Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Wonen

<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 08 Mei 2020 08:53

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Hebben jullie een vliegengordijn bij de achterdeur hangen en zo ja, wat voor een?
Tot nu toe hebben we nog niets gevonden wat echt goed werkt eigenlijk.

We moeten wel iets hebben waar ons konijn (Franse hangoor) makkelijk doorheen kan lopen en dus het liefst niet iets met kraaltjes want die vreet hij vast kapot ?
10.04.17
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 08 Mei 2020 09:03

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wij hebben deze https://www.karwei.nl/assortiment/sun-arts-vliegengordijn-palermo-90x210-cm-wit-transparant/p/B528599
Afbeelding
Maar die werkt niet heel goed. De slierten hangen in groepjes, waardoor er veel ruimte tussen zit.

Zo een vond ik beter werken omdat die helemaal dicht is
Afbeelding
Maar daar was mijn man wat te lomp/breed voor waardoor die niet goed bleef hangen/kapot ging
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Mei 2020 09:10

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wij hebben openslaande deuren en er vliegt te veel naar binnen, dus we hebben onlangs twee van deze dingen gekocht: https://www.vliegengordijnkopen.nl/Kopp ... nsas-grijs

In plaats van ze vast te schroeven heeft m'n vriend haakjes gemaakt waar we ze aan kunnen hangen, zodat we ze ook makkelijk weg kunnen halen als we de deuren niet open hebben. Ze bevallen me wel goed eigenlijk.
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 08 Mei 2020 10:30

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wij hebben een hordeur met een magneetje ivm de kat die niet buiten mag.
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Jun 2020 18:30

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Pff ik heb weer gedoe met een schoonmaakster. Wij hebben er nu één waar we wel tevreden over zijn (hoewel ik dan toch weer dingetjes zie die niet gedaan zijn en wel gedaan hadden kunnen worden in de tijd), ze is vorige week voor het eerst sinds corona weer geweest. Ze kwam eerst elke donderdag twee uur, maar ik heb dit veranderd naar om de week drie uur. Ten eerste omdat ik het al superirritant vind om zelf thuis te zijn tijdens de schoonmaak, laat staan dat dit elke week is. Ten tweede scheelt het ook wat geld. Zij vond dit prima. Maar vorige week had ze het erover dat ze bij een ander huis schoonmaakt en die willen nu ook dat ze hun kantoor doet. Dat zou ze dan de andere donderdagen doen, ook om de week dus. Ze vroeg bij het weggaan nog of er ook andere dagen zijn waarop ze kan komen, voor als dat een keer beter uit zou komen. Ik had toen gezegd dat het eventueel wel een keer op maandagochtend of dinsdag kan, als N naar psz/kdv is. Maar paar dagen later kreeg ik ineens een app van haar met allemaal data erin waarop ze zou komen en dat zijn allemaal maandagen vanaf eind van de ochtend. Ik vind het gewoon echt niet fijn dat ze komt als N thuis is, dat vind ik veel te veel gedoe en drukte in huis. En we halen haar dan om 12.00 uur uit de psz (vanaf a.s. maandag). Verder kan ze woensdag of vrijdag, maar dan is N hele dagen thuis. Ze heeft dus zelf ineens besloten niet meer op donderdagen te komen, want dan gaat ze nu ineens elke week bij dat kantoor schoonmaken. We hebben natuurlijk geen contract met haar ofzo, dus ik heb er weinig over te zeggen, maar ik ben niet van plan me naar haar rooster te schikken. We zochten iemand specifiek voor de donderdag en nu kan dat ineens niet meer.

Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik ben geneigd dan in hemelsnaam maar weer op zoek te gaan naar iemand anders, gewoon weer voor de donderdag.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem295

Bericht 02 Jun 2020 18:37

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik zou haar gewoon even bellen en uitleggen dat de donderdag voor jullie het meest praktisch is, en je had verwacht dat dit geen probleem zou zijn, gezien het gesprek wat jullie eerder gehad hebben. Gewoon even telefonisch bespreken, zonder verwijten oid, misschien heeft zij jou verkeerd begrepen, of jij haar.
<<

Kira

Bericht 02 Jun 2020 18:59

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Zo zou ik dat ook doen, hoeft toch niet perse een probleem te zijn. Gewoon even aangeven dat je specifiek iemand voor donderdag zocht.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Jun 2020 06:53

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Zij heeft tegen mij iets anders gezegd dan ze nu op de app heeft gezet en de alternatieven die ze biedt zijn voor ons geen optie. Heb nu gezegd dat we dan helaas verder moeten zoeken, omdat we ons niet naar haar rooster kunnen schikken. Jammer dat het zo loopt, maar het is haar beslissing.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Jun 2020 08:00

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Oh nu stuurde ze terug dat ze het kantoor ook naar een andere dag kan zetten en toch op donderdag bij ons blijft. Opgelost dus!
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Jun 2020 16:38

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Vinden jullie dat een schoonmaakster recht heeft op (betaalde) pauze als ze twee tot drie uur werkt?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem295

Bericht 08 Jun 2020 16:42

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Toen mijn moeder nog wel eens bij mensen schoonmaakte, dronk ze tussendoor altijd wel even een kwartiertje koffie. Maar zij maakte altijd bij ouderen schoon en die mensen waren zelf ook thuis, en vonden het gezellig dat ze een bakkie mee dronk. Dat werd gewoon doorbetaald.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Jun 2020 16:43

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wat een gedoe zeg!

Ik zou zeggen van niet, want wie heeft wel een betaalde pauze als je 3 uurtjes werkt?
Een bakje koffie hooguit. Tussen je werk door.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Jun 2020 16:45

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wat een gedoe idd weer Bliss! Ik zou het vooral denk ik gewoon niet willen weten ? als ze maar goed schoonmaakt en zich aan afspraken houdt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Jun 2020 17:21

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Zora schreef:Wat een gedoe idd weer Bliss! Ik zou het vooral denk ik gewoon niet willen weten ? als ze maar goed schoonmaakt en zich aan afspraken houdt.


Ja dat is het ook, ik vind het sowieso heel irritant om zelf thuis te zijn. Dan ga ik dus overal op letten. Maar het alternatief is zelf schoonmaken en dat is nóg erger. ?

Maar goed, vandaag was ze er twee uur en een kwartier, waarvan ze ongeveer een kwartier in de tuin thee heeft gedronken. Voordat ze bij ons komt, maakt ze ergens anders schoon. Maar dat is niet mijn zaak, dan moet ze tussendoor maar pauze houden. Ze heeft nu dus betaald pauze gehouden, want ik kon het even niet aan om nu hier weer iets over te zeggen. Maar eigenlijk vind ik het niet kunnen. Volgens mij heb je vanaf vier uur pas recht op een kwartier pauze.
❤ 7 juni 2018
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 08 Jun 2020 17:29

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik heb tegen mijn schoonmaakster gezegd dat als ze koffie of wat anders drinken wil ze dat gewoon kan pakken. Als ze aan haar werk toe komt maak ik daar geen probleem van.
Ze zei zelf al ik werk gewoon door.
Laatst gewijzigd door Japie op 08 Jun 2020 17:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem295

Bericht 08 Jun 2020 17:32

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik vind dat koffie of thee gewoon even moet kunnen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 08 Jun 2020 17:39

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Inderdaad, koffie of thee moet prima kunnen. Je kunt ook 'problemen' zoeken die er niet zijn...
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Jun 2020 17:48

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Bliss schreef:Vinden jullie dat een schoonmaakster recht heeft op (betaalde) pauze als ze twee tot drie uur werkt?

Nee, ze zou koffie of thee kunnen pakken en gewoon doorwerken.

Even kort door de bocht, als jij langer dan 4 uur werkt heb je ook geen recht op pauze ( onbetaald dan ook vaak). Even puur kijkende naar de meeste CAO's.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Jun 2020 18:38

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Maar doet ze in de tijd dat ze er is ook dingen niet? Is alles schoon wat ze zou moeten schoonmaken? Dan zou ik het gewoon lekker laten iig :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Jun 2020 18:58

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Nou in overleg was ze vandaag wat eerder gestopt, maar ze had alleen de plinten niet gedaan zei ze. Vond ik prima, komt de volgende keer wel. Maar op onze slaapkamer zag ik toen dat er nog een laag stof op onze nachtkastjes en de rand van het bed lag. Op zich maakt ze goed schoon, maar ze heeft nogal gekke prioriteiten vind ik. Ik heb een lijstje liggen waar alle mogelijke klussen op staan en ook dingen die ze eventueel kan doen als ze tijd over heeft. Nu had ze daar wel iets van gedaan, maar dus niet afgestoft in de slaapkamer. Dat soort dingen heeft ze vaker. Maar andere dingen pakt ze dan weer grondig aan. Heb haar dus maar gewoon gevraagd of ze de volgende keer de nachtkastjes ook mee wil pakken.
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Jun 2020 19:48

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ja zo zou ik het gewoon doen hoor, af en toe aangeven wat je belangrijk vindt. Het is ook een beetje investeren, en zij leert dan vanzelf waar jullie vooral waarde aan hechten. En als je in het begin coulant bent, of het even aankijkt, kan het daarna nog beter worden hoor! Dat is bij ons ook zo. Kreeg meer routine waardoor sommige dingen weer sneller konden, of dingen die ze niet élke x hoeft te doen. Etc.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kira

Bericht 08 Jun 2020 22:15

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik vind het wel een beetje zeuren om dat kopje koffie hoor. Zoals ik hierboven al las, je kunt ook problemen zoeken inderdaad. En een lijstje maken wat ze precies allemaal moet schoonmaken.
<<

ChiQ

Bericht 09 Jun 2020 06:44

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

wat maak jij je toch altijd druk om futiele dingen. Nou, dan drinkt het mens even een kopje thee in de tuin. Ga je dan echt zo op de klok zitten kijken? Waarom? Kan jij niet gewoon even je schouders ophalen en denken, yo tis ook maar een mens? Het komt vanzelf wel weer een keer bij je terug hoor, ik krijg bij jou altijd het gevoel alsof je 'ik betaal dus ik beslis' en dan ga je hier vragen of het wel normaal is dat je schoonmaakster die notabene zwart werkt wel recht heeft op een pauze'tje. 'Recht vanaf 4u werken op pauze..' haha. Ik moet er een beetje om lachen. Ik heb nog nooit moeilijk met mijn schoonmaakster gedaan en als ik zie dat ze iets vergeten is, vraag ik dat de volgende keer. En dan doordat ik zo'n easy rider ben, maakt ze áltijd haar werk af en rent ze niet op de minuut nauwkeurig weg. Wees niet zo bang dat iemand misbruik van je maakt. Flexibiliteit gaat twee kanten op en er is bij jou totaal geen rek.

Ik snap trouwens wel dat je die dag hebt afgesproken, daar hoef je echt geen concessies in te doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2020 06:55

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ja ik zou haar gewoon koffie laten drinken en even dat kopje op drinken zonder door te werken. Die tien minuten gaan echt niet hét verschil maken in kwaliteit maar als je het gaat verbieden zegt 't wel genoeg over de relatie, lijkt mij.

En wat mij ook opvalt: ze komt eens in de twee weken drie uur toch? Is dat niet gewoon veel te weinig? Het klinkt alsof je best veeleisend bent (dat mag ook hoor, het is jouw huis) maar het moet wel realistisch blijven. Wij hebben denk ik een iets groter huis maar de mannen doen maar twee verdiepingen van de drie dus het zal misschien qua oppervlakte niet eens zoveel schelen en ze komen elke week vier uur (althans, twee uur met z'n tweeën maar als één van de kerels in z'n eentje is doet hij er vier uur over). Als je wilt dat de basis én details schoon zijn elke week heb je gewoon meer tijd nodig. Kan je haar ook niet kwalijk nemen vind ik. Ik zou naar elke week 3 a 4 uur gaan. Sowieso chill met een kind om elke week een schoon huis te hebben vind ik.

Dat van die vaste donderdag begrijp ik trouwens ook heel goed. Ik vind de vrijdag echt belangrijk, zodat het netjes is voor 't weekend.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Jun 2020 06:55

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Haha bedankt voor jullie eerlijke meningen. Tja, ik zou het niet durven, om een kwartier te gaan zitten als ik twee uur kom schoonmaken. Ik zou me dan echt bezwaard voelen. Maar anderen hebben daar kennelijk totaal geen probleem mee.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers