Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hielspoor

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Jun 2020 20:35

Hielspoor

Als dank aan de zwangerschap heb ik aan twee voeten hielspoor ontwikkeld. De huisarts heeft er vandaag naar gekeken en kwam met deze conclusie.

Ik Google me al suf maar wie heeft hier al ervaring mee (gehad)? De podotherapeut is een optie maar liever hou ik die nog open want dat kost een bak geld. Zijn er zooltjes die goed werken? Ik kwam ook zo’n gekke sok tegen maar effe: daar wil je niet mee in bed liggen.

Wie heeft er tips? (De standaard oefeningen deed ik toevallig al en ik hou ook al sinds een week rust. Maar mis het lopen wel)
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 04 Jun 2020 20:37

Re: Hielspoor

Zooltjes waren bij mij wel echt een verlichting, maar ik weet niet meer welke ?‍♀️. Vervelend zeg ?.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 04 Jun 2020 20:40

Re: Hielspoor

Die sok is wel aan te raden. En deze zooltjes zijn heel fijn, leveren we op mijn werk ook:
https://www.all4fysio.nl/bauerfeind-vis ... echts.html

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sawadee op 04 Jun 2020 20:47, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jun 2020 20:41

Re: Hielspoor

Mijn moeder heeft het en dry needling werkt voor haar.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 04 Jun 2020 20:45

Re: Hielspoor

Ugh, ik heb het vorig jaar gehad, althans de voorfase ervan, een ontstoken peesplaat. Bij mij kwam het door overbelasting door hardlopen. Heb er zeker 3 maanden last van gehad, het is hardnekkig helaas.
Wat ik deed: rust, oefeningen van de fysio, en deze zooltjes: https://www.footactive.nl/service/hielspoorzooltjes/
Ik had de groene.

Sterkte Caro :nopompom:
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 04 Jun 2020 20:46

Re: Hielspoor

He wat vervelend Caro!

Mijn moeder had het een tijd geleden, en zij liep ook met zo’n sok. Ik weet niet of ze die ook in bed droeg ?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

nijntje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 93

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:31

Bericht 04 Jun 2020 21:26

Re: Hielspoor

Ik heb er een aantal jaar geleden ook erge last van gehad. Ik ben toen uiteindelijk wel naar de podotherapeut gegaan omdat niets anders hielp. Nadat ik steunzolen heb gekregen was ik er erg snel vanaf. Ik weet niet waar je woont, maar ik ben erg goed geholpen bij https://www.podotherapiehermanns.nl/locaties/

Ook hebben ze een prijslijst op hun website staan.

Sinds ik steunzolen heb, heb ik geen last meer gehad van hielspoor
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 04 Jun 2020 22:01

Re: Hielspoor

Ik heb het ook gehad een tijd terug. Ik heb shock wave therapie gehad, was superpijnlijk, ik lag huilend bij de fysio op de behandeltafel, maar hey, het hielp!
Ik had ook gelhakjes, met een massagestukje in het midden.

Sterkte!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Jun 2020 22:06

Re: Hielspoor

Hier ook gehad, wel vrij kort gelukkig (al zei fysio toen dat het lang ging/kon duren). Hier geen zooltjes gekocht maar altijd schoenen met goede zolen gedragen. Dry-needling gedaan en wat rust gehouden, niet op blote voeten lopen. Wel blijven lopen maar met mate/ weer opbouwen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Jun 2020 22:11

Re: Hielspoor

Gel zooltje en shockwave.

Het is een rot klacht en kan eindeloos duren voor het over is. Sterkte!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Jun 2020 22:15

Re: Hielspoor

Ik loop al een paar weken op slippers omdat het anders te pijnlijk is. En de enige schoenen die ik aan heb zijn mijn Nike Air Max.

Ok. Zooltjes sowieso dus. Dat shockwave klinkt niet alsof ik dat moet willen ? maar waar wordt dat gedaan? Fysio?
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 04 Jun 2020 22:27

Re: Hielspoor

Mijn moeder heeft het ook gehad en van alles geprobeerd, maar niks hielp.
Uiteindelijk heeft zij ook shockwave gehad en dat heefr voor haar goed geholpen. Ze heeft er nu geen last meer van.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Jun 2020 22:30

Re: Hielspoor

Ohhh jongens. Wat een ellende! Ik dacht echt dat dit zo over zou zijn! Jullie maken me bang ?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Jun 2020 23:43

Re: Hielspoor

Ik had een goed verhaal!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 04 Jun 2020 23:52

Re: Hielspoor

Ik ben deze sneakers gaan dragen op mijn werk maar ook gewoon privé en ik heb er gewoon geen last meer van!

https://www.beekmanstaffstyling.com/pro ... eaker-low/

Als ik na een werkdag ging zitten, kon ik daarna haast niet meer op mijn linkervoet staan. En als ik dan 's nachts of 's ochtends uit bed kwam ook nog niet, wat een pijn had ik! Maar met deze sneakers heb ik nergens last meer van.
Doordat ik ze zoveel draag ben ik nu met mijn tweede paar in drie jaar bezig, vind ik zelf wel meevallen eigenlijk.
10.04.17
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 05 Jun 2020 07:45

Re: Hielspoor

Caro schreef:Ik loop al een paar weken op slippers omdat het anders te pijnlijk is. En de enige schoenen die ik aan heb zijn mijn Nike Air Max.

Ok. Zooltjes sowieso dus. Dat shockwave klinkt niet alsof ik dat moet willen ? maar waar wordt dat gedaan? Fysio?


Zooltjes inderdaad, maar wel echt speciale "hakjes/"hieltjes" voor hielspoor, waar een zacht gedeelte/uitsparing zit voor de pijnlijke plek.
En als je die hieltjes niet draagt, niet meer op te platte schoenen lopen, altijd zorgen dat er een verloop is waarbij de hak dikker is dan bij de tenen. Dus geen Allstars bijvoorbeeld (of daar moet je zo'n hieltje in dragen dan).

Slippers zou ik dus ook afraden.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 05 Jun 2020 09:07

Re: Hielspoor

Lot schreef:Ik had een goed verhaal!


Dat is waar! Maar ik heb dit al tien weken dus ii vermoed dat ik jou niet na kan doen helaas ☹️

Thanks Sawadee! Ii ga die dingen bestellen die jij adviseerden. Waf raad je aan voor in hakken schoenen?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 05 Jun 2020 09:56

Re: Hielspoor

Caro schreef:
Lot schreef:Ik had een goed verhaal!


Dat is waar! Maar ik heb dit al tien weken dus ii vermoed dat ik jou niet na kan doen helaas ☹️

Thanks Sawadee! Ii ga die dingen bestellen die jij adviseerden. Waf raad je aan voor in hakken schoenen?


Sterkte ermee! Ik weet hoe pijnlijk het is! En weet niet of ik je vraag goed begrijp, maar zou even geen hakken (pumps, laarzen met hakken etc) dragen, maar stevige schoenen of gympen waar wel dus een verloop in de zool zit.
<<

Anoniem313

Bericht 05 Jun 2020 09:58

Re: Hielspoor

En Birkenstocks gaan wel prima!

Eigenlijk loop ik sinds die blessure alleen nog maar op Nikes en Birkenstocks bedenk ik me nu.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 05 Jun 2020 23:30

Re: Hielspoor

Ik ga mijn verhaal niet vertellen want daar word je niet vrolijker van. Ik draag ook de genoemde sneakers van hierboven en ik heb nog steeds last aan 1 hiel. Nu inmiddels al een jaar of 5. En alle denkbare therapieën gehad. Ik hoop dat die ene hiel ook nog over gaat.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 06 Jun 2020 10:39

Re: Hielspoor

Ik vroeg me nog even af of de pijn echt onder je hiel zit of onder de boog van je voet bij afwikkelen?

En ik weet dat het tegenwoordig geen beleid meer is maar een week (of 2) NSAIDs + rust + heel veel rekoefeningen heeft hier 2x heel goed gewerkt.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 10 Jun 2020 11:41

Re: Hielspoor

Caro schreef:Ik loop al een paar weken op slippers omdat het anders te pijnlijk is. En de enige schoenen die ik aan heb zijn mijn Nike Air Max.

Ok. Zooltjes sowieso dus. Dat shockwave klinkt niet alsof ik dat moet willen ? maar waar wordt dat gedaan? Fysio?


Je moet het juist wel willen, als het helpt. Ze doen shockwave niet bij alle fysio praktijken. Kwestie van rondvragen of googlen.
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 10 Jun 2020 11:54

Re: Hielspoor

Het zijn inderdaad gelhakjes. Te koop bij de schoenmaker.

Shockwave kunnen sommige podologen, maar ook sommige fysio praktijken doen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers