Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 06 Mei 2020 09:34

Re: Sollicitatietopic #2

Wat leuk Olifant en spannend wanneer het volgende gesprek is.

Voor jullie ook spannend Popcorn. Hij gaat het vast naar zijn zin hebben op zijn nieuwe plek.


Ik solliciteer gewoon door en hoop dat er binnenkort ook iets komt voor mij.
Ik heb al 3 vacatures gezien die ik erg leuk vind dus wie weet.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Mei 2020 14:12

Re: Sollicitatietopic #2

Hoe gaat het met solliciteren allemaal?

Ik mag me hier ook melden. Over pakweg een maand ben ik ook werkloos. Dit was al bekend voor de Corona crisis, maar niet minder vervelend om nu te zoeken naar een nieuwe baan.

Vandaag heb ik een vacature gevonden waar ik mezelf heel geschikt voor vind. Twee jaar geleden ook op gesolliciteerd en toen in de laatste ronde helaas afgevallen. Nu zag ik dat dezelfde persoon waar ik toen een gesprek mee had, opnieuw contactpersoon is. Hoe zouden jullie dat aanpakken? Ik wil sowieso solliciteren.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 12 Mei 2020 15:50

Re: Sollicitatietopic #2

En Olifant, heb je al meer nieuws? Hopelijk wel.

Girli, wat vervelend zeg. En dan nu inderdaad ook nog op zoek moeten in deze tijd. Is allemaal net wat lastiger vind ik.
Wie weet kun je die persoon even een belletje geven om te kijken of ze je nog herinneren en dat je nog steeds geïnteresseerd bent. Ligt natuurlijk ook aan de reden waarom je vorige keer bent afgevallen.
Als je ervaring het punt was en je hebt die in tussen opgedaan dan is het makkelijker solliciteren natuurlijk.

Ik heb toevallig ook op een interne vacature gereageerd waar ik vorig jaar op ben afgewezen. Ik heb dit benoemd in de brief. Intern is natuurlijk ook makkelijker omdat ik die persoon ook ken.
Vandaag heb ik er ook weer een brief uitgedaan en morgen ook nog 1.
Vandaag ook een workshop gehad via het werk over een goede brief en CV. Erg leuk. Veel weet je natuurlijk wel, maar even wat extra vragen kunnen stellen is altijd fijn. Even gericht op mijn brief en CV vragen stellen helpt enorm.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 15 Mei 2020 14:43

Re: Sollicitatietopic #2

Ik ben aangenomen! Gister aan het eind van de middag kreeg ik een telefoontje.
Ik ben erg blij en heb er heel veel zin in. Ik kom per 1 september in dienst.
Ik wacht nog wel even totdat het contract getekend is, voordat ik mijn ontslag bij mijn huidige werk indien.
Ze zullen niet weten wat ze horen, denk ik!

Miccie, jij bent goed bezig! Hoop dat er voor jou ook gauw wat komt.

Girlie, vervelend joh. Heel veel succes met solliciteren.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 15 Mei 2020 14:58

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Olifant!

Ik ben momenteel ook langzaam aan het solliciteren. Ik heb na de geboorte van A ontslag genomen en vind zo rond haar 1e verjaardag wel prima om weer aan de slag te gaan.

Ik heb inmiddels 2 telefonische sollicitaties achter de rug. Allebei benaderden ze mij. Bij de eerste wilden ze me op gesprek laten komen, maar heb ik het zelf even on hold gezet omdat ik twijfel. Ik heb er voorheen al eerder gewerkt. Dat was prima, maar ik wil kijken of er nog meer te koop is.

De tweede mag ik ook op gesprek komen. Het loopt niet helemaal soepel om een datum te prikken, waardoor ik wel twijfel of het van hun kant nog goed loopt. Ik kende het bedrijf niet, maar ik zie het wel erg zitten daar. Ze hebben zelfs 2 functies die bij me zouden kunnen passen, maar geen ervaring met parttime.

Zelf had ik al een lijstje van interessante bedrijven. Een tijd geleden werd ik toegevoegd door de HR persoon van degene bovenaan mijn lijstje. Die heb ik een berichtje gestuurd of ze nog mensen zoeken. Niks gehoord nog.

Het kabbelt dus een beetje en ik vind het spannend om weer aan de slag te gaan.
<<

Anoniem336

Bericht 15 Mei 2020 18:54

Re: Sollicitatietopic #2

Fijn olifant. Spannend, een heel andere sector.

Ben benieuwd Nan, of het bedrijf 2 wordt. Al heb ik het idee dat je wel een goede positie hebt, in jouw werkveld.

Ik ben in februari gestart bij een ander bedrijf, maar ik ben toch weer op zoek naar iets anders. Wil waarschijnlijk uit de commerciële wereld, en niet de druk voelen die ik nu ervaar. Werk nu 32 op papier, maar 34-36 in praktijk. Zit nu ook nog op de werklaptop, wat dingen afronden. Bluh.
Nadeel is dat de parttime functies vaak op MBO niveau zijn, en de HBO/WO 36-40. Soms 32.
Logisch ook, maar het maakt mijn zoektocht zo lastig :)
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 18 Mei 2020 09:25

Re: Sollicitatietopic #2

Wat goed Olifant. Gefeliciteerd! Wordt een spannende periode voor jou dan in september. Duurt nog wel eventjes.

Spannend Nan voor jou. Hopelijk komt er snel duidelijkheid en vind je een leuke baan.

Elja, Wat jammer dat je nieuwe functie niet is wat je zoekt. Het is zeker niet fijn als je meer uren moet draaien dan je zou moeten. Jammer ook dat de net wat hogere functies meer uren vragen. Dat zou ik ook niet willen.
Ik werk nu 32 uur en gelukkig is het bij ons wel gebruikelijk om tussen de 32-36 uur te werken. Ook voor HBO functies.

Ik kreeg afgelopen vrijdag een uitnodiging voor een gesprek die half maart had plaats moeten vinden. Deze is toen uitgesteld vanwege de corona maatregelen. Volgende week maandag heb ik het gesprek weer via videoconference.
Ik zou eigenlijk op kantoor werken, maar een lieve collega wil die dag van mij overnemen zodat ik gewoon lekker thuis rustig in gesprek kan en niet hoef na te denken over een goede verbinding.

Verder afgelopen week die twee brieven eruit gedaan dus daarvoor in afwachting. Morgen weer een workshop over jezelf presenteren. Ben benieuwd.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 21 Mei 2020 16:05

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Olifant! Wat voor werk ga je doen?

Spannend Nan! Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid.

@ Elja, wat lastig! Jammer dat het niet bevalt. Gelukkig is het denk ik wel makkelijker om vanuit een baan naar een andere baan te zoeken.

@ Miccie hopelijk krijg je snel reacties!

Ik heb zelf vandaag ook weer drie brieven de deur uit gedaan. Vorige week al gebeld met die ene vacature waar ik al eerder op had gesolliciteerd. Het mooie is dat ik nu nog (semi-)intern mag solliciteren. Dus dat probeer ik ook veel te doen. De vacatures verlopen op eentje na allemaal deze week dus hopelijk volgende week al wat reactie. Het zou nog mooier zijn als ik geen WW hoef aan te vragen, maar het liefst wil ik voor het einde van mijn WW weer een nieuwe baan hebben.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 21 Mei 2020 16:58

Re: Sollicitatietopic #2

Goed bezig Girli, hopelijk vind je iets op tijd. Waarom moet je weg bij je huidige baan? Als je intern een andere baan kan vinden zou dat fijn zijn, er wordt toch vaak voorkeur gegeven aan interne kandidaten.

---
Laatst gewijzigd door Jorja op 04 Jun 2020 18:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 21 Mei 2020 17:00

Re: Sollicitatietopic #2

Ik had een jaarcontract in verband met het vervangen van twee dames met zwangerschapsverlof. Ik wist dus vanaf het begin af aan dat de kans klein was dat ik mocht blijven.

Dat laatste klinkt ook wel als een goede kans Jorja!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 21 Mei 2020 20:01

Re: Sollicitatietopic #2

Elja, snap dat je weer gaat zoeken, maar gelukkig ben je nu wel even onder de pannen.

Miccie, veel succes maandag!

Jorja, klinkt interessant om dit een tijdje te doen.

Girli, hopelijk snel reactie.

Ik mag op gesprek komen bij bedrijf 2. Ze hebben gevraagd of ik liever remote of niet doe en koos voor het laatste. Wil het kantoor wel zien. Denk ook dat ik mezelf beter gepresenteerd krijg dan, thuis hebben alle plekken met goed licht slechte wifi. Of rondbanjerende kinderen. Bovendien, als er iets is in mijn uitstraling wat ze niet aanstaat, dan hoor ik dat liever direct dan later in het proces. Ze gingen overigens intern nog wel even overleggen of live langskomen haalbaar was.

Verder laat ik het even in zijn beloop omdat ik geen vreselijke haast heb. Ben nog benaderd door een ander bedrijf wat me wel interessant leek, maar vergeet steeds om me er even goed in te verdiepen.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 26 Mei 2020 14:05

Re: Sollicitatietopic #2

Nan, heb je al meer gehoord van het bedrijf over het gesprek? Ik vind een live gesprek ook veel fijner dus ik snap je wel. Hopelijk kan het bij hun.

Jorja, heb jij al iets gehoord van het uitzendbureau? Hopelijk is er iets leuk voor je wat je kunt doen. Het is inderdaad nu een gekke tijd om te solliciteren.

Girli, jammer dat het tijdelijk was, maar dat wist je inderdaad wel. Toch jammer en moet je weer het gedoe in van gesprekken voeren. Ik merk dat dat veel energie kost. Vooral in mijn hoofd. De voorbereiding, het gesprek zelf, het afwachten en hopen dat je door mag.

Ik heb gisteren het gesprek gehad en dat verliep goed. Ik kreeg vanmorgen een belletje dat ik door ben naar de 2e ronde. Ze vertelde gisteren al dat uit de gesprekken ze twee personen door wilde laten gaan. Dan volgt er nog een gesprek met een andere manager en teamleider. Ik krijg de uitnodiging van hun dus weer even afwachten. Straks weer goed voorbereiden dus en even terughalen wat ik precies gezegd heb zodat ik daar nog op verder kan doorborduren.

Wel fijn om weer even een goed bericht te krijgen na heel wat afwijzingen. Toch een beetje zelfvertrouwen boost en een gevoel dat ik het wel kan.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem309

Bericht 26 Mei 2020 14:51

Re: Sollicitatietopic #2

Wat fijn Miccie! Ik hoop dat het wat wordt. Succes met de voorbereiding voor het volgende gesprek.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Mei 2020 18:32

Re: Sollicitatietopic #2

Ja, eens dat het veel energie kost. Ik vind vooral het wachten lastig. Ik heb vorige week donderdag gesolliciteerd. Dat is in mijn hoofd 'al bijna een week geleden'. Terwijl de vacature afgelopen zondag is verlopen, dus het is pas twee dagen. Geduld is niet mijn sterkste kant met solliciteren haha.

Spannend Nan! Misschien zegt het al genoeg dat je steeds vergeet om jezelf erin te verdiepen.

Succes Miccie! Ik duim voor je dat het gesprek goed gaat.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 26 Mei 2020 21:40

Re: Sollicitatietopic #2

Dank jullie wel.
Ik kwam er achter dat er ook iemand tussen de sollicitanten zit die daar al werkt en dus al ervaring heeft op dat gebied. Maakt het wel lastiger denk ik. Moet dus wel een sterk verhaal hebben. Waarom zouden ze iemand amders aannemen als er iemand tussenzit die daar alles kent en ook de systemen kent.

Girli, haha ja dat wachten he. Het liefst zou je de dag erna al antwoord willen. Je geduld wordt soms enorm op de proef gesteld. In februari heb ik op sommige 4 weken moeten wachten vanwege de vele reacties.
Ik kreeg nog wel een belletje met extra vragen naar aanleiding van een sollicitatie die ik 12 mei heb ingediend. De recruiter was erg enthousiast. Mijn cv en brief liggen nu bij de manager dus weer afwachten of ik een uitnodiging krijg.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Mei 2020 09:52

Re: Sollicitatietopic #2

Hoi! Spannend allemaal weer dit. Ik heb vorige week gehoord dat mijn tijdelijke contract per oktober niet verlengd wordt. Heel erg balen, was er wel even naar van. Ik was van plan om de komende maanden rustig rond te gaan kijken, maar kwam de volgende dag ineens een vacature tegen die perfect bij mij past (vind ik). Vóór maandag moest ik reageren, dus zondag op de valreep nog gedaan. Dinsdag werd ik gebeld dat ik ik op gesprek mag en dat gesprek heb ik zojuist gehad via Zoom. Pff was zenuwachtig! Maar was volgens mij een leuk gesprek. En nu maar afwachten. Ik zat in elk geval nu al bij de laatste vier van de zestig sollicitanten, vond ik al wel een goede score! Zou wel geniaal zijn als ik zo snel iets anders heb, maar we gaan het meemaken.

Miccie, jij al iets gehoord inmiddels?
❤ 7 juni 2018
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 28 Mei 2020 11:52

Re: Sollicitatietopic #2

Succes Bliss! Zou wel lekker zijn om zo snel iets nieuws te hebben.

Ik heb inmiddels de eerste afwijzing binnen. Te weinig werkervaring. Dat had ik al verwacht, dus ik wacht vol goede moed op de andere drie sollicitaties die ik heb lopen.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 28 Mei 2020 16:50

Re: Sollicitatietopic #2

Leuk, Bliss. In de communicatie, of ga je weer juf worden? :) Succes!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Mei 2020 17:06

Re: Sollicitatietopic #2

Dit is ook in de communicatie, maar wel in de onderwijssector. Perfecte combi voor mij! Had alleen gehoopt vandaag al iets te horen, maar helaas. En morgen werkt er volgens mij bijna niemand daar, dus ik vrees dat ik nog een weekend in spanning zit.
❤ 7 juni 2018
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 28 Mei 2020 18:14

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Bliss! Hopelijk werkt er toch iemand morgen haha. Hebben ze een indicatie gegeven van een reactie?

Jammer van de afwijzing Girli, maar houdt hoop voor de anderen.

Ik werd vandaag gebeld voor een andere vacaturewaar ik op gereageerd had. Dinsdag zullen zij contact opnemen voor een afspraak te plannen. In ieder geval weer een gesprek en kreeg ook gelijk de aandachtspunten mee waarover veel wordt gevraagd. Zijn gelijk de dingen waar ik veel ervaring mee heb en waar ik trainingen voor gehad heb dus dat is fijn.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Mei 2020 18:31

Re: Sollicitatietopic #2

Mooi dat je nog iets hebt lopen, altijd wel fijn om meerdere opties te hebben.

Ze zeiden dat ze wel snel terug konden koppelen, omdat ik de laatste van de vier was die ze spraken. Dus ik had zelf bedacht dat dat dan wel meteen vandaag kon zijn. ? Maar ik weet het ook niet. In elk geval willen ze de tweede ronde komende week doen.
❤ 7 juni 2018
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 28 Mei 2020 19:21

Re: Sollicitatietopic #2

Hopelijk hoor je dan morgen wat Bliss. Het gaat misschien ook allemaal langzamer nu veel mensen thuiswerken.

Morgen ga ik op gesprek en ik heb wel een beetje zenuwen. De rest heb ik on hold gezet. Het is vorige week weer helemaal mis gegaan met A toen ik een uurtje de deur uit was. A zal vanzelf gaan eten en drinken, maar of dat voor 1 september is, is niet zeker. Morgen ga ik hierover dus open kaart spelen en hoe ze daarop gaan reageren maakt me wel nerveus. Ik vind dit bedrijf te interessant om te laten gaan. Hopelijk willen ze hierin meedenken of kunnen ze zich flexibeler opstellen.

Intussen nog een keer benaderd door een recruiter, maar denk dat die vooral zijn voorraadje aan engineers wil aanvullen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Mei 2020 16:40

Re: Sollicitatietopic #2

Hoe ging je gesprek, Nan?

Ik heb helaas vandaag gehoord dat ik niet door ben naar de volgende ronde. Baal er enorm van! En vooral van mezelf. Ik vroeg nog om feedback en hij gaf aan dat ze gewoon boven verwachting sterke kandidaten hadden. Als tip gaf hij nog mee dat ik iets te veel de focus had liggen op dat/waarom ik weg moet bij mijn huidige werkgever ipv op waarom ik daar zo graag wil werken. En nu kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan. In elk geval een leermoment, want ik had juist nog liever daar gewerkt dan waar ik nu zit. Maar ik denk dat ik gewoon goed wilde uitleggen waarom ik daar weg moet en ze wilde laten weten dat dat niet is vanwege slecht functioneren o.i.d. Maar goed, volgende keer dus maar minimaal aanstippen denk ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Mei 2020 17:07

Re: Sollicitatietopic #2

Ah balen Bliss. En ik snap heel goed dat je dat aspect wilde aanstippen.
#teammaple🍁
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 29 Mei 2020 17:33

Re: Sollicitatietopic #2

Jammer Bliss, wel goed dat je om feed-back hebt gevraagd. Heb ook wel een aantal keer gehoord dat ik het niet geworden was en ze keuze hadden uit veel sterke kandidaten, die nog meer relevante ervaring hadden. Leuk en aardig, maar wanneer ben ik nou een keer die sterke kandidaat:S.
Merk helaas ook dat er vele reacties binnenkomen op vacatures, net een afwijzing op een vacature waar ze bijna 400 reacties hadden gehad?

--
Laatst gewijzigd door Jorja op 04 Jun 2020 18:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers