Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weinig vrienden/vriendinnen

<<

Anoniem290

Bericht 30 Apr 2020 19:02

Weinig vrienden/vriendinnen

Ik woon hier ongeveer 15 jaar en het is me nooit gelukt echt goede vriendinnen te krijgen hier. Toen ik vrijgezel was, zag ik veel vrienden en vriendinnen, maar wanneer die personen een relatie kregen, verwaterden die vriendschappen heel snel helaas. Nu hoor ik overal dat mensen via videobellen borrelen met elkaar enzo, en ik heb dat 1x gedaan, maar verder word ik daar niet voor gevraagd. Er is ook niemand die informeert hoe het met me gaat en ik heb ook niemand die op mij zit te wachten. Ik heb wel vriendinnen, maar voor al die meiden ben ik gewoon een gezellige vriendin/kennis, maar als ze moeten kiezen, kiezen ze toch hun echte/goede vriendinnen.

Normaal heb ik het druk genoeg met kind, vriend, werk, sporten (en de contacten die ik daar heb). Maar in deze tijd merk ik dat ik het toch wel mis. Herkent iemand dit?
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 30 Apr 2020 19:13

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

?‍♀️

Hier ook. Nooit veel vriendinnen gehad trouwens..

Laatste jaren wel een goede vriendschap opgebouwd maar zij is vorig jaar voor de liefde naar het buitenland vertrokken.

Nu ik ook niet werk mis ik sociaal contact met patiënten, collega's etc.. dus ja.. ik voel me best eenzaam eigenlijk
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem331

Bericht 30 Apr 2020 19:17

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Ik heb er welgeteld 1, en dat is eigenlijk al jaren zo. En ik vind het prima, maar ik werk nog in deze tijd en doe mijn sociale contacten wel op. Ik kan me voorstellen dat het in deze tijd anders erg eenzaam is ja.
<<

Anoniem277

Bericht 30 Apr 2020 19:30

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Hier ook zo herkenbaar! De vriendengroep is vanuit mijn man. Merk dat ik daar niet lekker in pas.
Heb 1 moeder van de psz waar ik meer contact mee heb en een familielid.
Maar dus niemand waar ik gewoon fijn mee kan buurten, mijn ei kwijt kan of iets leuks gaan doen.
Mis het wel maar ik ben introvert dus ik maak niet snel contact.
<<

Anoniem290

Bericht 30 Apr 2020 20:18

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Best fijn dat het voor sommigen herkenbaar is. Op mijn vorige werk had ik een heel fijne collega. We deelden echt veel met elkaar. Omdat je samenwerkt, zie je elkaar dan ook echt veel. Ik mis haar wel! We appen elkaar nog wel, maar het is toch echt anders als je niet even elke werkdag je ei kwijt kan. We hadden dezelfde humor en hadden regelmatig dikke lol op het werk.

Ik maak op zich wel gemakkelijk contact, maar het gaat nooit dieper dan gezellig even kletsen als je elkaar toevallig tegenkomt.

Ik denk ook wel dat het een samenloop van omstandigheden is. Zo heb ik op een sportschool gewerkt, waar ik dus bijna elk weekend was en 4 avonden per week. Ik werkte vaak in de ochtend en dan weer in de avond, dus als iedereen vrij is, werk je en andersom. De collega’s daar werden vrienden en in onze vrije tijd deden we dingen samen. Dat is ook allemaal verwaterd. Jammer.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 30 Apr 2020 20:48

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Heel herkenbaar.
Lijkt nu iets te veranderen. Maar heb het daar tijden wel moeilijk mee gehad.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Apr 2020 20:55

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Ik heb ook niet echt vriendinnen hier. 1 vriendengroep met voornamelijk mannen. 1 (nu ex) collega en dat was het wel. Wel leuke vriendinnen van het forum.

Ik ben niet zo goed in vrienden maken maar heb ook niet zoveel tijd ?‍♀️?‍♀️
R. 2013
D. 2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 30 Apr 2020 21:06

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Ik zou zoo graag een vriendin hebben waar ik gewoon in m'n joggingbroek op de bank zou kunnen gaan zitten. Met wie ik alles kan bespreken, zonder veroordeeld te worden. Dat je om 19 uur bedenkt dat je om 19.30 nog even op de thee gaat. Lijkt me zo fijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem279

Bericht 30 Apr 2020 21:13

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Herkenbaar ook hoor. Hier ook weinig vriendinnen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Apr 2020 21:21

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Sam schreef:Ik zou zoo graag een vriendin hebben waar ik gewoon in m'n joggingbroek op de bank zou kunnen gaan zitten. Met wie ik alles kan bespreken, zonder veroordeeld te worden. Dat je om 19 uur bedenkt dat je om 19.30 nog even op de thee gaat. Lijkt me zo fijn.


Ja dit.

Vroeger had ik zulke (mannelijke) vrienden maar daar zit nu een vrouw naast dus dat is dan toch anders.
R. 2013
D. 2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 30 Apr 2020 21:37

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Ja dat is heel anders!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 30 Apr 2020 21:46

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Hier ook veel herkenbaarheid. Vriendschappen zijn veelal verwaterd, vaak doordat anderen een relatie kregen en anderen zijn blijkbaar altijd leuker. Dan merkte dat het contact altijd maar van mijn kant kwam en als ik daarmee stopte dan stopte de vriendschap uiteindelijk ook helaas.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11402

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Apr 2020 21:50

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Mijn meest goede vriendin is eigenlijk een Whatsapp vriendschap. Dat vind ik best jammer. Maar ik onderneem verder ook geen actie om nieuwe vriendschappen te maken. Meestal lopen vriendschappen zo dat ik investeer en weinig terugkrijg en daar heb ik gewoon geen zin meer in.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem290

Bericht 30 Apr 2020 21:53

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Spencer schreef:
Sam schreef:Ik zou zoo graag een vriendin hebben waar ik gewoon in m'n joggingbroek op de bank zou kunnen gaan zitten. Met wie ik alles kan bespreken, zonder veroordeeld te worden. Dat je om 19 uur bedenkt dat je om 19.30 nog even op de thee gaat. Lijkt me zo fijn.


Ja dit.

Vroeger had ik zulke (mannelijke) vrienden maar daar zit nu een vrouw naast dus dat is dan toch anders.


Ja dat had en heb ik dus ook! Gewoon iemand om lekker even te bellen en tegenaan te kletsen. Leuke en minder leuke dingen. Ik had wel zo’n vriendin, we gingen wekelijks lekker even een drankje doen, maar haar relatie ging uit en ze verhuisde naar de andere kant van het land. Nu zien we elkaar maar een paar keer per jaar.
<<

Anoniem277

Bericht 01 Mei 2020 06:50

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Sam schreef:Ik zou zoo graag een vriendin hebben waar ik gewoon in m'n joggingbroek op de bank zou kunnen gaan zitten. Met wie ik alles kan bespreken, zonder veroordeeld te worden. Dat je om 19 uur bedenkt dat je om 19.30 nog even op de thee gaat. Lijkt me zo fijn.


Dit inderdaad! Ik zit zo vaak alleen in de avonden omdat mijn man tegelijk met de kinderen naar bed gaat of aan het werk is.
Dat maakt de avonden erg lang en eenzaam.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12146

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Mei 2020 21:15

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Ik heb 1 goede vriendin zij woont helaas ver weg in Den Haag. We spreken elkaar dagelijks via whats app. We kennen elkaar al 15 jaar ooit online leren kennen ik had concert kaartjes gewonnen voor een concert in Den Haag en zij zei toen kom anders eerst hier gaan we er samen heen.
Ik mis soms wel een vriendin dichtbij. Had 1 waar ik vaak mee ging shoppen of knutsel middagen had maar sinds ik afgevallen ben spreken we amper af. We appen wel met elkaar. Laatste keer dat ik haar zag was juli vorig jaar. We wonen 20 km van elkaar af.

Ik zou het wel leuk vinden om een vriendin dichtbij te hebben waar je alles mee kan delen
Afbeelding
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 03 Mei 2020 09:18

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Jep hier ook.
Paar oud collega's waar ik wel een wat mee ga drinken of lunchen.
Paar leuke buren maar dat kan ik geen echte vrienden noemen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 27 Aug 2020 16:32

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Ik ben toch nog wel benieuwd of jullie misschien tips hebben om contacten te leggen buiten je 'normale kringetje' om?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 27 Aug 2020 16:59

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Ik denk eerlijk gezegd dat het lastig is om echt een vriendschap op te bouwen/af te dwingen. Ik denk dat het toch het beste werkt als je via een gemeenschappelijke hobby/interesse 'spontaan' meer tijd gaat delen samen. Ik ben wat meer extravert en sowieso een sociale single in de grote stad. Maar ik zou denk ik inzetten op gewoon een hobby/interesse die je wekelijks zou willen doen en dat in sociale setting zoeken. Ik heb de laatste paar jaar bijv. nieuwe contacten opgedaan via dansles, spaanse les en via facebook een language buddy om mijn spaans mee te oefenen.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 27 Aug 2020 17:21

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Herkenbaar hoor! In het nieuwe dorp heb ik helemaal geen vriendinnen wonen en eigenlijk woont iedereen wel ergens anders. Ik heb wel eens op zo'n vriendinnen-zoek-site nieuwe contacten gelegd, maar die zijn ook weer allemaal verwaterd (waarvan deels ook mijn 'schuld'). Maar misschien is dat wel wat om aan nieuwe vriendinnen te komen?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 27 Aug 2020 17:28

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Als ik kijk waar ik m’n vrienden/vriendinnen van ken dan is dat inderdaad iets gezamenlijks als school, studie, sport of werk. Dus dat zou eigenlijk mijn tip zijn, mensen die je daar tegen komt en een klik mee hebt een keer koffie mee gaan drinken oid.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 27 Aug 2020 17:39

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Het vergt ook best wel veel van je om nieuwe vriendschappen aan te gaan. Daar moet je echt wel in willen investeren.
Ik ken m’n vrienden in m’n woonplaats voornamelijk via via en heb nu sinds kort een whatsapp groep met allemaal leuke meiden die ook een hond hebben en in de buurt wonen. De honden spelen dan met elkaar en wij kletsen bij. Gaan binnenkort dagje naar het strand.
Via de sportschool is mij in 2 jaar niet gelukt maar ik geloof ook dat het in de hoofdstad best lastig is om oprechte vriendschappen te krijgen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 27 Aug 2020 20:17

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Ik denk dat de sportschool ook wel een ander verhaal is omdat je individueel sport maar ik heb echt veel vriendinnen van hockey. Met een teamsport gaat dat best snel denk ik (als je een klik hebt). Ik ervaar dat ook niet zo, dat het moeilijk is oprechte vriendschappen op te doen (en woon ook in de hoofdstad zoals je weet haha).
<<

Anoniem304

Bericht 27 Aug 2020 20:24

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Harrison schreef:Als ik kijk waar ik m’n vrienden/vriendinnen van ken dan is dat inderdaad iets gezamenlijks als school, studie, sport of werk. Dus dat zou eigenlijk mijn tip zijn, mensen die je daar tegen komt en een klik mee hebt een keer koffie mee gaan drinken oid.

Ja dit denk ik ook. Een van mijn beste vriendinnen is de vriendin van een vriend van mijn vriend (jeetje wat een zin). Zij was destijds 'nieuw' en ondanks dat we heel verschillende interesses hebben, klikte het wel meteen heel goed.
Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat er 100x meer app contact is dan echt contact. Maar dat heeft dan weer te maken met kinderen, werk etc. Dat maakt het lastig om om 19:00 te bedenken dat je om 19:30 gaat thee drinken.
<<

Anoniem315

Bericht 28 Aug 2020 10:46

Re: Weinig vrienden/vriendinnen

Actief op zoek gaan, werkt vaak alleen maar averechts. Ik denk ook dat je de mooiste vriendschappen opdoet met wie je iets gezamenlijks deelt. Een ervaring, werk of een hobby, zoals iedereen al aangeeft.

Ik heb ook niet veel echte vriendinnen. Eentje van de middelbare school en daarna de pabo (we zien elkaar in elke schoolvakantie), eentje van het werk (maar woont ver weg, dus we zien elkaar 4x per jaar ofzo) en een paar meiden van het forum (we zien elkaar zo'n 5x per jaar, maar proberen nu meer af te spreken). Daarnaast is er een vriendengroep van mijn man, maar die heb ik niet zelf gekozen. Het is wel gezellig als ik ze zie, maar ik spreek niet los met ze af ofzo. Oh en hier in het dorp heb ik wat 'We-zijn-buren, maar-vinden-elkaar-net-even-wat-leuker-dan-de-andere-buren-vriendschappen'. Maar geen hartsvriendinnen dus, zoals vroeger... En dat hoeft voor mij ook niet meer. Maar ik voel me ook niet eenzaam en gedij hier prima bij. Als je je eenzaam voelt, lijkt me het wel echt een gemis. En helemaal wanneer je thuis moet blijven voor je kinderen en de mogelijkheden om het huis uit te gaan, beperkt zijn. Misschien kun je samen met je dochter naar een sport of muziekclubje, ik noem maar wat, en tref je daar net die ene persoon waarmee de klik groot is.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers