Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doen jullie met oude kleertjes?

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 03 Mei 2020 08:07

Re: Wat doen jullie met oude kleertjes?

Wat de jongste ook te klein is, gaat naar de kledingbank als het nog in goede staat is. Zo niet, dan in de textielbak voor recycling.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 03 Mei 2020 08:11

Re: Wat doen jullie met oude kleertjes?

Eerst alleen van de oudste voor de jongste. Maar daar zit zoveel verschil tussen qua bouw en seizoen dat ik alles wegdoe. Soms gaat het naar een van de neefjes en anders naar de kledingbak.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 03 Mei 2020 08:39

Re: Wat doen jullie met oude kleertjes?

Van de oudste heb ik bijna alles bewaard voor mijn jongste dochter. De kleding van de tweeling geef ik weg als het nog mooi is en als het bij de smaak van mijn vriendinnen past. Zo niet, dan gaat het naar de kringloop of de textielbak.

Caro, je hebt hier in de wijk ook het concept ‘krijg de kleertjes’. Ruilavonden voor kinderkleding waarbij je een shopper vol kleding inlevert en ook weer met een shopper vol kleding naar huis mag. Ik ben er één keer geweest en het heeft een beetje een hoog graaigehalte, maar het concept vind ik heel goed.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 03 Mei 2020 08:40

Re: Wat doen jullie met oude kleertjes?

Ik geef bijna alles weg. Als ik ga uitzoeken verdeel ik het in 4 categorieën: weggooien, weggeven aan bekende, weggeven aan de kringloop, bewaren voor later.
Ik heb nu pas een zak kleren aan de kinderopvang gegeven, die vragen vaak om broeken als reserve.
Wat ik ooit wil doen met de bewaarde kleren weet ik niet, maar die kan ik dan gewoon nog niet weg doen.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 03 Mei 2020 09:00

Re: Wat doen jullie met oude kleertjes?

Bepaalde kledingstukken van zoon heb ik bewaard. Veel is naar mijn neefje gegaan of naar ons overbuurjongetje. Hij is nu op een leeftijd dat hij wat langzamer groeit. Dus na 2 seizoenen gooi ik de longsleeves en shirts weg of gaan ze naar een goed doel. Broeken zijn echt versleten, dus gaan weg.

De duurdere kleding van een bepaald merk van mijn dochter verkoopt goed door via FB groepen. Ik moet nog beginnen aan de rest. Dat zal marktplaats, Facebook en hier een topic worden denk ik. Kleding met vlekken of verwassen gaat weg.

Ik las ook ergens dat iemand van heel veel kledingstukken een quilt had laten maken. Zo heb je toch een bruikbare herinnering aan de kleertjes. Ook een leuk idee voor als je wilt bewaren, maar niet in een doos o.i.d.
<<

Anoniem286

Bericht 03 Mei 2020 10:02

Re: Wat doen jullie met oude kleertjes?

Van de oudste gaat er eerst een tas naar de buurvrouw, zij kijkt wat ze leuk vind. De rest gaat meestal eerst naar een kledingbeurs, restanten verkoop ik
Via marktplaats of vinted. Van de jongste verkoop ik het meteen. Wat ik niet verkoop gaat uiteindelijk in de zak voor het goede doel. Ik bewaar niks van de oudste voor de jongste ivm het leeftijdsverschil tussen hen, daarbij is de een lekker gekleurd en draagt veel geel en lichte kleuren en is de ander spierwit met rossig haar, die wordt daar nog bleker van.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Mei 2020 10:13

Re: Wat doen jullie met oude kleertjes?

Ik bewaar van de oudste alleen de basic dingen voor de jongste of truien die ik heel erg leuk vind bijvoorbeeld. Ik vind shoppen te leuk om het niet te doen voor de jongste haha!

Van de jongste verkoop ik hier, via marktplaats en 1 of 2x per jaar huur ik met vriendinnen een kraam bij de ijhallen om de rest te verkopen.

Met vlekken of verwassen gaat weg. Sommige dingen gaan naar mijn zusje voor mijn neefje.
⁠♡♡♡
<<

Tony

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 22 Nov 2017 11:00

Bericht 03 Mei 2020 10:44

Re: Wat doen jullie met oude kleertjes?

Ik geef alles door aan vrienden of familie. Ik vind het te veel moeite om alles te gaan verkopen. En zo maak ik er een ander weer blij mee. Ze krijgen van mij ook de boodschap dat ik niks terug wil en als ze het niet mooi vinden ze het weg mogen doen / aan een ander mogen geven.
<<

Anoniem315

Bericht 03 Mei 2020 11:03

Re: Wat doen jullie met oude kleertjes?

Ik geef alles weg of ik doe het in de bak voor het Leger des Heils, als er bijvoorbeeld een vlekje op zit of een draadje los.
Een paar pakjes heb ik bewaard vanwege emotionele waarde.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mei 2020 11:50

Re: Wat doen jullie met oude kleertjes?

Naar vriendinnen of het goede doel.
Verkopen doe ik niet, teveel gedoe en heb ook weinig merk spullen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom