kun je een “normale” schoen nemen en nike is qua breedte en hielkap wat ik het fijnst vind zitten.
Dus vaak bestel ik dan wat modellen en hou het paar wat het beste zit.

Ik heb er vanmiddag weer 10 km uit weten te persen in 59 minuten. Gek genoeg word ik alleen maar langzamer, van 5,30 ben ik afgezakt naar 6 min per km. Ongeacht of ik nou 2 of 10 km loop.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Jul 2020 21:56

Re: Het hardlooptopic #2

Hoe vaak train je nu Poppy? En doe je variatie in de trainingen?

Qua schoen: er zijn zoveel neutrale schoenen. Ik loop zelf heel fijn op Brooks purecadence. Maar die is er niet meer dus heb nu een Brooks pureflow. Ook een neutrale schoen met weinig heel toe drop.

Maar wat Caulfield zegt: laat ze aanmeten!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem290

Bericht 16 Jul 2020 22:07

Re: Het hardlooptopic #2

Ik probeer 1x per week te lopen en heel soms lukt 2x. En dan tussen 5 en 10 km. Ik varieer niet, want ik heb echt een hekel aan intervaltraining en ik loop vooral om even iets voor mezelf te doen en mijn hoofd te legen. Dus snelheid maakt me eigenlijk weinig uit, maar het is ergens ook wel een beetje frustrerend dat ik zo inlever op snelheid.

Laat jij elk paar aanmeten? Aangezien ik toch elke keer dezelfde conclusie krijg, doe ik dat niet altijd.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Jul 2020 23:07

Re: Het hardlooptopic #2

Intervallen is ook ellende, vooral alleen. Voor je snelheid is het wel goed. Is het recent dat je langzamer wordt? Want het kan met het weer te maken hebben. Het is warm en vochtig, ik heb vandaag ook beroerd gelopen.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jul 2020 12:53

Re: Het hardlooptopic #2

Ah ja ik heb (denk ik, denk dat de pijn daardoor komt, heb in de 10 jaar dat ik loop geen enkele blessure gehad en nooit ergens last van) de fout gemaakt om voor het eerst online hardloopschoenen te kopen. Ik heb altijd schoenen van Salcouny en moest nieuwe. Zag mooie online voor € 100,00 euro. Maar sinds een week of 2 heb ik echt erge last van mijn enkel na het hardlopen, (ervoor ook lichtjes met deze schoenen maar het wordt steeds erger) echt dat ik zo met mijn been stijf loop, zoals mensen met een gebroken been lopen zeg maar. Heb nu sinds zondag niet gelopen, wil het wat rust geven. Voel mijn enkel nog steeds, hoop zo dat het zondag over is, heb zo'n zin om weer lekker te rennen. Dan pak ik mijn oude schoenen maar weer en dan hopelijk snel naar de hardloopwinkel toe. Neem beide schoenen dan maar mee.

Baal er echt van, weggegooid geld!
<<

Anoniem313

Bericht 17 Jul 2020 13:47

Re: Het hardlooptopic #2

Oh Carrie wat balen! Irritant he, dat je zo krampachtig gaat lopen bij pijnklachten. Rust zal goed zijn maar ik herken je frustratie.

Ik ben een weekje op vakantie, hardloopspullen zijn mee en ik hoop twee keer te gaan lopen.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jul 2020 15:45

Re: Het hardlooptopic #2

Oooh, wat balen Carrie! Hopelijk is het genezen met rust.

Ik heb 2 paar Asics en heb beide online gekocht. Mijn volgende paar ga ik ook laten aanmeten.

Ik heb 2 dagen geleden nog gerend. Een simpele 5 km. 6 dagen geleden 7 km. Door het weer en door het gebrek aan consequent trainen merk ik nu wel dat het zwaarder wordt. Zeker als ik door zand aan het ploeteren ben, raak ik gauw leeg. Maar goed, klagen mag ik niet. De blessure is in elk geval weg.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 17 Jul 2020 19:29

Re: Het hardlooptopic #2

Met 1x in de week hardlopen vind ik het niet gek dat je steeds meer moet inleveren. Ik liep tot voor kort 2x en daarmee bouwde ik wel iets opz maar nu in stelselmatig weer 3x loop merk ik dat ik weer echt kan gaan bouwen. Ik hoop er nog een 4e x aan toe te voegen.

Nee, ik laat niet elk paar aanmeten, maar ik koop niet klakkeloos online de opvolger van het paar. De leest verandert namelijk altijd wel iets. En dan kan de opvolger helemaal niet fijn meer zitten.

Saucony is weer voor de wat bredere voeten geloof ik. Heb je die schoenen al lang Carrie?

Het mooi heb ik al losgelaten. Hoewel..sinds ik op neutrale schoenen kan lopen zijn de schoenen ook weer leuker geworden haha!

Ik zal binnenkort wel eens een foto maken van mijn collectie ?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem332

Bericht 17 Jul 2020 19:46

Re: Het hardlooptopic #2

Hoeveel paar hardloopschoenen gebruiken jullie? Wisselen jullie af?

Afhankelijk van hoeveel ik ren, doe ik meestal 1-2 jaar met een paar schoenen.

Ik heb een normale afzet maar lange platte voeten met amper een wreef. Fijne schoenen is lastig. Meestal heb ik ASICS maar nu QU.
Ik wissel eigenlijk nooit af, weet nou niet of ik daar goed aan doe?

Sterkte met de pijn carrie, hopelijk kan je snel weer pijnvrij lopen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 17 Jul 2020 21:40

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb 3 paar trainingsschoenen die ik afwissel, 1 paar offroad en 2 paar wedstrijdschoenen.

Ik wissel in het begin af en dan gaat het oudste paar weer weg. Ik loop op bepaalde schoenen intervallen en duurloopjes op andere schoenen.

De laatste tijd niet zo veel afgewisseld. Maar daar ga ik wel weer mee beginnen.

Je doet iets langer met een paar als je zeafwisselend gebruikt (niet in km's, maar wel in tijd zeg maar) en je kunt een nieuwe schoen rustiger inlopen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jul 2020 23:38

Re: Het hardlooptopic #2

@ Jip, M’n eerste paar heb ik al veeeeel te lang. Was echt toe aan nieuwe, deze heb ik nu een maand of 2.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 18 Jul 2020 13:17

Re: Het hardlooptopic #2

Waren je nieuwe heel anders dan je oude? Ander merk enzo? Of in korte tijd snel opgebouwd?

Hoe is het nu met je enkel? Niet verzwikt of zo?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jul 2020 14:29

Re: Het hardlooptopic #2

Jip schreef:Waren je nieuwe heel anders dan je oude? Ander merk enzo? Of in korte tijd snel opgebouwd?

Hoe is het nu met je enkel? Niet verzwikt of zo?

Nee hetzelfde merk als altijd, Saucony. Wel een ander soort model inderdaad. Ook niet snel opgebouwd en niet verzwikt. Voel het nu nog dus morgen beter nog niet hardlopen ?
<<

Anoniem301

Bericht 21 Jul 2020 08:50

Re: Het hardlooptopic #2

De klachten gaan niet over, heb me net aangemeld voor fysiotherapie. Ik baal er zo van dat ik niet lekker kan rennen ?
<<

Anoniem313

Bericht 21 Jul 2020 08:55

Re: Het hardlooptopic #2

Balen Carrie. Goed dat je naar de fysio gaat, ben benieuwd wat hij/zij ervan zegt!
<<

Anoniem301

Bericht 21 Jul 2020 08:56

Re: Het hardlooptopic #2

Ja ik ook! Hopelijk kan ik snel terecht.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Jul 2020 11:52

Re: Het hardlooptopic #2

Balen Carrie! Hopelijk kun je idd snel terecht!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Jul 2020 15:31

Re: Het hardlooptopic #2

Carrie balen zeg hopelijk snel van je klachten af

Jip lekker zeg dat er nu weer wat meer regelmaat in komt?

Exo en caulfield hebben jullie helemaal geen last meer van jullie blessures?

Poppy balen zeg dat je langzamer wordt

Burn mooie start weer.

Bij mij is het lopen vrij saai. Ik ben nu met J ik vakantie en heb in de dagen dat ik weg ben nu 2x gelopen. Super saai want ken de weg niet en ondertussen moet ik J ook nog in de gaten houden. Qua conditie blijf ik nog wel vooruit gaan dus dat ik lekker. Ik loop ongeveer 25 minuten op het moment en dan vind ik het wel mooi geweest.
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 21 Jul 2020 17:52

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb inderdaad momenteel helemaal geen last!

Herkenbaar hoor Minx, qua lopen op vakantie. Ik hoef dan niet perse op m’n kinderen te letten maar kan hier eigenlijk geen kant op en het is best warm. Had me voorgelopen om twee keer te lopen en dat heb ik gedaan, misschien pers ik er nog een derde keer uit maar het zijn korte langzame loopjes en steeds hetzelfde. Oh well.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Jul 2020 18:16

Re: Het hardlooptopic #2

Ik kan morgen om 9.30 uur al terecht, fijn!

Tijdens vakantie loop ik altijd heen en weer. Dan kan ik ook niet verdwalen want dat doe ik nogal snel. Dus een heel stuk heen en dan op de helft terug. Dus niet steeds heen en weer korte stukjes ?
<<

Anoniem315

Bericht 21 Jul 2020 18:26

Re: Het hardlooptopic #2

Wat balen dat er geen verbetering komt, Carrie! Ik hoop dat de fysio je kan helpen.

Minx, toch goed dat je gaat! Fijn dat je conditie nog steeds verbetert.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers