Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Elektrische rolluiken

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 19 Feb 2020 14:00

Elektrische rolluiken

Wie heeft er hier elektrische rolluiken?

Ik ben benieuwd hoe het bevalt en wat je er ongeveer voor hebt betaald?
In hoeverre is het geluidsdempend? En in hoeverre zorgt het ervoor dat het in de zomer minder heet wordt binnen?

De babykamer ligt precies op de zonkant en het wordt daar in de zomer echt bloedjeheet. Daarnaast hebben we buren die zomerdag graag tot s avonds laat buiten zitten met muziek enzo, dus zo’n elektrisch rolluik leek me wel wat.
Nu ben ik hier naar een lokale winkel geweest, maar schrok me rot van de prijs....€1000 voor 1 rolluik van 180x160.
Ik heb nog niet verder vergeleken qua prijzen, dus daarom dit topic.

De man in de winkel vertelde dat bij de ‘goedkopere variant’ die zij aanbieden, de rolluiken door de wind kunnen gaan klapperen, heeft iemand daar ervaring mee?

Heeft er iemand ervaring met een online aanbieder?
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 19 Feb 2020 15:45

Re: Elektrische rolluiken

Ik heb ze net een paar weken, dus nog niet heel veel ervaring. Maar het werkt hier goed geluiddempend en de warmte van de verwarming blijft lekkerder hangen. Ik was in totaal ongeveer €3000 kwijt voor twee ramen beneden, twee grote brede ramen boven en een deur beneden. Dus ik denk dat €1000 niet heel overdreven duur is, maar dat het wel iets goedkoper kan. Was dat inclusief montage? Want dat was de prijs bij mij wel, echt inclusief alles.

Ik ben in ieder geval heel tevreden tot nu toe.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 19 Feb 2020 15:50

Re: Elektrische rolluiken

Dankjewel voor je reactie!
Als ik t zo lees vind ik de 1000 die ze bij mij noemden nog best duur dan, als jij 4 ramen en een deur voor 3000 hebt. Mijn prijs was inderdaad wel met montage erbij ja.

Hoe was je ervaring met de harde wind? Maken de rolluiken dan geen herrie? Heb je het in een winkel besteld of ergens online?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Feb 2020 15:57

Re: Elektrische rolluiken

Mijn moeder heeft net een offerte voor rolluiken. In geloof 1700 euro voor 2 ramen. In het vorige huis had ze dit ook vanwege geluid en warmte, werkte prima (in ochtend gelijk naar beneden om warmte te weren).

Overigens woont mijn moeder in het noorden van het land, vorige huis was in de Randstad en daar lag de prijs ook hoger!
08/2018
05/2021
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Feb 2020 16:33

Re: Elektrische rolluiken

Wij hebben alleen boven rolluiken op de slaapkamer. Deze zijn niet electrisch, maar gaan met zo'n band.

Ik vind het super want is totale verduistering en zonwerend. Boven is het in de zomer daarom bijna nooit heel heet.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 19 Feb 2020 17:50

Re: Elektrische rolluiken

JaneDoe schreef:Dankjewel voor je reactie!
Als ik t zo lees vind ik de 1000 die ze bij mij noemden nog best duur dan, als jij 4 ramen en een deur voor 3000 hebt. Mijn prijs was inderdaad wel met montage erbij ja.

Hoe was je ervaring met de harde wind? Maken de rolluiken dan geen herrie? Heb je het in een winkel besteld of ergens online?


Ik ben bij een fysieke winkel geweest hier in de buurt. Vond ik fijner dan online, zodat ik ook kon zien hoe het eruit zou zien.
Bij mij maakt het met de wind geen herrie. Ze adviseerden bij mijn ramen boven wel om de rolluiken in twee Deen te doen, omdat het raam zo groot is. In het midden zat toch al een raamkozijn bij mij, dus daar is het op gemonteerd. Zo kan het rolluik in twee delen omlaag (is minder zwaar) en slaat de wind er niet achter. Maar het zit wel in een bak bovenaan, dus het staat wel heel netjes.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 19 Feb 2020 19:19

Re: Elektrische rolluiken

Wij hebben een elektrisch rolluik achter, waar de zon opstaat. In de zomer is het heerlijk, omdat het goed de zon tegen houdt. Hoe duur het was weet ik niet, het zat er al in/op toen we dit huis kochten. En met de storm van vorige weekenden hebben we het rolluik gewoon helemaal omhoog gedaan, of helemaal gesloten. Dan pakt de wint het bij ons ook niet. Moet er wel bij zeggen dat het net boven eens stukje plat dat is, waardoor de wind er dus niet onder kan komen. En alleen bij storm heb je dus kans dat het wat gaat klapperen, maar met goed geïsoleerde ramen hoor je daar ook niks van.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 19 Feb 2020 20:47

Re: Elektrische rolluiken

Is er hier ook iemand die rolluiken van de’gewone’ bouwmarkt heeft, zoals Praxis of karwei? Ik ben benieuwd hoe die kwalitatief zijn.

We hopen binnen nu en 4 jaar te verhuizen,dus ik wil er ook weer niet de hoofdprijs voor betalen...
<<

Anoniem294

Bericht 19 Feb 2020 23:43

Re: Elektrische rolluiken

Ik vind 1000 voor 180x150 wel achterlijk duur. Wij hebben na de storm van 2 jaar terug een rolluik vervangen, dat heeft ons 710 gekocht. Al moet ik wel zeggen dat het elektra niet vervangen hoefde te worden dus wellicht is het daarom zoveel voordeliger geweest want die van ons zijn namelijk 3.20 breed en ik meen 2m hoog.

Die van ons was er op onze slaapkamer met de storm in delen vanaf gewaaid. Ik wilde hem toen al met band kopen maar we kregen het volledig vergoed van de woonverzekeringen dus hebben we hem elektrisch gelaten.

Maar ik zou in jouw geval voor een band gaan, dat is toch goedkoper en ook niet zwaar bij die afmeting en zeker als het maar voor een paar jaar is.
Wij hebben ze overal elektrisch maar wel ontzettend veel gezeik daarmee. Ik heb er nu 2 kapot, doorgedraaide motoren die compleet vervangen moeten worden en dan nog 2 die een eigen leven leiden. Die werken op afstandsbediening en het maakt niet uit welke knop ik gebruik (links rechts omhoog of omlaag, ze reageren er gewoon op zoals ze zelf willen?)
En dat doet ze ook geen goed.

We hebben ze ook aan de overkapping en dat scheelt zoveel hitte in de woonkamer, wel of niet dicht scheelt zeker 5-6 graden tijdens de hittegolven. En als we dan ook het voor nog dicht hebben wel 7-8 graden.

Alleen aan de overkapping neem ik nog nieuwe elektrische omdat we die op afstand kunnen openen en afsluiten met een afstandsbediening. Rest vervang ik allemaal voor een band.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 20 Feb 2020 07:48

Re: Elektrische rolluiken

Wij hebben boven elektrische rolluiken. Dat was voor 3 stuks 2200 euro. Met een motor die we aan konden sluiten op de home automation. Ze openen om een bepaalde tijd en sluiten als het donker wordt.
Afgelopen oktober een dakkapel geplaatst en daar zit ook een rolluik in over de totale breedte. Die was 800 euro volgens mij.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem300

Bericht 20 Feb 2020 08:16

Re: Elektrische rolluiken

Ik heb even opgezocht wat wij ook alweer betaald hebben.
Wij hebben in ons nieuwe huis 5 rolluiken waarvan 3 elektrisch (maat 1860x1840mm) en 2 gewone (maat 465x1840mm) en waren totaal net geen 2000 kwijt.
<<

Neno

Kwebbel

Berichten: 499

Geregistreerd: 09 Feb 2020 08:45

Bericht 21 Feb 2020 11:11

Re: Elektrische rolluiken

Wij hebben in de slaapkamer van de jongste rolluiken laten monteren( elektrische) vind het vooral fijn dat het goed donker wordt, ze klappen niet in de wind. Dit is wel de warmste kamer waar zomers veel de zon op staat, het helpt de eerste paar dagen zegmaar en dan wordt het toch warm. Onze afmetingen zijn; 177,5x125,5 en een van 132 bij 140cm incl monteren hebben wij in 2014 betaald €1565,-. Nog nooit problemen gehad met het motortje(somfy type lino)
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 21 Feb 2020 14:21

Re: Elektrische rolluiken

Bedankt voor de reacties! Ik ga dit weekend toch ook maar eens kijken wat ze bij de bekende bouwmarkten aanbieden.
Mijn man twijfelt nog of hij het geld ervoor wil uitgeven als we over een paar jaar willen verhuizen, dus daar moeten we het ook nog even over hebben samen.
<<

ChiQ

Bericht 21 Feb 2020 16:39

Re: Elektrische rolluiken

Wij hebben ze ook. Ik ben zo blij dat we voor de allerbeste kwaliteit hebben kunnen kiezen. De wind staat bij ons altijd zó slecht waardoor je echt heel veel lawaai hebt. En J's kamer is achterom waar de zon van 9u smorgens staat te fikken. Dus bloed en bloedheet als t niet omlaag staat. We hebben t geweten; we waren het in de zomer 1x vergeten, nou?
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 21 Feb 2020 18:22

Re: Elektrische rolluiken

Wij hebben vorig jaar op de kinderkamers rolluiken geplaatst. Via internet besteld, rond de 200 euro per raam. Niet elektrisch en mijn man heeft ze zelf gemonteerd. Ze klapperen niet door wind, houdt de warmte zeker buiten. Groot verschil te merken, vooral de kamer op de zuidkant.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 21 Feb 2020 20:34

Re: Elektrische rolluiken

Lois, weet je misschien nog op welke website je ze besteld hebt?
<<

Anoniem294

Bericht 08 Jun 2020 11:20

Re: Elektrische rolluiken

.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 08 Jun 2020 18:18

Re: Elektrische rolluiken

Wij hebben ook elektrische rolluiken, ideaal! Geen muggen, minder warmte, goed donker, etc. Enige nadeel is dat als je ze op ventilatiestand hebt ('s nachts) en minder waait dan bij gewoon een raam open maar dat is logisch.
Zonwering is misschien goedkoper maar dempt niet echt het geluid.

Gezien jij er maar een wilt, is het niet heel erg nodig maar bij meer zou ik wel bedenken wat te doen met brand. De brandweer komt er niet in via rolluiken en je komt er ook niet uit.. Wij hebben het zo gedaan dat de rolluiken zijn aangesloten op alle rookmelders in huis, zodra er een af gaat gaan alle rolluiken open, de lampen in de kamers met rolluiken fel aan en krijgen wij een sms op onze telefoon met een melding en welke rookmelder dit is.
Ik vind dit zelf wel erg prettig. Tuurlijk kan je ook de brand juist oplaaien doordat je er zuurstof bij doet, maar die gok neem ik voor lief.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Jun 2020 17:12

Re: Elektrische rolluiken

Komt er nog wel veel frisse lucht binnen met de ventilatie stand en houdt het dan ook nog muggen tegen?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 22 Jun 2020 13:34

Re: Elektrische rolluiken

Wij hadden in het vorige huis een elektrische, hier alleen kleine handbediende op de eerste verdieping, maar ik vind ze ideaal. Nou is Limburg sowieso de rolluikprovincie, iedereen hier heeft die dingen, maar het scheelt bij ons echt veel qua geluid en warmte en op ventilatiestand waait het nog prima door. We hebben boven ook geen gordijnen, alleen rolluiken. Muggen hou je er niet helemaal mee tegen helaas.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 25 Jun 2020 11:00

Re: Elektrische rolluiken

Jip schreef:Komt er nog wel veel frisse lucht binnen met de ventilatie stand en houdt het dan ook nog muggen tegen?

Bij ons houdt het muggen tegen, maar dan moet hij wel precies goed staan en geen kiertje aan de onderkant hebben. Gezien ze nu automatisch op de ventilatiestanden dicht gaan, was dit gelukkig een keer heel goed instellen en hoeft het niet elke avond.
Er komt nog frisse lucht binnen, maar wel minder als met een raam open. Dat vond ik wel even wennen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers