Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Essentiële oliën

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 28 Mei 2019 13:51

Essentiële oliën

Heeft iemand ervaring met of gebruikt iemand essentiële oliën.
Bijvoorbeeld met een roller of een diffuser.

Lees er de laatste tijd steeds meer over en vind het heel erg interessant, maar ook duur :laughcry: dus ben benieuwd naar ervaringen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 28 Mei 2019 14:14

Re: Essentiële oliën

Ik heb sinds kort heel kleine proefpotjes als samenwerking voor mijn blog. Er zitten een aantal soorten bij die mij goed helpen.

Pepermint gebruik ik graag voor hoofdpijn. Smeer ik dan op voorhoofd.

Lavendel en stress away om te relaxen smeer ik op mijn polsen.

Panaway helpt mij heel erg tegen lage rugpijn.

Ik ben dus zeker tevreden en zou zelf de kit wel aanschaffen. Binnenkort heb ik er een winactie mee en komt mijn ervaring op mijn blog.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Geel

Bericht 28 Mei 2019 14:27

Re: Essentiële oliën

Ik heb een potje lavendel, maar ik heb verder geen diffuser, maar alleen zo'n keramieken potje waar je een kaars onder moet zetten. Ik zou het heel graag willen proberen, omdat ik er zo veel goeds over lees, maar ik vind het idd duur. Of nou ja, ik heb er geen geld voor; het zal het best waard zijn.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 29 Mei 2019 09:41

Re: Essentiële oliën

Wij hebben een diffuser van y.oung l.iving. We diffusen heel vaak en vinden het erg fijn! We gebruiken verder niets van rollers.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 29 Mei 2019 15:44

Re: Essentiële oliën

Persoonlijk geen ervaring mee maar het klinkt erg als het placebo effect. Je kunt ook een paar speciale sokken kopen en omdat je erin geloofd, werkt het. Ik vraag me af of deze oliën ooit wetenschappelijk zijn aangetoond maar ieder zijn ding.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Mei 2019 18:39

Re: Essentiële oliën

Fantine schreef:Persoonlijk geen ervaring mee maar het klinkt erg als het placebo effect. Je kunt ook een paar speciale sokken kopen en omdat je erin geloofd, werkt het. Ik vraag me af of deze oliën ooit wetenschappelijk zijn aangetoond maar ieder zijn ding.


Ik heb wel eens in een ruimte gezeten waar zo’n brander op stond waar je ontspannen van zou worden. Ik merkte geen verschil. Verder vind ik de claims die aan sommige oliën hangen echt veel te ver gaan. Ik krijg het idee dat er een groep is die echt helemaal voor is en een groep die er niets merkt. Iets wat inderdaad overeen komt met het placebo effect. En ook het placebo effect is een mooi effect als het voor jou helpt.
2015 💙
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 29 Mei 2019 18:44

Re: Essentiële oliën

Ik ben idd ook bang voor 't placebo effect. Dan vind ik 180 euro toch best veel geld.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 04 Jun 2019 14:55

Re: Essentiële oliën

Ik denk dat het ook (deels) aan de persoon ligt en je er voor open moet staan.
Wij werken o.a. met licht en geur in de bubbelbaden en sommige mensen zweren er echt bij en zodra de verlichting kapot is moeten we (bij voorkeur meteen) langskomen voor reparatie. Terwijl ik zelf al genoeg heb aan het warme water alleen.
<<

Anoniem269

Bericht 04 Jun 2019 19:47

Re: Essentiële oliën

180 euro? Ik heb diverse rollertjes van 8 euro per stuk. Het ruikt lekker en van sommige geuren word ik heel ontspannen. Heerlijk!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 04 Jun 2019 20:23

Re: Essentiële oliën

Claire**** schreef:180 euro? Ik heb diverse rollertjes van 8 euro per stuk. Het ruikt lekker en van sommige geuren word ik heel ontspannen. Heerlijk!



Ja voor zo'n hele kit.
Welke heb jij?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Jun 2019 20:51

Re: Essentiële oliën

Claire**** schreef:180 euro? Ik heb diverse rollertjes van 8 euro per stuk. Het ruikt lekker en van sommige geuren word ik heel ontspannen. Heerlijk!


Multilevel marketing doet een hoop met de prijs...
2015 💙
<<

Anoniem269

Bericht 04 Jun 2019 21:08

Re: Essentiële oliën

Haha ik heb gewoon olietjes die m'n yoga leraar zelf maakt.
<<

Anoniem269

Bericht 04 Jun 2019 21:17

Re: Essentiële oliën

Welke olie kost er 180 euro? Ben oprecht benieuwd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Jun 2019 21:44

Re: Essentiële oliën

Starterset van Young living
2015 💙
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 04 Jun 2019 22:18

Re: Essentiële oliën

Wij gebruiken een diffuser en we hebben allebei een rolletje tegen hoofdpijn of andere ongemakken.
Wij gebruiken de olie van Chi.
De roller is van Aveda, en een ander Duits merk.

Er zijn inderdaad veel van piramide spel olie toestanden. Young living en Doterra als voorbeeld.
Die hebben echt bizarre claims en uitleg. Ik sla die dus persoonlijk over.
<<

Anoniem269

Bericht 05 Jun 2019 13:00

Re: Essentiële oliën

Bizar!
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jun 2019 22:44

Re: Essentiële oliën

Ik zou het echt heel fijn vinden als zoiets zou werken en ik zou dat hebben. Maar de prijs houd me echt tegen.
Werkt het niet dikke pech, en je geld is weg.
<<

Kira

Bericht 06 Jun 2019 06:47

Re: Essentiële oliën

Hier in de buurt zit iemand die maakt ze zelf, heeft ook een webwinkeltje. Ik heb daar een rolletje van waar je van ontspant en lekker slaapt. Ik merk wel verschil, maar kan ook placebo zijn. Dat maakt mij verder niets uit, ik vind de geur sowieso lekker om in slaap te vallen.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 14 Jun 2019 18:08

Re: Essentiële oliën

Sam, ik heb YL. En ik koop alleen als ik iets nodig heb. Stress Away vliegt er hier doorheen :)
PB je me als je meer wilt weten of iets nodig hebt? Ik kan je vast helpen!
22112014 / 10042019
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 15 Jun 2019 11:17

Re: Essentiële oliën

Oreo, doe jij zelf ook aan verkoop?

RTL Nieuws gaf twee weken geleden toevallig ook aandacht aan de hier genoemde multi-level marketing. Ik volg de geïnterviewde dame op Instagram. Het merk staat niet genoemd, maar hier gaat het ook om YL.

https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/gezi ... tupperware

Dit is haar eigen blog met uitleg waarom ze YL niet meer wenst te gebruiken:
https://www.thuisbijstella.nl/lifestyle ... gebruiken/
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 08:49

Bericht 15 Jun 2019 22:17

Re: Essentiële oliën

Ik had een starterset van Young Living, omdat mijn collega ze verkocht. Vond het enorm lekkere geurtjes, dus daarom deed ik ze in de diffuser maar of het echt werkte? Ik heb dat gevoel niet echt. Alleen bij lavendel op mijn kussen sliep ik wel echt beter.

Je kunt ook essentiele oliën via andere aanbieders kopen hoor, scheelt wel.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 16 Jun 2019 10:26

Re: Essentiële oliën

Interessant Skyler. Bedankt voor 't delen.

En bedankt Oreo, als ik een vraag heb hoor je van me.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 09 Jul 2020 14:52

Re: Essentiële oliën

Up!
Ik ga via m'n orthomoleculair therapeut proberen of dit iets voor mij en m'n dochter is. Voor m'n dochter verdunde lavendelolie voor het slapen gaan. En voor mij net iets anders maar ik weet even niet meer wat, krijg morgen samples. M'n dochter heeft de onrust en het slechte slapen zeg maar niet van een vreemde.. Ben benieuwd!
De prijzen die zij noemde waren helemaal niet zo hoog gelukkig. Maar ik ga het eerst maar eens proberen .
Iemand nog een ervaring of iets te delen hierover?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 09 Jul 2020 22:49

Re: Essentiële oliën

Tja welke werkzame stoffen zitten erin? Het zijn geen wetenschappelijk onderzochte medicijnen dus de werkzame stof is nooit aan getoond. Ik denk echt een duur placebo effect ook voor slaapproblemen. Omdat je erin geloofd werkt het niet meer, niks minder. Dit effect bestaat ook gewoon bij kinderen. Hetzelfde idee als homeopathie.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 10 Jul 2020 02:23

Re: Essentiële oliën

Maar ik lees heel veel dat ouders met slecht slapende baby’s / jonge kinderen dit gebruiken voor in de kinderkamer en dit vaak echt werkt. Is dit dan toeval? Aangezien baby’s en jonge kinderen dit niet weten en beseffen nog.

Ik geloof best dat bepaalde geuren iets in je hersenen kunnen doen qua rustgevend.
Aan de andere kant als ik er echt 100% in gelooft had, had ik het mogelijk zelf ook wel al lang aangeschaft ?‍♀️ Ivm slecht slapende dochter. Heb er wel serieus over na zitten denken, maar hoe weet je welke wel goed zijn en niet
Juli 2019
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers