Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraagje over online bestelling (Zalando)

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 26 Mei 2020 15:27

Vraagje over online bestelling (Zalando)

Zaterdag heb ik voor het eerst in mijn leven online kleding besteld. Bij Zalando. Een paar jurkjes van/via hen en eentje van/via een externe leverancier. Er stond ook dat ik twee pakketjes zou krijgen, 1tje van zalando deze week en eentje van Roxy volgende week

Alleen nu lijkt de bestelling van Roxy verwerkt, verzonden en onderweg en de 4 jurkjes van Zalando blijven maar op "uw bestelling is ontvangen" staan.

Ik had laatst bij bol.com dat een bestelling bleef hangen en uiteindelijk werd het geannuleerd en ineens uitverkocht en ik hoop dat niet weer te hebben!

Heeft iemand hier ervaring mee en moet ik me zorgen maken/ergens achteraan of komt het goed?
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 26 Mei 2020 15:40

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

Zalando heeft op het moment een behoorlijke vertraging. Bij het bestellen heb je als het goed is een verwachting van de levertijd kunnen zien. Deze staat op het moment tussen de 1 tot 2 weken. Ik zou het nog even afwachten.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 26 Mei 2020 15:44

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

Skyler schreef:Zalando heeft op het moment een behoorlijke vertraging. Bij het bestellen heb je als het goed is een verwachting van de levertijd kunnen zien. Deze staat op het moment tussen de 1 tot 2 weken. Ik zou het nog even afwachten.


Van het deel van de bestelling dat nu onderweg is dus inderdaad wel, eerste week juni. Van de jurkjes die nu nog steeds op 'bestelling ontvangen' staan stond de verwachte levertijd op enkele dagen en de leveringstijd van de bestelling zelf ook op 28 of 29 mei (zowel online als in de bevestigingsmail). En op de site zijn ze nu deels uitverkocht.

Het is meer dat ik me afvraag of het wel goed gaat of dat het ook straks over een week ineens geannuleerd gaat worden (en ik dan weer opnieuw moet zoeken en bestellen en weer 2-3 weken verder ben).
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 26 Mei 2020 15:45

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

Dan ontvang je waarschijnlijk morgen of overmorgen een bevestiging van verzending. Ik heb nog nooit meegemaakt dat Zalando iets annuleerde. Komt vast goed!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Mei 2020 15:56

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

Ik wel laatst (dat ze t annuleerden). Duurde wel heel lang voordat ik 't ontving. Geen email of iets ontvangen en toen keek ik in de app en stond er ineens geannuleerd bij. Heel vreemd. Nooit ontvangen dus maar ook geen bericht van annuleren gehad, pas toen ik zelf keek.

Maar dat de ene bestelling langer duurt dan de ander is niet zo gek denk ik en zou ik niet direct zorgen om maken.
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 26 Mei 2020 16:09

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

En je had wel gewoon een bevestiging van bestelling mail gehad Marin? Dat had ik dus laatst! Op de uiterste bezorgdatum ineens annulering uit het niets. Vandaar dat ik het nu niet helemaal vertrouw denk ik haha!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Mei 2020 16:27

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

Ja bevestiging in de mail gehad!
Maar nooit verzend bevestiging en na paar weken maar eens gaan kijken dus.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Mei 2020 16:49

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

Irritant is dat hè. Ik heb dat de afgelopen weken twee keer met een paar schoenen gehad: gewoon besteld en bevestigd en een week later ofzo, terwijl ze toen eigenlijk bezorgd zouden moeten worden, kreeg ik ineens een mail dat ze uitverkocht waren en de bestelling dus geannuleerd werd. Grrr.

Was overigens niet bij Zalando, daar heb ik nooit problemen mee gehad. Maar wow, voor het eerst kleding besteld?! Hoe dan? :smile:
❤ 7 juni 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 26 Mei 2020 16:56

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

Ja precies dat!! En ik vertrouw het dus niet dat ze zogenaamd donderdag of vrijdag hier zijn en nu nog steeds op 'bestelling ontvangen' staan!

Haha ja! Ik haat online kleding kopen! Als Zalando een beetje slim is zorgen ze dat dit aankomt want anders doe ik het natuurlijk helemáál nooit meer!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 26 Mei 2020 18:51

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

Volgens mij is dat wel normaal bij Zalando. En dan krijg je ineens een mail dat bij bezorger is aangeboden en tegelijkertijd een mail van postnl.

Of heb je helemaal geen ontvangstbevestiging van je bestelling ontvangen?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 26 Mei 2020 19:03

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

Haha ok dan ben ik al iets meer gerustgesteld en merk ik het vanzelf wel als donderdag of vrijdag er nog steeds geen pakketje aan postnl is aangeboden. ;)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 27 Mei 2020 08:23

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

Het eerste jurkje staat inmiddels inderdaad zonder bericht op geannuleerd. De rest (wat ik dus morgen zou krijgen) staat nog steeds op bestelling ontvangen.

Ik heb zalando een facebook berichtje gestuurd of ze kunnen kijken of de rest wel leverbaar is en dat ik het graag op moment van bestelling of direct daarna hoor als een artikel is uitverkocht en niet een week later. En dat ik het dan uberhaupt gewoon graag hoor even netjes met een mailtje en info wanneer ik mijn geld terugkrijg enzo. Echt. Irritant dit!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 27 Mei 2020 10:19

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

Nou, ik heb antwoord hoor!
Zalando: ik zie dat de drie jurkjes in je bestelling behoorlijk populair zijn, dus de voorraden zijn ook redelijk summier. Dat kan betekenen dat (een van) deze jurkjes ook geannuleerd gaan worden. Helaas kan ik daar niet op voorhand iets garanderen. Het spijt me, helaas werkt ons systeem op deze manier. Als je een mail krijgt dat je bestelling is verzonden weet je het pas echt met zekerheid. Gr. Anđela@Zalando

Vind het wel heel raar hoor dat je dingen kunt kopen die al uitverkocht zijn en zij die dan dus 1 of 2 weken later gewoon annuleren. Ik snap dat er logistieke problemen en langere levertijden zijn maar hun voorraad bijhouden is toch gewoon een ICT ding? Ik had tijdens het bestellen ook al dat iets uit mijn mandje inmiddels uitverkocht was. Prima. Dat kan. Maar je weet echt niet pas weken na een bevestigde bestelling of iets nog leverbaar is. Dan reserveren ze dus niet bij betaling maar pas als het in jouw doos gestopt. Wat een flutsysteem.
Laatst gewijzigd door Whatever op 27 Mei 2020 10:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 27 Mei 2020 10:24

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

Wat jammer, Whatever! Dan waren je zorgen toch terecht, helaas. Waardeloos systeem en matige communicatie.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 27 Mei 2020 10:27

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

Skyler schreef:Wat jammer, Whatever! Dan waren je zorgen toch terecht, helaas. Waardeloos systeem en matige communicatie.


Haha maar echt! Hartstikke waardeloos en ik vind het echt heel raar dat ze niet reserveren bij betaling. Mag dat gewoon? (niet dat ik daar iets mee doe of wil ofzo maar ik vind het heel gek dat je iets kunt verkopen en betaling kunt accepteren en gewoon dat geld een paar weken houd terwijl het nooit wordt verwerkt)
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 27 Mei 2020 10:34

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

Ow wat jammer! Irritant is dat zeg, helemaal je eerste keer. :(


Bij mij is de levertijd nooit langer dan 4 max 5 dagen eigenlijk. Ook de laatste periode niet. Misschien heb ik gewoon steeds mazzel gehad.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 27 Mei 2020 10:49

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

Wat vreemd. Ik heb de laatste tijd veel voor de oudste besteld en deze week ook nog voor mezelf. Het wordt nog steeds binnen 5 dagen ongeveer verzonden. Ook artikelen die na bestellen op uitverkocht staan, maar gelukkig ontvang ik ze wel.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 27 Mei 2020 11:10

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

Ja het zal vast ook mazzel zijn of niet en hoe populair iets is of niet. Maar ik vind het wel heel irritant, ik heb nu 400 euro uitstaan daar dus ik ga ook niet 123 nu alvast verder kijken, zoveel geld heb ik niet, dus je moet gewoon wachten tot het geannuleerd wordt en dan weer tot je het geld terug hebt. En dan ben ik helemaal 3 weken verder en is alles overal uitverkocht haha! Ik ga wel weer gewoon naar de winkel voortaan, weet ik het tenminste direct en hoef ik niet driedubbel voor te schieten en te hopen dat het past en uberhaupt komt.

Een vriendin van me zei net dat ze het wel vaker heeft bij Zalando en dat ze vermoed dat het 1) achterloop op het verwerken van retourzendingen is en 2) vast ook gewoon een soort van standaard overboeken (net als vluchten). Want dat het te vaak gebeurd is bij haar voor 'artikel was voor retour aangemeld en meegerekend in voorraad maar helaas was dat een foutje'. Dat ze vermoed dat er vast gerekend wordt met dat een bepaald percentage terugkomt ofzo en dat dat dus bij populaire dingen nog wel eens niet klopt.

Anyway, ik ben wel weer klaar met online kleding kopen in het algemeen en zalando in het bijzonder. Langere levertijden enzo nu door drukte vind ik echt hartstikke logisch en helemaal prima. Maar vind het echt heel raar dat ik op moment van betaling (of zeg de 24-48h daarna) geen uitsluitsel krijg of mijn al gekochte product wel beschikbaar is. Moet toch minstens na verwerking betaling een voorraad check zijn en eigenlijk al daarvoor? En een week later op aanvraag HELEMAAL! Naja, echt service van likmevestje dus. :smile:
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 27 Mei 2020 12:59

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

Kon je niet op rekening bestellen? Dat is wel erg vervelend inderdaad als je dan ook nog eens vertraging hebt. :(
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 27 Mei 2020 16:41

Re: Vraagje over online bestelling (Zalando)

Wat irritant Whatever! Ik heb dit nog nooit gehad bij Zalando.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers