Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe lang duurt het tot je kind slaapt?

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 12 Mei 2020 10:10

Re: Hoe lang duurt het tot je kind slaapt?

De oudste weet ik niet goed. Soms mag ze nog even met haar playmobil spelen, en vaak leest ze nog in bed. Maar hoe laat ze ook gaat slapen, ze is sochtends op tijd wakker.

Zoon doet met die jullie mee Elliot en Marin. Op dr opvang sliep hij al niet meer, sinds de corona hier ook niet meer. Eerst ging hij nog wel naar zijn kamer, maar nu ook niet altijd meer.
Savonds wisselt het, de ene keer haalt hij een hele trukendoos open, de andere keer slaapt hij binnen 5 min. Soms leest ie nog wat in zn bed

De jongste wisselt ook. Is sowieso een mindere inslapen geweest, wil nog steeds nog wel eens huilen bij het inslapen. Het andere moment horen we haar na een half uur nog spelen.. dat laatste is wel iets van de laatste tijd

Hier hebben de kinderen ook wel wat dingen in bed. De jongste sowieso 2 boekjes en wat knuffeltjes. En zoon mocht ook een auto mee als hij dat wilde. Maar die heeft nu sinds een half jaar een groter bed en kan dus ook spullen uit de kast pakken. Smiddags wilde hij dat nog wel eens doen. Savonds eigenlijk niet, of wat boekjes. Ik vind het allemaal prima. Zo vermaken ze zich sochtends vroeg ;) en als ze er Savonds teveel mee spelen dan leg ik het aan de kant, maar dat is niet vaak nodig. Zoon kan ook wel eens liggend op zn bed spelen, dat is toch wel wat rusten dan
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Mei 2020 10:56

Re: Hoe lang duurt het tot je kind slaapt?

V ligt er tussen 19 en 19:30 in. Sinds ze niet meer slaapt tussen de middag valt ze weer sneller in slaap. Meestal binnen 10 minuten a 30 minuten. Wanneer ze niet meteen gaat slapen, hoor ik haar de dag altijd doornemen met haar knuffels.

Ze is tussen 7 en 7:30 weer wakker.

Tussen de middag slaapt ze niet meer, maar ze moet wel tegenwoordig even gaan spelen op haar kamer. Dan gaat ze meestal in bed boekjes kijken of met popjes/duplo spelen. Zo hebben wij ook even een uurtje rust.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem326

Bericht 12 Mei 2020 11:13

Re: Hoe lang duurt het tot je kind slaapt?

Ik denk dat vergelijken met andere kinderen je niet echt helpt. Elk kind is anders en elk slaapritme is anders. Ik heb drie kinderen en elk kind heeft een ander ritme. Het middagdutje heb ik bij alle drie tot ruim drie jaar volgehouden.

Mijn zoon doet er ruim een half uur over om in slaap te vallen. Dat kan oplopen tot een uur. Hij zingt of leest in zijn bed. Als hij eenmaal slaapt dan slaapt hij door. Als ik hem in de ochtend niet wek dan kan hij wel uitslapen tot 9 uur.

Mijn dochter valt meestal meteen in slaap. Als ze niet meteen in slaap valt dan vraagt ze of ik boven blijf. Dan ga ik of strijken of naast haar bed zitten. Dan valt ze meestal binnen een kwartier alsnog in slaap. Ze wordt altijd rond 7 uur wakker, ongeacht hoe laat ze naar bed gaat.

Mijn jongste dochter is al van baby af aan een moeilijke slaper. Ze heeft moeite met inslapen. Ze leest eerst zelf nog een boekje en als ze na een kwartier nog niet slaapt dan wordt ze onrustig en ga ik er naast zitten (gelukkig slapen dochters in dezelfde kamer). Ze wordt altijd wakker tussen 21.30 en 23.30. Dan leg ik haar in mijn bed. Ze valt dan meestal weer in slaap. s' Nachts wordt ze tussen 3 en 5 uur nog een keer wakker, omdat ze naast me ligt, leg ik mijn hand op haar rug (buikslaper) en valt ze in een kwartiertje weer in slaap. Als ik haar in haar eigen bed laat liggen dan moet ik er naast gaan zitten. En dan duurt het langer. Ze heeft nog nooit een nacht doorgeslapen en ik ben moe, dus ik kies de makkelijkste weg: kind bij mij in bed. Ze wordt rond 7.30 wakker.

Tweeling is 5 jaar en de jongste wordt in juli 4. Nog nooit een nacht doorgeslapen. Sommige periodes gaan beter, maar soms gaat het ook slechter en dan wordt mijn jongste drie keer per nacht wakker en gaat ze friemelen waardoor ik echt niet kan slapen. Ik verwacht dat ze een slechte slaper blijft (net als ik).

Ze liggen er allemaal voor 20.00 uur in
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 12 Mei 2020 12:43

Re: Hoe lang duurt het tot je kind slaapt?

Ja denk dat het heel erg verschilt per kind. R. slaapt alleen in zijn bed, zal nooit ergens anders in slaap vallen, vanaf baby al niet.

Sinds een maand begint hij middagslaapjes te weigeren maar hij ‘moet’ van ons een uur rusten in zijn bed. Dus loopt hij meestal KEIhard te zingen. Als hij wel slaapt dan is het precies 1 uur en 20 min.

Hij gaat 19 uur naar bed. Als hij wel slaapt ‘s middags dan draait hij een uur rond in zijn bed maar we hoeven niet meer naar binnen (heerlijk want ik wil om 19.10 uur op de bank haha), maar als hij niet slaapt dan is hij binnen 5 min in slaap. Hij wordt wakker tussen 6.30 en 7, maar hij mag pas om 7 uur zijn bed uit en tot die tijd is hij ook stil. Ik sta half 7 op als het mijn ochtend is zodat ik nog even half uurtje voor mezelf heb. Hij wordt soms nog ‘s nachts wakker maar gaat snel weer slapen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 12 Mei 2020 13:41

Re: Hoe lang duurt het tot je kind slaapt?

Zoon (8) gaat al zo'n 7 jaar om 19u naar bed. Hij slaapt dan ook gelijk. Laatst dachten we... Goh, hij mag best eens wat later naar bed gezien zijn leeftijd. Maar als ik om 19u15 boven ben, is hij toch al in slaap gevallen. Hij is ook wel altijd vroeg wakker, tussen 6 en 7 meestal. Hij heeft tot vlak voor de basisschool een middagslaapje gehad.

Dochter (10) deed voor haar 1e verjaardag al geen middagslaapje meer en van jongs af aan heeft ze 's avonds tijd nodig om in slaap te vallen. Ze speelt nog even met haar knuffels of ze leest nog even. Meestal slaapt ze rond 20u30. Ik moet haar doordeweeks altijd wakker maken. In het weekend slaapt ze gerust tot half 10 (of langer).
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 12 Mei 2020 13:50

Re: Hoe lang duurt het tot je kind slaapt?

Onze oudste slaapt sinds 2 jaar met een melatonine pilletje vd drogist, anders gaat haar hoofd niet leeg en kan ze zo uren wakker blijven en uiteindelijk huilen van vermoeidheid. Sinds we dat pilletje zijn begonnen, slaapt ze binnen een kwartier en hoeven we er niet 100x heen. Het scheelt haar 3 uur slaap per nacht die ze daarvoor niet had, slaapt geregeld door en kan zo de dag beter aan (ze heeft een autistische stoornis icm een angststoornis en hoogsensitiviteit).

De jongste slaapt in een kwartier in, wordt geregeld nog wakker snachts en blijft dan een paar uur wakker. Naast ons is ze wel stil maar slaapt niet.

Beiden zijn voor 7 uur wakker (als de 7 op de wekker staat dan mogen ze er uit en hun tablet pakken om een uurtje stil te chillen in bed), en gaan max 20 uur naar bed, maar meestal tussen 19 en 19.30 uur. Ze zijn 8 en 5, en de nachten dat we de afgelopen 8 jaar hebben doorgeslapen zijn op 2 handen te tellen. Je raakt er ook wel aan gewend moet ik zeggen, ik slaap heel snel weer in.
Laatst gewijzigd door Parel op 12 Mei 2020 14:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem321

Bericht 12 Mei 2020 13:57

Re: Hoe lang duurt het tot je kind slaapt?

B gaat meestal rond 19 uur /19:15 uur naar bed. Hij wil dan ook graag.
Hij gaat eerst altijd even spelen en slaapt dan rond een uur of 8 denk ik, misschien iets eerder.
We horen hem eerst altijd spelen, daarna zingen en de laatste fase voor het slapen gaan is neuriën. Hij neuriet dan steeds zachter totdat hij slaapt.
Soms is hij nog helemaal niet moe en zet dan de boel tot 20:30 op stelten.
Hij is tussen 06:30 en 07:30 wakker.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Mei 2020 15:32

Re: Hoe lang duurt het tot je kind slaapt?

Wat is de reden dat jouw zoon een uur moet rusten Marsy?
<<

Anoniem328

Bericht 12 Mei 2020 16:07

Re: Hoe lang duurt het tot je kind slaapt?

Salome schreef:Poeh praat mij niet over dat inslapen.
Toen het middagslaapje er net af was ging het goed.
Nu is hij bijna 4 en duurt het weer een uur of langer. Om 6 uur staat hij weer naast ons bed.


Waarom vind je het eigenlijk zo erg dat hij eerst nog een uur wakker is?

Ervan uitgaande dat hij gewoon op z'n kamer is en/of in z'n bed ligt en niet loopt te huilen of iets dergelijks want in dat geval snap ik wel dat het vervelend is!

Onze jongste slaapt ook niet meteen. Kan soms ook wel een half uur tot een uur nog kletsen zingen etc maar dat vind ik prima.

De oudste slaapt in no time en hoor je tot de volgende ochtend 7 uur niet weer.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Mei 2020 00:18

Re: Hoe lang duurt het tot je kind slaapt?

Omdat ik dat belangrijk vind Olive. Even ontprikkelen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Mei 2020 06:31

Re: Hoe lang duurt het tot je kind slaapt?

Olijfje schreef:
Salome schreef:Poeh praat mij niet over dat inslapen.
Toen het middagslaapje er net af was ging het goed.
Nu is hij bijna 4 en duurt het weer een uur of langer. Om 6 uur staat hij weer naast ons bed.


Waarom vind je het eigenlijk zo erg dat hij eerst nog een uur wakker is?

Ervan uitgaande dat hij gewoon op z'n kamer is en/of in z'n bed ligt en niet loopt te huilen of iets dergelijks want in dat geval snap ik wel dat het vervelend is!


Omdat hij dus wel er steeds uit komt en roept.
Maar hij is eergister begonnen op school dus hij was nu gelukkig wel moe.
2016
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 14 Mei 2020 19:31

Re: Hoe lang duurt het tot je kind slaapt?

6 jarige:
Ze gaat tussen 19.00 en 19.30 uur naar bed en valt vrijwel meteen in slaap. Ze wordt zelden wakker ‘s nachts. In de ochtend wordt ze rond 7.00 uur uit zichzelf wakker. Maar als ze in het weekend later naar bed gaat dan slaapt ze de volgende ochtend tot 9.00 uur ongeveer. Ze heeft altijd veel slaap nodig gehad. Ze sliep tot net voor haar 4 jaar nog ruim drie uur in de middag en ging dan ook gewoon rond 19.00 uur weer slapen. Nu slaapt ze nog steeds veel. Op zaterdag doet ze na haar zwemles standaard nog een middagdutje op de bank.

4 jarige:
Gaat op dezelfde tijd naar bed als haar zus. Maar zij slaapt meestal na een halfuurtje ongeveer. Wordt regelmatig wakker ‘s nachts en ik tref haar ook vaak in de ochtend in mijn bed aan. Ze wordt in de ochtend meestal rond 7.30 uur wakker. Op schooldagen moeten we haar dus vaak wakker maken. Vanaf 2,5 jaar wilde ze al geen middagdutje meer.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers