Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iemand die eenzaam is uitnodigen met kerst/o&n

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 22 Nov 2013 13:04

Iemand die eenzaam is uitnodigen met kerst/o&n

Misschien een niet te realiseren idee, maar ik ga het toch proberen.
Ik zou graag met kerst/o&n iemand bij ons thuis uitnodigen die eenzaam is. Het idee dat iemand altijd alleen zit vind ik ontzettend rot en al helemaal op deze dagen. Maar waar vind je zo iemand? En zit diegene daar überhaupt wel op te wachten?

Zijn er soms meer mensen hier die dat ook willen doen?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 22 Nov 2013 13:43

Re: Iemand die eenzaam is uitnodigen met kerst/o&n

Wij vragen altijd wel een vriendin van mijn moeder die al jaren single is om te komen met zowel Sinterklaas als kerst, en dat doet ze meestal ook wel. Wij vinden dat trouwens ook gezellig, het is niet zo dat we dat alleen uit medeleven doen. Verder heb ik dat nog nooit gedaan maar het is inderdaad een goed idee, het zijn geen feesten waarbij je graag alleen zit denk ik. Ik moet nu aan het programma van Geer en Goor denken, voor de ouderenzorg. Misschien kun je bij de ouderenzorg een naam of adres krijgen van een eenzame oudere? Weet alleen niet of ze dat doen ivm privacyoverwegingen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Nov 2013 13:46

Re: Iemand die eenzaam is uitnodigen met kerst/o&n

Als het iemand is die je kent dan kan ik me dat wel voorstellen, maar bij een wildvreemde vraag ik me af of iemand er dan wel op zit te wachten, dat lijkt me namelijk heel ongemakkelijk. Eigenlijk zouden er gewoon in buurthuizen of zo een soort openbare kerstvieringen moeten worden georganiseerd waar mensen naartoe kunnen gaan als ze dat leuk vinden, dat lijkt me minder ongemakkelijk dan dat je zomaar bij een vreemde familie zit die elkaar wel allemaal kennen en waar jij bent omdat je zo eenzaam bent en zij dat zielig vinden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 22 Nov 2013 13:48

Re: Iemand die eenzaam is uitnodigen met kerst/o&n

Susan schreef:Als het iemand is die je kent dan kan ik me dat wel voorstellen, maar bij een wildvreemde vraag ik me af of iemand er dan wel op zit te wachten, dat lijkt me namelijk heel ongemakkelijk. Eigenlijk zouden er gewoon in buurthuizen of zo een soort openbare kerstvieringen moeten worden georganiseerd waar mensen naartoe kunnen gaan als ze dat leuk vinden, dat lijkt me minder ongemakkelijk dan dat je zomaar bij een vreemde familie zit die elkaar wel allemaal kennen en waar jij bent omdat je zo eenzaam bent en zij dat zielig vinden.
Dit wilde ik ook zeggen.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Nov 2013 14:18

Re: Iemand die eenzaam is uitnodigen met kerst/o&n

Wij nodigen met kerst altijd m'n man z'n oma uit. Zij zit altijd alleen, haar dochter viert nooit kerst en haar zoon doet niet zoveel moeite voor z'n moeder.

Een wildvreemde zou ik niet gauw doen.

Ik zou wel graag boodschappen oid willen doen voor een eenzaam iemand die slecht ter been is. Maar hoe vind je zo iemand?
Mijn moeder helpt altijd een oude vrouw, ze doet haar boodschappen en gaat met haar naar ziekenhuisafspraken enzo. Af en toe neemt ze haar mee uit eten of ze haalt haar op om bij haar thuis te eten. Echt zo mooi om te zien hoe blij die vrouw daarmee is.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 22 Nov 2013 15:06

Re: Iemand die eenzaam is uitnodigen met kerst/o&n

Ik zou iemand uitnodigen om diegene ook leuke feestdagen te bezorgen. Niet perse omdat ik het zo zielig vind. Stel mezelf voor hoe ik mezelf zou voelen en dat voelt niet fijn.
Ik ken zo 1,2,3 niet echt iemand. Maar misscgien bij mijn werk wel. Zijn sowieso ook niet met een hele familie maar met z'n tweeën dus dat is misschien minder bedreigend. Gewoon een gezellige dag/avond met lekkere hapjes enzo.
Maar misschien is het ook maar een raar idee hoor.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Nov 2013 15:19

Re: Iemand die eenzaam is uitnodigen met kerst/o&n

Mij moeder zit al jaren 1ste kerstdag overdag in het inloophuis. Ze zit daar in het bestuur. Mensen daar worden uitgenodigd om met andere een hapje te eten. Vaak gaat het om mensen die alleen thuis zitten. Ieder jaar is het weer gezellig en komt ze vol verhalen thuis.
Eigenlijk zijn er een hoop mensen voor zo een dag op pad, want mensen die van ver komen worden door vrijwilligers met een auto opgehaald en gebracht, het diner wordt gekookt door vrijwilligers en is zit meestal wel een man of 30 binnen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 22 Nov 2013 16:02

Re: Iemand die eenzaam is uitnodigen met kerst/o&n

Jans schreef:Ik zou wel graag boodschappen oid willen doen voor een eenzaam iemand die slecht ter been is. Maar hoe vind je zo iemand?
Mijn moeder helpt altijd een oude vrouw, ze doet haar boodschappen en gaat met haar naar ziekenhuisafspraken enzo. Af en toe neemt ze haar mee uit eten of ze haalt haar op om bij haar thuis te eten. Echt zo mooi om te zien hoe blij die vrouw daarmee is.


www.ikwordmaatje.nl, daar kun je dit soort initiatieven in jouw woonplaats vinden, meen ik.
L2014 & H2017
<<

Anoniem12

Bericht 22 Nov 2013 16:43

Re: Iemand die eenzaam is uitnodigen met kerst/o&n

Mijn moeder heeft via de kerk een vrouw 'gevonden' waar ze eens in de week voor kookt.

Die vrouw heeft iemand van de thuiszorg die voor haar kookt, maar die wil geen aardappels koken en geen vlees bereiden. Dusja, nu doet m`n moeder dat eens per week voor die vrouw en die is haar enorm dankbaar. Heel leuk!
<<

Anoniem185

Bericht 22 Nov 2013 16:53

Re: Iemand die eenzaam is uitnodigen met kerst/o&n

Rush schreef:Mijn moeder heeft via de kerk een vrouw 'gevonden' waar ze eens in de week voor kookt.

Die vrouw heeft iemand van de thuiszorg die voor haar kookt, maar die wil geen aardappels koken en geen vlees bereiden. Dusja, nu doet m`n moeder dat eens per week voor die vrouw en die is haar enorm dankbaar. Heel leuk!
Waarom niet? En wat maakt ze dan?
<<

Anoniem12

Bericht 22 Nov 2013 16:56

Re: Iemand die eenzaam is uitnodigen met kerst/o&n

Lampenkapje schreef:
Rush schreef:Mijn moeder heeft via de kerk een vrouw 'gevonden' waar ze eens in de week voor kookt.

Die vrouw heeft iemand van de thuiszorg die voor haar kookt, maar die wil geen aardappels koken en geen vlees bereiden. Dusja, nu doet m`n moeder dat eens per week voor die vrouw en die is haar enorm dankbaar. Heel leuk!
Waarom niet? En wat maakt ze dan?

Geen idee waarom ze dat niet wil. Ze maakt aardappelpuree uit pakjes en dus geen vlees. Mevrouw krijgt dan alleen puree, groente en jus.
Laatst gewijzigd door Anoniem12 op 22 Nov 2013 17:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 22 Nov 2013 17:02

Re: Iemand die eenzaam is uitnodigen met kerst/o&n

Belachelijk... Echt belachelijk.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 22 Nov 2013 18:13

Re: Iemand die eenzaam is uitnodigen met kerst/o&n

Ten eerste wil ik zeggen dat ik het echt super lief van je vind.
Maar of een wildvreemde het durft/wilt is de vraag, moeilijk.
<<

Mis(s)poes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 72

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:14

Bericht 22 Nov 2013 19:18

Re: Iemand die eenzaam is uitnodigen met kerst/o&n

Ik denk dat die site voor maatjes een heel goede opstap is voor hetgeen jij wilt. Helaas zijn er veel eenzame (oudere) mensen maar die zijn niet alleen met kerst of met O&N eenzaam. Je kan dus nu al iets betekenen voor hen en de mensen die op die site staan willen dat zelf ook. Rond de feestdagen zijn kerk, opvanghuizen en buurthuizen ect sowieso al heel actief om zoveel mogelijk mensen erbij te betrekken.
<<

Anoniem301

Bericht 22 Nov 2013 22:59

Re: Iemand die eenzaam is uitnodigen met kerst/o&n

Sam schreef:Misschien een niet te realiseren idee, maar ik ga het toch proberen.
Ik zou graag met kerst/o&n iemand bij ons thuis uitnodigen die eenzaam is. Het idee dat iemand altijd alleen zit vind ik ontzettend rot en al helemaal op deze dagen. Maar waar vind je zo iemand? En zit diegene daar überhaupt wel op te wachten?

Zijn er soms meer mensen hier die dat ook willen doen?

Mooie gedachte van jou! Ik wil dat ook wel doen eigenlijk. Vorig jaar at eenv riend van mijn vriend bij ons op tweede kerstdag die met kerst regelmatig alleen is. Maar ik sta er zeker ook voor open een echt onbekende uit te nodigen. Maar ja, waar vind je zo iemand? En vindt diegene dat wel fijn?
<<

Anoniem309

Bericht 23 Nov 2013 09:00

Re: Iemand die eenzaam is uitnodigen met kerst/o&n

Wat een lief gebaar

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers