Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Mrt 2020 12:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat teleurstellend en verdrietig weer voor jullie, Sarah en Ellibri. Zelfs ik open altijd hoopvol dit topic en voel teleurstelling bij jullie berichten. Hoe moet het voor jullie dan wel niet voelen? Sterkte en een dikke knuffel!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem316

Bericht 29 Mrt 2020 14:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah balen Sarah en Ellibri! Gaan de afspraken voor de volgende ronde nu wel door dan?

Hier zit ik te wachten. Ik heb ongeveer een idee wanneer mijn eisprong was. Dan had ik dit weekend mijn menstruatie verwacht. Enige wat ik heb gehad is een klein beetje bruinverlies donderdag of vrijdag en sindsdien niks. Als er woensdag nog niks is, ga ik testen.
<<

Anoniem316

Bericht 30 Mrt 2020 07:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Nevermind.. elke keer als ik zulke dingen denk word ik dezelfde dag ongesteld. Bluhh.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 30 Mrt 2020 10:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Och Dee :(
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Mrt 2020 10:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah dee klote is dat. En nee de afspraken gaan nu niet meer door in het ziekenhuis. Heb ze net gebeld en ze zei hou de media in de gaten voor wanneer het weer kan.


Lady hoe ik me voel na een teleurstelling ik baal vooral heel erg. Baal van alles op z'n moment. En vooral voelt het altijd alsof het mijn schuld is.

Is nu vooral ook zo lastig dat je niet verder kan en dan die onzekerheid van wanneer kan het wel weer. Heb me dit weekend maar even getrakteerd op chocolade
Afbeelding
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 31 Mrt 2020 09:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Lady, dank je wel! Waardeer ik enorm.

Dee, wat naar voor je. En zo herkenbaar.. Die hoop die steeds iets groter wordt, waardoor de teleurstelling nog veel groter is. Hoe gaat het nu met jou, en met je man? Bij ons liggen de behandelingen nu ook stil voor onbepaalde duur. We hebben dinsdag nog wel een telefonische afspraak met de gynaecoloog, om te bespreken hoe we verder gaan zodra dat weer mag.

Sarah, ook dat schuldgevoel is heel herkenbaar. Ondanks dat ik weet dat ons probleem vooral bij mijn vriend zit voelt ongesteld worden voor mij heel erg alsof ik gefaald heb. Vervolgens denk ik dat het nooit gaat lukken, en dan wordt m'n gevoel van schuld en falen nog veel groter. Gelukkig duurt dat nooit heel lang, en helpt chocola mij daar ook heel goed bij :smile:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Mrt 2020 09:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ellibri ik zeg wel eens tegen mijn man zoek toch een andere vrouw. Bij ons ligt het probleem bij mij met mijn 1 eileider.
Het is ook z'n ellende allemaal. En dan ook nog nu die verplichte stop nu vind ik ook niet leuk
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 20 Apr 2020 08:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah Sarah, jouw man houdt toch van jouw ondanks jouw ene eileider?

Ik merk dat ik het een beetje moeilijk begin te vinden, het stilstaan. Ik lijk doodgegooid te worden met mensen die een 2e of 3e kind krijgen en het enige gevoel wat er bij mij nog is, is: gvd waarom zij wel en wij niet? 2020 had ons jaar moeten worden en nu kunnen we een kind in 2020 ook wel op onze buik schrijven.
Daarnaast begint L ook steeds vaker over een broertje of zusje en of mama een baby in de buik heeft. Echt, dan breekt mijn hart. Ik wil haar zo zo zo graag een broertje of zusje geven. Het doet me zo'n intens verdriet dat dat niet lukt. En helemaal in deze tijd, je merkt aan haar dat ze zich verveelt alleen.
Ik voel ons als gezin meer en meer niet-compleet en dat doet zo'n pijn.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 20 Apr 2020 09:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh lieve Dee, ik weet niets anders te zeggen dan een heleboel virtuele knuffels!

Ik zou het voor jou ook zó ontzettend graag anders zien.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Apr 2020 10:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

dee gelukkig houd mijn man altijd van mij wat ik ook zeg. Oh en zo herkenbaar van het stilstaan ik wil gewoon door.
Ik heb altijd gedacht na die buitenbaarmoederlijke zwangerschap ach komt wel goed was nu ook in 1x gelukt en nu zijn we bijna 1,5 jaar verder, ik hoopte ook elke keer 2020 dat word dan het jaar. Dat word ook al niks meer. En inderdaad iedereen om mij heen krijgt kinderen. Waaronder onze buren nou zijn dat mensen die niet eens voor hun dieren kunnen zorgen alles gaat met agressie iedereen maakt zich nu al zorgen om dat kind.

Wat verdrietig dat je dochter ook er over begint dan breekt je hart toch

Ik hoop echt dat morgen met de persconferentie bekend word dat wij weer verder mogen met het traject.

Wij hadden in november een vakantie geboekt met het idee dan kan het nog mocht ik nu zwanger raken mag ik dan nog vliegen. Nu gaat die hele vakantie waarschijnlijk niet door en niet zwanger. Zou soms willen dat je de tijd even een half jaar vooruit kan doen.

Sterkte voor iedereen is een extra rare tijd zo
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 20 Apr 2020 20:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ach Dee, ik voel je verdriet, machteloosheid en de lege plek in jullie gezin. Het is zo lastig, zeker nu het verschil tussen gezinnen die wel door kunnen gaan en zij die afhankelijk zijn nog harder voelt. Ik hoop dat jullie snel verder mogen/kunnen, zodat het gevoel van stilstaan iets minder wordt.

Sarah, voor jou ook een dikke knuffel, heel verdrietig dat jullie nog steeds met lege handen staan!

Als tip, op de Facebook pagina van Freya komen wat berichten voorbij dat in België weer gestart wordt en dat ook de eerste zorg in Nederland weer wordt opgeschaald. Helaas staan fertiliteitsbehandelingen niet hoog op de prioriteitenlijst. (Natuurlijk in het grote geheel logisch, want niet levensbedreigend of schadelijk voor de fysieke gezondheid, maar voor stellen die hierin zitten is het verdrietig.)
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem316

Bericht 24 Apr 2020 21:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Bedankt voor jullie lieve woorden. Jullie kunnen het natuurlijk niet oplossen maar het voelt fijn mijn hart hier te kunnen luchten.

Toevallig ben ik van de week op de poli geweest voor het halen van een aantal papieren en toen gaven ze aan dat ze een lijst hebben met mensen die op bepaalde onderzoeken zitten te wachten. Als het goed is, sta ik ook op die lijst en word ik gebeld zodra het weer opgestart gaat worden. Dus dat is een fijn idee.
Wel wil ik nog even een bel afspraak in plannen met gyn wat betreft mijn clomid gebruik. Ik heb er zo'n pijn in mijn buik van op bepaalde momenten in de cyclus, dat me dat niet goed lijkt.

Succes iedereen!
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 28 Apr 2020 18:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Zijn er alweer ziekenhuizen die starten met fertiliteit zover jullie weten?

Las op facebook wel wat namelijk, dus ben benieuwd bij jullie. Hier helaas niet..
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Apr 2020 20:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

hier helaas nog niet, toevallig vandaag gebeld moest voor een andere afdeling bellen maar had verkeerde gebeld en dus meteen even gevraagd ze zei wel dat er al ziekenhuizen begonnen waren. Ik heb wel morgen een telefonische afspraak over vervolg traject.

Ik had afgelopen weekend een behoorlijke dip was weer ongesteld geworden en daardoor altijd veel pijn links in mijn buik wat naar mijn been uitstraalt dit heb ik sinds die buitenbaarmoederlijke zwangerschap, en zondag avond had ik zoveel pijn kon niet eens naar de wc toen was ik echt even klaar met alles, ook het idee dat die pijn gewoon levenslang is bah.

Ik hoop echt dat ze snel weer starten
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 28 Apr 2020 21:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hier nog niks gehoord. Ik moet in de eerste week bellen van mijn menstruatie ivm hsg onderzoek en zover is het nog niet.

Hopelijk kun je snel verder Sarah!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 29 Apr 2020 05:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Mijn IUI behandelingen zijn ook nog gepauzeerd. In de tussentijd verder met Clomid. Gelukkig staat het dus niet helemaal stil.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Apr 2020 19:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

heb vanmiddag de telefonische afspraak gehad, we gaan dus beginnen met IVF. Ik moet de volgende cyclus op dag 3 bloed gaan prikken. Dat kan nu wel al.
Ze heeft alles uitgelegd hoe het werkt en daar schrok ik best wel van. Ik krijg dan een infuus met morfine en dan halen ze de eitjes eruit dan moet mijn man met een speciaal koffertje naar Zwolle rijden en mag die daar zijn potje en koffertje inleveren. Ondertussen moet ik in het ziekenhuis blijven. En dan paar dagen later de terug plaatsing.

Ik had echt geen idee dat dat dus in Zwolle moet gebeuren. Ook de terugplaatsing zal in Zwolle zijn. En ik was wel verbaast dat die hele gebeuren in totaal 3 maanden zal gaan duren.
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 29 Apr 2020 19:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dat is een heel pittig traject Sarah!
Ik had ook in een ander ziekenhuis de punctie. Mijn moeder is mee geweest en heeft tijdens de punctie buiten de kamer gewacht. Toen mijn man weg was, was ik dus niet alleen. Daarom mocht ik ook even wat gaan eten bij het restaurantje, want mijn moeder kon ingrijpen als ik niet lekker zou worden. In de huidige tijd is het natuurlijk niet zeker of je iemand extra mee mag nemen, als het kan, zou ik het aanraden!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Apr 2020 20:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

We mogen nog niet helemaal starten maar zij hoopte dat over 4 weken wel weer gestart werd. Dat is wel een goede tip van je om iemand mee te vragen.
Vind het ook zo sneu dat mijn man dan alleen naar Zwolle moet is toch ruim een uur rijden. Maar hij zei al maakt hem niks uit

Hoe was jou ervaring met follikelpunctie?
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Apr 2020 20:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik ben ook geholpen in een zogenaamd transport ziekenhuis. Bij ons was het zo dat ik onder een roesje werd gebracht en daardoor kreeg je bijna niks mee van die punctie. Daardoor kijk ik daar ook echt niet naar op terug. Vond de ervaring prima. Ik had alleen veel na pijn. Dus even rekening mee houden dat je niet direct de dag erna kan werken. Sommige vrouwen hebben er ook geen last van hoor!

Ik vond de hormonen dus ook prima te handelen. Je bent ze al gewend en nu heb je even wat meer maar ben je er dan wel even vanaf. Vraag wel even na wat ze je voor erna geven: duphaston of die akelige inbreng capsules ( ben even de naam kwijt). Je mag namelijk best aangeven andere medicijnen ge willen!

Sterkte! En zet ‘m op! Je kan dit. Laat het proces je niet afschrikken. Stap voor stap.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Apr 2020 20:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

sarah1985 schreef:We mogen nog niet helemaal starten maar zij hoopte dat over 4 weken wel weer gestart werd. Dat is wel een goede tip van je om iemand mee te vragen.
Vind het ook zo sneu dat mijn man dan alleen naar Zwolle moet is toch ruim een uur rijden. Maar hij zei al maakt hem niks uit

Hoe was jou ervaring met follikelpunctie?


Je man overleeft dat wel joh! Maak je maar even drukker om jezelf die dag :).
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Apr 2020 20:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Waarom duurt het eigenlijk drie maanden?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Apr 2020 20:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ja ze zei vanaf begin tot terug plaatsing duurt 3 maanden. Eerst moet ik aan de pil om alles stop te zetten. En dan weer prikken. Hoe en wat precies allemaal hoor ik nog. Moet eerst op de 3e cyclus dag prikken om te zien welke medicijnen enzo ik moet.
Niet werken had ik ook al aan gedacht.

Hoe is het met jou en je kleintje?
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 29 Apr 2020 20:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Goede tip van Caro ook, vraag naar Duphaston ipv Utrogestan. Hier moet je na de behandeling mee starten.

Volgens mij had ik vlak voor de punctie oxazepam en diclofenac gekregen. De verdovingsprikken vond ik erg vervelend, het aanprikken van de eicellen oncomfortabel, maar niet pijnlijk. Al met al vond ik de punctie prima te doen.

Voor je man is het wel vervelend, maar ik kan me voorstellen dat iemand meenemen ongemakkelijk voelt. Mijn man vond het wel prima dat hij alleen met de 007-koffer op pad moest.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 29 Apr 2020 21:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Sarah, vraag om een roesje, voor tijdens de punctie. Echt!
Ik kreeg alleen, zoals Taeda zegt, een dicloflenac en een oxazepam en een verdovingsprik, that's it. En ik was voorbereid op pijn en ben echt geen pieperd, maar, niet om je te laten schrikken, maar meer om ook deze kant te laten zien, ik heb zo gigantisch veel pijn tijdens de punctie gehad, dat ik 3 keer ben flauwgevallen.
Mijn zusje heeft laatst ook een punctie gehad en die heeft m zelfs onder narcose gehad en die is er dus doorheen gefietst. De na-pijn is niet leuk en voelt niet zo lekker. Maar viel voor mij in het niet bij de punctie.

Nogmaals, niet om je te laten schrikken of bang te maken, maar wil wel aangeven dat het ook zo kan en dat je wellicht moet nadenken over een roesje of narcose.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron