Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ovenschotels

<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 05 Jun 2020 08:36

Ovenschotels

Ik ben op zoek naar recepten van ovenschotels. Eet het de laatste tijd vaker, omdat dit makkelijk van te voren klaar te maken is, maar kan wel wat nieuwe inspiratie gebruiken. Iemand nog een succes recept?
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jun 2020 09:03

Re: Ovenschotels

Ik vind iets van een cottage / shepherds pie lekker! Ik maak het dan vaak met grotendeels bloemkoolpuree ipv aardappelpuree.

Moussaka vind ik ook erg lekker.
Let's discover the world together.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 05 Jun 2020 14:55

Re: Ovenschotels

Bedankt voor de tip. Ik heb cottage pie vanavond op het menu staan!
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Jun 2020 15:06

Re: Ovenschotels

Wat ik ook lekker vind is 500 gram brocolli even de kook er over, 250 gram sperziebonen. Zakje aardappelschijfjes. Dit door elkaar mengen daar een mengsel van een pakje slagroom, 1 ei, peper en zout, 2 eetlepels goeie mosterd en een handje geraspte kaas doorheen en dat 30-40 minuten in de oven. Eventueel nog wat geraspte kaas er over.

Zuurkoolschotel en dan de koolhydraatarme variant. Bloemkool kort koken afgieten en volledig pureren met mosterd, gehakt rullen en kruiden naar smaak. Zuurkool even meebakken. Het gehaktmengsel in een schaal, de gepureerde bloemkool er over en daarover nog wat geraspte kaas.

Wraps van te voren klaar maken en dan vullen met een gehakt/groente mengsel en die afmaken met geraspte kaas en dat even in de oven.

Quiche alle mogelijke varianten. Er is zoveel mogelijk in de oven.

Maar nu heb ik wel zin in de zuurkoolschotel hahah.
2015 💙
<<

Anoniem316

Bericht 05 Jun 2020 15:51

Re: Ovenschotels

Ik vind zelf een prei kerrie schotel maken wel lekker en wissel dit ook wel eens af met bloemkool.
https://www.keukenliefde.nl/ovenschotel ... en-gehakt/
<<

Anoniem309

Bericht 05 Jun 2020 18:50

Re: Ovenschotels

Wij verzinnen meestal gewoon wat met hetgene wat we hebben liggen. Afgelopen week hadden we heel veel prei dus hebben we een ovenschotel gemaakt met onderin aardappelschijfjes met een ei-melk mengsel en daarop een prei-room-mosterdsaus en kaas. Doordat we altijd kijken naar wat op moet hebben we dus bijna nooit dezelfde recepten. Soms doen we ook kliekjes gebruiken als laag.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jun 2020 21:09

Re: Ovenschotels

Japie schreef:Bedankt voor de tip. Ik heb cottage pie vanavond op het menu staan!


Wat leuk! En ik las dat het lekker was.
Ik ga het binnenkort ook weer eens zelf maken. Goed idee!
Let's discover the world together.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Jun 2020 09:16

Re: Ovenschotels

Bedankt nog voor alle tips! Vanavond staat er preischotel op het menu.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 12 Jun 2020 16:17

Re: Ovenschotels

mijn guilty pleasure onder de ovenschotels is zo'n zakje van maggi bloemkool ovenschotel, zo lekker haha!
Deze lijkt daar wel een beetje op: https://www.lekkerensimpel.com/bloemkoo ... krieltjes/
Verder ben ik ook fan van cottage pie inderdaad of moussaka

Deze vind ik ook erg lekker: https://www.leukerecepten.nl/recepten/c ... enschotel/
Ik laat de ham altijd weg bij dit recept

En in de categorie van te voren klaar te maken: gevulde courgette of gevulde paprika? kan je eindeloos in varieren maar dus ook goed van te voren alvast maken!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers