Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


PMS

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Apr 2020 21:54

PMS

Wie heeft dat en wat helpt?

Ik kan zo geprikkeld, onrustig en somber zijn. Als mijn menstruatie begint voel ik me meteen anders. Dan ben ik nog wel moe of bijvoorbeeld buikpijn/rugpijn maar niet meer dat onrustige gevoel. Nu zit ik rond dag 14 van mijn cyclus en begint de onrust weer. Geen idee wanneer mijn eisprong is maar dacht vandaag wat te voelen (lichte krampjes). Is dit herkenbaar? Voor mijn gevoel heb ik altijd meer slechte weken dan goede weken. En daar baal ik van.
<<

Anoniem332

Bericht 28 Apr 2020 22:00

Re: PMS

Ja die PMS was echt heftig na het krijgen van een kind. Ik werd neerslachtig monster met een kort lontje van eisprong tot menstruatie. Uiteindelijk maar aan de pil gegaan. Ik trok de hormonen beter dan 10 jaar daarvoor.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 29 Apr 2020 06:16

Re: PMS

Ik heb het ook super heftig. Uiteindelijk ben ik na een half jaar chemische overgang aan de mini pil gegaan. Dat helpt me een beetje maar nog niet genoeg helaas. Ik moet hiervoor terug naar de gyneacoloog maar dat is nu vanwege corona verder doorgeschoven natuurlijk.

Ik zou er zsm mee naar de huisarts gaan. Ik heb er veel te lang mee gewacht omdat ik echt niet aan de hormonen wilde omdat ik daar voorheen agressief van werd. Uiteindelijk had het bij mij heel erg uit de hand kunnen lopen.
30-04-2017
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 29 Apr 2020 08:20

Re: PMS

Hier na 2 kinderen ook heel veel last van gehad. Ik was gigantisch prikkelbaar en op bepaalde momenten echt een vreselijk monster. Ook had ik lichamelijke klachten zoals zere benen.
Ik ben op advies van de huisarts weer aan de pil gegaan (die had ik voor het laatst gebruikt toen in een jaar of 20 was) en halleluja wat gaf dat een verlichting! Ik voel me echt een heel stuk beter.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 29 Apr 2020 12:05

Re: PMS

Ik had hier ook heel veel last van! Sinds een half jaar slik ik dagelijks teunisbloemolie en magnesium (beide te koop bij de kruidvat) en ik heb écht nergens last meer van :) Ik moet er wel bij zeggen dat ik de minipil slikte (wat een drama was) en ik ben toen 2 maand voor stoppen al begonnen met de teunisbloemolie en magnesium zodat je lichaam ingesteld raakt (mijn logica haha)
Wat als het lukt
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 29 Apr 2020 12:16

Re: PMS

Ik slik ook al een paar jaar teunisbloemolie en magnesium, ook een tijdje happy period van de Etos geslikt maar dat is sinds kort uit het assortiment, dus ik ga weer over op teunisbloemolie. Dat hielp het beste van de voedingssupplementen die ik geprobeerd heb, maar die happy period hielp nog beter. Dus ik vind het wel jammer dat dat niet meer verkocht wordt.
Tegen hormonen kan ik niet (altijd veel schimmelinfecties) dus voor mij is dit de beste oplossing.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Apr 2020 18:23

Re: PMS

Alsof ik min eigen verhaal lees. Ik heb er zeer veel last van sinds mijn zwangerschappen. Voel me, net als jij, gevoelsmatig ook vaker slecht dan goed. Heb zowel rondom mijn eisprong als voor mijn menstruatie last van neerslachtigheid, prikkelbaarheid en somberheid. Het wisselt per maand hoe erg ik er last van heb.

Ik wil eigenlijk geen hormonen meer gebruiken, ben onder andere bang om er veel van aan te komen. Hoe zit dat bij jullie? Ik ga in ieder geval wel kijken naar die teunisbloemolie, wat een fijne tip.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Apr 2020 18:33

Re: PMS

Teunisbloem weleens ergens gelezen maar weet dat dat niet goed is icm de pil (zou onbetrouwbaar maken). Nu gebruik ik die niet meer dus kan het proberen.

Ik twijfel ook weleens of het niet gewoon stress/zorgen etc zijn. Maar omdat ik me dan in de week van mijn menstruatie weer minder onrustig voel vind ik dat toch opmerkelijk. Merk ook dat ik in deze periode (onrustig) ook veel zoekende ben naar oplossingen en wat het toch kan zijn. Ik las trouwens ook dat veel stress ook pms kan aanwakkeren.

Houden jullie ook rekening met afspraken etc in de pms periode?

Het stomme is dat ik in deze weken gewoon ook echt niet kan geloven dat het nog weg zal gaan. Ik kan het dan heel moeilijk relativeren.

Jij nog baat gehad bij hormoon therapeut Lady?
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 29 Apr 2020 20:21

Re: PMS

Ayla schreef:Ik slik ook al een paar jaar teunisbloemolie en magnesium, ook een tijdje happy period van de Etos geslikt maar dat is sinds kort uit het assortiment, dus ik ga weer over op teunisbloemolie. Dat hielp het beste van de voedingssupplementen die ik geprobeerd heb, maar die happy period hielp nog beter. Dus ik vind het wel jammer dat dat niet meer verkocht wordt.
Tegen hormonen kan ik niet (altijd veel schimmelinfecties) dus voor mij is dit de beste oplossing.


Ik ben toen inderdaad met de pil gestopt omdat ik bijna maandelijks een schimmelinfectie had dus was huiverig om weer met de pil te starten. Maar heb er nu geen last meer van.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 29 Apr 2020 20:23

Re: PMS

Lady schreef:Alsof ik min eigen verhaal lees. Ik heb er zeer veel last van sinds mijn zwangerschappen. Voel me, net als jij, gevoelsmatig ook vaker slecht dan goed. Heb zowel rondom mijn eisprong als voor mijn menstruatie last van neerslachtigheid, prikkelbaarheid en somberheid. Het wisselt per maand hoe erg ik er last van heb.

Ik wil eigenlijk geen hormonen meer gebruiken, ben onder andere bang om er veel van aan te komen. Hoe zit dat bij jullie? Ik ga in ieder geval wel kijken naar die teunisbloemolie, wat een fijne tip.


Ik slik nu sinds ongeveer 8 maand weer de pil en ben nu 8 kilo lichter :wink:
Moet zeggen dat ik de laatste maanden ook goed op mijn voeding en beweging let.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem290

Bericht 29 Jun 2020 12:14

Re: PMS

Echt zo herkenbaar dit!
Toevallig vandaag nog een potje teunisbloemolie weggedaan, was over datum (ik merkte geen verschil toen ik het nam), toch nog maar eens proberen. Magnesium slik ik altijd al.

Het wordt bij mij echt elke maand erger. Ik kan 2 weken per maand niet sporten en het verdrietige, depri, eenzame gevoel is echt niet leuk meer. Gisteren de hele avond gehuild en ik verlies regelmatig mijn geduld bij mijn dochter.

Ik wil liever geen pil (vanwege de hormonen, het aankomen en omdat ik nu al geen libido meer heb en dat met de pil helemaal weg is).

Maar als ik dit zo lees, zou dat toch wel een oplossing kunnen zijn. De buikpijn is bij mij het heftigst ongeveer 4 dagen voor de menstruatie totdat de menstruatie begint.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 29 Jun 2020 12:56

Re: PMS

Heel herkenbaar, vooral dat niet kunnen relativeren.

Ik had exact 2 weken geleden m’n eisprong.. dat wist ik doordat ik amper kon fietsen van de pijn rechts in m’n buik. Elk bobbeltje deed zoveel pijn.
Afgelopen zaterdag in de ochtend amper energie, niet fit, echt de typische menstruatiesleur. Merkte dat ik ook echt alleen maar op de bank wilde zitten en vast gehouden wilde worden. En gisteravond snel geïrriteerd, naar gevoel en nu dus sinds vanochtend menstruatiepijn.
Ik menstrueer overigens niet vanwege spiraal.
Alle klachten zijn wel minder intens dan zonder hormonen, die heb ik echt nodig.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron