Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het algemene-het-is-hier-mis-topic

<<

Anoniem304

Bericht 05 Feb 2020 12:32

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Tuttebel, ik weet niet meer in welk topic je vroeg over je menstruatie na je bevalling, maar toen had ik gereageerd dat ik na de miskraam ook nog niet ongesteld was. Inmiddels is dat wel zo, heeft 66 dagen geduurd. Echt lang dus!
<<

Anoniem309

Bericht 06 Feb 2020 10:21

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

dat is wel lang, ja. Ik ben inmiddels ook weer ongesteld geweest en zou nu in de vruchtbare dagen kunnen zitten. Maar we gaan er nog niet voor. Eerst willen we duidelijkheid hebben. Hopelijk duurt het niet al te lang meer.
Heb jij al iets gehoord van uitslagen of zit je ook nog op het wachtbankje.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Feb 2020 10:26

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Hopelijk hebben jullie snel alle duidelijkheid!

Nee wij hebben ook nog geen uitslagen. Volgende week moet ik nog bloedprikken voor het bloedstollingsonderzoek.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 07 Feb 2020 07:48

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik ben na 42 dagen weer ongesteld geworden, voelt ook lang. De zwangerschap was natuurlijk maar heel pril.

Wat wordt jullie geduld op de proef gesteld met het wachten op de uitslagen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem309

Bericht 12 Feb 2020 21:22

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Klopt Teada, met dit soort testen moet je echt een engelengeduld hebben. Gisteren was ik nog even bij de huisarts en heb ik gelijk gevraagd of hij in het systeem al iets kon zien. Helaas is dat nog niet het geval, maar hopelijk duurt het nu niet al te lang meer.

Savi, jij hebt deze week je stollingsonderzoek toch? Is dat wel een test waar je snel uitslag van hebt? Of duurt dat ook vrij lang?
<<

Anoniem309

Bericht 26 Mrt 2020 20:51

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Inmiddels hebben we de voorlopige resultaten gekregen van het DNA onderzoek. Onze dochter had een stofwisselingsziekte waardoor de groei en ontwikkeling al tijdens de zwangerschap werd beïnvloed. de laatste tests worden nog afgerond omdat het een nieuwe variant is. Dit loopt nu door het corona gebeuren vertraging op, maar als alles achter de rug is krijgen we nog een gesprek met de dokters.

(Aangepast wegens privacy)
Laatst gewijzigd door Anoniem309 op 27 Mrt 2020 14:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Mrt 2020 20:56

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

tuttebel schreef:Savi, jij hebt deze week je stollingsonderzoek toch? Is dat wel een test waar je snel uitslag van hebt? Of duurt dat ook vrij lang?

De uitslagen van mijn stollingsonderzoek zijn goed. Heb ik toevallig vandaag net gezien in het portaal van het ziekenhuis.
Chromosomen zijn denk ik ook binnen want er staat een memo icoontje bij, zal volgende week eens bellen. Hopelijk kan dat gewoon besproken worden in een telefonische afspraak.

Wat goed dat je extra informatie hebt gekregen en wat heeft jullie meisje een prachtige naam! :love:
Het is inderdaad goed dat dit haar bespaard is, dat lijkt me geen leven, voor niemand niet.

Mogen jullie er nu wel voor gaan? En willen jullie dat ook?
<<

Anoniem309

Bericht 26 Mrt 2020 21:18

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Spannend Savi! Hopelijk kan het inderdaad met een telefonische afspraak besproken worden en blijkt het bij jou ook domme pech te zijn geweest.

Voor nu gaan we nog wel even wachten met een volgende zwangerschap. Waarschijnlijk gaan we in augustus verhuizen dus dat lijkt me niet zo prettig om dat zwanger te moeten doen.
Laatst gewijzigd door Anoniem309 op 27 Mrt 2020 14:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Mrt 2020 22:34

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat een prachtige naam Tuttebel, en wat fijn dat er meer duidelijkheid is nu.

?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem309

Bericht 27 Mrt 2020 11:17

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Dank je Zora! Net echt even een flinke huilbui en ontlading gehad. Aan de ene kant heel fijn dat we nu meer duidelijkheid hebben, maar het blijft verrekte moeilijk. Heb alle informatie wel 10 keer gelezen maar het blijft moeilijke materie.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 27 Mrt 2020 11:55

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt Tuttebel, en dat het waarschijnlijk dus echt pech is geweest. Mooie passende naam heeft jullie meisje ❤️
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 27 Mrt 2020 11:58

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Volkomen logisch van die huilbui! Het is deels afsluiting en ook deels komen er emoties vrij omdat je nu wat meer zekerheid hebt.

Hele mooie naam! Sterkte nogmaals!
<<

Anoniem309

Bericht 27 Mrt 2020 14:23

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Bedankt. Het is inderdaad een ontlading van al maanden in onzekerheid en spanning zitten. Hoewel ik mijn verdriet de afgelopen tijd weer een beetje naar de achtergrond had geduwd, komt het hierdoor ook opnieuw weer los. Ik laat het maar weer over me heen komen.
Vanwege privacy heb ik de vorige berichten weer aangepast.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 27 Mrt 2020 17:57

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik heb gemist wat er is gebeurd Tuttebel, maar uit de berichten maak ik op dat jullie door een heftige en verdrietige tijd gaan. 'fijn' dat er nu duidelijkheid is!
Sterkte!
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 05 Nov 2017 10:12

Bericht 31 Mei 2020 18:19

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Volgens mij is mijn miskraam toch op natuurlijke wijze op gang gekomen. Erg fijn natuurlijk ook al heb ik erg veel (buik) pijn. Hoe lang duurde dit proces bij jullie?

En hoe ging je partner met de miskraam etc. om? Ik merk dat mijn man er nogal nuchter in staat. Ik op zich ook wel, maar ben toch ook best verdrietig (we hebben het donderdag gehoord). En hij vindt het nu wel lang genoeg geduurd, hij zei het wel wat tactischer ;-)
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 31 Mei 2020 21:00

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik kan je alleen maar waanraden om alle emoties rondom je miskraam toe te laten en de tijd te nemen voor je verdriet. Mijn miskraam is al ruim 9 maanden geleden, en ik ben zelfs weer 27 weken zwanger, maar heb het er mentaal helaas nog steeds heel moeilijk mee. Mijn man was ook heel nuchter, vond en vind vooral mijn verdriet moeilijk, maar geeft mij wel alle tijd en ruimte.

Ik ontdekte dat het niet goed zat bij de eerste echo, toen was ik denk ik 7,5 week maar kwam de meting op 5.6 uit en was er geen hartactie, de week erop bleek inderdaad dat het echt niet goed was en kreeg ik voor de echo al wat krampjes, thuis werd dat erger en nam het bloedverlies ook toe. Begin van de avond kreeg ik echt een soort van weeën en rond 20 uur ben ik toen alles verloren. Ik vond het wel heftiger dan ik vooraf in kon schatten, veel bloedverlies en stolsels.

Veel sterkte gewenst!
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Anoniem318

Bericht 31 Mei 2020 21:22

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat verdrietig Juliet...bij mij was het bij mijn eerste miskraam ongeveer zoals Puck omschrijft, dus vanaf buikpijn/krampen (einde van de middag) tot het einde van proces (ong 19:00) zou ik gokken op 2,5 uur. Ik hoop dat het al achter de rug is voor je.

Logisch dat je verdriet hebt, je hebt het donderdag gehoord en zit nu midden in je miskraam of je hebt die net achter de rug. Mijn man was bij de eerste miskraam vooral om mij bekommerd (bezorgd dat ik veel pijn zou hebben) en bij de tweede (bij 15 weken) heeft hij het zelf heel moeilijk gehad. Ik meen me wel te herinneren bij de eerste dat toen het fysieke deel van de miskraam voorbij was, hij ook heel nuchter was, zoals jouw partner. Hopelijk kun je ondanks jullie verschillen toch je ei bij hem kwijt. Veel sterkte.
<<

Anoniem309

Bericht 05 Jul 2020 00:46

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik up deze even voor Marsy. Hoe is het nu met jullie?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Jul 2020 12:08

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ach Tuttebel, ik had meteen een brok in mijn keel, hoe lief ben jij?!?

Ja, eigenlijk fijn even te schrijven hier. Ik ben echt zo zo zo ziek steeds. Al vanaf week 1 van de zwangerschap, maar toen hartje klopte had ik dat er nog voor over. Maar nu hartje dus al week gestopt is, vind ik het gewoon bijna geen doen meer. Het zijn een soort van non stop weeen: in mijn buik en rug. Alsof er een elektrische band om mijn buik zit. Mijn ontlasting zit ook 100% vast en hoewel ik daar medicatie voor krijg, helpt het nul. Ik ben misselijk, kan vrijwel niks eten en die pijn maakt me gek. Ik heb vandaag besloten tot a D&C (operatie dus, weet niet hoe het heet in Nederlands). Morgen afspraak huisarts, hoop dinsdag of woensdag terecht te kunnen in ziekenhuis. Wil het persé nú. Ik ben vrijdag jarig en maandag over een week ga ik paar nachtjes weg met vriendin. En ik wil me gewoon niet mee zo voelen. Bijna 2.5 maand nu dat ik zo ziek ben. Alsof de baby me vanaf de binnenkant aan het vergiftigen is, zo voelt het.
Had net 2 druppels bloedverlies dus ergens hoop ik dat het zelf op gang komt, maar zo niet, dan ziekenhuis. En zo snel mogelijk.
Zoontje vraagt ook steeds: is baby al weg mama? Omdat ik de hele dag lig te krampen en kermen op de bank. Arm kind.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem309

Bericht 05 Jul 2020 12:31

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Och Marsy. Wat ontzettend rot dat je je zo voelt. Ik hoop dat het snel en vanzelf op gang komt en dat het ziekenhuis niet nodig zal zijn. Het lijkt me ook echt rot om er zo ziek van te zijn als je weet dat het niet goed zit. Ik kan me goed voorstellen dat je het snel achter de rug wilt hebben. In ieder geval fijn dat je er met je vriendin even tussenuit gaat. Het is in ieder geval iets fijns om naar uit te kijken en hopelijk helpt dat om even je gedachten te verzetten. Is het met de zelfde vriendin die ook haar kindje heeft verloren?
En kinderen kunnen inderdaad heel plastisch over dit soort dingen praten. Ik vind het eigenlijk heel bijzonder dat kinderen er soms juist heel makkelijk over denken, maar dat is het natuurlijk niet. Sterkte!
<<

Anoniem315

Bericht 05 Jul 2020 12:36

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ach wat naar Marsy! Sterkte. Hopelijk is dit gauw voorbij.

Wat betreft je zoontje: naast zijn logische, primaire, reactie: kan hij dit aan, deze wetenschap? Het lijkt me best wat dat hij dit op deze leeftijd moet verwerken. Of zou het nog te abstract voor hem zijn om er echt een emotie bij te voelen? Hoe gaan jullie daar mee om? Voel dit alstjeblieft niet als waardeoordeel, want zo zou het over kunnen komen, maar zo bedoel ik het niet. Ik zie gewoon direct jullie zoon voor me door bovenstaand verhaal.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Jul 2020 12:46

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Lief Tuttebel! Het is inderdaad dezelfde vriendin (die overigens de afgelopen dagen me elke dag heeft opgevangen, heb er vanaf woensdag elke middag doorgebracht).
Exo: nee ik denk dat we het goed aanpakken zo. Heb natuurlijk wel wat ervaring met kinderen en hij weet de dingen in kindertaal. Hij is dan nog maar 3, maar hij weet al prima hoe kindjes gemaakt worden etc. En snapt het begrip doodgaan ook erg goed (en heel plastisch). Maar wil gewoon voor hem me beter voelen ook. Vanaf januari moest mama 7 dagen per week de hele dag werken (PhD afsluiten), toen mama zwanger en was ik te ziek om maar iets te doen en nu is de baby overleden en kan ik nóg niks. Hij is er verder niet mee bezig hoor. Maar was vooral mijn schuldgevoel naar hem toe toen hij dat zo zei (en ik het ook met hem eens ben: ga dan ook weg baby!).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem332

Bericht 05 Jul 2020 13:05

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Sterkte Marsy!

Wat naar dat je je lichamelijk zo verschikkelijk ellendig van voelt. Ik herken het gevoel dat ‘het’ eruit moet en het liefst zo snel mogelijk.
En dan ook een lichaam dat je zo voor de gek houdt met de symptomen.

In Nederland noem je die operatie een curettage. Ik heb heb daar geen pijn van gehad.

Sterkte hopelijk is er snel plek voor je!
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 05 Nov 2017 10:12

Bericht 05 Jul 2020 13:06

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Heel veel sterkte Marsy! Het is mij echt enorm tegengevallen qua pijn mijn miskraam. Ik had op een gegeven moment gewoon zowat weeën verschrikkelijk.

Ik zou ook een curetage krijgen, denk dat je dat bedoelt. Maar bij mij is het gelukkig spontaan op gang gekomen een dag van tevoren.

En nu ben ik voor het eerst weer ongesteld waar ik ook eigenlijk wel blij mee ben, mn lichaam doet weer “normaal”.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 05 Jul 2020 14:01

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Knuffel voor jou Marsy.
Ik heb ook een curettage gehad, na een week stond ik weer op de werkvloer. Maar dat was achteraf (mentaal) te snel.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers