Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

<<

Anoniem316

Bericht 04 Jun 2020 17:17

Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Onderhand ben ik goed en wel bijna 10 weken zwanger van onze tweeling. Onze dochter van 3,5 hebben we hierover niks gezegd al heeft ze dondersgoed door dat er wat gaande is. Zegt vaak genoeg dat er een baby in mama's buik zit ondanks dat we het niet hebben verteld.
Maar wat is nou een juist moment om het haar te vertellen? En hoe?

Hoe hebben andere moeders dit gedaan en wanneer? En hoe oud was/waren ze toen?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 04 Jun 2020 17:23

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Onze dochter had ong dezelfde leeftijd en wij hebben het na de eerste echo verteld. Toen we foto's hadden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jun 2020 17:23

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Wij hebben redelijk lang gewacht eigenlijk. De periode duurt al zo lang voor die kindjes. En we wilden graag in één keer zeggen dat hij een broertje of zusje kreeg. De dikker wordende buik viel hem niet op, of in elk geval niets erover gezegd. We wilden in eerste instantie met 16 weken een geslachtsecho doen en het daarna vertellen. Door corona verviel die en werd het pas met 19 weken tijdens de 20 weken echo bekend wat het geslacht was.
Bij de echo mocht hij natuurlijk niet mee maar daarna hebben we 'm thuis even apart genomen en hem verteld dat er een baby in mama's buik zat. Hij dacht eerst dat er eten in m'n buik zat.
En hij vroeg hoe de baby eruit kwam, hij dacht via de navel.
Laatst gewijzigd door Marin op 05 Jun 2020 19:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jun 2020 17:30

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Maar als je dochter het al zo goed door heeft zou ik 't wel sneller zeggen dan dat wij deden hoor!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jun 2020 17:31

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

G zei al dat ik een baby in m'n buik had voordat we een echo gehad hadden. Nu is het het eerste wat ik elke ochtend hoor.
Ze snapt natuurlijk de in's en out's niet, maar schijnbaar is het wel duidelijk dat ik niet zomaar dik ben. ?
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 04 Jun 2020 17:35

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Hier hebben we het de kinderen verteld na de goede termijn echo, ze waren toen bijna 7 en net 4. We wilden het pas vertellen als we het zelf oké vonden dat iedereen het wist. Dat weekend ook de opa s en oma s ingelicht.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 04 Jun 2020 17:37

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Ik zou het inderdaad vertellen op het moment dat je het ook goed vindt dat iedereen het weet.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Jun 2020 18:08

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

D. was net 2 maanden 2 toen ik zwanger bleek van een tweeling. We hebben het hem eigenlijk nooit echt bewust verteld geloof ik. Ik was de godganse dag een het spugen en toen zei hij zelf op een gegeven moment dat het van de baby’s kwam, dus hij heeft het gewoon opgepikt.

Bij een wat ouder kindje, zoals bij jou Dee, zou ik het zeggen als het algemeen bekend mag zijn.

♥♥
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 04 Jun 2020 18:24

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Ik heb het meteen verteld toen ik de positieve test in handen had. Mijn vriend was niet thuis toen en ik moest het aan iemand kwijt, haha.
Verder eigenlijk niet heel bewust, we de baby en buik gewoon steeds blijven benoemen.
Wij hebben anderen ook meteen na de eerste echo op e hoogte gebracht (familie ook meteen na de test, en vriend weer thuis was natuurlijk, op de hoogte gebracht) dus heel veel verklappen aan een ander kon ze zo ook niet.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 04 Jun 2020 18:26

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Bij de 3e en 4e zwangerschap beide keren na een goede termijnecho, ze waren al in de leeftijd dat ze alles gelijk door kwekten. ?
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Jun 2020 19:08

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Wij hebben het verteld na de termijnecho, ze waren toen 5 en bijna 3. Op dat moment hoefden zij hun mond niet te houden tegenover andere mensen, maar ik wilde ook niet dat andere mensen eerder op de hoogte waren dan zij. Behalve onze ouders dan, die wisten het wel iets eerder.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem316

Bericht 04 Jun 2020 19:33

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Ja de termijn echo heb ik vandaag dus gehad. Opzich heeft iedereen het wel relatief vroeg gezegd dus. Ga er maar even een nachtje over slapen. Blijft ingewikkeld!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Jun 2020 20:32

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Meneer de Uil schreef:Ik heb het meteen verteld toen ik de positieve test in handen had. Mijn vriend was niet thuis toen en ik moest het aan iemand kwijt, haha.
Verder eigenlijk niet heel bewust, we de baby en buik gewoon steeds blijven benoemen.
Wij hebben anderen ook meteen na de eerste echo op e hoogte gebracht (familie ook meteen na de test, en vriend weer thuis was natuurlijk, op de hoogte gebracht) dus heel veel verklappen aan een ander kon ze zo ook niet.


Zo hebben wij dit min of meer ook gedaan. Onze oudste was toen ruim 1,5. Met 15 weken deden we een pretecho waar ze mee naar toe ging en toen we de naam een paar weekjes later wisten hebben we dat ook gewoon verteld. Dit maakte het voor haar een stuk tastbaarder en ze heeft nooit iets verklapt. Bij de geboorte van haar zusje was ze nog geen 2,5.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 04 Jun 2020 22:13

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Wij hebben het verteld de dag voor de termijn echo. Omdat we het na die echo ook aan anderen zouden vertellen. Of eigenlijk deed de jongste (toen nog 3) dat toen voor ons ?
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 05 Jun 2020 03:53

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Hahaha, onze zoon wist het 30 seconden na mijn positieve test ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 05 Jun 2020 09:08

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

We hebben het na de termijnecho direct verteld (was toen bijna 10 weken). Wilde het graag met ze delen en ook uitleggen waarom ik moe was en niet lekker. Zoon (5) kon ik dit ook goed uitleggen.

Toen ik zwanger was van mijn dochter was zoon nog geen 2. Volgens mij hebben we het hem meteen verteld, niet dat hij het al begreep hoor. De naam van z’n zusje hebben we ook verteld en die heeft hij nooit verklapt. Nu hebben we de naam niet verteld want dan weet iedereen het ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 05 Jun 2020 09:16

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Wat knap dat hij de naam vorige keer niet verklapt heeft.

Bij mijn 2e zwangerschap was dochter net 3 en hebben we het ook verteld na de termijnecho.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem316

Bericht 05 Jun 2020 16:37

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

We hebben het haar vanmiddag verteld. Ze vind het zo ontzettend leuk. Sinds ze het weet heeft ze het er continue over dat ze grote zus wordt en krijgt mijn buik kusjes. Zo schattig.
We hadden tegen haar gezegd dat het nog wel een klein geheimpje is en dat ze het bijvoorbeeld tegen de buren mag zeggen. Komt de pakketbezorger aan de deur: Ik word grote zus!
Zo schattig
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Jun 2020 18:28

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Joey schreef:Ik zou het inderdaad vertellen op het moment dat je het ook goed vindt dat iedereen het weet.

Dit ja.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem308

Bericht 05 Jun 2020 19:07

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Met 12 weken. Maar ze snapte er niets van.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jun 2020 19:09

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Ah lief Dee.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 05 Jun 2020 21:31

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Ach wat lief Dee!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem298

Bericht 07 Jun 2020 13:01

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Haha, zo lief Dee :love:

Wij hebben het na de tweede goede echo (met bijna 9 weken) verteld aan onze dochter, helaas bleek bij de echo erna dat het hartje niet meer klopte. Hartverscheurend om dat te moeten vertellen. Daarom hebben we de keer daarna heel lang gewacht, ik geloof dat we pas met 13 of 14 weken durfden te vertellen dat ze een broertje of zusje kreeg. Het eerste wat ze vroeg was of deze baby niet dood ging :snik: Maar goed, onze dochter was natuurlijk al ruim 5 toentertijd, dus die snapte heel goed wat er speelde.
<<

Anoniem316

Bericht 07 Jun 2020 13:27

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Ah wat heftig Jet. Als ze ouder zijn hebben ze i nderdaad een veel beter besef van wat er gaande is.
Daar ben ik ook nog steeds bang voor hoor.. L is een gevoelig, pienter en super zorgzaam meisje en nu al zo bezig met die twee, dat ik hoop zoiets haar niet hoef te vertellen.
<<

Anoniem294

Bericht 07 Jun 2020 15:34

Re: Wanneer het oudere kind(eren) vertellen?

Wij hebben het na, volgens mij, 16 weken verteld, in elk geval na de echo die we na de 12 wkn echo hadden, maar mijn dochter had al voordat ik had getest tegen mijn vader gezegd dat ik een baby in mijn buik had, toen wisten we zelf ook van niks maar ben daardoor wel gaan testen en die bleek positief.
Maar goed dat ze het tegen mijn vader zei en hij vroeg of ik wat moest vertellen, want ik slik de pil altijd 3-4 maanden door en had, godzijdank na een hel van een tweelingzwangerschap, geen enkele klachten bij de jongste. Anders was ik er, doordat ik geen klachten had en de pil doorslikte, vast pas bij een week of 10-11 achter gekomen, toen mijn buik ineens explosief groeide!
Ze is het al die tijd daarna ook blijven beweren ondanks dat we het er alleen over hadden als we zeker wisten dat ze sliepen en ook familie dus pas met 14 of 16 weken hebben verteld. Toen we het officieel vertelden zei ze ook dat ze dat toch allang wist ?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers