Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 20 Jun 2020 18:51

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Voor de duidelijkheid, het is niet zo dat ik deze dingen allemaal van meisje hoor. Dat van die sleutel en op straat hangen e.d. zie ik zelf gebeuren. Plus wat meisje en zus vertellen. Met dat ik meisje niet altijd geloof ziet juist opvdingen als toestemming vragen. Ik bedoel dus dat zij zegt dat ze van haar moeder mee mag oid, maar ik daar niet vanuit kan gaan.

Veilig thuis zie ik nu geen aanleiding voor, dat gaat mij echt een stap te ver. Daarvoor weet ik ook te weinig van het gezin. Maar ik ga wel die moeder aanspreken en dan aangeven dat haar dochter bij die van mij speelt en of dat oke is. Ik zal haar ook mij adres enzo maar geven.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Jun 2020 19:41

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Ik zou niet zomaar iemand meenemen zonder toestemming van ouder. Ik zou dan even mee lopen naar haar huis of zeggen dat zij haar moeder/vader even moet meenemen om zeker te weten dat het mag.

En als je daar dan toch bent kun je meteen even peilen hoe zij erin staat. Mijn buurmeisje van 6/7 komt weleens hier spelen, we kennen elkaar goed maar als we alleen al naar de speeltuin om de hoek gaan ga ik dat even tegen ouders zeggen (of laat haar even zeggen). Zodat ze altijd weten waar ze is.
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 08:26

Bericht 20 Jun 2020 19:59

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Ik herken het wel...
Hier in het dorp zijn een paar kinderen die na school niet naar huis gaan en de hele middag deur voor deur af gaan in de hoop dat er iemand wil spelen.

Iedereen mag hier spelen maar alleen als ik het nummer van 1 van de ouders heb (ondanks dat iedereen elkaar hier wel zo'n beetje kent).

Mijn kinderen zijn een stuk ouder (8 & 10) en fietsen nu ook door het dorp waardoor ze via via bij andere komen die ik niet ken. Ze hebben beide een armbandje met mijn telefoonnummer er op en ik probeer zoveel mogelijk bij de mensen langs te gaan. Maar soms beginnen ze hier met drieën, gaan ze nog andere ophalen, zijn ze de hele middag weg en staan ze ineens weer met achten in de tuin ?.

Nou ja. Sommige mensen vinden het schijnbaar allemaal niet zo belangrijk waar en bij wie hun kind uithangt. Maar inderdaad, alleen al voor 'wat als' zou ik me gewoon even vlug voorstellen en haar nummer vragen. Voor je eigen gemoedsrust.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 21 Jun 2020 11:17

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Ik zou me ook even voorstellen en dan desnoods naar binnen lopen. En aan de hand daarvan (ik hoor wel wat alarmsignalen) al dan niet veilig thuis bellen voor advies. Je hoeft niet meteen een melding te doen. Alleen ik denk wel, dat als ze zo al op straat rondzwerven, hoe gaat het dan binnenshuis?
<<

Anoniem295

Bericht 21 Jun 2020 11:32

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Ik zou zeker even op de moeder afstappen en kennismaken. Ik merk uit je berichten dat jij allang een bepaald beeld hebt gevormd over die moeder, terwijl er misschien ook heel goed een reden kan zijn dat zij haar kinderen (voor jouw gevoel) aan hun lot overlaat en laat rondzwerven. Door je in eerste instantie al niet voor te willen stellen maar het wel goed te vinden haar kinderen op sleeptouw te nemen, heb je zelf evengoed een aandeel hierin. Plus dat jouw irritatie/verbazing richting die moeder alleen maar groeit.

Daarbij kun je hem ook omdraaien: Wil jij niet weten wiens kinderen jij mee naar de kinderboerderij neemt/over de vloer krijgt, dan? Het is wel erg makkelijk om alleen te wijzen naar de moeder van dat meisje, maar jij houdt dit natuurlijk even hard in stand.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 21 Jun 2020 12:13

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Nou Maple, ik zie dit toch anders. Om met dat omdraaien te beginnen. Nee, ik vind het niet relevant wiens kinderen bij mij komen of met mijn dochter omgaan. Het gaat mij om het kind. Ik kan prima zien en inschatten of het meisje leuk met mijn kind kan spelen oid of dat dit mijn dochter niet ten goede zal komen. Hoe haar ouders zijn is dan wat mij betreft niet zo relevant? Of moet ik mijn dochter maar verbieden met kinderen te spelen omdat de ouders mij om wat voor reden niet aan staan?
Verder heb ik dit topic allereerst geopend om te horen hoe anderen hier in staan/dit soort dingen aanpakken. Ja, ik had een standpunt, maar als ik alleen naar de moeder wijs en mijn rol hierin niet wil zien oid had ik dit topic natuurlijk niet geopend. En volgens mij heb ik inmiddels al meerdere keren duidelijk gezegd dat ik op moeder zal afstappen. Dus kom niet aanzetten met de opmerking dat ik alleen naar moeder wijs.

En voor de duidelijkheid, moeder wist dus wel dat haar kinderen met mij en mijn dochter mee naar kinderboerderij gingen. Ook dat ik Met mijn dochter in het speeltuintje zat te wachten om te vertrekken. Ik blijf er eerlijk gezegd wel bij dat die moeder dan even aan kan komen lopen (nog geen 100 meter), tenminste als zij wil weten bij wij haar kinderen zijn. Een vader van een ander kind deed dat bijvoorbeeld ook. Andersom had ik dat dus zeker gedaan. Maar daarin zijn we dus verschillend. Ik vind daar wel wat van ja, maar omdat het voor mij op deze manier ook niet goed voelt en na lezen jullie meningen ga ik het dus voortaan anders doen. Dat ik mij niet wil voorstellen is ook gewoon niet waar.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jun 2020 12:19

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

"Daarbij kun je hem ook omdraaien: Wil jij niet weten wiens kinderen jij mee naar de kinderboerderij neemt/over de vloer krijgt, dan? Het is wel erg makkelijk om alleen te wijzen naar de moeder van dat meisje, maar jij houdt dit natuurlijk even hard in stand."

Ik vind dat een beetje onzin, met name dat ze het 'even hard' in stand zou houden. Die moeder is en blijft op de eerste plaats verantwoordelijk voor haar kinderen, de rol van Luisa in deze situatie is totaal niet te vergelijken met die van de moeder.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers