Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moederfiets

<<

Anoniem317

Bericht 06 Jun 2020 21:15

Moederfiets

Onze dochter is inmiddels 5,5 maand en kan al zelfstandig zitten. We zijn ons langzaam aan het oriënteren op een moederfiets, maar we hebben geen idee welke fiets fijn is. Welke moederfiets heb jij? Wat zijn de voor- en nadelen van de moederfiets? Zou je hem aanraden? Vanaf welke leeftijd ging je met je baby fietsen?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Jun 2020 21:43

Re: Moederfiets

Ik heb nu 5 jaar een gazelle bloom en zou m iedereen aanraden. Erg fijne stevige fiets. Hij is wel zwaar, maar fietst niet zwaar. Ik zou zeker een proefrondje maken want ik wilde eerst een andere maar deze bleek veel fijner!

Fietsen deden we vanaf 8-10 maanden. Als ze stevig kunnen zitten. Tip daarbij is vooral heel rustig en voorzichtig opbouwen. Kan het nekje rustig wennen ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Jun 2020 21:50

Re: Moederfiets

Ik heb een Montego Liberty (tweedehands) en die vind ik prima. Ik fiets niet heel veel, moet ik eerlijk toegeven. Met D. fietste ik vanaf dat hij een maand of 9 was en echt zelf van lig naar zit ging. Met de meisjes heb ik nog niet gefietst, want ja, twee tegelijk ?

♥♥
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 06 Jun 2020 21:58

Re: Moederfiets

Hier een Sparta Amazone, ben er heel blij mee!
Naar mijn idee minder zwaar dan andere moederfietsen en wat ik echt fijn vind is dat het stuur naar voren gezet kan worden. Meer ruimte wanneer er een stoeltje aan zit. Zonder stoeltje kun je hem weer naar achteren zetten en wordt het een normale fiets.
Oh en er kan een extra bagagedrager op! De 'echte' is dan voor het fietsstoeltje en de extra voor fietstassen. Ideaal!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 06 Jun 2020 22:02

Re: Moederfiets

Ik heb een tweedehands gazelle bloom en ik vind hem prima. Heb nog steeds een hekel aan fietsen maar daar kan de fiets niks aan doen. Vind het ook een stuk zwaarder fietsen met kind, niet onlogisch maar het valt me toch tegen. Ik zou eigenlijk graag een electrische fiets willen.
Vanaf een maand of 10 gingen we fietsen.
<<

Anoniem316

Bericht 06 Jun 2020 22:03

Re: Moederfiets

Hier een Gazelle Bloom. Heel blij mee want die vind ik er niet direct moederfiets-achtig uit zien. Daarbij was het een van de weinige fietsen in een grote framemaat dus had sowieso weinig keus. Maar de fiets bevalt goed. Stevig, robuust en fietst alsnog heel soepel.
Wij gingen fietsen toen L een maand of 9 was geloof ik.
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 06 Jun 2020 22:19

Re: Moederfiets

Ik had een Gazelle Bloom, super fijne fiets die ik iedereen kan aanraden. Helaas heb ik de fiets vorig jaar verkocht ivm gezondheidsproblemen, maar omdat ik toen zwanger was van onze 2e wilde ik wel een soortgelijke elektrische fiets. Ik heb nu een elektrische Gazelle Miss Grace en daarbij heb ik ook voldoende ruimte over met een fietsstoeltje voorop en achterop.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 06 Jun 2020 22:34

Re: Moederfiets

Hier een Sparta Amazone. Heel erg fijn.

En te koop overigens haha
Mijn zoontje fietst altijd zelf inmiddels.
2016
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 06 Jun 2020 22:46

Re: Moederfiets

Ik heb een Batavus Mambo. Erg fijne fiets, met 2 kinderen fietst 'ie nog steeds soepel. Enige nadeel is de ruimte tussen zadel en voorste kinderzitje, daardoor moet ik soms wat moeilijk doen met opstappen. (Vooral nu met een babybuik).
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 07 Jun 2020 07:03

Re: Moederfiets

Ik heb ook een batavus mambo, maar die is wel erg zwaar. Fietst wel fijn, maar op een lichtere fiets ga ik sneller ;)
Het gewicht is vooral lastig als je de fiets meeneemt op een fietsendrager. Die van mij (uit 2014) is te zwaar voor een gewone fietsendrager. Daar heb je een fietsendrager voor elektrische fietsen voor nodig
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem317

Bericht 07 Jun 2020 07:05

Re: Moederfiets

BP, dat laatste is inderdaad wel iets om rekening mee te houden. Daar had ik niet over nagedacht.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 07 Jun 2020 07:56

Re: Moederfiets

Ik heb nog even gegoogled en bij de huidige modellen van de mambo en bloom is het gewicht vrijwel gelijk (22 / 23 kg)

Die van mij is volgens mij een stukje zwaarder. Of we hadden niet zo'n stevige fietsendrager, dat kan natuurlijk ook ;)
Mijn man heeft iig een gewone fiets in een grote framemaat en die is een stuk lichter dan mijn mambo in de kleinste framemaat
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Jun 2020 08:03

Re: Moederfiets

Joey schreef:Ik heb een tweedehands gazelle bloom en ik vind hem prima. Heb nog steeds een hekel aan fietsen maar daar kan de fiets niks aan doen. Vind het ook een stuk zwaarder fietsen met kind, niet onlogisch maar het valt me toch tegen. Ik zou eigenlijk graag een electrische fiets willen.
Vanaf een maand of 10 gingen we fietsen.

Ik heb inmiddels (ook) een elektrische fiets, naast die fiets die ik hierboven bedoel dus. En dat is echt een verademing! Zelfs m’n zoon van ruim 15 kilo kan ik gewoon zonder enige moeite achterop hebben. Al was het laatst minder grappig toen ik een heuveltje op moest en m’n accu leeg was. En D. maar roepen achterop: “waarom gaan we zo langzaam mam?”

Maar goed, elektrische fiets, dikke aanrader!

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 07 Jun 2020 08:23

Re: Moederfiets

Ik heb een Stella Livorno. Geen moederfiets, maar kan gewoon een zitje op. Bevalt me heel erg goed!
❤ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11402

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Jun 2020 09:17

Re: Moederfiets

Ik heb een gewone gazelle met zitje voor en dat fietst prima voor mij. We hebben een tijdje de (o)mamafiets can mijn moeder geleend, omdat daar ook een zitje achter is, maar die vind ik veel minder fijn fietsen. Nu een bakfiets en die bevalt ook goed.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem284

Bericht 07 Jun 2020 09:24

Re: Moederfiets

Ik heb ook een gewone Gazelle (Esprit C3, niet elektrisch en ook niet een moederfiets) en bevalt prima. Ik heb m’n fiets vooral als recreatief (niet als woon-werkverkeer) en vind het dan niet erg dat het soms wat zwaarder is (al vind ik dat ook wel meevallen), want dan heb ik gelijk een beetje work-out. Dit type fiets is ook wel een ‘lichte’ stadsfiets en vind ik zonder kind al lichter fietsen dan een gemiddelde stadsfiets.

O ja en ik fiets met haar sinds rond haar 1e verjaardag. Had wel eerder gekund, maar toen was het nog niet lekker fietsweer en had ik nog geen zitje gekocht.
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 07 Jun 2020 09:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 07 Jun 2020 09:35

Re: Moederfiets

De Sparta 4 life. Een moederfiets waarbij het stuur versteld kan worden en je hem zonder zitjes als gewone fiets kan gebruiken. Ook kan de verlengde bagagedrager er af.
Daarom dus 4 life; te gebruiken als moederfiets, maar ook als gewone fiets.

Afbeelding

https://www.sparta.nl/speciale-fietsen/moederfiets
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 07 Jun 2020 11:34

Re: Moederfiets

Ik had een gewone gazelle miss grace en inmiddels dezelfde fiets in een elektrische variant. Hele fijne fiets vind ik. Met de heuvels hier over gestapt op elektrisch en dat is wel echt fijn, zeker met 2 kinderen erop. Ik weet niet zeker of het officieel een moederfiets is, maar er passen gemakkelijk 2 zitjes op en dan heb je voorop nog een krat voor je eigen spullen ?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Jun 2020 12:52

Re: Moederfiets

Ik fiets nog gewoon op mijn oude fiets maar die is echt aan vervanging toe. Nieuwe fiets is het volgende op het lijstje. Nu wilde ik een gewone fiets maar zei een collega laatst dat een elektrische fiets zo fijn is, zeker als ik er (hopelijk) t.z.t. 2 kinderen op moet vervoeren. Ik hoef trouwens niet ver te fietsen, fiets er wel mee naar mijn werk en vind het soms al best zwaar met harde wind. Maar ergens dacht ik dus ook: nou juist goed toch gelijk een work-out. En heeft een elektrische fiets bij mij nog een beetje een oudbollig imago. Maar zou het jammer vinden als ik een gewone fiets koop en dan toch liever een elektrische had gehad (omdat ik dan met meer gemak en plezier fiets, ook als het hard waait maar ook vanwege het gewicht). En hem dus ook makkelijker zou pakken voor iets langere afstanden. Hmm. Lastig dit.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1704

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 07 Jun 2020 14:50

Re: Moederfiets

Ik heb een gazelle miss grace (elektrisch).
Gebruik de fiets ook voor werk en merk dat ik de fiets nu vaker pak.
Toen dochter 9 maanden was voor het eerst gaan fietsen. Fiets heel prettig en moet zeggen dat ik het fietsen zonder elektrisch met zitje (en eventueel 2 kinderen) best pittig vind anders.
Zou elektrisch zeker aanraden, wel een stuk duurder maar fietst heel fijn

Afbeelding
Juli 2019
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 07 Jun 2020 14:58

Re: Moederfiets

Ik heb een Stella Dolce, geen officiële moederfiets. Maar met een voorstoeltje had ik nog genoeg ruimte. Met 2 kinderen wordt de fiets wel zwaar denk ik, maar dat moet ik nog testen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers