Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 24 Mei 2014 16:42

Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

Na mijn hypomane episode van 2 weken geleden ben ik nu gestopt met de AD (Venlafaxine/Efexor) en heb ik zeer versneld afgebouwd van 225 mg naar 150 mg naar 75 mg naar niks. In anderhalve week tijd.

En nu lig ik echt te rillen van de kou in mijn bed. Ik noem het dus echt maar afkicken, want ik voel me beroerd!! 'S nachts drijf ik mijn bed uit van het zweten, ik droom heel intens, overdag voel ik steeds een soort electrische schokjes in mijn hoofd, duizelig, geen honger, diarree...oh en huilen!! Alsmaar huilen...

Iemand enig idee hoe lang dit duurt? Maandag belt de psych me weer maar man, ik weet niet meer wat ik met mezelf aanmoet joh.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem117

Bericht 24 Mei 2014 17:43

Re: Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

Heb je zelf besloten zo snel af te bouwen of een arts? Als je het niet volhoudt dan zou ik naar de SEH gaan of een spoednummer psychiatrie bellen. Ik heb ook ooit AD afgebouwd en ken al je symptomen maar dan in lichte mate. Ik heb in overleg met een arts zeer langzaam afgebouwd. Je gebruikt toch ook oxazepam? Dat kan wellicht ook helpen, maar ik ben geen arts en een arts moet je hierin ondersteunen.
<<

Anoniem50

Bericht 24 Mei 2014 17:43

Re: Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

Ik ben een paar weken geleden gestopt met Cipramil. Ik ben alleen niet zo netjes in het afbouwen geweest en in één keer gestopt. Had voor het eerst in mijn leven echte afkickverschijnselen. Diarree, overgeven, trillen, misselijk etc. Ik ben wat traag van begrip, maar toen ik doorkreeg dat ik gewoon aan het afkicken was, was het ook over. Ik denk dat het een dag of vier/vijf heeft geduurd.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 24 Mei 2014 17:47

Re: Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

Ik zit er ook middenin. Heb het 5 jaar geslikt waarvan de laatste 4 jaar maar 37,5mg. En dan nóg hele heftige afkickverschijnselen.. Vooral die schokjes zijn erg vervelend en continue aanwezig ook. Ook heb ik vanaf de 2e dag mega hoofdpijn, ik ben er echt ziek van.

Dit is mijn 9e dag zonder Efexor. De schokjes zijn wat milder, dromen nog steeds weird, zweten valt wel mee, hoofdpijn ENORM, diaree is inmiddels op z'n retour, libido is weer in zicht en ik voel weer gezonde emotie. Geen jankbuien gehad tot nu toe.

Ik heb veel online gezocht en kwam vooral op amerikaanse fora tips tegen. Ik slik nu een aantal dagen een goede omega 3 supplement wat de schokjes zou verminderen, een reispilletje tegen de duizeligheid/misselijkheid en een goede vitamine B complex. Ik pak alles aan, dus probeer het gewoon. Het is nu allemaal dragelijker, ben mijn bed weer uit.

Ik hoop dat het snel allemaal oke is en voor jou dat het snel afneemt. Hou vol! Het is troep. Je bent wel eeeeerg snel afgebouwd, je zou nog terug kunnen en het rustiger af kunnen bouwen. Bijv. de laagste dosis slikken en elke dag 5 bolletjes uit de capsule halen ( zo heb ik het eens eerder gedaan. Wordt ook geadviseerd op meerdere fora) elke keer als je je goed blijft voelen haal je er weer wat uit, voel je niet goed blijf dan eventjes op de nieuwe dosis. Zodra het weer gaat haal je weer wat bolletjes extra uit d capsule. Net zo lang tot de capsule leeg is.

Ik zou dat toch echt adviseren hoor! Zodra je weer een pil neem trekken deze verschijnselen binnen een paar uur weg. Bouw het alsjeblieft langzamer af, het is echt een hel van de laagste dosis naar niks, laat staan waar jij nu door heen gaat.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 24 Mei 2014 17:49

Re: Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

Ik heb ook Efexor gebruikt en ik had ook afkickverschijnselen. Vooral duizeligheid en die irritante schokjes in mijn hoofd, echt vervelend! Ik weet niet meer precies wanneer het weg ging, maar het werd wel steeds minder uiteindelijk. Ik moest snel afbouwen i.v.m de zwangerschap. Mag ik vragen waarom jij zo snel af aan het bouwen bent?
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 24 Mei 2014 17:55

Re: Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

Staat in de openingspost ;)
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem117

Bericht 24 Mei 2014 18:00

Re: Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

Theeleut schreef:Staat in de openingspost ;)


Ja maar er staat niet in of dit in overleg is gegaan met een psychiater. Het lijkt me dat de psychiater dan ook wel had aangegeven wat te doen als het echt niet gaat.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 24 Mei 2014 18:32

Re: Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

Ik moest zo snel afbouwen van de psychiater...vanwege een hypomane episode wilde ze me daar zo snel mogelijk vanaf hebben. Daar kreeg ik dan weer oxazepam voor, om rustig te worden tijdens die hypomane episode, maar die mag ik nu ook niet meer slikken van de psychiater. Had ik er overigens ook maar 3 van genomen...

Ik slikte pas sinds januari Efexor en daarvoor 4 jaar lang Citalopram. Die kon ik gewoon rustig een week vergeten voordat ik er last van kreeg, van die Efexor kreeg ik echt meteen last. Maar ze had wel ff mogen waarschuwen zeg, pfff. Haha.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 25 Mei 2014 16:09

Re: Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

De afkickverschijnselen kunnen inderdaad heel rot zijn. Ik heb er ongeveer 2 weken echt last van gehad, waarvan een dag of 5 zo erg dat ik mijn bed nauwelijks uitkwam. Na een week of 2 waren alle afkickverschijnselen weg, behalve misselijkheid en maagproblemen, die bleven maandenlang. Achteraf bleek dat ik een maagzweer had ontwikkeld, waardoor de misselijkheid niet overging. Nadat ik daarvoor behandeld werd, waren mijn klachten met ongeveer een week over. Dus een aantal weken kan, duurt het dan langer, zou ik een arts inschakelen.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 26 Mei 2014 13:22

Re: Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

Hoe is het nu Poppy?

En supergroover, hoe hebben ze je maagzweer behandeld?
Ik heb ook erge last van mijn maag, continue zuur of misselijk.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 26 Mei 2014 14:43

Re: Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

Net belde de psychiater. Ze had nog nooit van deze klachten gehoord...

Really?? Heel google staat er vol mee.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 26 Mei 2014 16:35

Re: Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

En hoe is het nu met je? Hopelijk al iets beter!
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 26 Mei 2014 17:01

Re: Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

Ik heb toen Omeprazol voorgeschreven gekregen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 12 Jun 2014 23:57

Re: Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

Zo, ik was na 2 weken eindelijk afgekickt en heb nu even helemaal niks. Maar ik voel me daar echt niet fijn bij, mijn mood begint echt weer door te slaan naar beneden...gelukkig zie ik dinsdag de psychiater weer en dan maar vragen naar de volgende mogelijkheid, want het gaat echt rap bergafwaarts nu.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 28 Jun 2020 09:55

Re: Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

Een oud topic even omhoog gehaald.
Is er toevallig iemand die op dit moment ook bezig is met afbouwen van antidepressiva?
Ik ben bezig met afbouwen van Venlafaxine, maar het valt heel erg tegen. Ik doe het daarom op een enorm langzaam tempo, alsnog heb ik bijwerkingen.
<<

Anoniem309

Bericht 30 Jun 2020 16:34

Re: Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

Geen ervaring mee, maar wel vervelend dat je bijwerkingen hebt ondanks dat je het rustig af probeert te bouwen. Ik hoop dat het snel beter gaat.
<<

Anoniem328

Bericht 30 Jun 2020 21:57

Re: Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

Wat voor een afbouwschema heb je?
Ik sta nu al een tijd stil met afbouwen paroxetine. Ben in maanden tijd van 20 naar 10 mg gegaan met aardig veel bijwerkingen.
Zie ook wel op tegen de laatste 10 mg dus voorlopig laat ik het even zo.
Zijn je bijwerkingen steeds tijdelijk nadat je weer omlaag bent gegaan?
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 30 Jun 2020 22:40

Re: Afkicken AD: Venlafaxine/Efexor.

Ik zou per maand een dosis naar beneden gaan. Dit is echt wel realistisch en is al eens gelukt.
Op de één of andere manier vind ik het nu veel zwaarder.
Nu ben ik dus nog maar één keer omlaag gegaan, dat is nu twee maanden geleden. Bijwerkingen zijn nog steeds niet over. Niet elke dag last van, maar op de dagen dat het er wel is....
Vervelend dat het bij jou ook niet zo makkelijk gaat.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers