Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis gekocht van verhuurder

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 18 Apr 2020 15:47

Huis gekocht van verhuurder

Wie van jullie heeft dit weleens gedaan of had dit graag gedaan maar de verhuurder wilde niet?

Ik woon nu bijna vier jaar in mijn huurwoning. Het is een vrije sectorwoning van een grote woningbouwvereniging. Het staat erom bekend dat ze het financieel niet al te goed hebben.

Ik woon hier erg lekker, maar het begint me steeds meer tegen te staan dat het huur is. Ik zou bijv heel graag een andere badkamer willen (met bad), maar daar ga ik nu natuurlijk niet in investeren.

Had wel altijd in mijn achterhoofd zitten dat als de woningbouw met een aanbod zou komen om het eventueel van ze te kunnen kopen, ik daar wel voor open zou staan om de mogelijkheden te bespreken.

Helaas is dit tot op heden niet gebeurd, daarom heb ik vandaag toch maar mijn stoute schoenen aangetrokken en ze hierover gemaild. Kijken wat ze erop gaan antwoorden!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
<<

Anoniem279

Bericht 18 Apr 2020 15:53

Re: Huis gekocht van verhuurder

Mijn ex en ik hebben mijn flatwoning 10 jaar geleden overgekocht van de woningbouwvereniging. Maar dit was wel sociale huur. Destijds kwamen ze met een aanbod dat we hem konden overkopen met 40% korting op de vraagprijs, zodoende betaalden wij nog minder dan een ton.
Ik weet dat ze hier nu geen woningen meer verkopen vanwege een enorm tekort aan sociale huurwoningen. Maar hoe het allemaal voor particuliere huur zit, durf ik niet te zeggen. Wat dat betreft kan ik je helaas niet helpen.
<<

Anoniem294

Bericht 18 Apr 2020 17:41

Re: Huis gekocht van verhuurder

Wij hebben dat bij onze vorige woning gedaan. We hebben het 2 jaar gehuurd en daarna 5 jaar gekocht gewoond. Maar dat ging niet zonder vallen of stoten. De verhuurder was er eerst niet voor te porren. Ondanks dat het huis 2 jaar te huur heeft gestaan voordat wij er gingen wonen. Wij hebben het van MVGM wonen (toen nog onder de naam Jacobus Recourt/Amvest) gekocht.
Huur je toevallig via hun?

Het was in elk geval een bijzondere ervaring en uiteindelijk heeft onze hypotheekadviseur hun gebeld met de mededeling dat onze hypotheek rond was.
Of ze wilden verkopen of niet, dat hij anders met ons op zoek zou gaan naar een andere woning. Toen kwamen hun met een prijs. En hebben wij aangegeven dat we er 10K onder wilden betalen en dan nog 4k van hun op de rekening terug wilden krijgen.
Die 4k terug van hun nadat we bij de notaris waren geweest was omdat hun een bepaald bedrag als verkopende prijs geregistreerd wilden hebben staan voor als andere kopers van woningen in de buurt (allemaal in hun beheer) de recente aankoopprijzen zouden opvragen. En wij wilden die 4k niet bij de aankoopprijs van het huis bij doen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 18 Apr 2020 17:49

Re: Huis gekocht van verhuurder

Wij hebben onze woning van de woningstichting hier gekocht, het was ook een vrije sector huurwoning. Wij kregen wel zelf het aanbod om het huis te kopen, via een koopgarant regeling. Dat is nu ruim 2 jaar geleden.
10.04.17
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Apr 2020 19:18

Re: Huis gekocht van verhuurder

wij hebben ons huis ook van de woningstichting gekocht, we hebben eerst een paar maanden gehuurd. In die paar maanden hadden ze toevallig net groot onderhoud, alles werd geschilderd, nieuwe ketel.

Meteen was al bekend dat we het konden kopen en was voor een goede prijs. Ze hebben toen hier veel huizen zo verkocht. Nu doen ze dat hier niet meer
Afbeelding
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 19 Apr 2020 22:46

Re: Huis gekocht van verhuurder

Wij hebben onze woning van de verhuurder (ook een grote woningcoöperatie) gekocht, nadat we/ik het eerst 8 jaar heb gehuurd. Ik kreeg een voorstel in de brievenbus toen ik nog alleen was, dus toen financieel niet haalbaar. Paar jaar later, toen ik inmiddels samenwoonde, geïnformeerd of het aanbod nog steeds geldig was en het toen gekocht.

Wij hebben we eerst alle kleine dingetjes die nog gedaan moesten worden op kosten van de verhuurder laten maken? en hebben het met een flink huurdersvoordeel kunnen kopen. 3 weken nadat wij het hebben gekocht is het huis van onze buren verkocht (alle huurwoningen waar iemand uitgaat worden nu verkocht bij ons op de rij), voor 60.000 meer dan dat wij ervoor betaald hadden. In slechtere staat zelfs nog?
Voor ons is het dus een goede zet geweest.

Succes!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 21 Apr 2020 20:11

Re: Huis gekocht van verhuurder

Aah thnx voor jullie reacties!
Helaas heb ik al bericht gehad van de verhuurder dat ze het niet willen/gaan verkopen ?
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 21 Apr 2020 20:37

Re: Huis gekocht van verhuurder

Hè wat jammer Winegum???
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 21 Apr 2020 20:38

Re: Huis gekocht van verhuurder

Ja klopt, vind ik ook!
Zag het wel steeds meer gebeuren. Ook met jullie reacties enzo. Beetje jammer maar helaas!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers