Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stilte of geluid?

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 21 Apr 2020 22:16

Re: Stilte of geluid?

In het dagelijks leven stilte. Maar ik vind het soms heerlijk om muziek aan te zetten. Moet er alleen niet aan denken de hele dag de radio of tv aan te hebben, dan word ik helemaal gek.

Door jullie verhalen over bij andere mensen thuis realiseer ik mij dat eigenlijk iedereen om mij heen van de stilte is. Ik had een keer een date die hier thuis kwam en meteen de tv aanzette en dat vond ik behoorlijk brutaal (en ook gewoon irritant ?).
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Apr 2020 22:46

Re: Stilte of geluid?

STILTE!

Onee ik jok. Een zacht ontspannen muziekje vind ik weleens fijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Apr 2020 23:03

Re: Stilte of geluid?

Lot schreef:STILTE!



Dat zei je wel heel luid. ?
Let's discover the world together.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 22 Apr 2020 09:09

Re: Stilte of geluid?

Hier een beetje van beide, ik heb niet echt voorkeur geloof ik. Op een drukke werkdag staat er geen muziek aan dan maken de kinderen herrie genoeg (en ik moet dan ook geen bijgeluiden hebben anders hoor ik niet goed wat ze doen) en als ze dan allemaal slapen dan geniet ik ook echt van de rust. Als ik ga schoonmaken of de was doen heb ik vaak wel muziek op, en mijn man heeft ook vaak overdag muziek aan. Alleen dan kan ik in de namiddag wel verlangen naar rust en stilte maar dat komt ook doordat hij de muziek vaak heel hard heeft staan.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 22 Apr 2020 09:22

Re: Stilte of geluid?

Marin schreef:En haha ik ben dus zo iemand bij wie geen muziek aan staat én heel fel licht. Ik haat sfeerlicht. Ik wil iets zien haha. Lekker ongezellig he en toch ben ik best leuk.

Haha mijn moeder is ook zo. Die komt binnen, vraagt of de muziek iets zachter/uit mag en zegt "wat is het hier donker", hahaha. Oke mam. Ze is inderdaad heel leuk verder :P.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Apr 2020 09:26

Re: Stilte of geluid?

Hahaha. Ja en mijn moeder heeft dus geen groot licht in de woonkamer, alleen van die ellendige kleine lichtjes overal waar je een kwartier mee bezig bent om ze elke dag aan en uit te zetten. En we hebben constant discussie met haar als we daar koken. Zet ik het licht aan van de afzuigkap als ik kook. Zet zij 't gewoon weer uit. Haar huis hoor maar hoe dúrft ze... ?

Nou is zij ook iemand die tijdens het koken zo'n goor Lampe Berger geur ding aan gaat zetten. Zodat je de knoflook en tomaat niet ruikt. Nou vraaaaag ik je.
Let's discover the world together.
<<

Kira

Bericht 22 Apr 2020 09:28

Re: Stilte of geluid?

Hahaha mijn moeder dus ook. Zet ook de lamp op strandje ongezellig als de hier komt. Van de radio blijft ze gelukkig af.
Andersom zet ik de lampen hij hun juist gezellig als ik daar eens een avondje ben. En als we een middagje hij m'n ouders zijn gaat het me op een gegeven moment irriteren dat het zo stil is en dan zet ik de radio aan.
<<

Anoniem332

Bericht 22 Apr 2020 09:30

Re: Stilte of geluid?

Beide!

Meestal thuis de radio aan of een spotify playlist.

Maar als ik aan het sporten (soms wel), wandelen, fietsen, buiten zitten ben dan doe ik dat graag zonder muziek.

Broertje van mijn vriend heeft er nogal een handje van om een minimal setje van soundcloud aan te zetten als hij bij ons is. Ik heb z’n hekel aan minimal en dat soort achtige muziek. Ook coffee lounge en ‘goedkope’ jazz trek ik heel slecht. Dan liever stilte.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 Apr 2020 09:33

Re: Stilte of geluid?

As ik op mijn werk ben vind ik een muziekje op de radio wel lekker. Ik heb geen werk waarin ik enorm geconcentreerd stukken moet lezen dus dat kan ook.
Als ik wel echt moet concentreren moet het stil zijn want ik ben snel afgeleid.

Thuis is het op dit moment een invasie van geluid en prikkels en ik trek dat erg slecht.
Normaal na een dagje werk kan ik er wel tegen, maar de kinderen produceren wel erg veel geluid. Vooral tegen elkaar. Er wordt non-stop tegen elkaar gepraat.

Mijn man en ik wisselen nu de dagdelen af met boven en benedenwerk want anders word je gillend gek. Mijn man kan sinds zijn burn-out heel slecht tegen veel en hard geluid en zet regelmatig zijn koptelefoon op.

Als de kinderen op bed liggen dan kijk ik wel tv of een serie. Als ik een boek lees heb ik liever wel totale stilte.
Met wandelen en hardlopen of fietsend naar mijn werk doe ik wel een muziekje op of een podcast zodat de tijd wat sneller gaat.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 22 Apr 2020 11:38

Re: Stilte of geluid?

Harrison schreef:
Marin schreef:En haha ik ben dus zo iemand bij wie geen muziek aan staat én heel fel licht. Ik haat sfeerlicht. Ik wil iets zien haha. Lekker ongezellig he en toch ben ik best leuk.

Haha mijn moeder is ook zo. Die komt binnen, vraagt of de muziek iets zachter/uit mag en zegt "wat is het hier donker", hahaha. Oke mam. Ze is inderdaad heel leuk verder :P.


Wij zijn ook zo, mijn man en ik allebei. Een romantisch diner bij kaarslicht is aan ons niet besteed, we willen zien wat we eten?.

On topic, vroeger had ik altijd muziek aan, nu ik kinderen heb kan ik enorm genieten van stilte. Het komt alleen niet zo vaak voor hier in huis.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Apr 2020 12:21

Re: Stilte of geluid?

Bij m'n moeder thuis zet ik ook muziek aan als ik daar ben, kan echt niet tegen die stilte. Juist als ik met iemand samen ben wil ik er een muziekje bij, maar alleen doe ik het ook. Op het werk zet ik ook altijd zacht de radio aan. (Vroeger, toen we nog naar kantoor gingen.)

M'n vriend kan trouwens niet tegen eetgeluiden, dus alleen daarom al moet hier altijd de radio aan staan (wel irritant hoor, want hij kan er echt nogal spastisch over doen af en toe).
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Apr 2020 13:46

Re: Stilte of geluid?

Ayla schreef:Hier een beetje van beide, ik heb niet echt voorkeur geloof ik. Op een drukke werkdag staat er geen muziek aan dan maken de kinderen herrie genoeg (en ik moet dan ook geen bijgeluiden hebben anders hoor ik niet goed wat ze doen) en als ze dan allemaal slapen dan geniet ik ook echt van de rust. Als ik ga schoonmaken of de was doen heb ik vaak wel muziek op, en mijn man heeft ook vaak overdag muziek aan. Alleen dan kan ik in de namiddag wel verlangen naar rust en stilte maar dat komt ook doordat hij de muziek vaak heel hard heeft staan.

Ja, dit zo’n beetje!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 22 Apr 2020 18:20

Re: Stilte of geluid?

Ik heb normaal heel vaak de radio of tv aan staan op de achtergrond, maar de afgelopen weken merk ik dat ik wel wat vaker gewoon behoefte heb aan echt even stilte. Denk ook dat dit komt doordat de kids nu heel de dag thuis zijn en vrij veel geluid produceren dus die rustige momentjes zijn schaars nu dus daar geniet ik ook wel meer van merk ik. Maar met kleine klusjes (was opvouwen, koken en in de auto) heb ik wel vaak wat muziek aan staan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem290

Bericht 01 Mei 2020 15:02

Re: Stilte of geluid?

Een beetje van beide. Als ik op kantoor zit, moet de muziek wel aan, omdat ik anders zenuwachtig word van het getik van mijn collega's en dan alles hoor wat ze aan de telefoon zeggen (als er muziek aan staat, vang in niet elk woord op). Thuis heb ik de hele dag geluid, omdat we dus een dochter van 2 hebben die echt geen seconde stil is. ALs mijn vriend dan om 18.30 thuiskomt en ook nog tegen me probeert te praten, word ik echt gek. Gisteren moest ik er gewoon van huilen. Maar dat kwam ook wel omdat het me echt begint op te breken, al die weken elke dag (meestal 7 dagen) met kind alleen thuis. En vriend die dan gewoon een gesprek kan voeren (tegen mij, maar vaak ook aan de telefoon op flink volume), dan word ik wel echt even op de proef gesteld.

Met sporten wil ik muziek, mar ik vind het wel heel lekker om door het bos te wandelen in de stilte. Maar dat is eigenlijk geen stilte, want je hoort het ruisen van de bomen, je voetstappen op de takken en de vogels. Met slapen wil ik ook stilte, ik draag vaak een oordopje (op het andere oor lig ik). Ik kan ok slecht tegen repeterende geluiden of een zware vrachtwagen die in de buurt van kantoor ging stilstaan. Dat kruipt echt mijn hoofd in, vliegtuigen ook, zeker die je zo lang blijft horen.

Op mijn vorige werk was een keer een apparaat in de ruimte naast ons kantoor gezet. Ik was toen met verlof. Dat ding maakte en beetje geluid en mijn collega hoorde dat en zei tegen een andere collega: als E terugkomt, zegt ze er meteen iets van. Die kan daar niet tegen. De andere collega vond het maar raar, want die hoorde het geluid niet eens. Ik kwam terug en zei direct: wat een rotgeluid hoor ik! haha.

Bij ander inzien denk ik toch dat ik vooral stilte kies.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers