Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 29 Mei 2020 20:27

Re: Sollicitatietopic #2

Wat enorm balen Bliss! Ik snap wel dat je zoiets wilde benadrukken. Heb je nog andere dingen lopen?

Jorja, wat bizat, 400 reacties! Dan moet je echt heel hard je best doen om eruit te springen. Wat zoek je precies?

Ik had mijn gesprek vandaag en vond het erg fijn. We leken een leuke klik te hebben, al kan het heel goed dat die man dat met iedereen heeft. Hij heeft me rondgeleid door het hele bedrijf en echt zo gaaf! Dit is precies wat ik zoek. Zo vroeg hij of ik interesse had in bepaald werk. Ik zei dat dat stiekem mijn droom was, maar momenteel de tijdsinvestering van een opleiding niet wil doen. Zei hij dat ze dat mij ook wel kunnen leren tijdens werk. Dit matchte echt zo bizar goed.En er blijkt ook een leuk pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden te zijn.

Ik ben dus echt razend enthousiast. En zenuwachtig. Want het is nu afwachten of zij net zo enthousiast zijn over mij als ik over hen. Want parttimers hebben ze wel, maar dat zijn stagiairs. Ik heb ook verteld over A, die dus nog volledig afhankelijk van me is. Hij leek dat vooral vervelend te vinden voor mij. Hoop niet dat het daarop stukloopt, al heb ik het wel pas aan het einde verteld, zodat hij mijn beeld al over mij gevormd had.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Mei 2020 20:48

Re: Sollicitatietopic #2

Wat is er precies met A aan de hand? Leuk dat het zo goed klikte! Zou mooi zijn als het wat wordt. Wat voor soort baan is het?

Ik heb verder nog niks lopen, kijk wel elke dag naar vacatures, maar heb nog niks anders leuks gezien. Ik heb ook nog vier maanden de tijd, dus het hoeft niet meteen nu gelukkig. Hoop wel dat ik nóg een keer zo enthousiast word over een vacature.
❤ 7 juni 2018
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 29 Mei 2020 21:08

Re: Sollicitatietopic #2

A weigert de fles. Ze kauwt er wat op, lacht lief en krijgt niks binnen. En wordt dan na een uur of wat woest van de honger. Ze eet nog niet genoeg om daarvan te kunnen leven en drinken dus al helemaal niet. Gaat zich vanzelf oplossen, maar mogelijk niet stipt op 1 september.
Het is een baan als (mechanisch) ingen.ieur. Spullen ontwerpen dus, en zorgen dat ze goedkoop in bulk geproduceerd kunnen worden.

Het is even goed balen nu. Dat gevoel dat een ander bedrijf nu hard zijn best moet doen om dit te kunnen toppen. Gelukkig nu even lang weekend, kun je even niks doen en er even hard van balen. 4 maanden is nog best lang inderdaad.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 29 Mei 2020 23:12

Re: Sollicitatietopic #2

Wat balen Bliss. Altijd wel een rotgevoel als er andere sterke kandidaten zijn terwijl je weet dat jij dat ook bent. Alleen het gesprek is dan zo belangrijk. Wel een goed leerpunt inderdaad voor de volgende keer. Oefening baart kunst denk ik. Je hebt gelukkig nog even maar de tijd vliegt merk ik. Zeker met deze corona tijd duurt alles zoveel langer.

Jorja, voor jou ook een vervelende situatie omtrent de sterke kandidaten. Je zelfvertrouwen zakt hierdoor vaak wel tot een dieptepunt merk ik bij mezelf. Wel fijn dat je bij het UWV nu wat meer aangereikt krijgt en je binnenkort in ieder geval weer even wat werk hebt. Op naar ook een mooie vaste plek.

Man, spannend. Heb aan je gedacht vandaag maar beetje druk met de kids dus kon je geen succes wensen. Klinkt in ieder geval erg goed. Zijn er veel kandidaten dat je weet? Hebben ze ook vertelde wanneer je meer hoort?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Mei 2020 06:58

Re: Sollicitatietopic #2

@nan spannend

@bliss balen van die sollicitatie

@miccie een interne kandidaat hoeft niet altijd beter te zijn. Wij hadden een half jaar terug een vacature op de afdeling we hebben toen 3 interne kandidaten laten komen en 4 externe. 2 van de 3 internen vielen eigenlijk al direct af die hadden echt geen idee wat er nodig was. De derde is door gegaan naar de tweede ronde maar het niet geworden. Ook doordat we haar dus kenden en het niet volledig eens waren met de punten die zij van zichzelf als sterk zag. Het kan dus ook een serieus nadeel zijn om intern te solliciteren.
2015 💙
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 30 Mei 2020 10:44

Re: Sollicitatietopic #2

Minx, het kan inderdaad ook een nadeel zijn als ze je al kennen. Maar dat betekent dus ook dat een gesprek heel belangrijk is. Maar die internen zouden denk ik ook niet uitgenodigd zijn wanneer ze niet capabel waren?

Miccie, ik denk niet dat er anderen zijn. Ze zoeken vaak gewoon doorlopend mensen en als ze dan iemand tegenkomen die in het team past nemen ze die aan. Volgende stap is praten met een techneut, zodat die kan zien of ik ook kan wat ik beweer. Hopelijk red ik het tot die stap, want denk dat mijn kennis daar goed past.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 30 Mei 2020 21:17

Re: Sollicitatietopic #2

Minx, bedankt voor het delen van jouw ervaring. Het gesprek wordt inderdaad erg belangrijk. Stel dat ik het toch niet word, dan kan ik het in ieder geval wel beter afsluiten. Dan ligt het waarschijnlijk niet helemaal aan mij en neem ik die ervaring mee naar een nieuw gesprek.
Ik heb al eens eerder in een tweede gesprek gezeten en toen hebben ze ook gekozen voor de persoon die al op die locatie zat. Enorm balen natuurlijk, maar het ligt dan niet helemaal aan mijn kwaliteiten.

Nan, spannend zeg! Zal voor je duimen dat je snel een uitnodiging krijgt en daar ook aan de slag kan.

Wat betreft de uitnodiging voor mijn andere sollicitatie ben ik ook heel benieuwd. Ik heb niet alle kennis die in de functie eisen stonden, maar wel veel ervaring met hun speerpunten voor het komende jaar. Doordat zij aangaf dat dit de belangrijkste gespreksonderwerpen worden heb ik het idee dat dit ook wel eens doorslaggevend kan zijn.
Ik vind het dus ook wel lastig. Wat nou als ik wel bij die ene plek mag komen werken van komende woensdag. Ik blijf ook nieuwsgierig naar die andere plek en die heeft uiteindelijk meer doorgroeimogelijkheden en opleidingsmogelijkheden. Ik wil dus wel weten hoe ik daar qua kansen zit.
Moet ik dan eerlijk aangeven woensdag dat ik in een ander traject zit en hier ook erg nieuwsgierig naar ben of moet ik niets zeggen en alleen aangeven dat ik nog meer heb lopen als ze hier om vragen?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Mei 2020 21:23

Re: Sollicitatietopic #2

Nan schreef:Minx, het kan inderdaad ook een nadeel zijn als ze je al kennen. Maar dat betekent dus ook dat een gesprek heel belangrijk is. Maar die internen zouden denk ik ook niet uitgenodigd zijn wanneer ze niet capabel waren?



Wij hebben toen gezegd dat we de internen sowieso uit zouden nodigen omdat je ze in hun huidige functie ook niet kwijt wil raken en zo’n gesprek kan dan echt wel nuttig zijn.

Al heb ik het vroegen wel eens gehad dat ik intern solliciteerde en niet uitgenodigd werd. Toen ik er achteraan belde kreeg ik als reageren oh was je interne kandidaat dan. Dat was wel zo slecht. Ik was toen nog heel jong en niet af een genoeg om te vragen of ze m’n brief en cv überhaupt bekeken hadden het was namelijk in beiden zichtbaar.
2015 💙
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 Jun 2020 11:40

Re: Sollicitatietopic #2

Minx, wat slecht zeg dat ze niet zien dat je een interne kandidaat bent. Dan hebben ze duidelijk niet gekeken naar je brief en CV.

Ik heb zojuist het tweede gesprek gehad. Was een leuk gesprek. Geen echt vragenvuur, maar meer gewoon in gespreksvorm. Leuke mensen ook. Beetje een grapje en dolletje erbij. Voelde me helemaal op mijn gemak met hun.

Kreeg aan het einde feedback dat ik het goed had gedaan en dat het een goed gesprek was. Dat ik misschien introvert ben, maar wel alles helder en duidelijk hebt verteld.
Dat was ook heel fijn om te horen. Geeft wel zelfvertrouwen voor een eventueel volgende gesprek. Ze willen deze week de knoop doorhakken dus nog even geduld.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem309

Bericht 03 Jun 2020 11:47

Re: Sollicitatietopic #2

Wat fijn dat het een goed gesprek was, Miccie. Hopelijk zijn ze er snel uit. Spannend hoor.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 03 Jun 2020 16:50

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Miccie! Fijn dat het zo'n relaxed gesprek was! Hopelijk goed nieuws komende week :)

Ik heb 2 gesprekken gehad bij een bedrijf maar zag het zelf niet zo zitten. Zou dan elke ochtend om 8u moeten beginnen wat zou betekenen dat ik om 7.15 de deur uit moet omdat het 7km fietsen is. Had dus zelf de knoop al zo'n beetje doorgehakt dat ik het niet wilde (toch lastige keuze zo tijdens corona tijden) maar telefoontje bevestigde m'n keuze alleen maar want ze was echt heel onaardig. Belde me op en zei alleen maar dat ze me niet wilden hebben en brandde me vervolgens af waarom niet. Echt bizar slecht! Ik moest gewoon hardop lachen toen ze ophing.

M'n huidige manager wist van mijn sollicitaties af en vroeg of ik haar op de hoogte wilde houden. Die probeert nu een contract voor me te regelen bij m'n huidige werk zodat ik daar het komende jaar kan blijven. Echt een fijn gevoel als een bedrijf zo blij met je is. Dus voorlopig even klaar met sollicitaties gelukkig.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 04 Jun 2020 15:03

Re: Sollicitatietopic #2

Wat een gekke afronding van een sollicitatie dan Feline. Gelukkig vond je het al niets, want anders houd je er denk ik nog een vervelender gevoel aan over.
Wat zou het fijn zijn als je bij je huidige plek kan blijven voorlopig. Dat scheelt weer even de stress van solliciteren inderdaad.

Ik hoor morgen denk ik iets, want ze hebben nog niet gebeld.

Volgende week staat er wel een nieuw gesprek al ingepland bij deie organisatie die ik vorige week al gesproken had. Ze hebben gisteren eindelijk gebeld voor een datum. Heb het gesprek via Skype met 4 mensen. Vind ik wel veel voor een beeldsollicitatie. Vond 2 personen al lastig volgens soms.
Binnen mijn eigen Ministerie vandaag ook weer een brief eruit gedaan. Wel een andere functie dan de voorgaande vacatures, maar ook een leuke. Niet iets wat ik jarenlang wil doen, maar wel als opbouw naar meer.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 Jun 2020 13:42

Re: Sollicitatietopic #2

Vanmiddag gebeld door de organisatie en ik ben aangenomen. Alleen het arbeidsvoorwaardengesprek binnenkort nog doen.
Qua salaris is er geen onderhandeling bij de overheid als je er al werkt. Ik ga wel een schaal omhoog en na 2 jaar nog een schaal omhoog dus in dat opzicht een fijn vooruitzicht.

Enorm blij hier. Na maanden onzekerheid nu eindelijk eens geluk. Op naar een nieuwe plek waar ik verder kan groeien.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem290

Bericht 05 Jun 2020 13:54

Re: Sollicitatietopic #2

Gefelicifeerd Miccie! Echt heel fijn!
Wat raar Feline. Ik zou geloof ik ook moeten lachen.

Ik ben een tijdje geleden ergens op gesprek geweest, maar ze hebben nooit meer iets laten weten (ik was niet enthousiast over de baan). Nu zag ik dat de vacature weer open stond.

Verder heb ik vorige week helaas een afwijzing gehad en daarna niks meer gezien. Het is echt lastig momenteel, rondom mijn woonplaats een parttime functie te vinden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Jun 2020 14:40

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Miccie!!

Poppy, wat raar dat ze niks meer lieten horen! Echt onbeschoft. Ik zou daar dan wel zelf nog achteraan hebben gebeld.
❤ 7 juni 2018
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 Jun 2020 23:16

Re: Sollicitatietopic #2

Dank jullie wel! We hebben het gevierd met patat haha. Kreeg van mijn man en zoon nog mooie bloemen toen ze thuiskwamen van de zwemles.
Voelt nog een beetje onwerkelijk. Hopelijk heb ik snel het arbeidsvoorwaardengesprek zodat ik kan toeleven naar een begindatum.
Zal gek zijn want heb bijna 12 jaar op die plek gewerkt waar ik nu weg ga. Ook wel spannend dus deze stap. Hele nieuwe omgeving.

Poppy, wat gek zeg dat ze niets meer hebben laten horen. Slechte omgang met sollicitanten. Balen dat er nu zo weinig te vinden is. Zal echt aan de coronacrisis liggen want ik vond het aanbod ook echt stukken minder.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 08 Jun 2020 10:36

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Miccie!
<<

Anoniem309

Bericht 08 Jun 2020 11:41

Re: Sollicitatietopic #2

Wat fijn dat je het geworden bent Miccie! Gefeliciteerd.

En vervelend dat er nu zo weinig te vinden is, Poppy. Ik hoop dat er binnenkort voor je toch weer een aantal leuke vacatures te vinden zijn.
<<

Anoniem336

Bericht 08 Jun 2020 16:22

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd miccie!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 15 Jun 2020 13:04

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Miccie! Weten ze het al op je huidige werk?

@ Poppy wat raar! Heb je er nog achteraan gebeld?

Ik ben vanaf vandaag officieel werkloos. WW is goedgekeurd en de eerste verplichtingen daarvoor zijn al binnen gestroomd. Ik ben blij dat het loopt tot ergens volgend jaar. Eindelijk is een keer een wat langere periode. Hiervoor had ik steeds recht op 3/4 maanden. Ik heb woensdag een gesprek (jeejj!) en ben ondertussen druk bezig met het zoeken naar andere vacatures. Ik heb van drie vacatures nog niets gehoord en heb ook al wat andere vacatures gevonden waar ik op wil reageren.

Af en toe vliegt het me echt aan: alweer werkloos. Ik heb steeds jaarcontracten en ik zou nu weleens wat langer ergens willen blijven dan steeds na een jaar weer buiten staan.
<<

Anoniem309

Bericht 15 Jun 2020 13:37

Re: Sollicitatietopic #2

Wat vervelend Girli. Hopelijk komt er snel iets op je pad waar je kan blijven. In ieder geval fijn dat de WW is goedgekeurd en hopelijk wordt je snel weer ergens aangenomen.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 15 Jun 2020 13:43

Re: Sollicitatietopic #2

Dank allemaal. Ik heb afgelopen donderdag het arbeidsvoorwaardengesprek gehad en heb het die middag in ons wekelijks contactmoment met de afdeling gedeeld. Iedereen wist dat ik aan het solliciteren was dus het kwam niet als een verrassing. Had wel al een paar collega's ingelicht die zo meegeleefd hebben.
Ik ga 1 september beginnen. Laatste drie weken van augustus heb ik vakantie dus komt goed uit.
Qua inwerken was het vanuit hun kant beter om vanaf september te doen.

Girli, wat ben je al goed bezig geweest met alle sollicitaties. Snap wel dat je met dat gevoel zit, maar wel fijn dat je nu even wat meer tijd hebt om wat te vinden. Hopelijk dan ook iets wat voor een langere tijd is.
Wat voor soort functie zoek je ongeveer?

Succes woensdag! Zal voor je duimen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 18 Jun 2020 11:17

Re: Sollicitatietopic #2

Wat fijn dat je kunt beginnen Miccie.

Na 3 weken niks gehoord te hebben, zelfs niet na een bericht gestuurd te hebben, belde ik de recruiter. Die werkte er niet meer. :12: Andere recruiter gebeld en die mailde me een uur later terug dat ze niet met me verder willen. Ze misten wat ervaring op een bepaald vlak, al denk ik zelf dat mijn twijfel ook meespeelde.
Ik ben echt teleurgesteld. Maar het is goed zo. Waarschijnlijk stop ik weer even met solliciteren. De kinderen lijken het beter te doen nu ik thuis ben. Dat geeft rust. Zien we over een halfjaar wel weer verder. Wie weet wat er nog in mijn schoot geworpen gaat worden. We zien het allemaal wel. Eerst even een paar nachtjes erover slapen en dan de opvang afzeggen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 18 Jun 2020 13:10

Re: Sollicitatietopic #2

Wat een rare gang van zaken Nan! Kan me voorstellen dat je er van baalt. Heb je zelf misschien wat bedrijven benaderd waar je zou willen werken? Met een open sollicitatie kom je misschien ook al een heel eind. Heb je geen recruiters voor nodig.

@ Miccie wat lekker die vakantie er nog voor! Kun je alles mooi afronden en met frisse zin aan de nieuwe functie beginnen.

Ik heb dus gisteren mijn gesprek gehad. Ging wel goed eigenlijk! Ze hebben meer dan 80 reacties ontvangen, dus ook als ik niet door ga naar de tweede ronde, was het weer goed om een sollicitatiegesprek te voeren. Ik krijg vandaag of morgen de uitslag, dus check continue mijn telefoon en mail haha.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 18 Jun 2020 18:30

Re: Sollicitatietopic #2

80 zijn er een hoop! Heb je al iets gehoord? Zou zelf ook bovenop mijn telefoon zitten hoor.

Liefst doe ik het ook zonder recruiters hoor. Ik vind alleen een hoop verschil zitten tussen interne recruiters of een recruitbureau. Zelf heb ik ook nog niet actief gesolliciteerd, deze werd alleen in mijn schoot geworpen en bleek best interessant. Een vriendin zei al, ze zouden het ook gemerkt kunnen hebben dat ik er nog niet 100% klaar voor was. Vooralsnog blijf ik dus gewoon nog een tijdje thuis met de kinderen en we zien wel wanneer het weer tijd is voor een baan.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers