Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 11 Apr 2020 19:30

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Wij hebben nu voor de 2e keer een bierproeverij met biertjes van kleine brouwerijen. Je kan het bierpakket bestellen en je kan er ook kaasjes en foccaccia bij bestellen. En dan via livestream vertellen de brouwers en de kaasboer enzo vanalles over hun producten, echt super leuk initiatief!
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem307

Bericht 13 Apr 2020 14:34

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Hebben jullie ook zo'n trek tijdens deze crisis? Ik heb nog nooit zo vaak eten besteld als in deze periode. En we wisselen de restaurants in het dorp met elkaar af. Ik ben normaal helemaal niet zo van het bestellen en afhalen/bezorgen, maar ik heb constant trek in iets nieuws/iets anders. Ik ben zelfs nu al bezig met het maken van restaurantlijstjes waar mijn man en ik écht een keer moeten eten als deze crisis voorbij is. Lijstje wordt steeds langer en daar waar mijn man echt niet wil eten, neem ik mijn moeder mee. Die is daar ook wel voor te porren. Maar sjees, nog nooit zoveel trek gehad. En zoveel zin in eten waar ik normaal gesproken niets mee kan of wil. :palm:
<<

Anoniem279

Bericht 13 Apr 2020 14:36

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Ik had dat vooral in de eerste weken, maar dan ging ik vooral alle kastjes en lades na. En inderdaad wel vaker bestellen dan voorheen. Maar de laatste tijd lijkt dat snaaien in elk geval iets meer genormaliseerd en bestellen proberen we ook te beperken nu. Niet voor de ondernemers maar wel voor onszelf, we groeien anders helemaal dicht.
<<

Anoniem307

Bericht 13 Apr 2020 14:40

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Ik ben in de eerste weken ziek geweest zonder eetlust. Mijn broeken zijn me daarvoor dankbaar. Ik denk dat het daarom pas laat bij mij op gang komt. Mijn man heeft altijd trek, dus die is blij met deze opleving haha. De restauranthouders ook, want ze beginnen ons te kennen. :laughcry:
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 14 Apr 2020 21:55

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Niekske schreef:Wij hebben nu voor de 2e keer een bierproeverij met biertjes van kleine brouwerijen. Je kan het bierpakket bestellen en je kan er ook kaasjes en foccaccia bij bestellen. En dan via livestream vertellen de brouwers en de kaasboer enzo vanalles over hun producten, echt super leuk initiatief!


Wat leuk, waar kan je dat bestellen?
⁠♡♡♡
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 15 Apr 2020 08:03

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Uffe schreef:
Niekske schreef:Wij hebben nu voor de 2e keer een bierproeverij met biertjes van kleine brouwerijen. Je kan het bierpakket bestellen en je kan er ook kaasjes en foccaccia bij bestellen. En dan via livestream vertellen de brouwers en de kaasboer enzo vanalles over hun producten, echt super leuk initiatief!


Wat leuk, waar kan je dat bestellen?

Ja heel leuk ik ben ook benieuwd.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Apr 2020 08:12

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Raven schreef:
Uffe schreef:
Wat leuk, waar kan je dat bestellen?

Ja heel leuk ik ben ook benieuwd.

Ik ook, aangezien mijn vriend en elkaar hebben hervonden met untappd.
En onze eerste date was een eten in een biercafe en de tweede was een bier en spijswandeling. Dus dit is wel leuk om te doen als ik jarig ben of zo.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Apr 2020 10:10

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

@ Silly-One, ik weet dat je in Nijmegen hebt gewoond. Met een uitje van het werk hadden wij een bierproeverij onder in de Stevenskerk (in de kelder/crypte). Ik denk dat het via https://www.bierproeven.nu/proeverij/bi ... evenskerk/ was. Uiteraard kan dat nu niet, maar wellicht is het iets voor jouw als corona voorbij is. Ik meen dat wij er ongeveer met zo'n 10 collega's dat deden. Veel meer gaat daar niet passen, maar de sfeer, uitleg over de bieren en uiteraard het proeven was zeer interessant. Ik kon na afloop er weer een aantal bieren aanvinken in untappd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Apr 2020 10:59

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Leuk idee Fred, maar ik verwacht dat er veel lokaal bier geschonken zal worden en die hebben wij bijna allemaal al op. Van zowel de hemel als mannenpap als oersoep. Mannenpap daarvan heeft mijn vriend alles op wat ze tot nu toe gemaakt hebben. We zijn ook regelmatig naar de Nijmeegse Bier Feesten geweest. Daar staan ook bijna alle locale brouwerijen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 15 Apr 2020 11:29

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Het gaat via de bierbrigadier in E.h.v.

De site is proevenmetdebierbrigadier.nl en er is een Facebook event, maar het is niet helemaal up to date. Komende zaterdag is er weer eentje en dan een week niet
december 2016
juli 2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 15 Apr 2020 11:31

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Als je mailt naar info@bierbrigadier.nl en aangeeft dat je mee wil doen as zaterdag, mailen ze terug met betaalinstructies enzo en dan kunnen ze het pakket ook versturen.
december 2016
juli 2019
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Apr 2020 20:16

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

@ Silly-One, het waren geen lokale biertjes maar bieren uit heel de wereld. De bijzonderste was die blauwe die je op de foto ziet als je op de link drukt. Dat is een andijbier waarbij een half literse fles 12,50 kost of zo.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 16 Apr 2020 09:41

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Wij hebben een tijdje geleden bij de Griek besteld en halen van het weekend sushi in huis.

Mijn man is begin mei jarig en ik wil als verrassing bij een luxer restaurant bestellen, maar er doen maar weinig aan afhalen of bezorgen.
Weet iemand of er ook websites voor bestaan? Regio Tilburg / Eindhoven.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 16 Apr 2020 10:17

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Restaurant Bastille in Best, Amadine! https://www.restaurantbastille.nl/
Is een luxe tent, ik ken de chef van vroeger, dus zag op facebookberichten dat ze thuismaaltijden doen, voor bezorgen of afhalen.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 16 Apr 2020 10:24

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Dank je wel voor de tip. Ik had al gekeken in Oirschot, maar daar kan ik woning vinden.
We zijn een paar jaar geleden bij Bastille geweest, maar vonden het toen niet zo geweldig, maar dat kan nu ook anders zijn.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 16 Apr 2020 10:41

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Ah ok, ik heb er nog nooit gegeten, dus weet het niet. Zie altijd wel mooie foto's voorbij komen, maar dat zegt niet alles natuurlijk.
<<

Anoniem279

Bericht 22 Apr 2020 09:58

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Flo schreef:
en ik heb toevallig echt nét via stekjesenzo.nl een sad plants box besteld, vol met planten die anders in de prullenbak ouden belanden. Maar dat is volgens mij iets wat ze altijd in hun assortiment hebben en niet per sé crisisgerelateerd.

Het heeft 3 weken mogen duren en ik heb mijn pakket eindelijk binnen. Nog niet uitgepakt, alles zit per stuk in papier verpakt. Uitpakken doe ik later vandaag samen met mijn vriend, een soort pakjesavond :ja: Maar ik zag al wel dat er zo'n 11 planten in zaten, variërend van stekjes tot grotere planten. Dit duurde vrij lang maar dat kwam ook omdat wij alleen kattenproof planten wilden. De kneusjesbox van plantje.nl schijnt ook echt een aanrader te zijn!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Apr 2020 21:08

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Amandine schreef:Wij hebben een tijdje geleden bij de Griek besteld en halen van het weekend sushi in huis.

Mijn man is begin mei jarig en ik wil als verrassing bij een luxer restaurant bestellen, maar er doen maar weinig aan afhalen of bezorgen.
Weet iemand of er ook websites voor bestaan? Regio Tilburg / Eindhoven.


De Zwaan in Oirschot gaat vanaf nu ook afhaal mogelijk maken. Bastille in Best heeft ook een aantal gerechten. Verder de griek in Oirschot, d'stomerij heeft wat borrel bites, in Best heb je Cafetaria de Heivelden waar ze sushi, poke bowls en wok gerechten hebben.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 29 Apr 2020 08:02

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Wat maakt het uit waar het restaurant zit, als ie maar in Eindhoven of omgeving bezorgd. Restaurant Smink komt vanuit Friesland desnoods helemaal in Brabant bezorgen :)
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 29 Apr 2020 14:04

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Amandine schreef:Wij hebben een tijdje geleden bij de Griek besteld en halen van het weekend sushi in huis.

Mijn man is begin mei jarig en ik wil als verrassing bij een luxer restaurant bestellen, maar er doen maar weinig aan afhalen of bezorgen.
Weet iemand of er ook websites voor bestaan? Regio Tilburg / Eindhoven.


Bij Hofstede de Blaak en Monarh kun je bestellen!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 29 Apr 2020 14:07

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Wij hebben al 2 keer bij ons favoriete restaurant besteld en onze jarige vrienden hebben we ook naar een restaurant in de buurt gestuurd. Als het goed is stuurt de restauranthouder ons een Tikkie.
<<

Anoniem292

Bericht 29 Apr 2020 21:40

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Yes, vrijdag voor het eerst sinds corona eten bestellen. De lekkerste sushi hier uit de regio, kijk er nu al naar uit!!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mei 2020 15:37

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

We hebben 't net even uitgerekend. Afgelopen weken hebben we zo'n 700 tulpen gekocht bij de teler in de buurt. Voor maar 70 euro in totaal, wat best meevalt als je bedenkt hoeveel bloemen dat zijn. We hebben ze bijna allemaal uitgedeeld, aan buren, vrienden, familie en aan de bejaarden waar we voor koken en houden elke week een bosje wat we weer aan de bos die er nu standaard staat aanvullen. Echt heel gezellig en leuk. Ik word er ook echt blij van en m'n man vond het een leuk uitje op de zaterdagochtend. Dit was de laatste ochtend dat de teler ze had.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Mei 2020 18:28

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Wij hadden weer een doos van de wijnboer besteld. Vergeet ie gewoon het tikkie te sturen! Help je de lokale ondernemer... ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Mei 2020 10:22

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

YES. Eindelijk gaat het brouwerscafe van Bavaria iets doen waarmee ik ze kan ondersteunen. Deze hebben nu een pick 3 items menu, waarbij je uit verschillende kleine gerechten kan kiezen met daarbij een (0,0%) biersuggestie. Wel zelf op te halen. Dus mijn vriend en ik gaan zondag daar van genieten.

Verder besteld mijn vriend momenteel bij allerlei verschillende craft brouwerijen bier. Net weer twee dozen binnen gekregen, eentje uit Amsterdam en eentje uit Ameland. Super leuk eigenlijk, maar de koelkasten staan weer vol.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers