Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Investeren in de toekomst

<<

Anoniem262

Bericht 28 Feb 2019 12:18

Investeren in de toekomst

We hebben het al over vele zaken gehad, waaronder hoeveel spaargeld er op een spaarrekening 'moet' staan, maar zijn er ook nog meiden die beleggen/investeren en dan met name voor de toekomst.

Mijn man wil graag een vakantiewoning kopen om in te wonen. Ik wil de vakantiewoning wel kopen, en eventueel ook een paar maanden in wonen, maar ik gebruik het liever voor het rendement dat het ons gaat opleveren als we het als vakantiehuisje verhuren. Natuurlijk zijn er plussen en minnen, maar vooralsnog zie ik meer plussen dan minnen.

Hebben jullie, naast het spaargeld, nog andere dingen die jullie doen om geld te genereren? En dan met name om voldoende geld te hebben voor studie of vakanties of later, voor een goed pensioen?
<<

Anoniem304

Bericht 28 Feb 2019 12:33

Re: Investeren in de toekomst

Niet echt nee. Maar dat hoeft ook niet echt.
Mijn vader leeft niet meer, dus de erfenis die vrij komt als mijn pake en beppe overlijden is genoeg 'voor later'.

De man van mijn beppe (andere kant) had ook een vakantiehuisje, maar hij had er vaak meer gedoe van dan financieel plezier.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Feb 2019 12:44

Re: Investeren in de toekomst

Ik ben mij hier wel op aan het oriënteren, maar daarvoor moeten we eerst meer geld hebben om überhaupt te investeren.
<<

Anoniem308

Bericht 28 Feb 2019 12:45

Re: Investeren in de toekomst

Wij hebben aandelen, niet enorm veel hoor. Gewoon leuk extraatje.
<<

Anoniem313

Bericht 28 Feb 2019 13:04

Re: Investeren in de toekomst

Tabbie schreef:Ik ben mij hier wel op aan het oriënteren, maar daarvoor moeten we eerst meer geld hebben om überhaupt te investeren.


Same. Ik zou het wel tof vinden om passief inkomen te genereren, maar op dit moment is daar, ondanks twee banen, geen ruimte voor.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 28 Feb 2019 13:21

Re: Investeren in de toekomst

Ik investeer in aandelen en heb ooit lite coins gekocht maar daar doe ik niks mee. Ik zou nog wel meer willen doen maar ik moet me er eerst wat meer in verdiepen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 28 Feb 2019 13:25

Re: Investeren in de toekomst

Wil vriend wel naar gaan kijken; maar nu eerst andere prioriteiten zoals een nieuw huis.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 28 Feb 2019 13:55

Re: Investeren in de toekomst

Later misschien wel nu heb ik de financiële middelen en de tijd er niet voor.
Carpe Diem
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 28 Feb 2019 13:57

Re: Investeren in de toekomst

Minn vriend heeft aandelen, en hij bouwt extra pensioen op via banksparen voor pensioen. Ik heb dit zelf niet maar vind dat ook ok. Bouw al jaren pensioen op en straks ons huis is ook mooi voor de toekomst.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 28 Feb 2019 14:19

Re: Investeren in de toekomst

Oh ja, ik bouw ook gewoon pensioen op ja.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 28 Feb 2019 14:32

Re: Investeren in de toekomst

Ja, ik spaar voor extra pensioen (dus naast wat ik op mijn werk opbouw). Dit is een regeling waarbij er ook deels belegd wordt, maar ik krijg op mijn 65e gegarandeerd een bepaald bedrag, en dit bedrag is hoger dan mijn inleg. Door die beleggingen kan het hoger worden maar dus niet lager dan dat bedrag.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 28 Feb 2019 14:57

Re: Investeren in de toekomst

Wij (mijn man) beleggen met als doel om over 29 jaar ons aflossingsvrije deel van de hypotheek af te kunnen lossen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 28 Feb 2019 15:16

Re: Investeren in de toekomst

Ik investeer niet op die manier in mijn toekomst. Geen geld voor en momenteel ook de tijd niet.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 28 Feb 2019 15:22

Re: Investeren in de toekomst

Wij investeren niet in de toekomst. Ik doe niet eens boodschappen voor een paar dagen vooruit. :P
Wel hebben we een hypotheek die we natuurlijk aflossen (hoewel, een deel is aflossingsvrij en we moeten nog bekijken of we dat weer meenemen naar ons volgende huis).
❤ 7 juni 2018
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 28 Feb 2019 18:53

Re: Investeren in de toekomst

Wij beleggen met een flink bedrag. Ook hebben wij een tweede woning, deze verhuren we.
Ons vakantiehuisje is voor eigen gebruik.
05-05-2005 01-05-2011
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 28 Feb 2019 20:52

Re: Investeren in de toekomst

Sam schreef:Wij (mijn man) beleggen met als doel om over 29 jaar ons aflossingsvrije deel van de hypotheek af te kunnen lossen.


Waarom los je niet nu al gewoon (beetjes) af ipv dat geld elders neer te zetten?
Bij de meeste aflossingsvrije hypotheken mag je gewoon aflossen (tot max 10/15/20 procent per jaar)
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 28 Feb 2019 20:56

Re: Investeren in de toekomst

Ik vind t nu wel lastig wat nou een goede investering is. Extra pensioen bijstorten schiet niet echt op/ heeft weinig waarde. Beleggen op dit moment ook niet heeeel aanlokkelijk (sparen al helemaal niet).

Wij gaan mogelijk ons huidige huis aanhouden en verhuren als wij straks zelf gaan verhuizen naar een ander huis. Puur als investering dus. Hebben nog jaartje om er over na te denken of dat echt zinvol is.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 28 Feb 2019 21:00

Re: Investeren in de toekomst

SophieZMY schreef:
Sam schreef:Wij (mijn man) beleggen met als doel om over 29 jaar ons aflossingsvrije deel van de hypotheek af te kunnen lossen.


Waarom los je niet nu al gewoon (beetjes) af ipv dat geld elders neer te zetten?
Bij de meeste aflossingsvrije hypotheken mag je gewoon aflossen (tot max 10/15/20 procent per jaar)


Mijn man heeft alle opties overwogen en dit was de beste optie met de meeste winst.
Mijn man is wel werkzaam hierin. Dat scheelt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem336

Bericht 26 Mei 2019 09:43

Re: Investeren in de toekomst

.
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 24 Mei 2020 16:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem269

Bericht 26 Mei 2019 09:48

Re: Investeren in de toekomst

Wij hebben aandelen en crypto currency.
<<

Anoniem336

Bericht 03 Jan 2020 11:40

Re: Investeren in de toekomst

Anoniem262 schreef:We hebben het al over vele zaken gehad, waaronder hoeveel spaargeld er op een spaarrekening 'moet' staan, maar zijn er ook nog meiden die beleggen/investeren en dan met name voor de toekomst.

Mijn man wil graag een vakantiewoning kopen om in te wonen. Ik wil de vakantiewoning wel kopen, en eventueel ook een paar maanden in wonen, maar ik gebruik het liever voor het rendement dat het ons gaat opleveren als we het als vakantiehuisje verhuren. Natuurlijk zijn er plussen en minnen, maar vooralsnog zie ik meer plussen dan minnen.

Hebben jullie, naast het spaargeld, nog andere dingen die jullie doen om geld te genereren? En dan met name om voldoende geld te hebben voor studie of vakanties of later, voor een goed pensioen?



Bijna een jaar later, en ben wel benieuwd of jullie hier nog verder over nagedacht hebben?
Man denkt hier ook over, voor over een aantal jaren, maar ik zie vooral de minnen.

Gevoelsmatig ben je dan niet op vakantie in jouw eigen huis, gezien er ook vreemden in bivakkeren. Daarnaast zie ik op tegen het onderhoud en de evt. problemen die kunnen opspelen.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 03 Jan 2020 12:35

Re: Investeren in de toekomst

Elja, om even alleen op jouw laatste zin te reageren: Mijn schoonouders hebben een vakantiewoning gekocht op een park in NL, ook voor het rendement. Ik weet niet hoe het allemaal precies zit maar op dat park zijn er 2 verschillende manieren waarop je, als eigenaar van een woning, kan verhuren. Bij de een doen de parkeigenaren voornamelijk het onderhoud en zijn zij geloof ik ook verantwoordelijk voor vervangen van dingen die kapot zijn enzo. De andere manier ben je zelf meer verantwoordelijk. Eerste manier kost dan natuurlijk wel meer. Maar dit om aan te geven dat het niet in alle gevallen problemen hoeft op te leveren.

Mijn ouders hebben op een ander park (geen 'keten') een stacaravan gekocht waar mijn zus in heeft gewoond. Als zij eruit zou gaan wilden mijn ouders het zelf gaan verhuren maar de parkeigenaren hebben de regels aangepast en verhuren mag niet meer. Eerdere afspraken zijn niet vastgelegd dus daar was niks aan te doen. In zo'n situatie is het dus wel slim om afspraken officieel vast te laten leggen en een contract oid te maken.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 03 Jan 2020 12:41

Re: Investeren in de toekomst

Niet specifiek. Ik ben juist een dag minder gaan werken (dus iets minder inkomsten) om nu te kunnen leven en niet meer geleefd te worden. Op die (extra) vrije dag ga ik bijv. mountainbiken. Doe ik huishouden zodat we in het weekend optimaal kunnen genieten.

Zonnepanelen komen er alleen op als de regering ze 100% gaat vergoeden (niet dat ik arm ben, maar hoe wil de regering ervoor zorgen dat heel Nederland en dus ook de mensen die het niet kunnen betalen ze op hun dak gaat leggen?). Ik vind dat er lelijk uit zien op ons dak. Alleen als de elektriciteitsrekening verdubbelt dan komen ze er op, maar gezien de aanleg van zonnepanelenparken etc kan het niet anders dat je straks ook de mogelijkheid hebt om daar van mee te profiteren en je zodoende toch een lage rekening hebt ook al heb je geen zonnepanelen op je dak.

Enige wat ik op termijn wel zou willen is van het gas af en dat zou nog niet eens zo moeilijk zijn met een zonneboiler of een omvormer of zo.
<<

Anoniem336

Bericht 24 Mei 2020 16:05

Re: Investeren in de toekomst

@ Vajèn, destijds wel gelezen, niet meer gereageerd zie ik nu. We hebben het idee even laten varen, en zijn nu aan het kijken naar andere mogelijkheden.

Wel balen voor je ouders, gezien ze het nu dus niet kunnen verhuren, mocht je zusje eruit gaan. Dan is het idd wel verstandig om zaken vooraf vast te laten leggen.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Mei 2020 16:30

Re: Investeren in de toekomst

Inmiddels beleggen we en proberen we voor ons 40ste hypotheekvrij te zijn. Hoppa.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers