Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voorkomen

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 06 Jan 2016 13:54

Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voorkomen

Onzin topic 3!

Sommige kleding stinkt snel naar zweet, door met azijn te wassen krijg ik dit er deels uit, maar bij sommige kledingstukken lijkt het echt in de kleding te trekken.
Vooral bij witte shirts en overhemden van mijn man, komen er van die vieze plekken onder de oksel en een streep in de kraag.
Hoe krijg ik dit gemakkelijk weg of kan ik het voorkomen, zonder dat ik daarvoor allemaal langdurige ingewikkelde taferelen moet uitvoeren? (Mijn vroegere kamer buurman die was elke zondag ruim drie uur bezig met zijn overhemden schoon te maken voordat ze de wasmachine ingingen :palm: )

Alle tips zijn welkom!
<<

anoniem213

Bericht 06 Jan 2016 13:55

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

Leg je ze weleens een nachtje in azijn? Of doe je het alleen bij de was? Dat eerste werkt bij mij vaak beter.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 06 Jan 2016 13:56

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

Zweetgeur krijg ik er uit door in water met veel azijn te laten weken (halve dag of zo) en daarna te wassen.

Gele plekken heb ik ook nog niet de oplossing voor, ik heb wel eens gehoord over glansspoelmiddel, maar hier werkte dat niet.
<<

anoniem203

Bericht 06 Jan 2016 13:58

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

Een papje maken van je wasmiddel en water (1/2 om 1/2) en daar de plekken een nacht in laten weken en daarna wassen in de wasmachine. Ik heb het nog niet geprobeerd maar schijnbaar werkt het erg goed!
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 06 Jan 2016 15:13

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

Zweetgeur vind ik hier ook lastig. Ik was nu bijvoorbeeld sportkleding apart van de andere kledingstukken en dan met een flinke schep Vanish erbij. Dit werkt wel goed. Maar zweetvlekken uit kleding verwijderen lukt hier ook nooit. Ik koop dus geen witte shirts meer.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 06 Jan 2016 16:50

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

Een nachtje laten weken in azijn, werkt wel vrij goed inderdaad, beter dan alleen in de wasmachine. Alleen komt het weer terug als ik het niet elke keer doe. En om nou elk shirt en overhemd standaard in een emmer met azijn te zetten is ook zo wat. Plus de vlekken vind ik zo vies eruit zien.
Ik ga het inzepen met wasmiddel ook eens proberen!
<<

Anoniem273

Bericht 06 Jan 2016 17:27

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

Tegen zweetgeur helpt insmeren met glansspoelmiddel heel goed, daarna gewoon mee wassen.
<<

Anoniem216

Bericht 06 Jan 2016 21:11

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 04 Okt 2017 08:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 06 Jan 2016 21:42

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

Hoi,

Wij gebruiken de blue magic ball in de wasmachine. Werkt super!

Afbeelding
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 07 Jan 2016 00:46

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

Ik heb echt ook alles uitgeprobeerd tegen zweetluchtjes. Maar heb het sinds kort gevonden. Dettol ontsmettingsmiddel. Je verdunt het 1 dopje op 100ml volgens mij (even op het flesje kijken). Ik doe het in een sprayfles en spray de zweetvlekken ermee in. Laat het een half uurtje staan en was het dan. Weg geur! Het kan zijn dat je de menthol geur nog wat reikt ma het wassen op de zweetvlek, maar dat trekt weg bij het opdrogen.
<<

Anoniem260

Bericht 09 Jan 2016 15:40

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

Glansspoelmiddel gebruikte ik eerder wel voor gele oksel-vlekken. Gaat er niet in één keer uit, maar wel steeds ietsje.
Gebruiken sindsdien allebei deo tegen witte en gele vlekken, waardoor geen vlekken meer!
Zweetluchtjes ná het wassen voorkom ik door HG sportwas-spul bij de was in te doen, werkt als een tielerier!
En vieze boorden smeer ik in met Sunlight-zeep, even in laten trekken en daarna in de was mee
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 11 Jan 2016 12:32

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

Ik doe nu altijd een schepje van dit bij de zweet(sport) kleding van mijn man.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 11 Jan 2016 12:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 11 Jan 2016 12:34

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

Sunshine27 schreef:Hoi,

Wij gebruiken de blue magic ball in de wasmachine. Werkt super!

Afbeelding

Dit zou ik wel eens willen proberen.
Waar kan ik dit kopen Sunshine?
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 11 Jan 2016 12:46

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

-Ieniemienie- schreef:
Sunshine27 schreef:Hoi,

Wij gebruiken de blue magic ball in de wasmachine. Werkt super!

Afbeelding

Dit zou ik wel eens willen proberen.
Waar kan ik dit kopen Sunshine?


Ik koop zo'n bal 1x in de zoveel tijd op Ebay
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 29 Jan 2016 23:33

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

Dimmel schreef:
Ava schreef:Een papje maken van je wasmiddel en water (1/2 om 1/2) en daar de plekken een nacht in laten weken en daarna wassen in de wasmachine. Ik heb het nog niet geprobeerd maar schijnbaar werkt het erg goed!


Dit ga ik een keer proberen. Inweken in azijn werkt maar half bij mij. De vlekken en geur gaan er nooit helemaal uit.

Dit heb ik nu al een paar keer gedaan en het ruikt in ieder geval fris! Tijdens strijken kwam er zelfs een frisse zeepgeur vanaf. Of het ook tegen de gele vlekken werkt, weet ik nog niet.

Zo een bal van sunshine ga ik ook eens bestellen via ebay, klinkt ook wel gemakkelijk!
<<

Anoniem309

Bericht 05 Jul 2020 13:01

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

Zijn de gele vlekken er uiteindelijk nog uit gegaan? Ik heb nu ook een jurkje met verkleurde plekken bij de oksel dus ik ben benieuwd of dat gewerkt heeft.
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 05 Jul 2020 16:45

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

ik weet niet of het voor zweet vlekken helpt, maar nat in de zon leggen werkt hier voor veel vlekken!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 06 Jul 2020 07:29

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

Ik heb geen tips tegen de vlekken zelf, maar man en ik zijn zelf geswitcht van gewone deodorant naar deze 'pasta' (https://www.nopong.com.au/). Was eerst beetje sceptisch, natural lalala, maar het is ECHT waar: je ruikt gewoon niks meer. Ik had nogal last van hormonale geuren en mijn man kon ook behoorlijk ruiken (zeker met het warme weer hier). Ik raad het je zo ontzettend aan. Alleen weet ik niet of er zoiets in Nederland is ook.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 06 Jul 2020 07:55

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

Ik heb de oplossing om vlekken te verwijderen helaas ook niet echt. Wel een soortgelijke tip als Marsy, ik gebruik nu al ruim twee jaar Nuud deodorant. Ik ruik niks meer bij mezelf en ook niet in kleding. Zweetplekken ook niet meer gezien, al had ik dat vaak in witte kleding en die draag ik bijna nooit meer omdat wit me niet zo staat.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 06 Jul 2020 12:11

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

Ik heb laatst dit gekocht: https://hg.eu/nl/producten/hg-zweet-en- ... rwijderaar
hoewel ik sceptisch was werkt het echt! zelfs voor oude vlekken. Oke het is er niet 100% uit maar wel dat je het gewoon weer aankan zonder je te schamen

Verder heb ik inderdaad ook een google sessie gedaan naar deo; en het is het beste om deo te gebruiken zonder aluminium en zonder parfum, dan krijg je dus ook geen gele vlekken. Dus sindsdien doe ik bij witte kleding altijd een ander soort deo op. Maar eerlijk gezegd vind ik die deo wel echt stukken minder goed werken.. Nuud nog niet geprobeerd!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 07 Jul 2020 19:53

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

tuttebel schreef:Zijn de gele vlekken er uiteindelijk nog uit gegaan? Ik heb nu ook een jurkje met verkleurde plekken bij de oksel dus ik ben benieuwd of dat gewerkt heeft.

De vlekken zijn er helaas uiteindelijk niet uitgegaan. Zo een bal heb ik niet meer besteld.

Roldeo ipv spuitdeo helpt goed, mits het echt goed droog is voordat het tshirt aan gaat.
Sportkleding was ik nu altijd met voorwasprogramma, twee bolletjes met 1/3de azijn en na een halfuur (afhankelijk van het programma) doe ik er sportwasmiddel bij. Werkt goed! Alles in een keer in de wasmachine werkt minder goed. Tevens kleding na zweten direct buiten hangen ipv op een hoopje op de grond gooien.

Ik hoop dat je het er nog uitkrijgt.
<<

Anoniem309

Bericht 09 Jul 2020 14:07

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

Jammer dat het niet meer is gelukt. Ik ga het nog even proberen met weken in een azijnbad en daarna wassen. Als dat niet werkt ga ik toch even kijken of ik het jurkje misschien wat ka vermaken. Het is een jurk zonder mauw en zit vrij dicht onder de oksel. Dus misschien kan ik het gewoon wegknippen en er een iets ander model van maken. Hoewel ik er wel eerlijk in ben dat ik niet zulke fantastische naaikunsten heb dus in het ergste geval wordt het een rokje :laughcry:
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 09 Jul 2020 14:40

Re: Hoe zweetplekken uit kleding krijgen & verkleuring voork

Bij werkt azijn in de wasmachine beter dan weken.
Hopelijk lukt het vermaken.

Een nieuwe wasmachine heeft bij ons ook geholpen, daarna veel minder snel vlekken.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers