Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Peuter geen melk meer geven

<<

Anoniem290

Bericht 24 Mei 2020 14:10

Peuter geen melk meer geven

Onze dochter Van 2 jaar en 2 maanden krijgt sinds ze een week of 3 is speciale melk voor koemelkallergie. Ze is er overheen gegroeid, maar ze lust nog steeds niks anders. Die dure melk kregen we vergoed, maar voor €40 per blik ga ik het zelf niet meer kopen. Ze krijgt nu sinds een jaar nutrilon prosyneo. Ik geef elke ochtend een flesje (150cc met 3 of 4 schepjes, vrij slap dus). Ze wil daarna niet meer ontbijten. Ik krijg de pot dus niet op, omdat je het maar een maand kunt bewaren en we maar 3 a 3 schepjes per dag gebruiken.

Ik heb al vaak geprobeerd over te stappen op gewone melk. Dat lust ze echt niet. Koud niet.d warm niet, karnemelk niet, gemengd met haar poedermelk niet. Nu overweeg ik gewoon een flesje thee te geven in de ochtend (dat is haar momentje, even bij ons in bed een flesje drinken en filmpje kijken). Dan wil ze wellicht ook wat eten daarna.

Het consultatiebureau adviseert 3 porties melkproducten. Ze eet wel kaas en danoontjes, maar geen melk dus (gewone yoghurt lust ze ook niet, dus danoontjes geef ik vanwege de suiker ook niet dagelijks).

Hoe staan jullie daarin? Wel of geen melk geven? Ik word van internet niet veel wijzer. De ene site zegt dat het echt belangrijk is, de andere zegt weer dat mensen geen melk nodig hebben. Zelf drink ik overigens ook geen melk.
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 24 Mei 2020 14:18

Re: Peuter geen melk meer geven

Persoonlijk zou ik er niet te moeilijk over doen, vind zelf melkproducten ook niet lekker, af en toe een plakje kaas. Vroeger moest ik melk drinken van mijn ouders omdat het gezond is, nu moet ik het dus helemaal niet meer. Dochter houd ook niet van melkproducten, dus die krijgt daar op wat kaas na niets van binnen. Zoon houd wel van yoghurt etc. De een zegt je hebt het nodig terwijl de ander zegt het voegt niets toe of is zelfs schadelijk. Geen nuttig advies dus maar ik maak mij er zelf niet druk om.
<<

Anoniem279

Bericht 24 Mei 2020 14:22

Re: Peuter geen melk meer geven

Ik zou geen melk geven. Misschien vindt ze yoghurt met wat gepureerd fruit, roosvicee of diksap erdoor wel lekker? En anders, jammer hoor. Als ze nog steeds haar koemelkallergie had gehad, dan had ze ook die melk producten niet gehad, met poedermelk kun je natuurlijk ook niet eeuwig doorgaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2020 14:23

Re: Peuter geen melk meer geven

Lust ze soja producten? Dus soja melk en yoghurt etc? Zo ja, dan zou ik dat geven als alternatief. Wel ook beetje op suikers in de producten letten.
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Mei 2020 14:26

Re: Peuter geen melk meer geven

Ik ben bij beide kinderen een paar maanden na hun tweede verjaardag gestopt met borstvoeding. Lijkt me een prima leeftijd om geen melk meer te geven.

We zijn toen overgegaan op gewoon ontbijt, brinta, muesli, knäckebröd, brood, net wat ze kiezen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem290

Bericht 24 Mei 2020 14:27

Re: Peuter geen melk meer geven

Thanks! Ik had zelf ook al het idee om het gewoon niet meer te geven. Marin, sojamelk lust ze ook niet. Ik wil ook niet teveel soja geven, omdat het ook al veel in de vleesvervangers zit die we eten (L krijgt wel vlees en vis, maar niet dagelijks). Ik vermijd soja zelf ook als het mogelijk is. Het schijnt oestrogeen te bevatten.
<<

Anoniem290

Bericht 24 Mei 2020 14:28

Re: Peuter geen melk meer geven

Wat goed dat borstvoeding je 2 jaar is gelukt spencer! Ben ik best een beetje jaloers op. Heb het 3 wk geprobeerd, maar er kwam helaas niks.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Mei 2020 14:29

Re: Peuter geen melk meer geven

Oh sorry ik wilde je geen vervelend gevoel geven. Het bij de jongste vooral noodzaak, hij kon niet uit flesjes drinken.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem279

Bericht 24 Mei 2020 14:30

Re: Peuter geen melk meer geven

Ohja en brinta met melk?
<<

Anoniem290

Bericht 24 Mei 2020 14:32

Re: Peuter geen melk meer geven

Spencer schreef:Oh sorry ik wilde je geen vervelend gevoel geven. Het bij de jongste vooral noodzaak, hij kon niet uit flesjes drinken.


Oh nee joh je geeft me echt geen vervelend gevoel! Ik ben er zelf mee gestopt. Had het wellicht op gang kunnen brengen, maar ik miste daarvoor de energie. L hapte ook niet aan, dus ik moest steeds 3 kwartier kolven, dan had ik ca 20cc verzameld, dat gaven we met een flesje en daarna vulden we het aan met poedermelk. Dus dat was voor mij geen doen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Mei 2020 14:35

Re: Peuter geen melk meer geven

Misschien de Yochurt van AH? Is op basis van kokosmelk, echt heel lekker! En je zou ook een plantaardige zuiveldrank kunnen overwegen op basis van kokos (de suikervrije variant). Ik drink zelf ook geen ‘echte’ melkproducten en dat kan geen kwaad zolang je je calcium maar uit iets anders haalt.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 24 Mei 2020 15:17

Re: Peuter geen melk meer geven

Hier eten ze ook caak yoghurt met fruit of muesli.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Mei 2020 15:38

Re: Peuter geen melk meer geven

Hier zijn we na de flesvoeding volledig gestopt met melk. Beide drinken geen gewone melk. Ze eten wel yoghurt maar niet dagelijks. Kaas wel.
Zelf drink ik sinds m’n 2e ook geen melk.
Het kan geen kwaad.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2020 16:52

Re: Peuter geen melk meer geven

Als ze het inderdaad echt allemaal niet lust, zou ik het inderdaad ook los laten. Je kunt proberen wat je wilt maar niet dwingen natuurlijk. Evt eens in de zoveel tijd yoghurt proberen, of ze dat tzt wel lust.
Let's discover the world together.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 24 Mei 2020 19:54

Re: Peuter geen melk meer geven

Als je perse toch iets van melkproducten wil geven, wellicht een smoothie met yoghurt maken?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem331

Bericht 24 Mei 2020 20:02

Re: Peuter geen melk meer geven

Mijn beide kinderen drinken melk tot de geen fles meer kregen. Krijgen beide geen melk, maar eten genoeg zuivel.
Zou me er niet druk om maken, en een boterham als ontbijt geven (of iets wat beter bij jullie past)
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 24 Mei 2020 20:07

Re: Peuter geen melk meer geven

Meneer de Uil schreef:Als je perse toch iets van melkproducten wil geven, wellicht een smoothie met yoghurt maken?


Dit doe ik idd ook. Met melk of yoghurt. T kiest dan zelf het fruit.
2016
<<

Anoniem290

Bericht 26 Mei 2020 10:10

Re: Peuter geen melk meer geven

Nou het gaat vooralsnog top! Al 2 ochtenden een flesje thee op en daarna ontbijt. Ik hou het voorlopig zo.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers