Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat bewaar je van speelgoed?

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 22 Apr 2020 12:55

Wat bewaar je van speelgoed?

Nu de jongste kan tijgeren en zijn eigen speelgoed niet meer zo interessant vindt, zat ik hierover na te denken. Er komt geen derde meer, dus daar hoef ik het niet voor te bewaren. Mijn moeder heeft 2 speeltjes van mij als baby bewaard, waar ik het meest aan gehecht was. Verder heeft ze heel veel kinderboeken bewaard, een deel ervan heb ik zelf terug gekregen en een deel heeft ze zelf gehouden (voor wanneer ze oma zou worden) ze heeft ook de duplo en de playmobil bewaard, voor zichzelf dus. Lego heb ik dan weer terug gekregen. Knuffels heeft ze ook allemaal bewaard, die heb ik ook teruggekregen.

Hoe hebben jullie dit gedaan? Wat heb je bewaard en met welk doel? Om uiteindelijk weer terug te geven of voor als je zelf kleinkinderen mag krijgen?
december 2016
juli 2019
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 22 Apr 2020 13:04

Re: Wat bewaar je van speelgoed?

Van die boekjes met hun naam erin heb ik bewaard.
Verder een paar speeltjes voor als er een baby op bezoek komt (al nemen die zelf eigenlijk altijd wel wat mee).
En Duplo heb ik bewaard, vooral voor later, als ze zelf kinderen hebben die er mee kunnen spelen. Maar ik weet niet of ik het dan terug zou geven of juist voor bij opa en oma wil houden. Mijn ouders hebben ook alle duplo en lego van ons vroeger nog en daar wordt veel mee gespeeld.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 22 Apr 2020 16:52

Re: Wat bewaar je van speelgoed?

Ik heb alle speelgoed weggedaan. Ik hecht zelf ook geen waarde aan speelgoed van mijzelf van vroeger.

Ik heb veel weggegeven en duurdere dingen (grimms) verkocht.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 22 Apr 2020 17:02

Re: Wat bewaar je van speelgoed?

Ik heb een kleine bak met wat baby speelgoed bewaard voor als er nichtjes/neefjes komen. Net als de kinderstoel en campingbedje trouwens. Verder alles weggedaan of gegeven.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 22 Apr 2020 17:09

Re: Wat bewaar je van speelgoed?

Ik heb alles weggedaan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Apr 2020 17:28

Re: Wat bewaar je van speelgoed?

Ik vind 't wel enorm leuk dat m'n (schoon) moeder echt speelgoed van vroeger nog heeft. Veel van die fisher price dingen zijn nog steeds goed en leuk.

Ik zou zelf best wat dingen willen bewaren, ook paar mooie dingen voor later voor kleinkinderen mits we daar ruimte voor blijven houden. Heb nu sowieso nog niks uitgezocht. Ga binnenkort maar eens weer het echte baby speelgoed uitzoeken wat dat wordt natuurlijk herbruikt.

Daarna zou ik 't best ergens willen doneren ofzo. Marktplaats perikelen zou om geen zin in hebben.
Let's discover the world together.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 Apr 2020 18:04

Re: Wat bewaar je van speelgoed?

Wij hebben spullen weggegeven (bijvoorbeeld aan de gastouder), verkocht en naar de kringloop gebracht.

De kinderen wilden met Koningsdag gaan verkopen maar dat zit er niet in dit jaar. De kasten puilden wel uit met allemaal speelgoed waar ze niets mee deden of echt voor baby's was dus we hebben er voor gekozen om het nu zo te doen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 22 Apr 2020 18:22

Re: Wat bewaar je van speelgoed?

Ik bewaar best veel. Alle duplo ligt in bakken op de vliering. Little People ook. En ik ga sowieso alle playmobil en lego bewaren.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Apr 2020 19:11

Re: Wat bewaar je van speelgoed?

Ik heb wat duplo bewaard. Met de playmobil en lego friends spelen ze nog steeds, maar daar hebben ze echt zo allemachtig veel van dat ik niet weet of ik dat allemaal ga bewaren. Ik wil wel iets bewaren, het is wel leuk als mijn eventuele kleinkinderen daar later mee kunnen spelen. Mijn kinderen spelen bij mijn ouders ook met mijn speelgoed van vroeger (barbiebus :-) )

Van vroeger heb ik voor beide een speeltje bewaard waar ze vaak mee speelde. Verder heb ik spullen weggegeven of verkocht.
:heart: :heart: 2011
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 22 Apr 2020 22:53

Re: Wat bewaar je van speelgoed?

Ik heb een paar gepersonaliseerde dingen, zoals een bijtring en autobaantje met zijn naam, die bewaar ik sowieso.
En ik zou dingen als boeken, lego,duplo, Barbies bewaren voor later. Mijn ouders hebben bijv alle brandweerautootjes van mijn broer (en dat zijn er heel veel) bewaard en daar speelt mijn zoontje nu echt zo graag mee. Dingen als Lego en duplo verliest nooit z’n waarde en staat ooit, als je misschien kleinkinderen krijgt, garant voor heel wat speelplezier.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Apr 2020 23:22

Re: Wat bewaar je van speelgoed?

Duplo, Lego en Playmobil zal bewaard worden. En wss wat babydingen ook wel.

En Barbies. Bij m'n moeder zijn mijn oude Barbies voor G straks en ik verzamel ze, dus die gaan sowieso niet weg.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 23 Apr 2020 06:28

Re: Wat bewaar je van speelgoed?

Ons mam heeft zoveel bewaard van vroeger ? zo heb ik laatst met dochter nog t spelletje pimpampet en boggle gespeeld ? op zich wel grappig hoor en ja doet me ook wel aan vroeger denken. Maar ook echt andere prullaria. En wij hebben hier echt niet de ruimte om dat allemaal nog te bewaren. Dus hier gaat alles weg (duplo/playmobil moeten we nog kijken). En mochten er kleinkinderen komen dan halen we wel wat van marktplaats (of hoe dat dan inmiddels mag heten)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2095

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 23 Apr 2020 13:38

Re: Wat bewaar je van speelgoed?

Ik doe alleen Playmobil en Duplo niet weg. Verder geef ik het weg, gooi ik het weg of verkoop ik het. Ik heb geen ruimte om alles te bewaren en vind het ook niet belangrijk.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 23 Apr 2020 13:40

Re: Wat bewaar je van speelgoed?

Hier heb ik hun zilveren rammelaar uit hun babytijd bewaard. Van speelgoed bewaar ik 1 huis en veel losse spulletjes van sylvanian families, vind ik echt mooi speelgoed en kan simpelweg niet teveel opslaan/ bewaren. Ik hoop dit dan ooit te kunnen gebruiken voor de kleinkinderen. Mijn ouders hebben onze Lego bewaard en daar is door mijn kindjes/ nichtje heel veel mee gespeeld.
<<

Anoniem279

Bericht 23 Apr 2020 13:45

Re: Wat bewaar je van speelgoed?

Als ik dit zo lees vind ik het zo jammer dat ik van mezelf uit mijn kindertijd niets meer heb. Ik hoop maar dat mijn vader en moeder ergens nog een geheime kist blijkt te hebben met bijvoorbeeld mijn pop van vroeger ofzo, boeken die ik graag las, dat soort dingen. Maar als ik het me goed kan herinneren heb ik zelf als kind een hoop weg gegooid.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 23 Apr 2020 15:16

Re: Wat bewaar je van speelgoed?

Leuk om allemaal te lezen! Hier hebben we dus ook niet onbeperkt de ruimte om vanalles te bewaren, dus ik dacht om ook een enkel babyspeeltje te bewaren waar ze veel mee speelden en dan later ook de primo/duplo/little people te bewaren, maar dat zijn al meteen 3 mega dozen. En dat zijn ook de dingen die het beste te verkopen zijn denk ik... ik heb nog bijna niemand gehoord over de kinderboeken, bewaren jullie die ook?
december 2016
juli 2019
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 23 Apr 2020 16:59

Re: Wat bewaar je van speelgoed?

Ik zou wel een aantal kinderboeken bewaren denk ik ja, maar lang niet allemaal.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2095

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 24 Apr 2020 08:15

Re: Wat bewaar je van speelgoed?

DronkenTaart schreef:Ik doe alleen Playmobil en Duplo niet weg. Verder geef ik het weg, gooi ik het weg of verkoop ik het. Ik heb geen ruimte om alles te bewaren en vind het ook niet belangrijk.


Ik heb trouwens haar mooiste babykleertjes bewaard. Mijn moeder had dat ook van mij gedaan en dat werden dan de kleertjes voor mijn pop. De pop van mijn dochter heeft dus nu kleertjes aan die van mij en haar zijn geweest. Dat vind ik wel heel leuk om te zien.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers