Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over lo

<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 20 Apr 2020 08:04

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Je kan alleen de ww in als je ook volledig beschikbaar bent voor het aantal uren werk waar je ww over ontvangt. Jij geeft aan nog niet je volledige uren te kunnen werken, dus heb geen recht op ww maar op een ziektewet uitkering.
Waarschijnlijk wil je werkgever bij optie 2 dat je zelf ontslag neemt en dus hersteld uit dienst gaat, zodat daar voor de werkgever geen extra kosten aan zitten (ziek uit dienst is voor een werkgever nadelig).
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 20 Apr 2020 08:30

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Flo, dat had ik al gevraagd, maar zij zei dat de reden dan is dat de werkbelangen niet overeenkomen, dat ik regelmatigheid wil wat ze me niet kunnen bieden.
Wen, volgend mij is wel de bedoeling dat de VOK over 3,5 mnd in gaat, de periode dat ik volgens de bedrijfsarts weer aan t werk zou moeten kunnen zijn
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 20 Apr 2020 08:40

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Maar je weet niet of dat daadwerkelijk gaat lukken in die 3,5mnd, misschien krijg je wel een terugval en duurt het langer.
Mocht je optie 2 willen dan zou ik heel goed navraag doen over hoe en wat en stel dat je idd toch ziek uit dienst gaat wat dan?
30-04-2017
<<

Anoniem313

Bericht 20 Apr 2020 08:57

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Wat Wen en Kees zeggen. Ww komt met verplichtingen.
Ik zou je goed laten adviseren Elroya. Ik heb niet het idee dat jouw werkgever jouw belang voor ogen heeft en zelf overzie je het volgens mij niet helemaal. De vakbond wellicht?
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 20 Apr 2020 10:44

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Ik ben niet geheel onpartijdig, maar ik zou inderdaad toch maar gewoon lid worden van een vakbond (www.fnv.nl/lidworden). Het is nogal een keuze die ze je vragen te maken.. en dat doen ze niet helemaal zonder eigenbelang als werkgever, het is dan wel zaak dat jij precies weet waar je ja of nee op zegt.
<<

Anoniem293

Bericht 20 Apr 2020 10:49

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Houd er ook rekening mee dat wanneer je de WW in gaat je maar 75-70% van je dagloon ontvangt en je daarnaast sollicitatieverplichtingen hebt. Ik zou dan persoonlijk geen rust hebben met dat nog in mijn achterhoofd en flink terug in inkomsten.

Als ik in jouw situatie zou zitten dan zou ik eerst volledig willen herstellen en dan pas een keuze maken.
Als je toch echt zeker weet dat je weg wilt bij je werkgever zou ik voor de vaststellingsovereenkomst gaan.
Dan heb je wel 3,5 maand rust en tijd om te herstellen in de zin dat je geen uwv verplichtingen hebt. Zelf zou ik er dan nog minimaal een maand extra bij onderhandelen omdat je niet in de toekomst kan kijken.
Ook zou ik van te voren gaan nadenken wat je verwacht van loopbaanbegeleiding. Mijn ervaring is dat je tijdens loopbaanbegeleiding zelf aan het nadenken wordt gezet. Je zegt nu al dat je een baan wilt met vaste uren, dan kan je ook zelf op vacaturesites gaan kijken welke banen bij jouw opleiding passen en die vaste uren bieden. Van daaruit kan je ook al gaan kijken wat je aanspreekt en wat niet en zo voor je zelf gaan kijken wat dan wel jouw ideale baan is.

Wat ik mij afvraag hoe ziet je dossier eruit bij de bedrijfsarts? Is er een plan van aanpak gemaakt, een probleem analyse gemaakt en zoals Kerel ook al aangaf is er een arbeidsdeskundigonderzoek gedaan?
Wat heb je zelf gedaan om het thuis meer op orde te krijgen? Ben je naar een psycholoog geweest of ben je enkel thuis gaan zitten?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 20 Apr 2020 12:12

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Loes, dat ik minder krijg in de ww weet ik, stel ik zou kiezen voor wel bij mn werkgever blijven zou ik kiezen voor minder uren, dus ook minder inkomsten.
En ik weet ook echt dat t gewoon beter is om daar weg te gaan, puur vanwege de regelmaat die ze me niet kunnen bieden. En ik ga daar niet reïntegreren als ze me niks kunnen bieden daarna, daar word ik ook niet gelukkig van. Daarom leek de vok een goede oplossing. In die 3,5 maand kan ik dan via een bureau loopbaanbegeleiding inzetten. Op die manier ben ik dan op een andere manier aan het reïntegreren.
Arbeidsdeskundigheidonderzoek zou pas na een andere periode aan bod komen. En nog denk ik dat dat niet aan orde is, omdat bedrijfsarts zegt dat ik in eigen functie zou moeten kunnen werken
Op vacature sites ben ik al aan t kijken, maar ik denk dat er zoveel meer is waar ik niet aan denk, dat t juist goed is dat er van buitenaf meegekeken wordt. Ik ben ook bij psycholoog, die had het ook al over een jobcoach, maar toen wist ze ook nog niet dat ik dit gesprek met manager heb gehad.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 20 Apr 2020 12:22

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Cauffield, of ik het niet overzie weet ik niet. Het heeft ook te maken met gedachtes en gevoelens die me sturen. Maar juist daarom hier ook op het forum om even mee te denken.
En mss treed ik ook veel in verdediging, maar dat is juist omdat ik hier thuis natuurlijk ook wat mensen heb gesproken en dit niet allemaal aan de orde is gekomen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem279

Bericht 20 Apr 2020 13:00

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Heb je misschien een rechtsbijstand verzekering die je ook bij kan staan in arbeidsrecht? Dan zou ik daar even advies inwinnen. Ik denk dat er aan de ww bijvoorbeeld teveel haken en ogen zitten om dat zomaar te doen als ‘tot rust komen’. Ik zou ook de reactie van Wen, helemaal bovenaan de pagina, in je overweging meenemen. Ben jij direct op het moment dat je de ww in gaat, al beschikbaar en bereid om je volledige uren elders te werken?
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 20 Apr 2020 21:54

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Pfoe, ik zou op basis hiervan eens nadenken of je nog wel voor dit bedrijf wil werken. Ze lijken vooral te kijken hoe snel ze zo makkelijk mogelijk van je af kunnen. Kijk uit hiermee, WW kom je niet zomaar in terecht als zij niks aanvragen via het UWV. Of je gaat meteen naar de vaststellingsovereenkomst. En daar kun jij in dit geval nog wel wat eisen gezien de situatie (een zieke medewerker willen ontslaan).
Informeer ook bij je arbo arts/ bedrijfsarts want dit kan niet zomaar, daarbij legt het extra druk bij jou op, wat weer voor een terugval zou kunnen zorgen.
Bel rechtsbijstand op als je die hebt, al kan dat ook altijd als je daar niet voor verzekerd bent (misschien kunnen zij een case openen voor een vast bedrag).
<<

Anoniem331

Bericht 20 Apr 2020 22:00

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Vanuit de kant van de werkgever bekeken is dit niet zo raar toch?
Wanneer je persoonlijke situatie er voor zorgt dat je niet kunt werken, is het niet zo raar bedacht dat je best een kostenpost bent, en dat ze van je af willen. Dat is heel naar wanneer je dat overkomt, en lijkt mij ook vreselijk. Maar is dat niet hoe het werkt?
Ik zou als ik jou was elroya iets gaan zoeken waar je regelmatig werk hebt, want los van deze werkgever kan ik me niet voorstellen dat het bij een andere beter zou gaan, want zorg is onregelmatig werken. En je gaat denk ik geen werkgever vinden die je hier vrijstelling voor heeft. Of je moet het hogerop zoeken in de zorg, dan ben je alle zo’n en feestdagen vrij.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1711

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 21 Apr 2020 00:17

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Popcorn er is wel regelmatig werk te vinden in de zorg. Dagactiviteitencentrum, dagbesteding bv een okc, bv, ambulant begeleider school (weet niet of dit overal hetzelfde heet?)

Zelf ben ik ambulant begeleider school en begeleid gezinnen / cliënten in de thuissituatie. Momenteel heb ik voornamelijk casussen overdag, maar dit is maar net welke casussen je hebt. Veel is toch na schooltijd / tijdens het eten en rond bedtijd binnen gezinnen.
Vind het heel fijn om meer regelmaat te hebben nu en niet meer 2/3 weekenden per maand te werken en geen hele late diensten meer en geen slaapdiensten.

Maar voor activiteitenbegeleiding zou je kunnen kijken en voor begeleiding op school bv.
Ik werk zelf op een vso met jongeren met gedragsproblemen, maar je hebt ook basisscholen met lager niveau waar dit ingezet wordt.
Juli 2019
<<

Anoniem331

Bericht 21 Apr 2020 06:51

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Je hebt gelijk Radler hoor, maar niet in de tak van zorg waar nu in gewerkt word.
Dan moet je dus inderdaad iets heel anders gaan zoeken.
Ik weet niet wat er in deze tijden te vinden is, en dus geen goeie raad. Maar als je al zo vaak en lang tegen hetzelfde probleem aanloopt dan houdt het een keer op.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1711

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 21 Apr 2020 09:40

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Nee klopt, maar dacht gelezen te hebben dat ze ook wel graag naar hoger niveau wilde eventueel.

Het werk wat ik doe is ook veel vraag naar mensen die in de thuissituatie kunnen werken met EMB cliënten, maar dat zijn vaak hele vroege tijden of juist late tijden.
Maar ook op scholen met kinderen met emb / lichamelijke handicaps wordt begeleiding geboden. Als ze dan toch eventueel naar wat hoger niveau wil zou ze in de buurt kunnen kijken of er mogelijkheden zijn daarin.
Het echte werken op groepen is regelmaat / overdag werken echt onmogelijk ja.

Wij hebben een tijdje een collega gehad, toen ik nog op de groep werkte, die alleen dagdiensten werkte... dat gaf toch scheve gezichten bij de rest want daardoor hadden wij alleen late en slaapdiensten en geen dagdiensten waardoor we bv ook eens verslagen konden maken / regelzaken.

Maar goed zou idd informeren bij vakbond of rechtsbijstand. Informeren kan nooit kwaad
Juli 2019
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 21 Apr 2020 10:37

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Het probleem is een beetje dat bedrijfsarts heeft geformuleerd, binnen x maanden kan werknemer weer werken binnen eigen functie. Dus onregelmatigheid. Dan is er voor de manager geen aanleiding om mij op een andere functie te plaatsen. Vooral niet, omdat die er weinig zijn. En dan wil ik ook niet zomaar ergens geplaatst worden, op een laag niveau word ik ook niet gelukkig.
Ik denk dat als er meer mogelijkheid binnen de werkgever zou zijn ze dit wel zouden aanbieden. Maar die is er niet. Dagbesteding is er, maar zijn weinig vacatures. Maar dat is geen eigen functie, dus daar hoeven ze me niet te plaatsen. En de werkgever beredeneert , je kan in eigen functie terugkomen (op een woongroep) die kunnen ze me bieden, maar niet op een groep waar ik gelukkig van wordt, maar idd al helemaal met regelmatige diensten

Over ziek uit dienst, de bedrijfsarts denkt dat ik over 3,5 mnd weer aan t werk kan zijn. Dus gaan ze er vanuit dat ze me over 3,5mnd een vok kunnen geven, en daardoor dus niet ziek uit dienst ga, maar hersteld
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers