Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus en zwanger

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 05 Mei 2020 09:26

Re: Coronavirus en zwanger

Jeetje wat jammer dat het zo loopt JD! Ik snap wel dat je daar boos om bent!
Jullie huis, jullie regels. Logisch dat je voor jezelf en de baby het beste wilt en je gewoon aan de gestelde maatregelen houdt.
En natuurlijk snap ik dat schoonfamilie het jammer vindt dat ze niet binnen mogen komen en de baby mogen vasthouden.
Maar ze hebben zich gewoon aan jullie wensen te houden.
Dus jullie regels lekker in de app zetten en mooi de deur dicht houden als de baby er is. Zij bepalen niet wie jij wel en niet binnen laat.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43578

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Mei 2020 09:27

Re: Coronavirus en zwanger

Als je man het weigert op te lossen zou ik het inderdaad ook op de app zetten.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 05 Mei 2020 09:52

Re: Coronavirus en zwanger

Oh JD, ik voel je frustratie! Waar denken mensen wel dat recht op hebben? Ik heb eind maart een neefje en een nichtje gekregen en in beide gezinnen maken ze andere keuzes. Bij mijn nichtje (kindje van mijn broertje) mochten we binnenkomen en zij vonden het zelfs prima als we de baby vasthielden. Toch hebben we in eerste instantie alleen raamvisite gedaan en ik ben later nog een keer alleen gegaan en mocht haar toen vasthouden ?
Maar bij mijn neefje (kindje van mijn zwager) mag er echt niemand naar binnen, zelfs mijn schoonouders niet. Hun oudste zoontje gaat wel weer naar de opvang komende week, dat vinden ze al spannend genoeg.

Ieder zijn eigen keuze en mensen hebben dat te respecteren. Hoewel ik inderdaad vind dat je man dit moet oplossen, kun je niet toch gewoon bellen en het rustig uitleggen? Of heb je dat al geprobeerd? Appen komt misschien helemaal verkeerd over... of via je schoonvader proberen?
december 2016
juli 2019
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 05 Mei 2020 10:34

Re: Coronavirus en zwanger

Los van hoe dit uitpakt zou ik er zelf dus echt niet bij gaan zitten. Die mensen dringen zich aan alle kanten op en dan moet je er nog bij gaan zitten ook? Nee hoor. Ik zou me boven terugtrekken en mijn man het laten uitzoeken. En als er dan iemand besmet is die iets meebrengt wordt alleen je man eraan blootgesteld. En niet jij ook nog.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 05 Mei 2020 11:11

Re: Coronavirus en zwanger

Daar zou ik ook enorm boos om zijn geworden JD. Is het wat dat betreft een idee om even na te gaan wat de regels vanuit kraamzorg zijn? Als die aangeven dat er geen visite mag komen tijdens kraamperiode maakt dat het misschien makkelijker om daarmee te schermen en aan te geven dat het dus echt niet kan. Hoewel ik vind dat je man ook gewoon meer ruggengraat mag tonen naar zijn familie om voor de gezondheid van zijn eigen gezin op te komen. Dan maar even ruzie met de familie hoor. Toch enorm egoïstisch om tegen de regels in te gaan, over de grenzen van jullie heen te gaan, en mogelijk de gezondheid van jullie en een pasgeboren kindje op het spel te zetten. En als ze nou op visite komen he en ze komen toch met het hele gezin, een net wat verkouden kind of staan er op dat moment op dat ze de baby ook wel vast kunnen houden nu ze er toch zijn. Gaat je man die grens dan onder druk mogelijk ook nog over?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 05 Mei 2020 11:14

Re: Coronavirus en zwanger

Ik had de deur gewoon dicht gehouden geloof ik. Sterker nog, ik heb mijn eigen moeder de eerste dagen ook moeten weigeren na geboorte van haar eerste kleinkind omdat een thuiswonend zusje mogelijk kinkhoest had. Heel moeilijk, maar gezondheid ging voor hoor.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Mei 2020 12:42

Re: Coronavirus en zwanger

Caro schreef:Los van hoe dit uitpakt zou ik er zelf dus echt niet bij gaan zitten. Die mensen dringen zich aan alle kanten op en dan moet je er nog bij gaan zitten ook? Nee hoor. Ik zou me boven terugtrekken en mijn man het laten uitzoeken. En als er dan iemand besmet is die iets meebrengt wordt alleen je man eraan blootgesteld. En niet jij ook nog.


Maar als haar man besmet wordt, is zij natuurlijk ook binnen no time besmet. Dus ik zou ze echt buiten de deur houden.
❤ 7 juni 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 05 Mei 2020 12:54

Re: Coronavirus en zwanger

Ja dat is waar.

Nou ja. Ik zou er sowieso uit principe dus ook niet bij gaan zitten. Maar los daarvan: als jullie het niet willen moeten die mensen gewoon wegblijven. Ik snap mensen sowieso niet die zich zo opdringen. Alsof ze er recht op hebben om de baby te zien. Gekkies.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 05 Mei 2020 13:14

Re: Coronavirus en zwanger

Ja het hele opdringen en compleet voorbij gaan aan onze wensen en gevoelens, daar heb ik echt moeite mee.
We zien mijn schoonfamilie echt nooooooit. Sterker nog, mijn schoonvader is vorig jaar de eerste verjaardag van S. vergeten, zou nu op mijn uitgerekende datum voor 3 weken op vakantie gaan (gaat door Corona niet door) en vergat in Maart de verjaardag van mijn man (zijn eigen zoon dus). We zien hem hooguit 3x per jaar? En dan nu vooraan gaan staan blaten over de kraamvisite.... hoe durf je.

Als mijn schoonzussen evengoed met aanhang/kinderen op de stoep staan (waar ik ze voor aan zie hoor), dan ga ik inderdaad met baby naar boven. Uit principe. Dan maar ruzie, kan me echt weinig schelen.
Mijn man gaat nu even een printje maken met ‘onze kraamregels’ en gooit die straks in de groepsapp.
Vanuit de kraamzorg is het nu zo dat visite alleen mag komen als de kraamhulp weg is, dus s avonds, maar ik hou voor nu aan in ieder geval de eerste week niemand. En als t aan mij ligt de eerste 3 weken niet, maar daar ga ik nog even met mijn man over discussiëren.

T is toch eigenlijk sowieso al belachelijk dat je je hier hoogzwanger druk om moet gaan maken he? Ik had echt automatisch op begrip verwacht, maar blijkbaar zijn er ook mensen die alleen maar aan zichzelf denken.... het blijft me verbazen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43578

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Mei 2020 13:18

Re: Coronavirus en zwanger

Ja het is inderdaad vrij belachelijk dat een simpele mededeling niet volstaat en dat je zogenaamde kraamregels moet gaan maken.
Lekker cocoonen met je dochter straks, jij.
Let's discover the world together.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 05 Mei 2020 14:01

Re: Coronavirus en zwanger

Wat een belachelijke reactie van die mensen om zo over je grenzen heen te gaan. Ik zou ook gewoon de deur niet open doen. Binnen = bacteriën binnen, ook als jij in een andere ruimte zit.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 07 Mei 2020 22:06

Re: Coronavirus en zwanger

Ik lees net dit op het AD.
Dat is denk ik fijn nieuws voor de zwangeren.

Goed nieuws voor zwangere vrouwen: partners mee naar afspraken en ook pretecho's mogen weer

https://www.ad.nl/binnenland/goed-nieuw ... ~ab73f156/
D. 💙14-01-2019💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43578

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Mei 2020 22:13

Re: Coronavirus en zwanger

Oh dat zou fijn zijn voor iedereen zeg!
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 07 Mei 2020 23:13

Re: Coronavirus en zwanger

Mijn VK praktijk heeft die versoepeling inderdaad kenbaar gemaakt op de website.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem316

Bericht 07 Mei 2020 23:21

Re: Coronavirus en zwanger

Ben heel benieuwd of dat ook in mijn ziekenhuis geldt straks. Zou het heel fijn vinden als mijn man mee kan.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 08 Mei 2020 05:36

Re: Coronavirus en zwanger

Heel fijn! Over 2 weken de 20 weken echo waarbij we het geslacht ook willen weten, dus blij dat man waarschijnlijk mee kan.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 08 Mei 2020 12:32

Re: Coronavirus en zwanger

Fijn dames!!
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem304

Bericht 08 Mei 2020 12:33

Re: Coronavirus en zwanger

Ik heb nog niets gehoord, maar vind het niet erg om alleen te gaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43578

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Mei 2020 12:36

Re: Coronavirus en zwanger

Savi schreef:Ik heb nog niets gehoord, maar vind het niet erg om alleen te gaan.


En vind je vriend dat ook niet erg?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Mei 2020 12:42

Re: Coronavirus en zwanger

Marin schreef:
Savi schreef:Ik heb nog niets gehoord, maar vind het niet erg om alleen te gaan.


En vind je vriend dat ook niet erg?

Jammer wel, erg niet nee. Ik heb zoveel echo's, onderzoeken, bloedafnames, nog meer onderzoeken en echo's gehad inmiddels dat het toch anders is denk ik. Hij kon niet altijd mee en dat is prima.
We wonen zowat naast de praktijk, dat scheelt misschien ook wel. Ik ben binnen 2 minuten thuis na een echo.
Vorige keer was ik ook alleen en toen was het mis, maar dat had ik al als voorgevoel. En toen was m'n vriend ook niet eens in de buurt. Nu is hij gewoon thuis, bij G.
Maar als het bij de praktijk weer mag dan gaat hij wel mee hoor, natuurlijk. :ja:
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 08 Mei 2020 20:54

Re: Coronavirus en zwanger

Savi schreef:Ik heb nog niets gehoord, maar vind het niet erg om alleen te gaan.


Het is ondertussen wel op o.a. social media bekend gemaakt dat er weer iemand mee mag tijdens echo's.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Mei 2020 20:55

Re: Coronavirus en zwanger

Ja thanks GP. Ik had het gezien vanmiddag (maar hier nog niet geupdate). Ik hield het al wat in de gaten (want ik volg ze niet en als ik dat ga doen dan valt het zo op haha). We gaan donderdag samen idd!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 08 Mei 2020 20:59

Re: Coronavirus en zwanger

Dat is toch wel heel fijn voor jullie, ik ga duimen voor een prachtige echo ?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 25 Mei 2020 16:22

Re: Coronavirus en zwanger

JaneDoe hoe is je kraamweek uiteindelijk verlopen met je schoonfamilie?
2012
2016
2020

Instagram
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lady