Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 12 Apr 2020 10:17

N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

Naar aanleiding van het topic met de vraag wanneer jij denkt dat de scholen weer open gaan dezelfde vraag m.b.t. het werk. Verwacht jij dit voorjaar nog naar kantoor te gaan? Werk jij thuis? Hoe bevalt dat?

Ik heb nooit thuis kunnen werken en nu opeens wel. Ik moet zeggen: ik vind het heerlijk! :smile: Van mij mag het nog wel even zo door gaan (en dan doel ik uiteraard niet op de corona). Het scheelt zoveel in reistijd, ik kan tussen de middag even een blokje om lopen, ik heb lekkere koffie bij de hand en kan een lekkere lunch maken.
Ik begin volgende maand met een nieuwe baan, waarbij ik sowieso thuis zou kunnen werken, dus ik moet even afwachten hoe dat zal gaan. Maar voor nu hoor je mij over het werken niet klagen.
Scheelt natuurlijk wel dat wij maar met z’n tweeën zijn thuis en geen kids hebben :)
Qua verwachting: ik denk dat dit de komende maanden qua werk nog wel zo gaat blijven, want met het OV reizen is zo goed als onmogelijk met de 1.5 meter regel. Misschien dat alleen de mensen die met de auto gaan naar kantoor kunnen gaan, dat zou nog een optie zijn.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Apr 2020 13:13

Re: N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

Geen idee. Ik hoop dat het niet al te lang gaat duren. Ook al heeft mijn werkgever voor apparatuur gezorgd, krijg ik een vergoeding voor elke thuiswerkdag (ivm zakelijk gebruik privé telefoon en internet) en kost het mij geen reiskosten.

Ik vind thuiswerken niet prettig. Zit helemaal alleen dan en dat is niet fijn. Gelukkig hebben we een soort van rooster afgesproken waarbij je 1x per week naar kantoor kan en dan op kantoor je makkelijk 1,5 m afstand kunt houden.
<<

Anoniem316

Bericht 12 Apr 2020 13:15

Re: N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

Tot eind april sowieso thuis en dan is het dus maar de vraag hoe het verder gaat.
Wel zit ik nu in een kritisch proces. Dat maakt dat ik wel op kantoor kan en mag werken. Omdat mijn man en kind ook thuis zijn, wil ik aankomende week sowieso een (halve) dag naar kantoor gaan.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Apr 2020 13:56

Re: N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

Het thuiswerken op zich mag wat mij betreft wel de nieuwe norm bij ons worden. Mijn werkgever was er altijd heel erg op tegen omdat wij met projectteams werken en hij vindt dat die altijd face to face moeten kunnen overleggen en schetsen etc.

Ik daarentegen zit niet in zo’n team en word heel vaak gestoord door vragen van collega’s, de telefoon etc. Voor mij zou het heel goed werken om 1 of 2 dagen per maand thuis te werken zodat ik veel productiever kan zijn. Ik weet dat een aantal van mijn collega’s het thuiswerken ook heel fijn vinden.

Voor mij geldt wel; zónder de kinderen thuis ;)

Het ontbreken van de reistijd vind ik ook heel fijn. Geen gestress of de trein op tijd rijdt scheelt enorm.

Ik verwacht dat we pas na de zomer weer ‘normaal’ naar werk kunnen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Apr 2020 13:59

Re: N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

Ik vermoed, nav de gesprekken hierover op mijn werk, dat ik iig tot 1 juli thuiswerk. Zeker nu dit zo relatief goed gaat.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 12 Apr 2020 14:22

Re: N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

Ik ben afgelopen week weer deels op mijn werk geweest, basisschool dus lln opvangen. Ik zie het wel gebeuren dat er deeltijd kinderen gaan komen na de meivakantie, maar dan wel onder stevige restricties.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem313

Bericht 12 Apr 2020 16:42

Re: N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

Onze organisatie houdt sowieso 1 juni aan maar ik denk dat het zeker 1 september gaat worden. En als we weer naar kantoor gaan zal het denk ik anders gaan worden; meer thuiswerken, bepaalde locaties afstoten, dat soort dingen.

Ik vind thuiswerken heerlijk en deed het sowieso 1 dag per week. Zou het prima vinden om nog meer thuis te werken. Ik hou niet van praatjes bij de koffie en gezamenlijk lunchen. Maar in de huidige situatie met ook de kinderen thuis is het nauwelijks te doen. Mijn droom: scholen weer open en ik werk thuis. Tussen half 9 en 15h krijg ik, als ik ongestoord kan werken, echt veel gedaan.
<<

Pitty

Bericht 12 Apr 2020 21:20

Re: N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

Ik werk sowieso 1 ochtend in de week thuis, en twee dagen buiten de deur. Prima verdeling.

Mijn man werkt 4 dagen waarvan 1 dag thuis. Ik denk dat hij voorlopig drie dagen thuis gaat werken en 1 dag op kantoor. En dit waarschijnlijk afbouwen naar 2 om 2 en later weer terug naar de oude manier.

Meer thuiswerken (en de kinderen naar school natuurlijk!!) vind ik wel een absolute winst van de hele crisis. Wellicht kunnen gezinnen nu ook hun tweede auto de deur uit doen bijvoorbeeld.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Apr 2020 04:46

Re: N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

Ai wat een lastige vraag haha!
Een deel van mijn lessen zijn online (alle lectures van Uni en paar privélesjes), de rest doe ik nog aan huis.
Wat betreft de lectures: ik vind het lesgeven zelf gek zonder interactie, ik praat als enige en zowel de video als audio van de studenten zijn uit. Ik mis het non verhalen en het interactieve. Daarentegen merk ik wel dat de studenten meer durven vragen in de chat dan in de collegezaal, dat is wel echt een voordeel.

Daarnaast scheelt het me in reistijd (Sydney verkeer is hel bij tijden), en benzine. Ik heb heel erg concentratie probleem en snel afgeleid. Maar het lukt me eigenlijk best aardig. Met man afgesproken dat ik niet beneden mag komen tijdens werkuren. Hij brengt me thee, snacks en lunch dus ook geen reden toe. Het lukt me aardig en heb idee dat ik veel meer klaar krijg thuis nu. Man houdt zoon bezig dus ook geen last van en die accepteert het ook als ‘mama werkt’.
Daarnaast is mijn kantoor op de Universiteit echt heel erg eenzaam, zit er alleen.

Dus weet het echt niet haha. Mis alleen het interactieve lesgeven en de toegang tot de printer denk ik..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Apr 2020 08:20

Re: N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

Ik ben sowieso tot en met 1 juni thuis, en daarna is het nog onzeker. Ik hoop dat we dan langzaam weer kunnen gaan opbouwen maar ik weet het eigenlijk niet.
Op zich red ik me redelijk thuis, maar ik mis het persoonlijk contact met de studenten wel heel erg. Ik geef voornamelijk werkcolleges momenteel dus ik heb nog wel echte interactie met ze. Maar wat Marsy schrijft over praten tegen zwarte schermpjes zal ik volgend blok ook wel gaan ervaren.
Ik mis de reistijd niet, en zo af en toe een dagje dat ik geen les geef thuis werken vind ik heerlijk, maar verder mag het van mij wel weer normaal worden straks.
<<

Anoniem326

Bericht 13 Apr 2020 09:43

Re: N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

Ik heb geen idee hoe het bij mijn nieuwe werkgever straks is. Ik ga deze week of volgende week eens bellen. Ik vermoed thuiswerken. Ik werkte al veel thuis en kan dan bergen werk verzetten, maar ik vind het beeldbellen verre van fijn. Ik kan me echt niet goed concentreren en heb voor overleg echt menselijk contact nodig. Telefonisch overleg een op een vind ik wel prima en dat heb ik ook altijd al efficiënt gedaan. Het is dat beeldbellen waar ik niet blij mee ben. Al heb ik het al vaak gedaan. Ik heb ook een soort van training gegeven via Teams met een kleine groep en dat ging prima en kan ook interactief. Maar ik word er moe van. Steeds maar naar een beeldscherm turen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 14 Apr 2020 15:11

Re: N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

Ik durf het niet zo goed te zeggen, ik hoop eigenlijk heel erg dat we weer op kantoor kunnen werken voor mijn verlof in gaat op 20 juni. Zou het zo ongezellig vinden als ik niet meer live afscheid kan nemen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Apr 2020 17:17

Re: N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

Ik begin morgen met m'n nieuwe werk en start thuis. Nog geen idee dus of het werkt voor mij maar ik denk dat het nog wel een tijdje aanhoudt. Sowieso juni nog wel, denk ik.
R. 2013
D. 2016
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Apr 2020 17:47

Re: N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

*
Laatst gewijzigd door Scandic op 10 Mrt 2021 11:11, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Apr 2020 17:47

Re: N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

Spencer schreef:Ik begin morgen met m'n nieuwe werk en start thuis. Nog geen idee dus of het werkt voor mij maar ik denk dat het nog wel een tijdje aanhoudt. Sowieso juni nog wel, denk ik.


Spannend Spencer! Wel gek om te beginnen zonder collega’s? Veel succes in ieder geval!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 14 Apr 2020 18:11

Re: N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

Ik hoop dat ik na eind april weer afspraken met cliënten kan maken, dit kan best op afstand en zonder handen geven dus dat zou ik fijn vinden. De tijd daarom heen werk ik wel thuis dat is geen probleem het zou helemaal prima te doen zijn als de kinderen dan weer naar school zijn.
:heart: :heart: 2011
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Apr 2020 18:39

Re: N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

Scandic schreef:
Spencer schreef:Ik begin morgen met m'n nieuwe werk en start thuis. Nog geen idee dus of het werkt voor mij maar ik denk dat het nog wel een tijdje aanhoudt. Sowieso juni nog wel, denk ik.


Spannend Spencer! Wel gek om te beginnen zonder collega’s? Veel succes in ieder geval!


Thanks! Ja zeker spannend! Ik heb wel al veel gevideobeld om mezelf voor te stellen en m'n team te leren kennen maar het blijft wel gek zo.
R. 2013
D. 2016
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 14 Apr 2020 20:53

Re: N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

Spannend om met een nieuwe baan te beginnen Spencer en Hollygolightly, succes!
Ben wel benieuwd hoe je eerste dag er thuis uit ziet Spencer, hoe hebben ze dat ingericht?

Bij ons werkt iedereen thuis en mijn werkgever bekijkt het weer op het moment dat er meer informatie vanuit de overheid komt. Zelf zou het me niet verbazen als we tot september zo doorgaan.
Ik werk voornamelijk thuis. Ik ben 1 van de weinige die dichtbij kantoor woont, dus ik fiets er zo af en toe naar toe om de post op te halen en wat plantjes water te geven. Als ik er dan toch ben, dan ga ik daar aan het werk in m'n eentje. Ik vind het thuiswerken (en alleen op kantoor) wel lekker omdat ik zonder afleiding heel veel gedaan krijg. Ik heb echter thuis geen goed ingerichte plek en dat is wel echt een nadeel.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 15 Apr 2020 13:48

Re: N.a.v.: wanneer weer naar het werk?

Wij verruimen vanaf deze week de openingstijden, we werken nog steeds alleen op afspraak. Ik hoop dat, wanneer we weer gewoon open zijn, de kinderopvang voor ons ook weer beschikbaar is, anders hebben we een groot probleem.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers