Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer een tweede?

<<

Anoniem304

Bericht 28 Mei 2020 21:27

Re: Wanneer een tweede?

Joey schreef:
Savi schreef:Leuk Anousch!

Joey, als je nu ook even los gaat, komen we misschien in hetzelfde topic :P


Haha! Ondanks dat het helemaal anders liep (bij ons), toch samen in een topic! :banaan:
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 28 Mei 2020 21:30

Re: Wanneer een tweede?

Ja voor jullie niet echt de bedoeling zo ? maar wel toevallig!
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 28 Mei 2020 22:21

Re: Wanneer een tweede?

Stom om te lezen dat hier nog steeds geen 2e is ?? maar goed wordt aangewerkt. Morgen weer zkh ?
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 28 Mei 2020 22:48

Re: Wanneer een tweede?

Marsy31 schreef:Ik heb dit topic nu zo vaak geopend. Ik ben er ontzettend mee bezig. Ik wil niet dat R enigst kind blijft, maar ik ben zo zo zo bang dat alles weer herhaalt. Dat eeuwige non stop gekrijs, de depressie er toen bij kwam kijken, de stress en het verdriet en onbegrip. Geen hulp. Mijn hartslag gaat sneller als ik er alleen aan denk.

Maar tegelijkertijd gun ik R zo een zusje of broertje. Ik hoef nu nog niet te beslissen, hij is nog maar 18 maanden. Maar ik ben wel al 36. Ik geef mezelf eerst de tijd om mijn studie nog af te maken (hopelijk nog een jaartje) en een baan te krijgen. Want hier moet je ergens een jaar werken wil je zwangerschapsverlof betaald mogen opnemen. Dat zou betekenen dat ik sowieso 4 maanden ergens moet werken voordat ik zwanger zou raken. Als ik een baan op de universiteit kan krijgen heb ik wel fantastische arbeidsvoorwaarden (9 maanden betaald verlof bijv.).

Dat is dus nog anderhalf jaar verder sowieso. Dan is R bijna 4, ik 39. Kan net. En dan zouden we hulp kunnen inkopen, mocht het weer zo vreselijk mis haan. En R kan dan langzaam ook naar pre school.

Maar man, wat is dat een lastige beslissing straks met mijn leeftijd en onze geestelijke gezondheid.


‘Grappig’ om dit weer te lezen (n.a.v. jou berichtje Savi). Heb nog steeds dezelfde angsten dus. Maar R. gaan wel naar de kleuterschool als zijn broertje/zusje geboren wordt, ik krijg zwangerschapsverlof want heb dat jaar gewerkt en hoewel op de Universiteit, krijg ik niet de voorwaarden want geen vast contract.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mei 2020 22:55

Re: Wanneer een tweede?

Bij mij klopte het ook aardig. Behalve dat we er niet vanaf juli vorig jaar voor gingen maar vanaf december (en toen was 't in één keer raak! Zo fijn). En het klopt wel echt wat ik schreef. Het heeft echt lang geduurd voordat ik er weer aan toe was. Gek genoeg voel nu niet zoveel angst meer ervoor. Denk dat ik er toch echt wel aan toe was.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem284

Bericht 28 Mei 2020 23:15

Re: Wanneer een tweede?

Grappig hoe dat slijt hè. Had ik het laatst nog over met wat van de lentemama’s (2019). Ik weet nog niet wat ik wil, maar merk wel dat ik ‘verzacht’ in de stelligheid die ik eerder had helemaal nooit meer te willen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Mei 2020 23:44

Re: Wanneer een tweede?

Ik wil wel maar durf niet.

Mijn twijfels:
- zorg voor huidige kind in combi met hopelijk nieuwe zwangerschap. Bang hem (en mezelf) tekort te doen
- ik heb net een nieuwe baan
- ik voel me lichamelijk nog niet fit en wil ik graag zijn voor nieuwe zwangerschap omdat ik denk dat dat me helpt (misschien is dit niet realistisch om nog fit te willen worden)
- mijn grootste angst zit hem in het voorbij lopen van mezelf. Ik heb het afgelopen jaar al op het randje gebalanceerd door allerlei zaken en ben nog steeds wel opzoek naar balans (al gaat het al 10x beter).

Ik ben een erg perfectionistisch type en moeder worden (en weinig slaap) heeft er voor gezorgd dat niet alles mij meer lukte op de manier als voorheen. Ik heb dat eerste jaar dan ook vaak gedacht dat ik nergens echt goed was (werk/thuis). Alles lukte een beetje, maar niet top. Dat zijn goede levenslessen maar dat gevoel vond ik erg lastig.

Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen.
Juliet: denk ook aan jullie. Knuffel.
<<

Anoniem324

Bericht 29 Mei 2020 07:38

Re: Wanneer een tweede?

Ik wil ook heel graag maar durf ook nog niet.
Als gevolg van mijn eerste zwangerschap ben ik ernstig ziek geworden (Of tenminste...een ernstige diagnose gekregen) en daardoor zal een volgende zwangerschap ook mogelijk zeer risicovol zijn.
Jarenlang was er daardoor in mijn hoofd geen ruimte voor en nu inmiddels wel. Maar mijn zoon is inmiddels 5 en krijgen we eindelijk wat vrijheid terug en twijfel ik daar weer over.
Maar in mijn hart wil ik niets liever..
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Mei 2020 08:00

Re: Wanneer een tweede?

Wat lastig Lot en Giorgia.

Lot, heb je gemerkt dat je het perfectionistisch iets meer los kunt laten nu zoontje ouder wordt? Dat je merkt dat het ook allemaal wel goed komt als je het iets laat vieren? Dat merk ik iig wel, je kúnt niet alles goed doen. En dan balanceer jij nog meer dingen dan ik natuurlijk. Lastig he ook qua lichaam kan ik me voorstellen. Je hebt ook geen zicht op wanneer je je weer helemaal top zou voelen en of dat ooit nog komt of dat je misschien beter nu door kunt pakken.

Wat ik zelf merk is dat m'n hersenen nooit meer honderd procent aan staan, hangt een soort waas over heen. Ik ben benieuwd en hoop eigenlijk dat zodra nummer 2 er is en ik helemaal volledig ontzwangerd ben, dat dat dan ooit weer goed komt. Maar misschien niet. Misschien hoort die waas gewoon bij m'n moederschap, soort extra focus op een extern iemand, ipv alles op mezelf. Ik weet 't ook niet.

Giorgia, wat naar dat je zo ziek bent geworden na je zwangerschap. Ik kan me goed voorstellen dat je daardoor het heel lang hebt uit willen stellen. Kan je goede begeleiding krijgen van artsen (en eventueel psychische ondersteuning als je het heel spannend vindt) tijdens een volgende zwangerschap?
Is de wens voor een tweede er bij je partner ook?
Lastige beslissing zeg.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem324

Bericht 29 Mei 2020 08:10

Re: Wanneer een tweede?

Bedankt voor je reactie Marin!
Mijn man wil ook heel graag een tweede, maar maakt zich ook zorgen om mijn gezondheid. --weggehaald, voelt toch niet fijn-- Ik heb hele fijne artsen en kan daar zeker met al mijn twijfels terecht maar helaas kan niemand antwoord geven op de grote vraag. De kans is natuurlijk ook gewoon aanwezig dat alles goed is en gaat en daar probeer ik me op te focussen (maar heeft even geduurd voor ik zo ver was).

Niet quoten graag, misschien wil ik dit wel weer weghalen. Voelt toch een beetje gek om dit zo te delen.
Laatst gewijzigd door Anoniem324 op 29 Mei 2020 08:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Mei 2020 08:18

Re: Wanneer een tweede?

Ik zal het niet herhalen ivm privacy, maar wat ontzettend rot joh. Logisch dat je daar tijd voor nodig hebt gehad, niet alleen fysiek maar ook mentaal. Lastig dat dé vraag niet beantwoord kan worden van te voren natuurlijk. Snap je dilemma's. Veel sterkte samen bij het maken van een keuze.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Mei 2020 11:32

Re: Wanneer een tweede?

Dat heb ik ook Marin. Vooral mijn geheugen is niet meer wat het geweest is, zo irritant!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 29 Mei 2020 11:50

Re: Wanneer een tweede?

Fijn die herkenbaarheid! Mijn geheugen ook niet. Drama, echt van die stomme dingen die ik vergeet of me niet kan herinneren. Soms schrik ik daar best van.

Heftig Georgia, ik heb je verhaal gemist maar hoop dat je de juiste hulp en ondersteuning kan krijgen mocht je voor een tweede gaan. Sterkte en succes!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Mei 2020 12:45

Re: Wanneer een tweede?

Zo gek is dat, dat je hersenen echt veranderen. Jammer dat het na een paar jaar bij jullie niet echt beter is geworden. Bij mij ook nog niet maar had nog beetje hoop voor na de tweede. Ben bang van niet dus. Maar op zich wel fijn dat jullie het herkennen. Mijn man snapt dat dus absoluut niet en ik kan het ook niet uitleggen.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Mei 2020 13:14

Re: Wanneer een tweede?

Ja precies dat Marin. Misschien streef ik dus naar iets wat niet gaat komen. Daar ben ik me nu ook wel van bewust. Ik lees net toevallig een post op Instagram over perfectionisme die hier mooi op aansluit.

Ik merk wel dat het veel makkelijker wordt en dat het ook allemaal goed komt als ik net wat minder hard ren. Misschien gaat dat ook wel wat meer vanzelf met een tweede want én meer ervaring én minder tijd dus je kunt niet alles net zo uitgebreid doen als bij de eerste. Ik vind het alleen lastig om tijd voor mezelf te pakken (wat ik wel nodig heb) en eerste jaar met bv was dat nooooog veel lastiger. Vanwege de voeding, korte slaapjes maar ook vanwege mijn hormonen die niet weg wilde van hem. Best intens dus :).

Ik denk dus dat we er maar gewoon voor moeten gaan na de zomer :). Hoe eng ook.

Giorgia niet gelezen wat er precies is maar sterkte. Dan heb ik eigenlijk nog heel makkelijk praten mbt mijn twijfels.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Mei 2020 13:19

Re: Wanneer een tweede?

Ik herken wat je schrijft Lot. Ik wilde ook weer helemaal fit zijn en ben ook redelijk perfectionistisch. Dat perfectionisme is er op bepaalde vlakken wel af gegaan sinds de komst van S, onze 2e. Het kan mij dus bijv echt niet veel meer schelen of V in het elsa jurk naar de speeltuin gaat of dat ze perse sokken aan heeft in haar sandalen, terwijl ik daarvoor er echt wel voor wilde zorgen dat ze er leuk gekleed bij loopt. Een Elsa jurk is ook leuk natuurlijk ;-) maar met name dus dat ik liever een blij kind heb dan een hele strijd om haar in wat anders te krijgen. Die ik uiteindelijk wel win, maar het gewoon niet meer waard vind.
Op mijn werk en in mn naaihobby is dat perfectionistische er niet af.

Die fitheid is er totaal niet en zoals het was wordt het ook nooit meer. Ik heb het daar best wel lastig mee gehad, maar de laatste tijd begint dat wat te slijten.

Ik denk ook wel dat er voor mij nooit een exact goed moment gekomen was omdat er altijd wel wensen blijven, voor mij dan. Spijt van de tweede; absoluut niet! En ik hoop dat die wensen ooit nog uitkomen als de kinderen wat ouder zijn. Al valt het leven niet te voorspellen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Mei 2020 13:29

Re: Wanneer een tweede?

Mooi om te lezen Jip. Zeker voor jou, jij was echt heeeeeeeel sportief. Lijkt me lastig dat los te laten. Al zijn er natuurlijk andere mooie dingen voor terug gekomen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Mei 2020 13:46

Re: Wanneer een tweede?

Ik vind het af en toe heel dubbel, want met de komst van S is er toch ook een hoop ellende gekomen.

Het loslaten gaat met horten en stoten. En af en toe 3 stappen terug. Maarja dat had ik ook gehad wanneer we nog 2 jaar gewacht hadden.

Maar....als ik die twee dan weer samen zie dan smelt mn hart.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 29 Mei 2020 13:51

Re: Wanneer een tweede?

Ik herken het ook dat mijn hersenen anders zijn geworden. Ik had echt giga baby brain en dat was heel onhandig met mijn PhD die ik net gestart was. En ik kon níks onthouden (er zijn wel paar leuke anekdotes van toen ik zwanger was). Mijn geheugen is nog echt shit nu, maar wel zeker beter geworden dan wat het was. Ik moet ook echt wel breinstimulatie hebben, anders word ik een zeef. Ik hoop echt dat nummer 2 mijn hersenen met rust laat, want nóg meer inleveren vind ik wel pittig dan. Sportief ben ik nooit geweest, maar ben wel van plan dat meer te worden over paar jaar, als compensatie van zeg maar.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 02 Jun 2020 13:44

Re: Wanneer een tweede?

Marin schreef:
Wat ik zelf merk is dat m'n hersenen nooit meer honderd procent aan staan, hangt een soort waas over heen. Ik ben benieuwd en hoop eigenlijk dat zodra nummer 2 er is en ik helemaal volledig ontzwangerd ben, dat dat dan ooit weer goed komt. Maar misschien niet. Misschien hoort die waas gewoon bij m'n moederschap, soort extra focus op een extern iemand, ipv alles op mezelf. Ik weet 't ook niet.



Dit is echt heel herkenbaar, ik heb dit ook en heb echt moeite om dingen te onthouden. Ook het lezen van een lap tekst en dat onthouden lukt niet goed meer. Ik heb dit altijd de schuld gegeven aan het feit dat mijn schildklier niet goed meer werkt. En dat heb ik overgehouden na de zwangerschap van onze oudste. Mijn jongste is nu 6 dus of het nog goedkomt? ik denk het niet.
M:21072011
J :08012014
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers