Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


MOE

<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 19:54

Bericht 01 Jun 2020 21:26

MOE

Even een topic voor wat mentale support, misschien zijn er meer moeders die het nodig hebben.

Wij hebben qua slapen eigenlijk nooit mogen klagen met onze dochter die nu elf maanden is. Maar sinds een paar weken is het helemaal omgeslagen met het slapen: één groot drama, elke avond. Overdag valt het nog wel mee, negen van de tien keer gaat ze na even kort zeuren wel slapen. Maar in de avond.. man man man. Krijsen, gillen, zodra ze haar bed raakt gaat ze staan. We krijgen haar maar niet in slaap. Hebben alles geprobeerd: erbij blijven, hoofdje aaien, niks zeggen maar er alleen zijn, lampje aan, lampje uit, laten huilen en om de zoveel minuten weer even kort terugkomen, bij ons in bed, een van ons op een matrasje bij haar. Niks lijkt te werken. Vannacht was het toppunt: ze werd om 2 uur wakker en pas rond 6 uur vanochtend viel ze weer in slaap nadat we haar maar hebben laten huilen omdat we gewoon gebroken waren allebei. Ik viel zelf huilend in slaap. Nu zit mijn vriend met haar boven en ik zit al een uur beneden te huilen. Ik trek dit echt heel moeilijk omdat ik gewoon niet weet wat ik ermee aan moet en ik vind het gehuil hartverscheurend. Morgen overleg ik met het CB maar daar verwacht ik ook geen wonderen van.
Ik wil het denk ik gewoon even van me af typen. En misschien zou het fijn zijn als anderen dit herkennen en aangeven dat het een hele korte fase is dit, die vanzelf weer goed komt ;)
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Jun 2020 21:44

Re: MOE

Ahh, wat heftig. Goed komt het sowieso. Heb je het idee dat ze ergens pijn heeft of is het meer verlatingsangst/niet willen slapen?

Wij hebben dit ook gehad en het is over gegaan. Dat ten eerste. Wat hielp: ehm nou niet iets specifieks, hier was het ‘gewoon’ uitzitten, een fase (lange fase) maar wat soms hielp was dit:
- Moment onderbreken, wanneer hij huilde maar even eruit, boekje lezen of soms maar weer naar beneden en dan even tv kijken (slaapliedjes) of even spelen. Dit deed ik ook voor mezelf, hij huilend in bed, ik gestrest beneden is allebei bud. Dus dan maar hij eruit en even spelen en ik iets geruster.
- lampje in slaapkamer
- in slaap wiegen
- als ik dacht dat hij pijn had, krijgt ze misschien tanden? Dan zetpil erin, half uurtje mee naar beneden en weer terug in bed. Of bij ons in slaap laten vallen.
- er naast zitten en blijven geruststellen, hand op buik. Knuffel tegen wang. Vaak lag ik ook doodop met mijn hoofd op de rand van zijn ledikant.
- tijdstip van naar bed brengen veranderen, voordat ze moe wordt al in bed leggen of juist pas als ze al erg moe is en meteen wil slapen
- wandelen buiten met de wagen en dan hopen dat ik hem slapend over kon leggen. Dan viel hij wel altijd rustig in slaap. Dit was ook goed voor mijn eigen gemoedstoestand, lekker frisse lucht.

Ik zou eerst even kijken of ze pijn heeft en anders het jezelf zo makkelijk mogelijk maken. Het is al zwaar genoeg dus niet jezelf zo overstuur maken. Sterkte, ben lief voor jezelf. En het gaat over, echt.
<<

Geel

Bericht 01 Jun 2020 21:50

Re: MOE

- uitsluiten dat ze pijn heeft.
- een consequente aanpak kiezen vol liefde én duidelijkheid, niet ‘van alles proberen’.
- op Insta Takingcarababies doorspitten. LOVE her. Elke leeftijdsfase komt voorbij.
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 19:54

Bericht 01 Jun 2020 22:12

Re: MOE

Dank voor jullie reactie en tips! Pijn is het niet. Zodra we bij haar komen is het goed. Afgelopen nacht heb ik uren aan haar bedje gezeten en ze lag toen heel relaxed te duimen, maar ze viel gewoon niet in slaap terwijl het midden in de nacht was. Maar als we weg durven te gaan dan is het meteen moord en brand. Uiteindelijk hebben we haar bij ons in bed gelegd, maar daar wilde ze alleen maar spelen/kletsen.
Ik denk dat het met verlatingsangst te maken heeft maar snap niet waarom ze dat dan overdag niet heeft. En ik weet niet zo goed hoe ik haar daarmee dan kan helpen. Hoe ik liefdevol maar duidelijk kan zijn. Het liefst houd ik haar de hele nacht tegen me aan maar dat werkt natuurlijk niet.
Ik ga haar eens checken op insta Geel, ik ken haar nog niet!
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 19:54

Bericht 01 Jun 2020 22:13

Re: MOE

Oh en Lot ook bedankt voor de bemoedigende woorden! Dat heb ik nodig!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 01 Jun 2020 22:20

Re: MOE

Blijft lastig. T heeft ook een.tijd verlatingsangst gehad. Het was echt uitzitten.
Je weet zeker dat het geen pijn is? Bij oorpijn is liggen ook niet fijn.
Ik heb wel eens een zetpil gegeven om het uit te sluiten.
Slaapt ze alleen in de middag nog? Of nog 2x?
2016
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 19:54

Bericht 01 Jun 2020 22:40

Re: MOE

Ja ik weet zeker dat ze geen pijn heeft. Ze slaapt nog twee keer overdag, dat heeft ze denk ik ook echt nog wel nodig. Ze slaapt dan vrij snel in over het algemeen.
We hanteren al maanden een vast slaapritueel waarbij we eindigen met een boekje lezen op schoot bij papa of mama, in de slaapkamer. Dat vindt ze altijd fantastisch, maar de laatste week begint ze zelfs tijdens het boekje al te huilen omdat ze dan lijkt te beseffen dat ze daarna dus naar bed moet.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 02 Jun 2020 08:33

Re: MOE

Zou het - en dan kijk ik Geel ook even aan - ook te maken kunnen hebben met de slaapregressie met 11 maanden, omdat dan de overgang naar een 2-3-4 ritme voor de deur staat?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 02 Jun 2020 09:06

Re: MOE

Nou hadden wij voor 11 maanden ook niet een altijd fantastisch slapend kind, maar rond 11 maanden was het weken dra-ma.
Ik denk (bij ons) een combinatie van slaapregressie en verlatingsangst wat het erger maakt. Denk dat het toch zeker een week of 6 geduurd heeft.
Het goede nieuws is dat dat in ieder geval deels vanzelf weer overgaat. Uit eerdere heel slechte slaapperiodes heb ik ervaren dat altijd hetzelfde doen het beste werkt. Wij zitten dan met haar tot ze rustig wordt (af en toe dus avonden lang). Omdat ik er altijd vanuit ga dat het een fase is (die soms wel vet lang duurt) wil ik het in die tussentijd zo fijn mogelijk voor haar maken.
Het is idd slopend.. Sterkte!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers