Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flapuit

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Jun 2020 16:29

Flapuit

De meeste die mij 'kennen' weten dat ik een flapuit ben. Met recht een open boek. Ik gooi nog wel eens iets er uit voor ik er over nadenk.
En dan niet in de zin van wat ik vind van mensen oid, maar meer als er iets is waarover ik beter nog mijn mond kan houden.
Dingen die nog niet met iedereen gedeeld mogen/kunnen worden (die betrekking hebben op mezelf en mijn werk bijv), flap ik er uit.
Ik ben er al meer dan eens 'mee in de problemen gekomen'.
En dit wil ik gewoon niet meer.
Alleen ik weet niet zo goed hoe, haha... Hoe zorg ik er voor dat ik een iets meer gesloten boek wordt, zonder dat ik mijn karakter te veel verander?
Heeft iemand DE tip?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Jun 2020 17:01

Re: Flapuit

Ik ben ook echt een open boek. En daarmee ook weleens in de problemen geraakt, heel vervelend. Ik heb inmiddels twee dingen geleerd waardoor ik er beter mee om kan gaan:
1. Karakter verander je niet. Ik probeer dat te accepteren.
2. Ik heb mezelf kunnen aanleren om even twee keer na te denken voor dat ik iets zeg. Ik moet mezelf soms verbijten maar het lukt me steeds vaker om niks te zeggen. De roddel komt vanzelf via anderen naar buiten :smile: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Geel

Bericht 12 Jun 2020 17:06

Re: Flapuit

Heel herkenbaar! Ik ben er al een tijdje van af gelukkig, maar ik floepte er soms zelfs geheimen uit.

Ik denk dat de truc is om er echt bewust mee aan de slag te gaan en te óefenen. Bijvoorbeeld door echt te gaan luisteren naar anderen. Of in gesprekken iets meer traagheid bij jezelf in te bouwen. Verder deed het mij echt iets om de boosheid of gekwetstheid van de mensen te zien over wie ik dan iets zei. En wat ik nu ook bij anderen doe: als mensen zeggen ‘ja, dit mag ik eigenlijk (nog) niet zeggen, maar...’, dan zeg ik al: ik wil het niet weten, zeg het maar niet. Sowieso omdat ik het fout vind van die persoon om iets te zeggen wat gewoon niet mag, maar ook omdat ik er niet op wil hoeven letten dat ik niet mn mond voorbij praat.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Jun 2020 17:12

Re: Flapuit

Fijn dat er herkenning is!!

Ik denk dat ik idd echt tot 10 moet gaan tellen en het dan maar tegen iemand zeg in mijn thuis situatie (als het werk gerelateerd is ofzo)
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Jun 2020 22:06

Re: Flapuit

Maar vergeet je het dan echt of denk je op het moment dat je het zegt dat het niet zoveel zou moeten uitmaken dus je het best kan zeggen? En dat je dan achteraf pas denkt oei, die ander hechtte daar wel veel waarde aan? Ik denk juist altijd over alles na wat ik zeg, vaak handig maar soms ook wel irritant.

Ik zou inderdaad vragen jou niks meer te vertellen wat je niet door mag zeggen. En als iemand je wel iets vertelt het 3x herhalen, ik mag dit niet zomaar door vertellen. En dan tot 10 tellen als het door je hoofd schiet. Wel lastig joh.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Jun 2020 22:14

Re: Flapuit

Ja dat, meer van 'ach nou ja, maakt het uit'.

Nogmaals, gaat dan vooral op mijn eigen situaties. Niet dat ik iets doorvertel over een ander ofzo..
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 13 Jun 2020 10:40

Re: Flapuit

Herkenbaar, wat mij helpt is tegen mezelf een aantal keer benoemen dat ik datgene er dus niet uit mag flappen bij wie dan ook. Dan ben ik me er daarna veel bewuster van en gebeurt het minder snel.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 16 Jun 2020 23:51

Re: Flapuit

Oooh, heel herkenbaar! Het is er meestal al uit voordat ik er erg in heb. Al bied ik dan vaak naderhand wel mijn excuses aan als het lomp over is gekomen. Grappige is eigenlijk wel dat iedereen dat ook wel weet in mijn omgeving en aan geven dit te waarderen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers