Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 06 Jul 2020 06:01

Re: Sollicitatietopic #2

Er zijn toch 2 contracten mogelijk met opvang? Die met 52 weken en die andere? Scheelt dat niks?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Jul 2020 06:41

Re: Sollicitatietopic #2

Zora schreef:Er zijn toch 2 contracten mogelijk met opvang? Die met 52 weken en die andere? Scheelt dat niks?


Oh daar weet ik niks van!
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 06 Jul 2020 06:57

Re: Sollicitatietopic #2

Oh misschien is dat alleen bij onze opvang maar ik dacht het niet!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem308

Bericht 06 Jul 2020 07:41

Re: Sollicitatietopic #2

Bij onze opvang is dat ook idd, een contract voor 40 of 52 weken.
<<

Anoniem308

Bericht 06 Jul 2020 07:43

Re: Sollicitatietopic #2

Jorja schreef:Wellicht is een organisatie zoals de GGD iets voor je AMM? Daar werken vele verpleegkundigen als jeugdverpleegkundige op scholen bijvoorbeeld. En dus volledig standaard kantoortijden. Ik ken er een aantal en het klinkt wel leuk en afwisselend.
Succes donderdag!
Ik kom net ook een leuke vacature tegen, dus morgen weer aan de bak met een brief schrijven.


Ik zie mijzelf niet zo snel echt als jeugdvpk werken, want dan heb je altijd te maken met ouders en kinderen. Voorheen deed ik juist bewust volwassenenzorg. Maar er is zoveel in m’n huidige werk wat mij tegenstaat.

Bliss wel fijn als het zo dichtbij is toch. En ik denk misschien simpel maar voor die paar tientjes netto, ben je überhaupt niet blij als je werk hebt?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 06 Jul 2020 08:58

Re: Sollicitatietopic #2

Hier ook meer mogelijkheden. Wij betalen alleen voor de schoolweken, omdat ik zelf in het onderwijs zit en hij dus in de vakanties niet hoeft.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 06 Jul 2020 09:31

Re: Sollicitatietopic #2

Onze opvang heeft ook zo'n contract voor 40 weken oid inderdaad. De uurprijs was dan echter wel hoger en icm de kinderopvangtoeslag, was het verschil in prijs per maand zo weinig dat we wel gewoon het hele jaar afnemen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 06 Jul 2020 09:34

Re: Sollicitatietopic #2

Romee schreef:Onze opvang heeft ook zo'n contract voor 40 weken oid inderdaad. De uurprijs was dan echter wel hoger en icm de kinderopvangtoeslag, was het verschil in prijs per maand zo weinig dat we wel gewoon het hele jaar afnemen.


Hier is de prijs ook hoger maar het verschil daarin was dusdanig klein dat het verschil voor ons wel loonde.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Jul 2020 10:35

Re: Sollicitatietopic #2

AMM schreef:
Jorja schreef:Wellicht is een organisatie zoals de GGD iets voor je AMM? Daar werken vele verpleegkundigen als jeugdverpleegkundige op scholen bijvoorbeeld. En dus volledig standaard kantoortijden. Ik ken er een aantal en het klinkt wel leuk en afwisselend.
Succes donderdag!
Ik kom net ook een leuke vacature tegen, dus morgen weer aan de bak met een brief schrijven.


Ik zie mijzelf niet zo snel echt als jeugdvpk werken, want dan heb je altijd te maken met ouders en kinderen. Voorheen deed ik juist bewust volwassenenzorg. Maar er is zoveel in m’n huidige werk wat mij tegenstaat.

Bliss wel fijn als het zo dichtbij is toch. En ik denk misschien simpel maar voor die paar tientjes netto, ben je überhaupt niet blij als je werk hebt?


Uiteraard, maar zoals ik van de week al zei vind ik het nog te vroeg om nu al concessies te doen, ik heb nog een paar maanden. Maar in dit geval maak ik een uitzondering omdat dit verder wel perfect is voor mij.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Jul 2020 10:36

Re: Sollicitatietopic #2

Tom schreef:Hier ook meer mogelijkheden. Wij betalen alleen voor de schoolweken, omdat ik zelf in het onderwijs zit en hij dus in de vakanties niet hoeft.


Ik zou dit dus niet willen, want weet je hoe fijn het is om af en toe een dag alleen thuis te zijn?!
❤ 7 juni 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Jul 2020 12:25

Re: Sollicitatietopic #2

Wij hebben een contract van 48 weken. Dus dan heb ik soms ook gewoon vrij als hij naar de opvang is, maar heeft onze zoon ook 4 weken vakantie ingepland en hoeft hij er niet heen. Toch wel lekker nu ik ook meer vakantie heb.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 06 Jul 2020 16:24

Re: Sollicitatietopic #2

Hier is het uurloon van 52 weken ook minder hoog dan 40, dus met toeslagen er af scheelt het onder de lijn niet veel. Dan zijn die dagen extra opvang (En dus kindloze dagen) ook wel fijn.
En qua salaris, je secundaire arbeidsvoorwaarden klinken ook wel gunstig. Dat kan misschien wel afwegen tegen je salaris (je kan iets vinden met een hoger salaris, maar als de secundaire arbeidsvoorwaarden minder zijn is dat een afweging waard)

AMM, hier ook vpk die geen weekenden wil werken. Ben ook benieuwd wat er op mijn pad komt en waar het schip strand. Bij veel (nieuwere) vacatures is het ook lastig in te schatten of het wel of niet met weekenden is. Had laatst een recruiter aan de telefoon die positief was, totdat het over de weekenden ging. Dan had hij toch weinig in de aanbieding
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Tony

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 22 Nov 2017 11:00

Bericht 06 Jul 2020 18:50

Re: Sollicitatietopic #2

Je zou als verpleegkundige ook kunnen kijken naar functies op de poli. Bijvoorbeeld diabetesverpleegkundige, wondverpleegkundige, etc. Of als praktijkondersteuner somatiek bij een huisarts. Voor dit laatste heb ik toentertijd zelf gekozen om regelmatige werktijden te hebben. Voor deze functies moet je vaak wel nog een opleiding doen, maar daarna heb je meestal wel kantoortijden.
<<

Anoniem308

Bericht 06 Jul 2020 20:35

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb in dat opzicht geluk. Voordat ik de hbov heb gedaan was ik al afgestudeerd in een heel ander vakgebied. Dus heb in dat opzicht geluk dat ik op twee vakgebieden kan zoeken.
Nu eerst deze vacatures maar eens afwachten. Van de week mijn eerste gesprek.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Jul 2020 12:54

Re: Sollicitatietopic #2

@ AMM Knap dat je die beslissing hebt genomen. Heel veel succes met je eerste gesprek!

@ Bliss en Poppy spannend! Hopelijk horen jullie snel wat.

Hier tot nu toe alleen maar afwijzingen. Deze week weer hard op zoek naar geschikte vacatures.
<<

Anoniem308

Bericht 07 Jul 2020 14:27

Re: Sollicitatietopic #2

Jammer girli van de Afwijzingen. In welke sector zoek je?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 08 Jul 2020 09:11

Re: Sollicitatietopic #2

@ AMM Ik zoek het liefst iets in de gezondheidszorg. Ik werk in het on.derzoek.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Jul 2020 09:58

Re: Sollicitatietopic #2

Je zou ook naar hogescholen kunnen kijken girli, daar zijn ook vaak onderzoeksplekken. Of als docent aan de slag waarbij je ook ruimte voor onderzoek krijgt.
<<

Anoniem308

Bericht 08 Jul 2020 10:19

Re: Sollicitatietopic #2

Ben jij Hogeschool docent caufield?
<<

Anoniem313

Bericht 08 Jul 2020 11:02

Re: Sollicitatietopic #2

AMM schreef:Ben jij Hogeschool docent caufield?


Ik werk bij een hogeschool maar ben geen docent zelf.
<<

Anoniem290

Bericht 08 Jul 2020 11:13

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb de baan aangenomen. Ik start in september en ga in aug alvast wat inwerken.
Het verdient een stuk minder, en ik heb extra opvang nodig (voorheen was mijn vriend 1 dag thuis, maar dat gaat voorlopig niet), dus ga er financieel best wat op achteruit. Maar het leek me een leuke plek, leuke collega’s en ik ben het thuis zitten zo beu. Heb echt zin om weer aan het werk te gaan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Jul 2020 11:14

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Poppy! Fijn om weer aan de slag te kunnen!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem290

Bericht 08 Jul 2020 11:58

Re: Sollicitatietopic #2

Dankjewel! Ja ik heb er ook echt zin in.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Jul 2020 20:17

Re: Sollicitatietopic #2

Girli schreef:@ AMM Ik zoek het liefst iets in de gezondheidszorg. Ik werk in het on.derzoek.


Jij woont hier in het noorden toch? Zo niet, ik zag een mooie vacature in Amsterdam als beleidsmedewerker medische oncologie bij het NKI.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 11 Jul 2020 14:33

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd, Poppy!

Ik ga ook weer echt actief op zoek naar een andere baan. Mijn huidige baan geeft totaal geen voldoening meer en dat begint me steeds meer op te breken. Ik weet dat ik zoveel meer kan.
Van de week al een sollicitatie verstuurd, maar niet uitgenodigd voor een gesprek, omdat er betere kandidaten waren.
Nog wel een andere leuke functie gezien, maar ik zou er € 900,- bruto per maand op achteruit gaan. Ik ben heus bereid om, vooral in het begin natuurlijk, iets in te leveren, maar niet zo’n groot bedrag.
To travel is to live
Mijn instagram
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers