Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Wonen

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Jun 2020 06:57

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Marin, dat wordt ons veel te duur. We deden eerst elke week twee uur, maar nu dus dit zodat ze wat langer de tijd heeft en de andere week houden we het dan zelf enigszins bij.
❤ 7 juni 2018
<<

Kira

Bericht 09 Jun 2020 06:59

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Maar ze is een kwartier en 2 uur geweest, geen twee uur zeg je. Ik sluit me verder jij ChiQ aan.
En wat Marin zegt vind ik ook een goede, laat haar langer komen.
<<

Anoniem324

Bericht 09 Jun 2020 07:12

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik sluit me ook aan bij ChiQ en Marin.
Komt het ook niet doordat je er bij bent als er wordt schoongemaakt? Ik zorg namelijk altijd dat ze komt wanneer ik er niet ben. Ik heb dus geen idee wat ze doet of hoe lang ze er is (Ik zou het wel heel vervelend vinden als ze er veel langer voor nodig zou hebben maar ik ga er vanuit dat ze dat dan aangeeft). Belangrijkste is dat mijn huis schoon is.

En een kop koffie of thee moet kunnen toch?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2020 07:12

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Bliss schreef:Marin, dat wordt ons veel te duur. We deden eerst elke week twee uur, maar nu dus dit zodat ze wat langer de tijd heeft en de andere week houden we het dan zelf enigszins bij.


Ja daar kan ik niet over oordelen natuurlijk. Maar I'm just saying, dan moet je wel realistisch blijven vind ik in wat er mogelijk is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 09 Jun 2020 07:17

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik ben er doorgaans niet als onze schoonmaakster er is, dus ik zie niet wat ze doet. Maar ik mag hopen dat ze koffie of wat anders pakt, anders zou ik het rot vinden. Dat doe ik op mijn eigen werk ook. En daar heb ik trouwens ook betaalde pauze.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Jun 2020 07:18

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Als ik haar was zou ik me idd ook bezwaard voelen om koffie te gaan doen waar jij bij bent haha. Ik zou me eerst willen bewijzen. Maarja, zij weet misschien wel dat ze heel goed is en goed haar best doet en is daar zeker genoeg van dat een pauze best kan. Ik zou haar eerst even een kans geven :) en dan een paar weken ;)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Jun 2020 07:18

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ja dat is het dus ook, dat zei ik meteen al. Maar ik werk nu eenmaal thuis en kan niet ergens anders heen. Alleen even een blokje om tijdens de lunch, maar dat was het. Dus ik hoop ook dat ik snel weer een dagje naar kantoor kan.

Langer is echt totaal onnodig. Ze was nu juist al eerder weggegaan omdat bijna alles gedaan was. Zo'n groot huis hebben we niet en op zolder gaat ze alleen even met de stofzuiger rond en dat is precies één minuut werk.

Het ging mij er dus om dat ik al een vrij specifieke lijst heb gemaakt en dat ze daar dan toch een paar dingen niet van doet en wel van de paar extra dingen die ik genoemd had voor als ze tijd over heeft. Vind ik vreemd. Maar ik ben kennelijk de enige.

In elk geval voelen jullie je nu weer lekker flexibel en goed over jezelf met zo'n zeikerd als ik in jullie midden, en da's ook wat waard. ?
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Jun 2020 07:19

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

We hebben idd altijd wel gezegd dat ze gewoon mag pakken waar ze zin in heeft. Ze pakt volgens mij dan weleens koffie terwijl ze doorwerkt. Maar als ze erbij zou gaan zitten, prima :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Jun 2020 07:20

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Eerder weggaan vind ik wel gek! Zeker als niet alles af is. Maar ook daarin zou ik het eerst ff aankijken en dan aangeven dat je dit en dat belangrijker vindt en of ze daar aandacht aan kan geven.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2020 07:22

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Die van ons bestellen wel eens pizza of sushi en dat vind ik wel heel weird. Maar heb ik ook niks van gezegd want dan blijven ze gewoon langer net zolang tot 't schoon is en 't is zoooo schoon met hen. En ze hadden laatst zomaar een cadeautje meegenomen voor O'tje omdat ze zo gek op'm zijn. Een hot wheels racebaantje en twee batman poppetjes (waar ie echt nog niks mee heeft maar man wat lief van ze).

Edit en ik ben ook dus altijd thuis en dat is ook ongemakkelijk. Dat blijft ook ongemakkelijk. Zeker nu ik zelf lekker veel met de pootjes omhoog zit. Maar ik trek me er maar niks meer van aan. Ik snap dat als je thuis werkt je niet even boodschappen kan gaan doen dus ik snap je ongemakkelijke gevoel wel hoor! Maar ja, zou er toch over heen stappen.
Laatst gewijzigd door Marin op 09 Jun 2020 07:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Jun 2020 07:23

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Nee maar dat was gisteren in overleg hoor, dus dat was het probleem niet.
❤ 7 juni 2018
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 09 Jun 2020 09:27

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik snap je wel een beetje Bliss. Blijft lastig! Ik doe het nu al maanden zelf, eerst ivm corona en omdat ik niet werk momenteel. En ik krijg het makkelijk af in de tijd die wij voor haar betaalde. 2,5 uur per week, voor een standaard rijtjeshuis.

En sushi en pizza bestellen Marin! Haha, dat is wel echt raar ?.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2020 09:31

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ja haha en zonde van hun net verdiende geld lijkt mij maar ja...
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Jun 2020 09:39

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Marin schreef:Ja haha en zonde van hun net verdiende geld lijkt mij maar ja...

Nouja dat moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten waar ze hun verdiende geld aan uit geven.

Vind het we heel bijzonder hoor, ik zou daar geloof ik wel iets van zeggen. Zeker als ze daardoor langer in je huis blijven.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Jun 2020 09:51

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

En dan bij jou opeten Marin? Aan de eettafel? Werken ze bij jou rond lunchtijd? En zeggen ze dan wel dat ze gaan bestellen of gaat dan ineens de bel en rennen ze zelf naar de voordeur ?.

Wij hebben trouwens een bekende schoonmaakster en dat maakt dat wij haar goed vertrouwen. Ze is ook zo lief en denkt goed mee wat betreft het huis en neemt ook cadeautjes voor onze verjaardagen mee.

Hoe ging dat koffie drinken dan in zijn werk Bliss? Ze kwam binnen en zei ik kom net van een ander adres dus drink nog even wat?

Ik bied de schoonmaakster ook koffie aan (als ik er ben) maar ze gaat er vaak niet bij zitten. Ik hoop (en zeg ook) dat ze het zelf pakt als ze wil maar doet ze volgens mij niet, brengt altijd eigen eten en drinken mee. Ze komt 3.5u.

Ik zou haar wel even een momentje bieden en zeker niet verbieden. Maar wel (blijven) attenderen op de klussen die je graag gedaan ziet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2020 10:03

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Nee niet aan tafel, maar in de keuken (iig de keren dat ik 't gezien heb, ik zeg dan dat ze gerust even aan tafel mogen zitten maar hoeven ze niet). Ja zij doen dan de deur open of als ik er niet ben zie ik ineens een pizza doos in de afvalbak. Maar meestal zijn ze er iets eerder dan lunch tijd, het is nu al een tijd niet voorgekomen dat ze iets bestelden. Ik heb het liefst dat ze in de ochtend komen maar een echt vast tijdstip is onmogelijk met ze (ze hebben nogal een Braziliaanse komt straks wel cultuur, geen Nederlandse stiptheid). Zolang ze maar op dezelfde dag komen vind ik het iig prima al heb ik het liefst wel enig idee hoe laat ze komen.
't is allemaal best bijzonder maar ook weer niet kwalijk ofzo. Als dat allemaal 't ergste is en ze maken goed schoon vind ik 't prima.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Jun 2020 16:50

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wauwie. Kan ik me nou niks bij voorstellen dat de bel zou gaan, ik zou waarschijnlijk opstaan want mijn huis, en dat dan de schoonmaker naar de deur zou lopen open doet en thuisbezorgd heeft besteld. Wel fijn dat je tevreden bent Marin. Je klinkt in ieder geval wel als een prettige baas ;-).
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 15 Jun 2020 20:08

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wat zouden jullie doen in de volgende situatie?

Bijna drie kwart jaar geleden is hier in de straat een man overleden in zijn huis. Hij woonde daar voornamelijk alleen. Soms was zijn dochter bij hem. De man werkte als taxichauffeur en reed voornamelijk in zijn taxi. Wel had hij een nog een andere auto waar voornamelijk zijn dochter in reed als ze er was.

Zijn huis is een paar maanden terug helemaal gestript door een bedrijf en sinds kort is het in de verkoop gegaan. Het enige wat er nog staat is die privé auto van hem. Al drie kwart jaar op dezelfde plek in de straat en toen ik er van de week naast parkeerde zag ik dat de binnenkant helemaal beschimmeld was. Het stuur heeft een hele bontkraag zowat.

Zou ik hier een soort melding van kunnen maken? Het ziet er naar uit dat familie en/of dochter hier nog iets mee doet.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Jun 2020 21:18

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Heb je geen Contactgegevens van iemand of dat je ze kan vinden via fb? Het huis is nog wel in hun bezit? Dan zou je een briefje door de deur kunnen doen misschien?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Jun 2020 21:34

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Als dat niet is wat Zora zegt dan kun je met de politie of gemeente (weet niet welke van de 2) contact opnemen die halen de auto dan weg (doen eventueel nog een oproep).
2014 2016
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 16 Jun 2020 05:46

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik denk dat het huis via de bank te koop is gezet. Omdat er ook een extern bedrijf kwam die het hele huis hebben leeggehaald en hebben gestript. Briefje heeft denk ik geen zin.

Ik zal nog eens aan de mensen naast dat huis vragen of zij wellicht nog contact hebben met de dochter en anders even de politie bellen.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Jun 2020 09:47

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik zou ook de politie-geen-spoed bellen of de gemeente. Denk eerst de gemeente voor advies.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Jun 2020 19:36

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wie heeft DE tip voor gele vlekken in witte kleding? Had een nieuwe deo en blijkbaar zat er aluminium in en nu heeft een van mij favoriete shirtje gele oksels. :(
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 27 Jun 2020 19:48

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Whatever schreef:Wie heeft DE tip voor gele vlekken in witte kleding? Had een nieuwe deo en blijkbaar zat er aluminium in en nu heeft een van mij favoriete shirtje gele oksels. :(


HG heeft spul dat goed werkt!
https://hg.eu/nl/producten/hg-zweet-en- ... rwijderaar
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Jun 2020 20:29

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Nat uit de was in de zon leggen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers