Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen en sociale contacten tijdens Corona

<<

zonnetje83

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 26 Dec 2017 15:02

Bericht 23 Apr 2020 22:29

Kinderen en sociale contacten tijdens Corona

Hoe zouden jullie omgaan met de vraag of je je kinderen mee wilt laten doen met koningsspelen in je straat waarbij van elk huis een ouder meehelpt met de spelletjes?
En gaan jullie speelafspraakjes toestaan als de kinderen straks weer naar school gaan?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Apr 2020 22:34

Re: Kinderen en sociale contacten tijdens Corona

Oeh lastig! Wel een leuk initiatief zeg. Maar ik zou dan wel goed willen afspreken dat de ouders echt op afstand blijven van de kinderen en dat de spelletjes buiten worden gedaan. Als dat niet te garanderen is, zou ik het niet doen denk ik.

Speelafspraakjes zou ik ook zoveel mogelijk buiten willen laten plaatsvinden. Even samen buitenspelen onder supervisie op afstand zou ik goed vinden. Bij vriendjes/vriendinnetjes over de vloer nog niet.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem272

Bericht 23 Apr 2020 23:58

Re: Kinderen en sociale contacten tijdens Corona

Pff ik vind dit soort dingen ook zo lastig.

T. is 11, maar hij heeft vrienden van 12 en 13. Ook vrienden die al op de middelbare school zitten. Ze zijn gewend in groepjes met elkaar buiten te spelen, met die verschillende leeftijden door elkaar heen dus. Ze gaan meestal wat rondjes steppen, een balspel doen of 'freerunnen' (over muurtjes springen en zo).

Moet ik hem dan nu verbieden om met die jongens van 13 buiten te spelen? En als hij met vriendjes van 11 buiten speelt, mogen ze dan met meer dan drie kinderen samen spelen?

We lopen nu vrijwel dagelijks tegen dit soort situaties aan, en ik weet het gewoon even niet meer.
<<

Anoniem272

Bericht 24 Apr 2020 00:03

Re: Kinderen en sociale contacten tijdens Corona

Maar in antwoord op je vraag:

Koningsspelen: is het buiten? Spelen ze sowieso al met die kinderen? Om hoeveel adressen gaat het? Ik vind het een twijfelgeval.

Speelafspraakjes: buiten is prima. Ik hoor wel van ouders om me heen dat ze proberen het aantal contacten te beperken. Dus niet elke dag een ander vriendje.
<<

Anoniem332

Bericht 24 Apr 2020 07:15

Re: Kinderen en sociale contacten tijdens Corona

zolang de ouders genoeg afstand nemen en zich bewust zijn van de maatregelen, waarom niet?

Handen thuis weer goed wassen.

Ik neem aan dat je kinderen het zelf ook leuk vinden?
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 24 Apr 2020 07:42

Re: Kinderen en sociale contacten tijdens Corona

Wat betreft je eerste vraag weet ik het niet zo goed. Ik denk dat ik de kinderen wel mee zou laten doen.

Speelafspraakjes straks als de scholen open zijn denk ik eerst nog niet. Nu komen er soms wel kinderen spelen, meestal gewoon even ‘buurten’ dan wordt er even gespeeld en dan gaan ze weer naar hun eigen huis. Maar zaterdag is er wel ook op afspraak een vriendinnetje van de middelste komen spelen, maar dan wel de hele tijd lekker buiten.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 24 Apr 2020 07:57

Re: Kinderen en sociale contacten tijdens Corona

Die koningsspelen zou ik wel doen, mits alle hulpouders geen enkele symptomen hebben.

Dat spelen doen wij sinds 2 weken wel. Met haar beste vriendinnetje dat helemaal nergens meer komt en niemand anders ziet dan haar eigen ouders. Maar goed.. We zijn we nu soepeler in speelafspraakjes omdat ze dus ook weer naar school gaat. ?‍♀️
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 24 Apr 2020 08:04

Re: Kinderen en sociale contacten tijdens Corona

Wat een leuk idee om die spelletjes zo te doen op Koningsdag! Maar toch weet ik niet of ik ze mee zou laten doen, hoe lastig het ook is om ze tegen te houden.

Mijn zoons hebben afgelopen zaterdag heel even, in de tuin, met een vriendje en vriendinnetje (uit hetzelfde gezin). Als ze weer naar school mogen wil ik speelafspraakjes eerst nog tegenhouden. Behalve als dat volledig buiten is.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

zonnetje83

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 26 Dec 2017 15:02

Bericht 24 Apr 2020 08:45

Re: Kinderen en sociale contacten tijdens Corona

Het gaat denk ik om zo'n 20 kinderen en 10 hulpouders.
Ik vraag me af of dit niet indruist tegen de maatregelen.
Op de site van de rijksoverheid staat dat je als volwassene nog steeds alleen naar buiten mag als het noodzakelijk is (werk, boodschappen, frisse neus) en ik kwam een artikel tegen waarin een strafrechtadvocaat vragen beantwoorde en aangaf dat je niet mag afspreken met een groep (volwassenen).
Ik vind het ook wat krom als ouders ook niet langs de lijn bij het sporten mogen staan en op school even snel hun kind moeten brengen en ophalen om dan wel samen koningsspelen te gaan doen, ook al zou je afstand van elkaar houden. Sowieso lijkt het me wel lastig met dit soort spelletjes voldoende afstand van kinderen te houden als volwassene.
Van ons mogen ze dus niet meedoen, dat heeft ook wel te maken met de gezondheid van mijn man, maar ook wel om deze redenen.
Ik heb alleen het idee dat iedereen wel steeds meer worstelt met wat nu wel of niet kan en mag.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 24 Apr 2020 10:09

Re: Kinderen en sociale contacten tijdens Corona

Allemaal leuk maar ik doe er vooralsnog niet aan mee. Ik heb mijn dochter uitgelegd dat iedereen zijn eigen afwegingen maakt over spelen met andere kindjes en vooralsnog wil ik geen risico nemen. Met het mooie weer hebben we lekker een zwembadje in de tuin gezet. De enige waar ze mee speelt is mijn neefje omdat ik daar nog wel op pas. Verder heeft ze de kindjes in haar klas wel gezien met de online lessen al is dat uiteraard niet hetzelfde. Als straks de scholen weer beginnen dan kijk ik dan wel weer verder hoe ik me erbij voel als ze bij andere kindjes wil spelen. Ze is zelf ook jarig als de scholen net weer open zijn. Ik geloof niet dat ouders het dan relaxt vinden als ik een kinderfeestje ga organiseren. Dat doen we wel over een half jaar of zo. Vooralsnog begrijpt mijn dochter het allemaal erg goed gelukkig.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Apr 2020 11:00

Re: Kinderen en sociale contacten tijdens Corona

Zo’n Koningsspelen zou ik nog niet doen geloof ik.

Gisteren had Bo een speelafspraakje (alleen buiten) met haar beste vriendin. Die had ze natuurlijk weken niet gezien en toen ik haar vertelde wat we gingen doen straalde ze helemaal. Ze heeft een geweldige middag gehad.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Apr 2020 14:52

Re: Kinderen en sociale contacten tijdens Corona

Hier zijn we van plan om met 2 andere gezinnen (en in totaal 7 kinderen) ook een speelmiddag te organiseren.
Maar dit zijn alleen kindjes waar al regelmatig mee gespeeld is de afgelopen weken en die -net als mijn kinderen- geen andere kinderen hebben gezien. Wij als ouders houden afstand en we houden ons aan de regels dat er niet meer dan 3 ouders bij elkaar zijn. We verdelen het over 2 tuinen waarbij in de ene tuin alleen de moeders op gepaste afstand van elkaar zijn en de andere tuin de vaders :smile:

Met een hele groep andere kinderen zou ik het niet doen.

Ook speelafspraakjes hou ik even af. En als ze dan toch plaats moeten vinden, dan alleen buiten.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron