Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Laat jij je kind testen bij klachten?

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Jun 2020 20:31

Re: Laat jij je kind testen bij klachten?

Geel schreef:Ik ben even benieuwd waarom jullie niet zouden laten testen? M heeft sinds vandaag een loopneus en had eind vd middag een tikkie verhoging. Ik dacht meteen: als het morgen of overmorgen nog zo is, laat ik r testen. Het kan geen kwaad, bij de GGD kan het en ze hoeven toch alleen een beetje slijm uit je mond/wang te hebben? Maar jullie zeggen massaal nee, waarom is dat?


Ik denk omdat die wattenstaaf best ver in je neus en keel gaat en dat voor kinderen dus best een vervelend onderzoek is.

Ik heb er ook al over nagedacht, vooral bij E omdat hij al helemaal in paniek raakt bij een gewoon onderzoekje bij de huisarts, dus zo'n plat stokje op zijn tong en dan met een lampje in zijn keel schijnen. Dan moeten we hem al met zijn tweeën vasthouden en meestal schreeuwt hij dan zo hard dat de huisarts zodoende wel zicht krijgt op zijn keel. Ik zou in dit geval bij God niet weten hoe we dat onderzoek bij hem gedaan moeten krijgen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 07 Jun 2020 20:31

Re: Laat jij je kind testen bij klachten?

Geel schreef:Ik ben even benieuwd waarom jullie niet zouden laten testen? M heeft sinds vandaag een loopneus en had eind vd middag een tikkie verhoging. Ik dacht meteen: als het morgen of overmorgen nog zo is, laat ik r testen. Het kan geen kwaad, bij de GGD kan het en ze hoeven toch alleen een beetje slijm uit je mond/wang te hebben? Maar jullie zeggen massaal nee, waarom is dat?


Misschien om wat hierboven staat? De tests zijn niet betrouwbaar en niet prettig. Zou bij lichte klachten ook niet testen, omdat de kans groot is dat je toch vals negatief krijgt.
<<

Geel

Bericht 07 Jun 2020 20:34

Re: Laat jij je kind testen bij klachten?

Ja, of juist wel testen omdat je ook kans hebt op positief en dan weet je t meteen. En als het (vals) negatief is, moet je alsnog thuisblijven.

Hmm, ik ga nog ns even goed kijken hoe dat met die wattenstaaf gaat en inschatten hoe M dat zou trekken. Tnx!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Jun 2020 20:39

Re: Laat jij je kind testen bij klachten?

Hier een filmpje erover:

Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Jun 2020 21:03

Re: Laat jij je kind testen bij klachten?

Bij S werd dus alleen een keelswab gedaan vanmiddag. Ze kreeg wat kokhals reflexen maar toen was het eigenlijk alweer klaar. Ik vond het erg meevallen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Jun 2020 21:23

Re: Laat jij je kind testen bij klachten?

Door de vals negatieven zou ik me absoluut niet laten tegenhouden. Dat vind ik daarvoor een beetje een non-argument.

Ik zou niet doen vanwege het invasieve karakter van de test.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 07 Jun 2020 21:32

Re: Laat jij je kind testen bij klachten?

Ik weet het niet. De oudste is nu snotterig en leek iets verhoging te hebben net in haar slaap. Mijn man heeft zoiets van test maar als het doorzet ook de kinderen op school enzo.

Hoe zit het met de quarantaine als de uitslag negatief is, moet dat dan alsnog omdat ze toch koorts heeft?
⁠♡♡♡
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Jun 2020 21:33

Re: Laat jij je kind testen bij klachten?

Uffe schreef:Ik weet het niet. De oudste is nu snotterig en leek iets verhoging te hebben net in haar slaap. Mijn man heeft zoiets van test maar als het doorzet ook de kinderen op school enzo.

Hoe zit het met de quarantaine als de uitslag negatief is, moet dat dan alsnog omdat ze toch koorts heeft?


Ik snap niet wat hij hiermee bedoelt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Jun 2020 21:34

Re: Laat jij je kind testen bij klachten?

En hier antwoord op je tweede vraag, als je negatief test moet je nog steeds thuisblijven met klachten:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -nog-thuis
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 07 Jun 2020 21:40

Re: Laat jij je kind testen bij klachten?

Thanks Susan! Die zin klopt ook voor geen meter ??‍♀️bedtijd! Hij heeft zoiets ze is vorige week de hele week naar school geweest (ivm met werk van ons beide) dan kunnen we ook de school op de hoogte brengen en eventueel ouders van klasgenootjes.
⁠♡♡♡
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Jun 2020 21:44

Re: Laat jij je kind testen bij klachten?

O, zo. Ja, dat moet dan denk ik wel, in elk geval als het positief is, al is de kans daarop denk ik wel klein, hoor. Het overgrote merendeel van de coronatests is negatief.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers