Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zaad doneren

<<

Fred2

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 21 Mei 2020 11:30

Bericht 21 Mei 2020 11:54

Zaad doneren

Normaal gesproken doe ik dit niet aangezien ik een ban heb gekregen tm 4 juni, terwijl ik niemand persoonlijk beledigd of aangevallen heb. Dat mijn mening wellicht afwijkt en dit bij een aantal van jullie in het verkeerde keelgat schiet vind ik spijtig, maar dat ik daarvan de dupe moet worden omdat een aantal van jullie je emoties niet onder controle kan houden en ik dan maar een ban moet krijgen vind ik wat ver gaan. Ik mag gezien de reactie van Guattiri vele malen erger is dat zij een ban geeft gekregen die dubbel zo lang is als we blijkbaar reacties die een ban verdienen met elkaar worden vergeleken. Bij mij stond er 'gevolg' bij, vrij onduidelijke reden want in mijn reacties op haar reactie ben ik niet eens aanvallend geweest. Eerlijk gezegd snap ik dus mijn ban niet en ik hoop dat ik niet 2 weken hoef te wachten dat die weg is.

Aangezien al heel veel van jullie een eigen topic over dit onderwerp van mijn verlangen bij deze.

Het volgende zal een aantal bij jullie vast ook in het verkeerde keelgat gaan schieten en ik ben echt niet op zoek naar een nieuwe rel of zo, maar zit serieus met een aantal vragen waarvoor ik volgende week een kliniek ga bellen en deze vragen voor ga leggen. De vragen zijn als volgt:
- Kan ik bepalen hoe vaak mijn zaad wordt gebruikt? Ik wil dat het max. 2 kinderen gaat opleveren
- Kan ik bepalen welke doelgroep(en) mijn zaad krijgt? Dus lesbisch/homostellen, vrouwen/mannen die co-ouderschap willen etc.
- Kan ik bepalen dat het zaad alleen bij Nederlandse mensen gebruikt gaat worden? Daarmee bedoel ik niet dat donkere mensen het zaad niet mogen krijgen, maar doel ik erop dat het zaad niet door heel Europa gebruikt gaat worden.
- Kan ik bepalen vanaf welke leeftijd het kind eventueel contact met mij mag opnemen?

Als jullie nog vragen hebben die ik zou kunnen stellen aan ze ben ik benieuwd. Op de website van de klinieken staat lang niet alle informatie over het doneren goed uitgelegd en ontbreken heel van antwoorden op vragen die je als donor zou kunnen hebben.
<<

Anoniem309

Bericht 21 Mei 2020 12:15

Re: Zaad doneren

Fred, het lijkt me niet helemaal de bedoeling dat je nu met een ander account verder gaat. Ik wil best je vraag beantwoorden maar het lijkt me vanwege de ban niet gepast om daar op dit moment op te reageren en de ban dus voor nu te respecteren.

Omdat je aangeeft snel te willen informeren snap ik dat je graag wilt dat we meedenken in wat je nog meer kan vragen dus om die reden antwoord ik ook.

- Kan er via een anonieme weg geïnformeerd worden over overdragelijke of familiaire ziektes? En dan bedoel ik vice versa. En kan je eventueel vooraf aangeven of je het wel of niet wilt weten als er ‘iets’ is ontdenkt in jouw familiaire lijn.
<<

Anoniem292

Bericht 21 Mei 2020 12:16

Re: Zaad doneren

-
Laatst gewijzigd door Anoniem292 op 20 Aug 2020 15:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 21 Mei 2020 12:31

Re: Zaad doneren

De ban daar gelaten. Een 2e account lijkt me ook niet de bedoeling.

Maar dan opent hij een eigen topic en dan gaan jullie hier op hem lopen hakketakken. Laat dit dan ook in zijn waarde en help hem met zijn vraag of blijf weg.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 21 Mei 2020 12:38

Re: Zaad doneren

Fred heeft op zijn officiële account inderdaad een ban gehad en het is niet de bedoeling om dan maar een tweede account te maken.
Dit account wordt voor dezelfde periode geband.
Ik laat het topic gewoon open staan, maar weet dat de TO voorlopig niet kan reageren.
Net als wat wij Fred meerdere malen hebben meegegeven wil ik jullie in dit topic ook vragen om respectvol op elkaar te reageren.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 21 Mei 2020 12:45

Re: Zaad doneren

Goed dat je de kliniek gaat bellen en vast je vragen op een rijtje zet.
<<

Anoniem292

Bericht 21 Mei 2020 12:45

Re: Zaad doneren

-
Laatst gewijzigd door Anoniem292 op 20 Aug 2020 15:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 21 Mei 2020 12:47

Re: Zaad doneren

Maar Hugo hij vraagt helemaal niet om antwoorden. Hij vraagt of we willen meedenken wat voor vragen hij nog meer zou kunnen stellen :).
<<

Anoniem292

Bericht 21 Mei 2020 12:50

Re: Zaad doneren

-
Laatst gewijzigd door Anoniem292 op 20 Aug 2020 15:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem292

Bericht 21 Mei 2020 12:55

Re: Zaad doneren

-
Laatst gewijzigd door Anoniem292 op 20 Aug 2020 15:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 21 Mei 2020 16:15

Re: Zaad doneren

Harrison schreef:Maar Hugo hij vraagt helemaal niet om antwoorden. Hij vraagt of we willen meedenken wat voor vragen hij nog meer zou kunnen stellen :).


Precies dit dus. Maar dat was nu duidelijk.
Ik ga eens nadenken of er vragen in mij opkomen. Ik heb me nooit zo met dit onderwerp bezig gehouden in die mate van diepgang.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Mei 2020 17:34

Re: Zaad doneren

Volgens mij is er sowieso geen limiet aan het aantal kinderen dat voortkomt uit een donatie (dan zou een gezin al vooraf moeten beslissen geen derde kind te willen), alleen aan het aantal gezinnen waarin hetzelfde donorsperma gebruikt wordt, maar ik denk dat dat door de kliniek wordt bepaald en niet door de spermadonor. Het lijkt mij dat ze dat soort individuele wensen niet kunnen inwilligen, want dan moeten ze er een hele administratie op na gaan houden wat welke spermadonor wel en niet wil.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 21 Mei 2020 17:58

Re: Zaad doneren

Ik zou met name benieuwd zijn wat hun beleid is ten aanzien van kennismaking van de kinderen en de donor. Anoniem mag niet meer, maar hoe snel en hoe onverwacht luidt straks de deurbel bij de donor? En mag jij ook zelf je best doen om je biologische nakomeling te ontdekken, of mag dat alleen vanuit het kind?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Mei 2020 18:06

Re: Zaad doneren

Dat laatste kan ik me niet voorstellen, dat dat mag. Dat kind heeft nergens om gevraagd.
#teammaple🍁
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 21 Mei 2020 18:13

Re: Zaad doneren

Ik ook niet, maar daarom zou ik zo'n wezenlijk ding wel willen bespreken voor ik donor zou worden. Wat ik overigens niet word, voor alle duidelijkheid :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Mei 2020 18:35

Re: Zaad doneren

Volgens mij mag een kind pas met zestien de gegevens opvragen. Ik weet ook niet of je dan echt het huisadres krijgt zodat je rechtstreeks contact kan opnemen, of gewoon informatie. Volgens mij is het niet vanzelfsprekend dat er ook contact met de donor uit voortkomt.

En ik denk niet dat het de bedoeling is dat de donor zelf contact zoekt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem292

Bericht 21 Mei 2020 19:31

Re: Zaad doneren

-
Laatst gewijzigd door Anoniem292 op 20 Aug 2020 15:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Mei 2020 22:54

Re: Zaad doneren

Jeetje Hugo, echt? Dus pech als het op is? Wordt de donor ook benaderd als jij graag aantal kinderen van dezelfde donor wil?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem292

Bericht 21 Mei 2020 23:12

Re: Zaad doneren

-
Laatst gewijzigd door Anoniem292 op 20 Aug 2020 15:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Mei 2020 23:18

Re: Zaad doneren

Ik snap dat als het op is, ze hem niet kunnen dwingen om nog een keer te doneren, maar zou een donor ook echt mogen zeggen: 'Er mogen maximaal twee kinderen worden verwekt'? Ook al is het sperma dus nog niet op en mogen er volgens de regels meer zwangerschappen tot stand komen? Het lijkt mij niet dat je als donor (buiten het feit dat je dus niet nog eens hoeft te doneren) allerlei ingewikkelde eisen mag stellen?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem292

Bericht 21 Mei 2020 23:20

Re: Zaad doneren

-
Laatst gewijzigd door Anoniem292 op 20 Aug 2020 15:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 22 Mei 2020 13:29

Re: Zaad doneren

Wellicht een idee als je daadwerkelijk overweegt om spermadonor te worden dat je overweegt om dit privé te regelen. Mijn vrouw en ik hebben ook zelf een donor gevonden. Hij doneerde bij ons thuis, verliet onze woning zodra hij klaar was zodat wij op ons gemak konden insemineren. We hebben hier vooraf een heel uitgebreid contract over opgesteld en daarin ook vastgelegd hoe vaak er contact is, op wiens initiatief maar bijv ook dat hij zal blijven doneren zolang onze kinderwens er is (ongeacht of dit voor een 3e of 6e kindje is. Wel onder voorbehoud dat de donor in staat is te doneren uiteraard. Op die manier kun je het helemaal invullen naar jouw wensen als donor en die van de vraagouder(s).

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MissBitchy