Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Wonen

<<

Anoniem304

Bericht 08 Jul 2020 13:50

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Lepels moeten idd niet lepeltje lepeltje staan, maar verder zou bestek wel goed schoon moeten worden toch?
<<

Anoniem325

Bericht 08 Jul 2020 14:05

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

En het grappige is dan nu dat de lepels er het schoonst uit komen van al het bestek haha. Ik snap het echt niet, misschien moet ik dat gewoon met de hand blijven wassen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jul 2020 14:07

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

En ze even met een spons kort afnemen voor je ze erin doet? Ik spoel bijna alles voor eigenlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem325

Bericht 08 Jul 2020 14:08

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Met een spons heb ik nog niet geprobeerd, dacht altijd dat je het niet té schoon moest spoelen voor het de vaatwasser in ging. Maar ik ga het proberen.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jul 2020 14:14

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik spoel helemaal niks voor trouwens. Zonde van het (warme) water.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 08 Jul 2020 15:31

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Misschien mandje op een andere plek zetten? Wij hebben 1 hoekje in de middelste lade en het glas dat daar staat is regelmatig niet schoon.

Wij spoelen trouwens niet voor en alles komt er schoon uit. Maar voor bestek hebben we een besteklade en daar hebben we geen problemen mee.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 08 Jul 2020 15:46

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Hier staat er altijd wel veel bestek in, ik spoel niks voor. Dat word ook afgeraden. Maar altijd alles wel schoon. Ik zet gewoon bestek met het handvat in het mandje en scherpe messen met het mes in het mandje.
Kan het niet aan de soort blokjes liggen die je gebruikt? Wij zijn heen tevreden over de blokjes van de Lidl.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 09 Jul 2020 11:06

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ja inderdaad JustMeDaan het kan ook aan de blokjes liggen. Als wij Lidlblokjes gebruiken (die met oplosbare buitenkant) dan komt onze vaat er een stuk natter uit. Dus wij hebben nu finish quantrum. Maar andere mensen vinden Lidl inderdaad super. Misschien wat verschillende blokjes proberen? Ik zou dan vrienden en familie vragen, anders moet je steeds een pak kopen.
<<

Anoniem309

Bericht 01 Aug 2020 22:53

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wie heeft er een tip voor zachte handdoeken. We laten alles altijd buiten drogen en hebben geen wasdroger. Maar daardoor zijn mijn handdoeken dus altijd hard en ik zou zo graag juist zachte handdoeken willen. Wasverzachter lijkt ook niet echt te helpen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Aug 2020 06:54

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Een nieuwe wasmachine ? sinds we een nieuwe hebben zijn ze echt een stuk zachter! Maar zo zacht als ze uit de droger komen worden ze niet...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Véda

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 28 Jul 2020 21:33

Bericht 02 Aug 2020 08:40

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Een scheutje azijn erbij doen. Je ruikt daar helemaal niks van als het uit de was komt. Het versterkt de geur van je wasmiddel alleen en maakt je was zachter.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Aug 2020 09:06

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ze niet te lang laten hangen. Hoe langer je ze laat hangen hoe harder ze worden.
2015 💙
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 02 Aug 2020 09:19

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Dat van Minx inderdaad. Als ik de handdoeken buiten laat drogen en de hele dag laat hangen, zijn ze idd hard. Haal ik ze er eerder af, dan valt dit reuze mee.
Maar nooit zo zacht als uit de droger inderdaad.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem309

Bericht 02 Aug 2020 11:12

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Een nieuwe wasmachine gaat hem niet worden. Het ding is nog maar 3 jaar oud, dus dat zou een beetje zonde zijn. Maar de tips van azijn en minder lang laten hangen ga ik zeker proberen. Bedankt voor de tips.
<<

Anoniem290

Bericht 02 Aug 2020 12:53

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ook een wasmachinevraag. Ik heb echt nooit die lekkere wasmiddelgeur aan mijn was. De wasmachine is een paar jaar oud en elke paar weken draai ik een kookwas met soda. De rubberen rand poets ik regelmatig. Het zeepbakje krijg ik er niet uit. Hoe kan ik nou lekker fris ruikende was krijgen?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 02 Aug 2020 12:58

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Welk wasmiddel gebruik je? Ik heb die geur ook alleen met Robijn.

Zeepbakje kan je er als het goed is wel uithalen. Vaak moet je duwen op klepje van wasverzachter, en dan bakje omhoog bewegen.
Laatst gewijzigd door Sawadee op 02 Aug 2020 13:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem290

Bericht 02 Aug 2020 12:59

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Robijn gebruik ik altijd.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 02 Aug 2020 13:02

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Poppy schreef:Robijn gebruik ik altijd.


Misschien eens andere variant gebruiken?

En zeepbakje kan je er als het goed is wel uithalen. Vaak moet je duwen op klepje van wasverzachter, en dan bakje omhoog bewegen. Hij hangt achter een soort lipje. Anders even zoeken via Google op merk wasmachine en zeepbakje.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 02 Aug 2020 13:04

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Het verschilt ook ontzettend per geur bij Robijn. Bij die oranje blijft de geur heel sterk hangen vind ik, alleen vind ik die zelf niet zo lekker, haha. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk, dus wie weet werkt die voor jou juist wel!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem290

Bericht 02 Aug 2020 13:05

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Andere varianten ruik ik ook niet, alleen de witte soms, maar ook niet altijd. Zo nog eens met het zeepbakje aan de slag en eens kijken of ik in de tuin ergens plaats kan vinden om de was buiten op te hangen. Ik ruik alrijd een lekkere wasmiddelgeur vanuit de tuin van de buren. Eens vragen welk wasmiddel zij gebruiken.
<<

Anoniem290

Bericht 02 Aug 2020 13:06

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Arwyn schreef:Het verschilt ook ontzettend per geur bij Robijn. Bij die oranje blijft de geur heel sterk hangen vind ik, alleen vind ik die zelf niet zo lekker, haha. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk, dus wie weet werkt die voor jou juist wel!


Ik heb altijd de oranje, die vins ik juist het lekkerst. En de blauwe voor de witte was, maar ik heb niet zo vaak witte was (beddengoed wel, maar dat ruik ik ook nooit).

Edit: ik ga eens van dat wasparfum proberen. Vroeger gebruikte ik wasverzachter, maar dat wordt afgeraden bij baby’s, dus dat gebruik ik niet meer sinds L er is. Misschien weer eens proberen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Aug 2020 13:38

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Gek wat een verschil! Ik vind Robyn lekker en alle geuren blijven ook lekker hangen. Vooral de witte/blauwe bij beddengoed.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 02 Aug 2020 13:41

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik gebruik wasverzachter van Lenor en dat ruikt heel lekker. Ook als ik het na een tijdje uit de kast haal dan ruikt het nog. Ik ben wel royaal met de wasverzachter.

Ik had laatst een witte was met alleen Omo klein en krachtig witte was en die rook ook lekker aan de lijn.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Aug 2020 14:03

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Poppy schreef:Ook een wasmachinevraag. Ik heb echt nooit die lekkere wasmiddelgeur aan mijn was. De wasmachine is een paar jaar oud en elke paar weken draai ik een kookwas met soda. De rubberen rand poets ik regelmatig. Het zeepbakje krijg ik er niet uit. Hoe kan ik nou lekker fris ruikende was krijgen?

Hoe droog je je was?

Als je de was te lang laat hangen (buiten) ruikt het minder fris en als je het binnen droogt en te lang laat hangen kan het zelfs echt gaan stinken.
Ik verander vaak was soort en geur wasmiddel zodat ik het zelf goed ruik en wasverzachter heb ik ook gebruikt bij G als baby. De eerste weken niet, daarna wel weer.
<<

Anoniem290

Bericht 02 Aug 2020 14:30

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik hang het meeste op (op zolder) en de rest (beddengoed onder andere, omdat ik geen plaats heb om dat op te hangen) in de droger (sterk droog programma).
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers