Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lekkere (ochtend) drankjes

<<

Anoniem313

Bericht 16 Apr 2020 13:23

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Het is echt lekker vind ik, zelf hou ik niet zo van ijskoffie maar dit is spannender en tegelijkertijd meer basic.

https://www.culy.nl/recepten/het-drankj ... -espresso/
<<

Anoniem300

Bericht 16 Apr 2020 13:34

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Ik heb een sodastream
In de ochtend doe ik altijd een klein bruisje (1x drukken) op mijn water en daar wat citroen of komkommer ofzo in, soms en dropje ranja.
In de middag doe ik er meer prik op een hem ik spa rood, met of hetzelfde of gewoon zo.
Ik houd totaal niet van plat water.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 16 Apr 2020 13:50

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/di ... ngers.html
??

Je kunt het eventueel bestellen. Misschien kom je door bovenstaande lijst nog op ideeën.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 16 Apr 2020 13:51

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Zo'n sodastream lijkt mij ook ideaal, ik ben gek op spa rood bijvoorbeeld. Maar ik ben bang dat het zo'n sta in de weg op het aanrecht is en ik heb na een paar weken al niet meer gebruik.

Gebruik jij hem veel Newby? En hoe lang doe je ongeveer met zo'n cilinder?
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Apr 2020 13:58

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Olíve schreef:https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/135573-10-koffie-vervangers.html
??

Je kunt het eventueel bestellen. Misschien kom je door bovenstaande lijst nog op ideeën.


Dank je! Eigenlijk was hetgene wat me het meeste aansprak nog sojamelk hahaha. Maar geloof dat ik meestal eentje had met suiker erin. Tegenwoordig zijn er zoveel meer versies (en haver/rijst/amandel enzo). Zal eens kijken!
Wel grappig zeg, had echt geen idee dat we zoveel alternatieven voor koffie zijn.

Ik geloof dat ik wel eens heb gelezen dat je iets van 20 kopjes caffeinevrije koffie moet drinken voor je aan één kopje gewone koffie komt. Dus dan valt dat ook nog wel mee.

Maar even iets anders is wel welkom. Goeie tips iedereen, zitten allemaal zeker lekkere dingen bij!
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Apr 2020 14:04

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Caulfield schreef:Het is echt lekker vind ik, zelf hou ik niet zo van ijskoffie maar dit is spannender en tegelijkertijd meer basic.

https://www.culy.nl/recepten/het-drankj ... -espresso/


Ik ga dit proberen! Leuk om ook eens tonic met iets anders te mixen dan elke x maar die Gin ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem332

Bericht 16 Apr 2020 14:15

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Niet echt voor in de ochtend.

Maar die hipster drankjes zoals,

-Vlierbloesem siroop met bruis water
- pink rosy
- bionade
-ginger beer in diverse varianten

Ik drink in de ochtend bij het ontbijt een filter koffie en een beker melk.
Later een glas water en twee stuks fruit. Als ik thuis ben.

Anders op mijn werk gember thee van gedoogde gember met een schep verveine.

Als je zelf ijs koffie gaat maken, hier nog een recept van toen ik nog als barista werkte.
Espresso 2x, koud laten worden. (Langzaam) ijsblokjes in een glas, beetje (riet)suiker (of iets wat erop lijkt wat verantwoorder geproduceerd wordt) bruiswater en espresso ❤️
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 16 Apr 2020 15:16

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Hipsterdrankjes???

Wij kenden dit vroeger op de Vrije School allemaal al hoor! ???
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 16 Apr 2020 15:19

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Oooh Marin, ik heb jouw openingspost helemaal niet goed gelezen!! ???
Ik las dat je op zoek was naar drankjes die je op je koffiemomenten kunt drinken omdat je Maar 1 kopje normale koffie wilt drinken. Pff sorry!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Apr 2020 15:34

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Olíve schreef:Oooh Marin, ik heb jouw openingspost helemaal niet goed gelezen!! ???
Ik las dat je op zoek was naar drankjes die je op je koffiemomenten kunt drinken omdat je Maar 1 kopje normale koffie wilt drinken. Pff sorry!


Nou dat klopt min of meer wel hoor! Ik drink 1 kopje koffie 's ochtends en de rest drink ik aan caffeinevrije koffie (en sowieso altijd veel water) maar als ik daar wat variatie in aan kan brengen graag. Dat was eigenlijk precies de vraag. Dus je tips zijn zeker van toepassing!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Apr 2020 15:35

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Olíve schreef:Hipsterdrankjes???

Wij kenden dit vroeger op de Vrije School allemaal al hoor! ???


Hahahaha ik ken sommige van die dingen ook van m'n vrije school vriendinnetje van vroeger. En uit Engeland want daar was dat al heel lang hip. Van die elderflower cordial enzo.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem300

Bericht 16 Apr 2020 15:40

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Saga schreef:Zo'n sodastream lijkt mij ook ideaal, ik ben gek op spa rood bijvoorbeeld. Maar ik ben bang dat het zo'n sta in de weg op het aanrecht is en ik heb na een paar weken al niet meer gebruik.

Gebruik jij hem veel Newby? En hoe lang doe je ongeveer met zo'n cilinder?



Ik vind het echt ideaal, wij hebben hem sinds vorig jaar mei en gebruiken hem echt dagelijks. Wij hebben hebben degene zonder stekker dus je kunt hem overal neerzetten.
Wij maken, ongeveer 5 flessen per dag (mijn man maakt er 7-up mee,lemon lime siroop, en 1 keer in de week 2 kleine flesjes prik voor de oudste 2,cola light en sinas siroop hebben we daarvoor.
En doen ongeveer een maand met een cilinder. Wij kunnen deze makkelijk bij onze plaatselijke supermarkt omwisselen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 16 Apr 2020 15:41

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Marin schreef:
Olíve schreef:Oooh Marin, ik heb jouw openingspost helemaal niet goed gelezen!! ???
Ik las dat je op zoek was naar drankjes die je op je koffiemomenten kunt drinken omdat je Maar 1 kopje normale koffie wilt drinken. Pff sorry!


Nou dat klopt min of meer wel hoor! Ik drink 1 kopje koffie 's ochtends en de rest drink ik aan caffeinevrije koffie (en sowieso altijd veel water) maar als ik daar wat variatie in aan kan brengen graag. Dat was eigenlijk precies de vraag. Dus je tips zijn zeker van toepassing!


Ja, maar decaf of bamboekoffie is dan dus niet zo'n groot verschil. Misschien kun je oefenen met lekkere melkschuimen in verschillende soorten melk te maken en te kijken welke het lekkerst is. Wel met vormpjes schenken natuurlijk he
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Apr 2020 15:43

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Ik denk niet dat mijn persoonlijke barista (lees m'n terror peuter die vindt dat hij elk kopje koffie moet zetten) dat al kan en daarbij drink ik m'n koffie het liefst zwart haha.
Ik ga die bamboe koffie wel eens proberen, ben nou wel echt benieuwd haha.
Let's discover the world together.
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 23:59

Bericht 18 Apr 2020 17:41

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Ik zou thee nog een kans geven, er zijn echt zoveel verschillende soorten, die je zowel warm als koud kan drinken, van kruiden/ bloemen tot fruit tot meer chai achtige theetjes :) Ik drink zelf met name kruidenthee, kamillethee eigenlijk de hele dag door ipv water zeg maar, nu ook rozen/ lavendelthee en drink ook graag de cacao thee van yogitea vind dat ook wel een beetje een 'koffievervanger'

Verder vers sap inderdaad, bleekselderijsap of sinaasappelsap is hier favoriet
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Apr 2020 17:51

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Saga schreef:Zo'n sodastream lijkt mij ook ideaal, ik ben gek op spa rood bijvoorbeeld. Maar ik ben bang dat het zo'n sta in de weg op het aanrecht is en ik heb na een paar weken al niet meer gebruik.

Gebruik jij hem veel Newby? En hoe lang doe je ongeveer met zo'n cilinder?


Wij gebruiken ‘m nu 1,5 jaar. Beste aanschaf ooit. Volgens mij haal je ongeveer 40 liter uit een cilinder. Wat ik vooral fijn vind is dat het me minstens 10 lege plastic flessen per week scheelt.
In de winter gebruiken we ‘m wel iets minder dan anders maar hij staat nooit helemaal ongebruikt op het aanrecht.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Apr 2020 18:32

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Caulfield schreef:Het is echt lekker vind ik, zelf hou ik niet zo van ijskoffie maar dit is spannender en tegelijkertijd meer basic.

https://www.culy.nl/recepten/het-drankj ... -espresso/


Check!

Was lekker fris, al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik toch liever een losse tonic en losse espresso heb. Maar wel erg leuk om te proberen. M'n man vond het smerig haha maar ja die had ook een lekkere riesling voor z'n neus staan dus hij heeft geen recht van spreken.

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Apr 2020 19:34

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Ja duh, een goeie Riesling is geen vergelijk!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Apr 2020 22:55

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Caulfield schreef:Ja duh, een goeie Riesling is geen vergelijk!

Wel een steengoeie vervanger van de ochtendkoffie.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Apr 2020 22:58

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Ja bitte gerne!
Let's discover the world together.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 20 Apr 2020 08:28

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Ik drink dan geen koffie, maar was wel op zoek naar iets anders dan water en thee. Een glas koude melk vond ik altijd lekker, maar ik ben er achter dat ik niet goed tegen lactose kan. Nu had ik laatst de cocos melk van alpro geprobeerd. Drie varianten gekocht en de Creamy Coconut vind ik echt super lekker!

Ik weet niet of je van cocos houdt?

https://www.alpro.com/nl/producten/drin ... okosdrink/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Apr 2020 09:40

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Ja hoor vind kokos prima lekker (mits het niet te zoet is maar zie dat er geen suiker in zit). Bedankt voor de tip!

Heb nu gewoon koud water met citroen en vind ik ook lekker.
Let's discover the world together.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 20 Apr 2020 17:43

Re: Lekkere (ochtend) drankjes

Ik heb een tijdje rijstmelk in mijn ontbijt gedaan, dat was zo los ook best te drinken. Maar zoiets is heel persoonlijk denk ik.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers