Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Straf op school.

<<

Anoniem294

Bericht 22 Jun 2020 11:41

Straf op school.

Verwijderd.
Laatst gewijzigd door Anoniem294 op 22 Jun 2020 18:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Jun 2020 11:47

Re: Toiletten schoonmaken als straf op school?!

Ik geloof dat ik de juf eens even de toiletten schoon zou laten maken. Echt dan spoor je toch niet. Doe even normaal, het zijn kinderen die laat je geen toiletten schoon maken.

Daar komt nog eens bij dat ik het compleet onverantwoord vind in het kader van verspreiden van virussen en bacteriën. Als je zo’n straf uit deelt dan ben je gewoon een vervelend mens en heb je in mijn ogen totaal geen overwicht op de klas. Dit zijn gewoon machtsmiddelen en dan moet je wellicht eens gaan overwegen of je wel het goede beroep hebt gekozen.
2015 💙
<<

Anoniem298

Bericht 22 Jun 2020 11:55

Re: Toiletten schoonmaken als straf op school?!

Ik zou een hartig woordje spreken met de juf (in jouw geval met beide juffen). Belachelijk om een kind zo'n straf op te leggen, het staat ook niet in verhouding met de reden van het straffen. Mijn kind mag zo'n straf ook zeker weigeren, laat de juf dan maar contact met mij opnemen, dan zal ik haar haarfijn uitleggen waarom.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 22 Jun 2020 11:56

Re: Toiletten schoonmaken als straf op school?!

Hier een VO juf, maar ik vind dit echt niet kunnen. De straf heeft niets te maken met het gedrag waaraan het gekoppeld wordt, dus dan is het sowieso al een slechte straf. Wellicht bereikt het wel zijn doel, want kinderen zullen het absoluut niet tof vinden om die toiletten schoon te maken. Maar dit kan echt niet, ik zou hierover ook meteen aan de bel trekken.
december 2016
juli 2019
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 22 Jun 2020 13:36

Re: Toiletten schoonmaken als straf op school?!

Bizar dit. Mijn inziens ontslagwaardig zelfs.
Maar ik zou wel even checken eerst wat het verhaal vanuit de juf is. De situatie is idd anders als ze bijv de toiletten ook zelf vies gemaakt hebben.
Juli 2015
Maart 2017
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 22 Jun 2020 13:52

Re: Toiletten schoonmaken als straf op school?!

Ik zou dit ook zeker checken.
Dat je dit als volwassene bedenkt als straf voor een kind vind ik al vreemd, laat staan dat je dus met zijn tweeën bent.
Ik zou hier als ouder niet mee accoord gaan, maar kan met niet indenken dat de schoolleiding hier wel achter staat.
Bord uitvegen, klaslokaal stofzuigen dat kan allemaal, maar de toiletten schoonmaken, natuurlijk niet!
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 22 Jun 2020 13:54

Re: Toiletten schoonmaken als straf op school?!

Ik zou eerst even de juf vragen wat er precies gebeurd is, voor de zekerheid. Maar als het klopt, nou dan vind ik er idd ook van alles van!! Niet ok zeg!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem292

Bericht 22 Jun 2020 14:42

Re: Toiletten schoonmaken als straf op school?!

Ik zou even bij de juf informeren hoe het exact zit. Mocht dit verhaal waarheid zijn zou ik aangeven dit echt niet oké te vinden en en afspraak maken bij de directeur. Kom op, dit geef je toch niet als straf?!

Mocht er nou een goede reden achter zitten zoals dat ze zelf de wc vies hebben gemaakt vind ik het een ander verhaal.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Jun 2020 14:47

Re: Toiletten schoonmaken als straf op school?!

Ik vind er weer iets heel anders van ?. Het is een gekke straf, eentje die ik niet zo snel zou bedenken. Maar blijkbaar is er al heel wat aan vooraf gegaan voordat er wordt overgaan op straffen. Vroeger moest je het schoolplein vegen, kauwgom krabben of de aula poetsen. Deze juf kiest voor de toiletten. De keuze is een beetje gek maar ik vind dat er wel makkelijk overheen gestapt wordt dat de kinderen blijkbaar echt vervelend zijn geweest en dat er zelfs gezegd wordt dat ze dit mogen weigeren wanneer het ze opgedragen wordt.

Het staat hier wat harder dan dat ik het bedoel denk ik, maar ik kan het even niet zo goed onder woorden brengen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Jun 2020 14:55

Re: Toiletten schoonmaken als straf op school?!

Lady schreef:Ik vind er weer iets heel anders van ?. Het is een gekke straf, eentje die ik niet zo snel zou bedenken. Maar blijkbaar is er al heel wat aan vooraf gegaan voordat er wordt overgaan op straffen. Vroeger moest je het schoolplein vegen, kauwgom krabben of de aula poetsen. Deze juf kiest voor de toiletten. De keuze is een beetje gek maar ik vind dat er wel makkelijk overheen gestapt wordt dat de kinderen blijkbaar echt vervelend zijn geweest en dat er zelfs gezegd wordt dat ze dit mogen weigeren wanneer het ze opgedragen wordt.

Het staat hier wat harder dan dat ik het bedoel denk ik, maar ik kan het even niet zo goed onder woorden brengen.


Op de basisschool al? Tis groep 5/6 die kinderen zijn tussen 8 en 10 jaar oud. Een klas vegen vind ik wel echt wat anders dan een wc schoon maken. Kauwgom krabben begon bij ons ook pas op de middelbare school. En zeker in de huidige tijd met alles rondom Corona laat je kinderen gewoon geen toiletten schoon maken, het is voor volwassenen al lastig genoeg met alle maatregelen die er zijn.
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jun 2020 15:01

Re: Toiletten schoonmaken als straf op school?!

Ik kan me helemaal niet dergelijke straffen herinneren van vroeger...
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 22 Jun 2020 15:23

Re: Toiletten schoonmaken als straf op school?!

Jaaa kauwgom krabben kan ik me ook nog wel herinneren. Maar op de middelbare pas dan hoor!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 22 Jun 2020 15:37

Re: Toiletten schoonmaken als straf op school?!

ik denk niet dat ik mijn kind de straf van een juf zou weigeren om haar gezag niet compleet te ondermijnen en er dus duidelijk een grens bereikt is. Ik zou de juf wel bellen en het gesprek aan zou gaan. Deze straf vind ik wel heel bijzonder en ver gaan. Straf is prima als het nodig is maar een alternatief voor wc poetsen lijkt me beter. Tenminste als ze de wc niet zelf vies gemaakt hebben.Ik heb een leerling die het toilet enorm vies maakte het ook wel eens zelf op laten ruimen
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 22 Jun 2020 16:15

Re: Toiletten schoonmaken als straf op school?!

Gatverdamme, nee mijn kinderen mogen dit weigeren, dit gaat mij te ver.
Er is veel aan vooraf gegaan blijkbaar maar laat ze dan tafels af soppen na school tijd (dat was bij ons op de basisschool vanaf groep 6 de straf) of een klas vegen of een opstel schrijven. Maar geen WC, echt vernederd en goor vind ik dat. Behalve als ze er expres een bende van hebben gemaakt, maar dat is niet aan de hand.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Jun 2020 18:53

Re: Straf op school.

Waarom heb je de OP verwijderd?
<<

Anoniem294

Bericht 22 Jun 2020 18:54

Re: Straf op school.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben dus niet de enige die dat echt een bizarre straf vind.
Ik heb het bericht wel even verwijderd aangezien ik het niet netjes vind om dit zo te laten staan tegenover school.
Ik ga er in elk geval iets mee doen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers