Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pompoen

<<

Anoniem10

Bericht 18 Nov 2013 22:29

Pompoen

Ik lees hier veel over pompoen. Ik heb dit nog nooit gegeten maar het klinkt heel lekker.

Weet iemand een lekker recept hiermee? Ik ben vegetariër.

(Ik weet niet of hier al een topic over is, ik heb geprobeerd om de zoekfunctie te gebruiken maar dan kwam ik alleen op de forumster uit!)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Nov 2013 22:47

Re: Pompoen

ik heb laatst een pompoen soep gemaakt. Recept van internet gezocht en het smaakte goed.
Ik weer alleen niet meer wat er allemaal in zat, behalve pepers want die waren in het begin te overheersend, kwam doordat ik er teveel in had gedaan. Met de crème fraiche werd het goed gecompenseerd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem10

Bericht 19 Nov 2013 10:44

Re: Pompoen

Dank je. Op zich ben ik niet zo'n soepmens, het is voor een keer wel eens lekker maar ik ben ook op zoek naar andere recepten.

Maar ik zal eens gaan kijken naar pompoensoep!
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 19 Nov 2013 11:15

Re: Pompoen

Pompoen in grove stukken snijden, en dat samen met zoete aardappel en winterpeen roosteren in de oven, met wat grof zeezout en peper, voor 30 tot 45 minuten op 200 graden.

Of gebruik het als ingrediënt voor een hartige taart.
<<

Anoniem10

Bericht 19 Nov 2013 12:09

Re: Pompoen

Dat klinkt heel lekker! En daar hoeft geen vlees(vervanger) bij?

Ik kook nooit, heb er nooit het geduld voor dus hier komt een hele stomme vraag haha! Hoeft het niet eerst gekookt te worden ofzo? Kan gewoon zo de oven in?

Ik wil nu wel eens leren om een fatsoenlijke maaltijd te bereiden :)
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 19 Nov 2013 12:17

Re: Pompoen

Ik vind pompoen heel lekker door de rode curry! En pompoen uit de oven met wat zeezout, peper en (riet)suiker of honing erover, lekker met couscous en tomaatjes/knoflook/courgette.
<<

Prismatic♥

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 18 Nov 2013 15:56

Bericht 19 Nov 2013 14:42

Re: Pompoen

Ik lees mee, hoor ook van veel mensen dat het lekker is maar heb het eerlijk nog nooit gehad.

Als je een pompoen koopt, hoe dan verder? Zeg maar de basis? Sorry heb echt geen idee!
Eyes will see,
When the heart wishes them to be blind
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 19 Nov 2013 15:37

Re: Pompoen

Ik eet het graag met couscous.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem29

Bericht 19 Nov 2013 18:16

Re: Pompoen

Pompoencurry!

En dan met Halloumi kaas ipv vlees. Echt zo mega lekker!!!

Is op het moment een van mijn favoriete :D
<<

Anoniem29

Bericht 19 Nov 2013 18:17

Re: Pompoen

Die kaas smelt trouwens niet en kun je bakken of grillen. Het lijkt een beetje op tofu achtig.. Feta maar dan meer rubberig.

Okee zo klinkt het smerig, maar het is echt jummie!
<<

Anoniem10

Bericht 19 Nov 2013 20:42

Re: Pompoen

Enne, hoe maak je precies curry? :redface: Ik weet dat iedereen deze smiley stom vindt maar zo voel ik me nu echt haha!
<<

Anoniem29

Bericht 19 Nov 2013 20:58

Re: Pompoen

Met kruiden of eventueel een Curry Paste (als je zelf niet goed weet hoe je moet kruiden).

Deze heeft zo goed als geen toevoegingen en is heel lekker
Afbeelding

Verder een pakje of blikje kokosmelk en groentes die je lekker vind. (Ik gebruik pompoen, kikkerewrten, paksoi, paprika of sperziebonen).

En dan met rijst.

Je kunt ook best veel lekkere afwisselende curry recepten online vinden.
<<

Anoniem166

Bericht 19 Nov 2013 21:03

Re: Pompoen

In het clean, fit & healthy topic staat ergens een heerlijk recept met pompoen, zoete aardappel en quinoa, dus vegetarisch en gezond. Het is een regelrecht succes hier. Zal zo even achter de computer plaatsnemen, dan plak ik de link even.
<<

Anoniem10

Bericht 19 Nov 2013 21:19

Re: Pompoen

Intxicated, dank je. Het klinkt heel erg lekker. Ga het zeker eens proberen.

Sanne, ik zou graag de link willen zien, ik kom bijna nooit in dat topic.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Nov 2013 14:52

Re: Pompoen

Sorella, wat eet je normaal dan? Want vegetariër zijn en tegelijk niet weten hoe je pompoen of curry klaarmaakt, dan denk ik 'huh?' :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem10

Bericht 21 Nov 2013 20:59

Re: Pompoen

In verband met mijn werk eet ik maar 1x in de week warm avondeten, de rest van de week eet ik brood. Meestal roerbak ik wat groenten, of ik eet taco's en soms aardappels, groente, vega.
Ik eet heel slecht.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Nov 2013 13:20

Re: Pompoen

Hmm, hou je wel in de gaten dat je al je voedingsstoffen binnen krijgt? Vegetariër zijn en je verder niet zo met voeding bezig houden is niet zo'n geslaagde combi.
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 22 Nov 2013 13:32

Re: Pompoen

Dit is het recept waar Sanne het over had. Ik vind het ook echt heerlijk!
http://jouwfabriek.nl/recepten/quinoa-risotto/
<<

Anoniem10

Bericht 22 Nov 2013 21:16

Re: Pompoen

Sowieso slik ik B vitamines en zo'n multivitamine tablet. En ik baal er ook van maar op het moment is het qua werk niet anders.

Jans, ik kan je link niet openen :(
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 22 Nov 2013 21:39

Re: Pompoen

Ik heb vandaag pompoen uit de oven gehad. In plakjes snijden, olijfolie erop smeren, kruiden erover en in 15 minuten op 180 graden is het klaar!
A 06-11-2017
M 23-03-2020

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers