Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2012-2013 mama's

<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 07 Nov 2013 17:08

Re: Winter 2012-2013 mama's

Kwak: thanx voor de tip van de action, zal daar eens gaan kijken. Jeetje J is goed aan het ontwikkelen nu zeg wat fijn! En al 7 tanden wat een hoop zeg. Hoe oud is hij nu? Mijn zoon was vorige maand 10.6 kilo. Morgen gaan we hem weer wegen, ben benieuwd
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 07 Nov 2013 17:17

Re: Winter 2012-2013 mama's

Ella, zit in een paarsachtig doosje.
Jou zoon is ook groot zeg! J is nu 9 maand.
Ik ga niet meer met hem naar het cb. Toen hij in zijn spreidbroek zat konden ze niks, hem niet wegen en meten en ook controles konden niet want op zijn buik liggen kon niet met dat ding aan. Ik ga alleen nog voor de prikjes en dat hoeft pas weer in januari.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 07 Nov 2013 17:21

Re: Winter 2012-2013 mama's

Dankje. Nee dat heeft het ook geen zin om naar het CB te gaan. Ik vond het leuk om het eerste jaar elke maand te wegen en heb dat ook trouw gedaan. Dus ben benieuwd wat het morgen is. Maar de stijgende lijn zou nu toch wel eens af moeten gaan nemen haha.
<<

YMB

Kwebbel

Berichten: 338

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:15

Bericht 08 Nov 2013 18:07

Re: Winter 2012-2013 mama's

Zo, eerst weer even update over R van Snoes.
Ik typ het maar even grotendeels over uit mijn WA;

5 nov: weer thuis, we moeten hem nog wel goed in de gaten houden. Hij krijgt nog dagelijks lavementjes om alle troep uit zijn darmen te halen. Alleen dat wil nog niet echt lukken. Snoes en vriend waren erg bang, vooral 's nachts. Hij was aan het dromen en geluidjes maken, ze waren bang dat het moeilijk ademhalen hem 's nachts nog eens overkwam.
Snoes vond het zelf erg vreemd, want hij had nooit moeite met zijn ontlasting, gewoon dagelijks, 1,2, soms zelfs meerdere keren per dag. Sinds de late namiddag ging het weer slecht, door ha weer doorgestuurd naar spoed. Weer in het ziekenhuis, morgen verder onderzoek.

6 nov: Volgens de dokter een chronisch darmprobleem. Zijn darm is vergroot, dat is niet goed. Nu neussonde met vocht om de darmen leeg te maken. Superzielig hij krijste het echt uit van de pijn! Ze moeten nog wel eventies blijven maar de dokter kan er geen termijn op plakken.
Snoes vindt het zelf heel vreemd dat het chronisch zou zijn, omdat hij nooit moeite had met zijn ontalsting. Geen 'harde keutels', moeizame ontlasting e.d. waar de dokters over spreken. Dat wil ze in volgende gesprek duidelijk maken. Zelf denkt ze dat dit er al langer zit, van de eerste maanden toen hij wel echt moeilijkheden ondervond.

7 nov (gisteravond laat): update. Zelf nog niet veel wijzer. Nog steeds in het zh, vanmorgen gesprek met de arts gehad, maar die kon nog niet veel zeggen. Het kan wel iets chronisch zijn ook al kan hij wel uit zichzelf gewoon stoelgang maken. Zelfs mensen met diarree kunnen bijv chronische obstipatie hebben, hoe onlogisch het ook klinkt.
Ze kunnen nu nog geen diagnose stellen, hij is te jong en kan nog niet goed genoeg aangeven waar de pijn precies zit, wanneer hij het meeste last heeft en wat voor pijn het is (zeurend, stekend) etc. De ziekte van Hirsprung is gevallen maar dat is nog niet helemaal zeker...
Snoes zat er zelf weer erg doorheen. Het ging een tijdje beter met haar, maar als het met haar kereltje zo slecht gaat brengt het haar ook weer een heel stuk naar beneden. Die onzekerheid. HAar vriend was vannacht naar huis, zij bleef in het ziekenhuis bij R. Ze wil hem niet achterlaten want ze wil dat hij weet dat zij er altijd voor hem is als hij het weer eens uitkrijst van de pijn.

Dat was het voor zover ik nu weet. Ik zal proberen jullie (sneller) op de hoogte te houden. Het is weer zo onzeker! En het moet vreselijk zijn om je kind zoveel pijn te zien lijden!

Ik vind het heel erg naar voor hun!
NoName
09-12-2012
22-06-2015
<<

YMB

Kwebbel

Berichten: 338

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:15

Bericht 08 Nov 2013 18:12

Re: Winter 2012-2013 mama's

Met onze K gaat het gelukkig weer goed. Beetje verkouden nog wel, maar als dat alles is...

Bij mij deed de link van de slinger het inderdaad ook al niet :confused:

Kwak, wat fijn dat J zich na zijn spreidbroek zo goed ontwikkeld! Wow, al 7 tanden, dat gaat hard! D was goed verwend zag ik op FB :)
J is denk ongeveer net zo groot als K, die woog de vorige x 10,5 kg, dat was volgens mij ook ong met 9 mnd. Ik moet over 2 weken weer geloof ik, ben ook heel benieuwd wat hij nu doet. Ik vind hem echt zwaar worden. Gisteren had ik hem even op de arm met een paar boodschappen, maar dan krijg je gewoon kramp in je arm als je niet uitkijkt :thumbdown:
NoName
09-12-2012
22-06-2015
<<

Anoniem16

Bericht 08 Nov 2013 22:52

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wat ontzettend erg voor Snoes zeg. Hopelijk komt er snel duidelijkheid.

Wat een flinke kindjes hier allemaal. N was nog maar 8 kilo en een beetje de laatste keer bij het cb aha. onze prul.

Kwak; fijn dat jullie mannetje zich zo goed ontwikkelt!
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 16 Nov 2013 13:16

Re: Winter 2012-2013 mama's

Jeetje wat een verhaal van de kleine man van Snoes, arm schaapje! Hopelijk knapt hij toch nog snel op zo vlak voor de feestdagen en zijn verjaardag!

Hier ook geen reusje hoor! L. weegt 8.2 kilo en is 71cm lang, al is dat alweer een paar weekjes geleden gemeten. Vorige week heerlijk een weekje CP geweest. Allemaal leuke dingen gedaan met zijn 3 tjes. We hebben enorm genoten met en van elkaar!!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 16 Nov 2013 23:56

Re: Winter 2012-2013 mama's

Ach gos, die kleine r van Snoes :(

S was van de week 72,5 cm en 9,4 kg, wat meer aan de maat ;) oh en sinds 2 weken geen tandenloos monstertje meer, ze kreeg eerst 2 ondertandjes tegelijk en nu komt er een tandje linksboven door.
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 17 Nov 2013 03:31

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wat een verhaal van Snoes en haar zoontje! Hoe is het nu ondertussen met R.?

Zo te lezen doen de alle kindjes het erg goed! En komt de eerste verjaardag voor de meeste alweer erg dichtbij! Wij hebben het cadeau van de week besteld en hopelijk gauw binnen!

Hier nog een lichte dame....2 wkn geleden bij het CB geweest en toen woog M. 7400gr en was ze 69cm lang. Wel veel last van tandjes die doorkomen en afgelopen dagen sliep ze ook niet geweldig. Maar goed dat ik in de nachtdienst zit :wink: .Ze brabbelt heel erg veel, zegt hele dag papa en mama :heart: en laat zich niet kennen bij haar zus. Gelukkig kan ze zich ook nog heel rustig in de box vermaken waar ik erg blij mee ben.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 17 Nov 2013 16:17

Re: Winter 2012-2013 mama's

FF: wat gaan jullie geven voor haar eerste verjaardag? Vervelend dat ze zo'n last hebben van de tandjes.

Highway: zo ze gaat snel met de tandjes.

Pinkel: naar welk park zijn jullie geweest? Leuk hoor.

Ik ben ook benieuwd of er al meer bekend is over R van Snoes.

Hier is onze knul hard aan het ontwikkelen. Trekt zich overal aan op, zelf tot staan. En valt dus geregeld om haha.
<<

Anoniem286

Bericht 22 Nov 2013 00:13

Re: Winter 2012-2013 mama's

Bwuh ik moet even mijn ei kwijt :(
Met S. gaat eigenlijk een heleboel goed maar we hebben al wel het een en ander aan moeilijkheden met haar gehad (reflux en obstipatieklachten, de medicatie voor de reflux is ze vanaf, die voor de obstipatie nog niet)
Nu heeft S sinds een tijdje fysiotherapie omdat ze haar linkerhandje en beentje minder goed beweegt/hoge spierspanning heeft. Haar hand blijft 95% van de tijd in een strakke vuist die moeilijk te openen is (moet je vinger voor vinger pellen zeg maar) Het beentje heeft ook een verhoogde spierspanning maar wat minder. Met fysiotherapie ging het eigenlijk heel erg goed vooruit, het handje gaat vaker open etc dus heel positief. De fysio heeft aangegeven dat S minder goed kan bewegen als andere kindjes van haar leeftijd en ook omdat het onduidelijk is waar die spierspanning vandaan komt wilt ze S, in overleg met de cb arts die zich zorgen maakt, doorsturen naar de kinderarts.
Ze heeft een verwijsbrief geschreven en die komt toch wel rauw op mijn dak, er staat namelijk bij dat s op een bepaald onderzoek laag scoort, dwz dat 95% van de kindjes even oud als S hoger scoren, daarnaast schrijft ze er sprake lijkt te van ontwikkelingsdyspraxie.S lijkt het niet te snappen hoe ze bepaalde bewegingen kan maken. Score van enkele testen milde tot ernstige hypertonie. ze wil weten of er een neurologische oorzaak voor is.

Bezorgd en stom als ik ben, meteen gaan googlen natuurlijk en nu maak ik me druk. Ik vond informatie over cerebrale parese en dat past helemaal bij S. ( de vorm hemiparese), heel veel klopt in het beschreven beeld en ook de obstipatie en refluxklachten worden beschreven en nu maak ik me zorgen :( Ik weet dat ik helemaal niet op de feiten vooruit moet lopen en ook de fysio heeft wel aangegeven dat het er wel 'erg' uitziet zo zwart op wit maar ze maakt zich wel zorgen.
Ik ga morgen bellen voor een afspraak met de kinderarts en hoop dat we snel terecht kunnen..
Ik vind dit maar niks :(
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 22 Nov 2013 13:23

Re: Winter 2012-2013 mama's

He bah Highway, ik snap dat je je zorgen maakt. Ik hoop dat het meevalt. Ik weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen, dus ik geef je een knuffel :hug:

Ik ken trouwens iemand met cerebrale parese (geen idee welke vorm), zij functioneert gewoon normaal en heeft vorig jaar zelfs een zilveren medaille gewonnen op de paralympics. Zo kan het dus ook gaan.

Sterkte met wachten, ik hoop dat je snel bij de kinderarts terecht kunt zodat je niet te lang in onzekerheid hoeft te zitten.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 22 Nov 2013 19:10

Re: Winter 2012-2013 mama's

@ Ella:
Wij zijn naar park Het Meerdal geweest! Erg mooie omgeving, maar vooral het zwembad vonden we alle drie wel heel erg fijn!!

@ Highway:
Oh meid toch wat zal jij geschrokken zijn zeg!! Gelukkig lijkt de fysio wel te helpen, maar leuk is zeker anders. Hopelijk kunnen jullie snel bij de kinderarts terecht. Heel veel sterkte en een dikke digi knuffel!! :hug:

@ All:

Arghhhh Ik heb de baby-blues en niet te zuinig ook kan ik je vertellen! Overmorgen is ons moppie alweer 11 maanden, en dan nog 4.5 week te gaan voor haar eerste verjaardag! *SLIK* Mijn kleine baby meisje wordt al een echte dame, en dat heeft ook wel weer wat hoor. Ben vandaag wel geslaagd voor een leuke verjaardags-outfit! :dance:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 22 Nov 2013 21:24

Re: Winter 2012-2013 mama's

Oh highway wat een spannende tijd. heb je al een afspraak bij de kinderarts?

Pinkel: meerdal is zeker een leuk park, wij zijn er geweest toen onzev knul 3 mnd oud was. de babyblues zal hier ook wel komen hoor emo muts dat ik ben sinds de bevalling haha
<<

Anoniem286

Bericht 22 Nov 2013 21:59

Re: Winter 2012-2013 mama's

Nee nog niet, ik moest blijkbaar eerst ook nog de huisarts bellen ivm de verwijzing maar die had vandaag studiedag. Dus maandag moet ik er achteraan.
Bedankt voor de lieve reacties trouwens, ik ga toch proberen er vanuit te gaan dat er niks is.. Bwuh
<<

Anoniem238

Bericht 22 Nov 2013 22:02

Re: Winter 2012-2013 mama's

@ highway, zelf heb ik hemiplegie (vorm van cerale parese) en als je wilt wil ik je wel meer informatie geven. Natuurlijk pas als de kinderarts meer duidelijkheid heeft gegeven dat jouw dochter echt cerale parese heeft.
Ik herken veel van de klachten die je dochter heeft bij mijzelf, maar dat hoeft voor jou dochter niks te betekenen.

Ik hoop met je mee dat het niks is, maar aan de andere kant, ik heb een lichte vorm van hemiplegie en met een aantal aanpassingen valt er goed mee te leven!
<<

Anoniem286

Bericht 22 Nov 2013 22:03

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wat een fijn aanbod boekenwurm, Ik zal het in gedachten houden
<<

Anoniem238

Bericht 22 Nov 2013 22:05

Re: Winter 2012-2013 mama's

Highway schreef:Wat een fijn aanbod boekenwurm, Ik zal het in gedachten houden

@ highway, geen dank. Ik vind het belangrijk dat ouders die met deze handicap (kunnen) worden geconfronteerd, ook informatie krijgen van lotgenoten en niet alleen van medici.
<<

Anoniem16

Bericht 22 Nov 2013 22:24

Re: Winter 2012-2013 mama's

Highway; wat vervelend zeg, hopelijk kun je snel bij de kinderarts terecht en krijgen jullie meer duidelijkheid.
<<

Anoniem20

Bericht 22 Nov 2013 22:37

Re: Winter 2012-2013 mama's

Heb je inmiddels een afspraak kunnen maken highway? Hopelijk kun je snel terecht, kan me goed voorstellen dat je dan gaat googlen en je zorgen gaat maken. Ik ken het niet, dus kan je er niets zinnigs over vertellen.
Hopelijk is er snel duidelijkheid!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 23 Nov 2013 20:16

Re: Winter 2012-2013 mama's

wat rot highway hopelijk weet je snel meer.

vandaag alvast a dr verjaardag gevierd,was erg leuk! zal morgen eveb uitgebreid typen.de jarige wil nu een fles !
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 23 Nov 2013 20:51

Re: Winter 2012-2013 mama's

Highway hopelijk kunnen jullie snel naar de kinderarts en krijgen jullie snel meer duidelijkheid.

Bolus zag al foto' s voorbij komen op fb. Leuke dag gehad?
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Juutje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 104

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:10

Bericht 23 Nov 2013 21:45

Re: Winter 2012-2013 mama's

bolus, wat leuk! ik zag ook al foto's voorbij komen! wat gaat het toch hard, inmiddels worden de eerste kindjes uit dit topic al een jaar :yes:

highway, wat vervelend! snap dat je erg geschrokken bent! hopelijk kunnen jullie snel terecht en heb je snel meer duidelijkheid! :hug:


hey meiden! hier ook weer eens een teken van leven van mij! ik kom er vaak gewoon niet aan toe om te reageren!
Hier gaat het wel goed. N. gaat als een speer, trekt zich op, zet in zn bed voorzichtig stapjes en wil graag óveral bij zijn. is flink beledigd als we hem in de box zetten en is gefrustreerd als hij ergens wordt weggehaald of als hij zelf niet meer weet hoe hij terug moet! ;) het is een onwijs vrolijk mannetje, altijd maar lachen en de clown uit hangen.
we waren veel aan het oefenen met papa en mama (als in de gamma reclame haha) en nu zegt hij het maar allebei tegelijk! hij wordt met de dag wijzer, heerlijk om te zien he!!
Hij blijft wel kwakkelen met zijn gezondheid. nu de 2e oorontsteking te pakken. vorige week terug geweest bij de kinderarts voor de benauwdheid, ze wil ze lang mogelijk wachten met preventieve medicatie omdat ze dat het liefst niet geven voor het jaar.
slapen was een hele tijd echt drama, werd snachts krijsend wakker en was ontroostbaar, uiteindelijk belandde hij bij ons in het campingbedje, we waren gesloopt. de laatste weken lijkt het gelukkig weer wat beter te gaan, al zal het volgens mij nooit een uitslaper worden ;)
de oudste gaat sinds 2 maanden naar school. dat geeft overdag wel heerlijk veel rust thuis. N. heeft dan alle ruimte om zich lekker te vermaken, normaal zit T. best wel op zijn lip omdat hij zo graag wil spelen met N.
jee het is al weer een heel verhaal geworden. ik zal stoppen met al die trotse verhalen (maar hij is gewoon zo leuk :cheering: )

hoe is het met jullie en alle kindjes?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 24 Nov 2013 14:34

Re: Winter 2012-2013 mama's

juutje wat fijn dat ondanks gezindheidsklachten je zo een leuk kind/kindjes hebt

zal nog even uitgebreid vertellen over A dr feestje!

s ochtends hebben we haar uit bed gezongen,vond ze wel grappig.Toen naar beneden waar slingers ophingen en balonnen.Dit vond ze heel interressant en werd ze enthousiast van. Op het gemakje haar cadeautje uitgepakt en even uitgeprobeerd en toen ontbeten. Daarna heeft ze lekker gedouched en rond gekropen en gestapt achter de poppenwagen. Tussen de middag krentenbollen haar favoriet en lekker geslapen. Toen ze wakker werd kwam de visite. We hebben eerst de visite op het gemakje koffie en taart gegeven en een paar cadeautjes uitgepakt.

daarna gezongen en heft A taart gegeten.Ik had voor haar een heel klein kwarktaartje gemaakt met frambozen,die heeft ze er allemaal afgegegeten en twee hapjes kwark ofzo. Na de taart gewoon hapjes e.d. op tafel en a heeft steeds op het gemakje een cadeautje uitgepakt, er even mee gespeelt en dan pas weer een ander cadeau. Ook had mn moeder een filmpje gemaakt met foto's en filmpjes van afgelopen jaar. was erg leuk!

ze heeft veel leuke dingen gehad en vanmorgen is alles alweer opnieuw uitgeprobeerd.

ze kreeg : van ons een poppenwagentje met een zelfgemaakte pop van stof( patroon van tante hilde.be) een blokkenkar van nijntje, nijntje speelt verstoppertje, een houten loopfietsje ( gemaakt door opa) een huis van little people, regenboog van grimm, bumbatrommel, kleding, zandbak, watermolen voor in de douche, theeserviesje van fisherprice,duplo,geld en een babyborn mini. Die laatste ging ze gelijk uit zichzelf een flesje geven!

dinsdag krijgt ze nog een ballenboom van mijn andere opa,die wilde niet naar ons te komen dus gaan we even naar daar met een taartje.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 24 Nov 2013 20:06

Re: Winter 2012-2013 mama's

@ Bolus:
Klinkt als een geslaagde 1ste verjaardag van jullie kleine meisje! En wat is ze lekker verwend.

@ All:

Vandaag is mijn moppie alweer 11 maanden oud, echt wat gaat dat eerste jaar snel voorbij zeg!! Hier zijn we nu volop in de Sint sfeer en mag L. op zaterdag haar schoentje zetten. Vandaag kreeg ze een stapeltoren, en ze ging er meteen lekker mee spelen.
Komende zaterdag is er Sinterklaas feest op mijn man zijn werk en het weekend erop vieren we het ook nog bij mijn schoonouders. Dus ons kleine aapje zal de komende maand wel flink verwend worden.
Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo